welke tent

Status
Niet open voor verdere reacties.

arjandevries

Rookie
22 feb 2018
27
2
Hoi,

Ik wil toeten met mij motor (Harley) en wil een klein niet al te duur tentje kopen. Toch richting de zon. Mooi weer kamperen.

Wie heeft er een suggestie en of ervaring met een 1 persoons tent?

Arjan
 
Beste Arjan
Een eenpersoonstent is sowieso niet handig. Altijd een tent kiezen die een persoon groter is dan er meegaan.
Anders kan je niets kwijt in je tent (behalve je eigen ik) en een voortent is handig.
Ik vind de tentjes van Coleman aardig en die van Quechua zijn ook leuk geprijsd voor de kwaliteit.
Het ligt er verder aan of je hem vaker wil gebruiken of dat je denkt een enkele vakantie is voldoende...
De pakmaat is belangrijk, het gewicht wat minder op de motor.
En zie het topic... :)
 
Tent zonder haringen, heb ik ook gehad. Prima tent... in Luxemburg ging ik kamperen aan de Ourthe. Het was windstil en toen was er vanuit het niets een windvlaag en terwijl ik 5 meter verderop stond verdween de tent in de snelstromende rivier :) Mijn broek met alle elektronica (sleutels, telefoon etc) naar de rivier toerennend uitgetrokken en het water ingerend. En ja ik had hem te pakken. Mijn maatjes lagen plat van de lach. Dus bezint eer ge begint ...
 
Je gaat richting zon............!

Dan is het heel makkelijk. Heel veel tent heb je dan eigenlijk niet nodig.
Voor naar het zuiden gebruik ik al een paar jaar zo'n simpel koepeltje van 2.1x2.1m
Toch ook met enkele dagen continu regen in Z.Engeland bleef alles droog.

Je snapt het niet, maar dit tentje wordt verkocht als 3P-tent? (want voor 3 luchtbedden)
Nou, neem maar van mij aan dat het gewoon een 1P-tent is. Zeker bij minder weer, ook dat heb je wel eens in I of in E, kan je alles IN de tent neerleggen.

Koepeltjes zijn bij iedere camping-shop voor weinig te koop.
Die van mij heb ik 8 jaar terug gekocht bij Bristol voor €29.95.
Voor harde grond wel bergspijker-haringen bijkopen. Maar dat moet voor bijna iedere tent.

Enige opmerking die ik heb, dat is dat grondzeil makkelijk lek gaat door rotsgrond. Ik wilde tentje al weggooien, maar een tip hier op MF meldde dat simpel te repareren met ductape. <GEDAAN>
Kan dus weer een tijdje in gebruik!
 
Laatst bewerkt:
Beste Arjan
Een eenpersoonstent is sowieso niet handig. Altijd een tent kiezen die een persoon groter is dan er meegaan.
Anders kan je niets kwijt in je tent (behalve je eigen ik) en een voortent is handig.
Ik vind de tentjes van Coleman aardig en die van Quechua zijn ook leuk geprijsd voor de kwaliteit.
Het ligt er verder aan of je hem vaker wil gebruiken of dat je denkt een enkele vakantie is voldoende...
De pakmaat is belangrijk, het gewicht wat minder op de motor.
En zie het topic... :)
Dus als er niemand gaat dan?..... :/
 
quechua arpenaz 2. Perfect voor 1 persoon en bagage..Heb er zelf erg geode ervaring mee.
En je rijd harley dus logisch dat je een budget tentje wil. :?
 
Die ga ik even onthouden, lijkt me een heel fijne tent qua maat en stahoogte.
Blijft ie ook alleen op de haringen goed staan, dus zonder de scheerlijnen eraan?

Heb nu een easy camp planet 300, maar die begint aardig slecht te worden, en is voor motorvakanties eigenlijk niet geschikt, veel te lomp en zwaar om mee te nemen.

Alleen op de vier hoeken een haring gaat prima als er niet te veel wind is,anders de scheer lijnen ook vast zetten
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan