Het Grote Elektrische Motorfietsen Topic - deel II

Ja ik heb het ook nog eens ervaren, op een van de laatste koude dagen, afgelopen donderdag. Rond de -8 was het geloof ik, en de motor ging gewoon niet harder dan 130 ongeveer.
Vorige week, ijskoud, harde wind tegen. uiteindelijk kwam de Zero niet eens meer over de 100... hier kunnen we dus wel een nadeeltje opschrijven tegen de Zero. Ik was blij dat ik thuis was iig.
 
Oh da's wel knap waardeloos. Dan voel je jezelf ook niet erg veilig meer op de snelweg.
Ik dacht dat die Zero's ook verwarming hadden op het accupakket? Of was dat een ander merk?
 
Oh da's wel knap waardeloos. Dan voel je jezelf ook niet erg veilig meer op de snelweg.
Ik dacht dat die Zero's ook verwarming hadden op het accupakket? Of was dat een ander merk?
Klopt.. mooie was dat ik achter een andere motorrijder zat, die het (mss vanwege het slechte weer) wel goed vond zo, en mij gebaarde hem te passeren. Dus ik gas open en.... niks... Zit je dan op de meest linkerbaan van de 5 of 6 op de A4 _O- Gelijk laten zaken naar de meest rechter.
 
Vorige week, ijskoud, harde wind tegen. uiteindelijk kwam de Zero niet eens meer over de 100... hier kunnen we dus wel een nadeeltje opschrijven tegen de Zero. Ik was blij dat ik thuis was iig.

De naam is goed gekozen,..tot Zero dan.
 
....Vorige week, ijskoud, harde wind tegen. uiteindelijk kwam de Zero niet eens meer over de 100... hier kunnen we dus wel een nadeeltje opschrijven tegen de Zero. Ik was blij dat ik thuis was iig.
Je gaat toch niet terugverlangen naar de F800 ?

Bij de mijne bleef het bij die éne keer dat ie heel even inhield, hij rijdt echt als een tierelier, elke dag is genieten. Ik hoef niet terug....
 
Je gaat toch niet terugverlangen naar de F800 ?

Bij de mijne bleef het bij die éne keer dat ie heel even inhield, hij rijdt echt als een tierelier, elke dag is genieten. Ik hoef niet terug....
Nee hoor, maar ik wil wel een eerlijke evaluatie geven. Dat is dus 350 dagen geen enkel probleem, en 15 dagen (ongeveer) rekening houden met mindere performance vanaf de 100 :)
Nu heb ik de SR, vraag me af hoe dat met de S zit. Stel die dat die de 80 niet haalt, dan is dat echt wel iets om rekening mee te houden, bijv. snelweg vermijden.
 
Reed gisteren naar voren bij een stoplicht, kom tussen de voorste twee auto's te staan. Een raampje gaat open, en een man van middelbare leeftijd roept met licht Amerikaans accent: "ik woon waar die dingen gemaakt worden, Santa Cruz! Mooie dingen zijn het, heb er ook op gereden! Veel succes ermee!"

Vond ik leuk :t
 
...Nu heb ik de SR, vraag me af hoe dat met de S zit. Stel die dat die de 80 niet haalt, dan is dat echt wel iets om rekening mee te houden, bijv. snelweg vermijden....
Naar mijn idee is de maximale stroom bepalend, het maximum hangt af van de capaciteit van de batterij.
Bij de S zal het dan ook wel loslopen, sterker nog, ik denk dat de S minder snel gaat inhouden dan de SR omdat ie minder grote stromen trekt.
Anders wordt het met de lichtere batterijversies, de S ZF6.5 bijvoorbeeld.

Een Tesla rijder deed vorig jaar met een model S P100D mee aan de Pikes Peak hillclimbingrace in Colorado. Met de zwaarste batterij van 100 kWh, Performance, Dual drive.
Met de lichtste batterij kun je ook meerdere keren naar boven racen, die heeft ook energie zat maar een grotere batterij kakt minder snel in als ie heel forse stromen moet leveren. Een soort omgekeerd verzadigingseffect. Ook al zit de energie er in, het moet er ook snel uit kunnen.
 
Laatst bewerkt:
Vorige week, ijskoud, harde wind tegen. uiteindelijk kwam de Zero niet eens meer over de 100... hier kunnen we dus wel een nadeeltje opschrijven tegen de Zero. Ik was blij dat ik thuis was iig.
Jij denkt dat de accu door de kou ingestort is? Zou er onder deze omstandigheden dan geen isolatie om de accu moeten?
Natuurlijk zou het niet nodig moeten zijn maar de auto's hebben ook niet voor niets accu verwarming.
 
Ff de log dumpen, kun je zien wat er aan de hand was voordat hij ging inhouden. Ik heb iig met -6 op de snelweg gereden met het ding en hij hield niet in, kon gewoon 120-130 rijden over 55 km. Was wel met een SOC van 100% begonnen. Is een DSR ZF13 trouwens.
 
Ff de log dumpen, kun je zien wat er aan de hand was voordat hij ging inhouden. Ik heb iig met -6 op de snelweg gereden met het ding en hij hield niet in, kon gewoon 120-130 rijden over 55 km. Was wel met een SOC van 100% begonnen. Is een DSR ZF13 trouwens.
Hoe dump ik de log? En tot hoe ver terug logt dat ding?
 
Beetje laat. sorry ;)

In de app kun je logs laten mailen. Je connect je fiets met bluetooth, opent de app, kiest voor Support, dan email bike logs, dan mbb only. De motor stuurt dan de main bike board logs naar je telefoon en maakt er een email van. Die email is gericht aan support@zeromotorcycles.com, maar dat aan: adres kun je naar jezelf aanpassen en viola, hij emailt je de logs. Logs lopen vrij ver terug, bij mij een rit of 15 geloof ik.
Je kan de bin file die hij je mailt daarna in de online zero log parser stoppen (ff googelen) en je krijgt dan een tekstfile terug met de verzamelde info van je ritjes. Tijdens het rijden logt ie elke 5 minuten of als er iets raars gebeurd, dus het terugzetten van de max stroom door een koude accu word als incident gelogged als het goed is.

Succes!
 
Heeft er hier toevallig nog iemand een paar accu's over? Mijn chinese E-scooter (48V) pakketje heeft z'n beste tijd gehad..
 
MotRPM: 0, Odo:13727km
08822 03/28/2018 11:15:41 Riding PackTemp: h 9C, l 8C, PackSOC: 77%, Vpack:108.616V, MotAmps: -56, BattAmps: -26, Mods: 10, MotTemp: 16C, CtrlTemp: 8C, AmbTemp: 4C, MotRPM:2238, Odo:13727km
08823 03/28/2018 11:16:41 Riding PackTemp: h 9C, l 8C, PackSOC: 77%, Vpack:107.928V, MotAmps: 0, BattAmps: 1, Mods: 10, MotTemp: 19C, CtrlTemp: 7C, AmbTemp: 4C, MotRPM: 0, Odo:13728km
08824 03/28/2018 11:17:41 Riding PackTemp: h 9C, l 8C, PackSOC: 77%, Vpack:106.295V, MotAmps: 126, BattAmps: 35, Mods: 10, MotTemp: 19C, CtrlTemp: 9C, AmbTemp: 4C, MotRPM: 902, Odo:13728km
08825 03/28/2018 11:18:41 Riding PackTemp: h 10C, l 9C, PackSOC: 73%, Vpack:
 
Geen idee hoe ik dit moet interpreteren :X De tijden kloppen sowieso niet echt, mss is het een Amerikaanse tijdzone oid. Maar goed, dit is een fragment van mijn motorlog :P
 
MotRPM: 0, Odo:13727km
08822 03/28/2018 11:15:41 Riding PackTemp: h 9C, l 8C, PackSOC: 77%, Vpack:108.616V, MotAmps: -56, BattAmps: -26, Mods: 10, MotTemp: 16C, CtrlTemp: 8C, AmbTemp: 4C, MotRPM:2238, Odo:13727km
08823 03/28/2018 11:16:41 Riding PackTemp: h 9C, l 8C, PackSOC: 77%, Vpack:107.928V, MotAmps: 0, BattAmps: 1, Mods: 10, MotTemp: 19C, CtrlTemp: 7C, AmbTemp: 4C, MotRPM: 0, Odo:13728km
08824 03/28/2018 11:17:41 Riding PackTemp: h 9C, l 8C, PackSOC: 77%, Vpack:106.295V, MotAmps: 126, BattAmps: 35, Mods: 10, MotTemp: 19C, CtrlTemp: 9C, AmbTemp: 4C, MotRPM: 902, Odo:13728km
08825 03/28/2018 11:18:41 Riding PackTemp: h 10C, l 9C, PackSOC: 73%, Vpack:

Enige die ik zo gauw niet kan rijmen is Mods. Modifications?(aanpassingen)
MotRPM: motortoerental
Odo: Odometer (km stand)
Packtemp: Accutemperatuur die minuut. L laagste, H hoogste
PackSOC: Pack state of charge (lading)
AmbTemp: Ambient Temperature (buitenlucht temperatuur)
Vpack: batterijvoltage..? V is meestal volume maar dat lijkt me met een waarde van 108V niet logisch.
MotAmps: Motor Amps (getrokken amperage van de motor)
BatAmps: Battery Amps (getrokken amperage uit de accu) beiden negatief is denk ik terugladen bij afremmen.
CtrlTemp: Controller Temperature. Ik denk van de regelaar die tussen accu en motor zit?
'08225': meting nummer

Edit: Riding over het hoofd gezien. Spreekt voor zich, staat altijd voor PackTemp maar is een losse waarde te zien aan de hoeveelheid ruimte die ertussen gelaten is. Zal wel vervormen naar 'Charging *veel spaties* PackTemp' als ie aan de lader staat.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan