Tinbot topic

Het is gewoon dat als ik al die reacties lees, het soms een idee geeft of elektrische motorfietsen alleen zakelijk gereden worden en dus door een groep accounts geaccordeerd moet worden.

En van die reacties dat EEN electrische motorfiets eerst X Y maar vooral Z moeten hebben bij een range van een vragtwaggel, zijn van die posts van gasten die eerst zakgeld van moeders de vrouw moeten vragen, eet ze een pakje boter kunnen kopen.
En daar dan idd misschien geen deuk in kunnen slaan, maar dat boeit niet 😜 .

Sorry voor de offtopic :W
Juist heel erg ontopic. Ik rij geen elektrische motor omdat het uiteindelijk als die nooit kapot gaat goedkoper te rijden is. Hij moet er goed uitzien fijn rijden, gemaakt zijn van fatsoenlijke materialen met een voldoende bereik en tegen een concurerrende prijs,...
 
Juist heel erg ontopic. Ik rij geen elektrische motor omdat het uiteindelijk als die nooit kapot gaat goedkoper te rijden is. Hij moet er goed uitzien fijn rijden, gemaakt zijn van fatsoenlijke materialen met een voldoende bereik en tegen een concurerrende prijs,...
Waarbij je er dus ook vanuit gaat dat het moet concurreren met de bestaande voertuigen.
En als de belasting dan maar weer eens aangepast wordt, komen er van die artikelen dat xx % toch weer overstapt.

Ik zag net wel een filmpje over Shanghai waar in korte tijd 40% ipv 5 jaar geleden 2% nu elektrisch ( auto) rijd, maar vooral dat een Tesla daar als slechte smaak gezien werd, de budget optie.
Gelijk maar aan de hand geschoven als ' wij van wc eend ' .

Maar ik lees wel vaker reacties van jou die vaak terugkomen op wat je net beschrijft.
Ik vind het wel leuk om gewoon de ontwikkeling te zien.
Hoewel ik niet onder de indruk ben van deze tinbot bestaat natuurlijk wel de kans dat we , het nu nog niet wetend, in het topic komen van wat later de introductie van de iPhone zal zijn, op E motor gebied.

( Om er na 10 jaar achter te komen dat Android ook fijn is 😉 )
 
Waarbij je er dus ook vanuit gaat dat het moet concurreren met de bestaande voertuigen.
En als de belasting dan maar weer eens aangepast wordt, komen er van die artikelen dat xx % toch weer overstapt.

Ik zag net wel een filmpje over Shanghai waar in korte tijd 40% ipv 5 jaar geleden 2% nu elektrisch ( auto) rijd, maar vooral dat een Tesla daar als slechte smaak gezien werd, de budget optie.
Gelijk maar aan de hand geschoven als ' wij van wc eend ' .

Maar ik lees wel vaker reacties van jou die vaak terugkomen op wat je net beschrijft.
Ik vind het wel leuk om gewoon de ontwikkeling te zien.
Hoewel ik niet onder de indruk ben van deze tinbot bestaat natuurlijk wel de kans dat we , het nu nog niet wetend, in het topic komen van wat later de introductie van de iPhone zal zijn, op E motor gebied.

( Om er na 10 jaar achter te komen dat Android ook fijn is 😉 )
Ik beschouw mezelf graag als realist.
 
Ik beschouw mezelf graag als realist.
Kijk, das mooi en maakt het voor mij ook duidelijker 😉👍🏿 .
Ik hoef niet zoveel meer en heb een crf250L 2e hands gekocht. Inmiddels heb ik iets meer financiële armslag en droom over een Talaria, maar alleen in combinatie met 2 uitschuifbare zonnepanelen op mijn bus. In de hoop om dan ongeveer 3 kWh per dag op te vangen en zo om de dag een rit van+/- 70 km te maken.

Veel verder dan de doorsnee woon werkverkeer situatie kan je niet afzitten, denk ik.
Overigens rijd hier ( Portugal) het meerendeel op cb125f en pcx125 voor woon werkverkeer.
Van de 2 wielers dan, genoeg auto's hier, voordat ik een plaatje schets wat op India lijkt.

Maar als ik iets met m'n hart zou kopen, zou ik een S1000RR kopen en niet het hangbuik zwijntje waar het hier over gaat.
Maar wel 3e hands om mogelijke diefstal minder aannemelijk te maken.
Ook weer een keuze optie die je minder hebt als je een elektrisch speeltje overweegt.
Of zijn Energica motorfietsen gewild bij het dieven gilde?
 
@Dr1v3r 7 , sorry voor de offtopic.

In het begin van de openingspost staat dat ze een serieuze stap willen maken.
De verschillende topics over Emotors een beetje doorlezend en volgend , lijkt de ' overstap ' tussen brommer en motor te liggen bij het snelladen.
Ik heb het vermoeden dat hier in technisch vlak een dermate verschil in zit, dat het niet alleen maar een lader is die 2x zoveel ampère aankan, maar het accupakket ook.

Ben wel benieuwd of iemand hier iets meer concrete informatie over heeft.
 
als A1 hier populair zou worden door bijv. toegankelijk met B-rijbewijs, moet men nog wel 10-15k willen steken in een elektrische motor. Beter haal je dan je A-rijbewijs en koop je 2e hands een gewone A-motor (ICE) en dan houd je nog geld over ook. 🤷‍♂️ Ik blijf zo'n Zero FXE leuk vinden voor erbij en dan is de laadtijd ook iets minder belangrijk als het voor erbij is, maar ik ga niet 10k 2e hands betalen of 15k nieuw.
het punt is dat minimaal 10K of meer uitgeven ook niet hoeft.
het probleem is dat de ´budgetmerken´ daar wel onder gaan zitten, maar dan ook alleen met A1 categorie spul aankomt.
daar knappen velen bij voorbaat al op af.
hierom zal een succesvolle startup in ons landje niet slagen, zonder elders (frankrijk bijv.) voldoende te verkopen om te compenseren.
als Tinbot of een ander merk nou een serieuze toerbuffel maakt, met snelladen etc. tegen een concurrerende prijs?
dan is niet alleen de kans groter dat E-motoren als ´ meer volwassen´ worden gezien, en niet alleen maar als dat woon-werk paardje.
maar ook de kans van overleven voor zo'n merk word dan groter.

@Dr1v3r 7 , sorry voor de offtopic.
jammer is het wel, maar is je bij deze vergeven, als we nu weer [on topic] gaan :t
In het begin van de openingspost staat dat ze een serieuze stap willen maken.
correct, al vermoed ik wel dat ze het lastig gaan krijgen om vol te houden...
De verschillende topics over Emotors een beetje doorlezend en volgend , lijkt de ' overstap ' tussen brommer en motor te liggen bij het snelladen.
Ik heb het vermoeden dat hier in technisch vlak een dermate verschil in zit, dat het niet alleen maar een lader is die 2x zoveel ampère aankan, maar het accupakket ook.
in feite is de techniek nog niet zover, en is het wachten tot de eerste komt met een lange afstands E-motor.
en daarna op diens concurrent, met het goedkopere alternatief.

maar goed; tegen die tijd....
 
" daar knappen velen al op af" is dan ook hetgene bij mij blijft hangen.
Het is niet of er alleen keuze is tussen de Tinbot en Energica. Dr wordt gewoon te gauw gezeurd over prijs/ geld.
Genoeg mensen die met veel plezier Tesla, Zero of Energica rijden.
Maar het blijft een leuk ding en ben benieuwd wat de toekomst brengt 👍🏿
Verder stap ik maar op m'n E bike en uit de discussie 😉 .
 
het punt is dat minimaal 10K of meer uitgeven ook niet hoeft.
het probleem is dat de ´budgetmerken´ daar wel onder gaan zitten, maar dan ook alleen met A1 categorie spul aankomt.
daar knappen velen bij voorbaat al op af.
hierom zal een succesvolle startup in ons landje niet slagen, zonder elders (frankrijk bijv.) voldoende te verkopen om te compenseren.
als Tinbot of een ander merk nou een serieuze toerbuffel maakt, met snelladen etc. tegen een concurrerende prijs?
dan is niet alleen de kans groter dat E-motoren als ´ meer volwassen´ worden gezien, en niet alleen maar als dat woon-werk paardje.
maar ook de kans van overleven voor zo'n merk word dan groter.

Voor een beetje prettige elektrische motor moet je toch zeker 18.000+ euro uitgeven. Voor 15.000 heb je de FXE die traag laadt en een kleine actieradius heef. Voor 25k+ eur kan je echt ergens komen. Onder de 10k heb je inderdaad spul wat voor het A1-rijbewijs is, terwijl je daar ook een dikke Kawasaki Z900 voor koopt of een Suzuki GSX-8S. Voor in de stad is het goedkope spul prima, wel met de vraag hoe lang fabrikanten blijven bestaan. Als ik ooit elektrisch ga kopen, koop ik dat wel bij de grote jongens waarvan ik hoop dat ze blijven bestaan. Maar goed, voor dat bedrag koop ik ook een fatsoenlijke gezinsauto, dus hoe moet ik aan mijn vrouw uitleggen dat ik even voor 20.000 euro een andere motor koop, terwijl we nu met z'n 4en wel een grotere auto kunnen gebruiken? :)

Maar wat je zegt, de meeste startups zullen hier in NL falen. Dat is wel jammer, maar met de bedragen niet vreemd.
De enige echt betaalbare EV voor in de stad blijft voor mij echt die Segway E300SE. Maar goed, beperkte actieradius, totaal geen stoere uitstraling en extreem stil.

Hoewel de meningen hier verschillen over of dat wel of niet gevaarlijk is; Gister op het fietspad hoorde ik een brommer die mij in kwam halen. Die hoor ik ver van te voren aan komen. Vlak daarachter in zijn kielzog vliegt een elektrische scooter ook voorbij. Die had ik dus NIET verwacht. Als ik op dat moment had besloten om direct na de brommer een fietser in te halen en ik zou niet over mijn schouder kijken, zoals 99,99% van de fietsers niet doet, dan lag ik nu mogelijk in het ziekenhuis. Dit trouwens puur alleen met dit soort Segway-modelletjes hoor, Tinbot maakt geluid, Zero maakt geluid, Energica hoor je vast ook wel. Maar ik doel daarop dat zo'n goedkope Segway ook nadelen heeft (in mijn ogen).

Anyway, ik ga teveel offtopic, we moeten weer terug naar de Tinbot. Daar gaat het over in dit topic.
 
Overigens heb ik het idee dat het accupakket aan de grote kant is bij deze Tinbot,
Kan deels de prijs verklaren.
zo denk ik er ook over.
is overigens wel een dure manier om het gebrek aan snelladen te compenseren.
welliswaar kan ie met een laadpaal overweg, maar ik vermoed dat het BMS gewoon te basic is om daar maximaal profijt uit te halen.
 
zo denk ik er ook over.
is overigens wel een dure manier om het gebrek aan snelladen te compenseren.
welliswaar kan ie met een laadpaal overweg, maar ik vermoed dat het BMS gewoon te basic is om daar maximaal profijt uit te halen.
Tis met elektrische rijden snelheid of range.
Anders kost het knaken.

En hoewel ik niet zo ervan houdt als noobs, zoals ik, opeens doen alsof ze het beter weten dan grote multinationals,
Maar de meesten moeten ook nog fatsoenlijk dealers hebben.

Heb je overigens een link van het bedrijf waar de Tinbot verkocht wordt?

Maar de grote merken zoals Honda zijn al 10 tallen jaren gewend dat het gebruikelijk is dat er X wordt verdiend in de werkplaats.
Ze elk jaar Y kwijt zijn aan garantie gevallen en vooral wat er dan beter kan.

Als ik hoor en lees hoe angstvallig Zero alles naar zich toe trekt en alles zelf eist te doen, trekt mij niet aan, aan dat merk.

Een beetje terugroepactie kan bij de kleinere merken al gauw einde oefening betekenen.
 
Tis met elektrische rijden snelheid of range.
Anders kost het knaken.
in beide gevallen kost het knaken.
dit verklaart waarom bijv. de supersoco tc max hooguit 95kmpu haalt.
in verhouding een goedkope E-motor, maar minder krachtige motor en kleinere accu.
meer range (grotere accu) = duurder
meer vermogen in je motor = duur

daarbij speelt ook hoe efficient de elektromotor is.
ter vergelijking: de tinbot heeft maar 20 Ah meer dan een E-broh bravo
maar zou de Tinbot net als de bravo maar 100Ah hebben, dan zou ie toch (in dezelfde drive modus) een kwart tot de helft meer kilometers halen uit een dergelijke accu...
Heb je overigens een link van het bedrijf waar de Tinbot verkocht wordt?
staat vermeld in de review :)
Als ik hoor en lees hoe angstvallig Zero alles naar zich toe trekt en alles zelf eist te doen, trekt mij niet aan, aan dat merk.
Zero probeert het i.t.t. andere merken op de Apple manier te doen (wat mij eerlijk gezegd ook zorgen baart, want als het winstgevend is, wat doen dan de andere motor merken??).
is idd geen goede zaak, want wat als ze je net als apple willen pushen (als de garantie afgelopen is) tot het kopen van een nieuwe d.m.v. een ´update´ die pakweg 20% van de beschikbare range afsnoept??
Een beetje terugroepactie kan bij de kleinere merken al gauw einde oefening betekenen.
hoeft niet, mits ze hun service verlening goed op orde hebben.
als ze hun ´zorg plicht na aankoop´ serieus nemen, en i.g.v. terugroep actie dezelfde efficientie en klantgerichtheid tonen als de grote merken, komt dat wel goed.
wat je wel ziet bij kleine nieuwere spelers, is dat ze veel minder klantgericht zijn dan de grotere jongens.
als er niks aan word verdiend, is men soms nog wel onwillig om je je recht te geven.
imo gooien ze daarmee slechts hun eigen ramen in, dan dat ze hierdoor meer zouden verkopen o.i.d.
 
in beide gevallen kost het knaken.
dit verklaart waarom bijv. de supersoco tc max hooguit 95kmpu haalt.
in verhouding een goedkope E-motor, maar minder krachtige motor en kleinere accu.
meer range (grotere accu) = duurder
meer vermogen in je motor = duur

daarbij speelt ook hoe efficient de elektromotor is.
ter vergelijking: de tinbot heeft maar 20 Ah meer dan een E-broh bravo
maar zou de Tinbot net als de bravo maar 100Ah hebben, dan zou ie toch (in dezelfde drive modus) een kwart tot de helft meer kilometers halen uit een dergelijke accu...

staat vermeld in de review :)

Zero probeert het i.t.t. andere merken op de Apple manier te doen (wat mij eerlijk gezegd ook zorgen baart, want als het winstgevend is, wat doen dan de andere motor merken??).
is idd geen goede zaak, want wat als ze je net als apple willen pushen (als de garantie afgelopen is) tot het kopen van een nieuwe d.m.v. een ´update´ die pakweg 20% van de beschikbare range afsnoept??

hoeft niet, mits ze hun service verlening goed op orde hebben.
als ze hun ´zorg plicht na aankoop´ serieus nemen, en i.g.v. terugroep actie dezelfde efficientie en klantgerichtheid tonen als de grote merken, komt dat wel goed.
wat je wel ziet bij kleine nieuwere spelers, is dat ze veel minder klantgericht zijn dan de grotere jongens.
als er niks aan word verdiend, is men soms nog wel onwillig om je je recht te geven.
imo gooien ze daarmee slechts hun eigen ramen in, dan dat ze hierdoor meer zouden verkopen o.i.d.
Dat gevoel heb ik juist heel sterk andersom. Kan ook de Zweedse mentaliteit zijn achter het merk tov de Chinese of Amerikaanse.
 
Zero probeert het i.t.t. andere merken op de Apple manier te doen (wat mij eerlijk gezegd ook zorgen baart, want als het winstgevend is, wat doen dan de andere motor merken??).
is idd geen goede zaak, want wat als ze je net als apple willen pushen (als de garantie afgelopen is) tot het kopen van een nieuwe d.m.v. een ´update´ die pakweg 20% van de beschikbare range afsnoept??

Een soortgelijke trend is er in de automotive industrie, en niet allen bij Tesla (of Apple of welke tech gigant dan ook), al jaren. Wil je stoelverwarming (of inderdaad, extra range of sneller laden)? Mag je met een update kopen. Je hebt er dus eigenlijk al voor betaald want het zit al in je auto, je moet er alleen nog even extra voor dokken als je het ook wil gebruiken. Extra verdienmodel voor de fabrikanten als straks de werkplaatsomzet wegvalt wanneer er geen hond meer komt voor onderhoud aan brandstofmotoren. Alles wordt straks X-As-a-Service.
 
Laatst bewerkt:
Een soortgelijke trend is er in de automotive industrie, en niet allen bij Tesla (of Apple of welke tech gigant dan ook), al jaren. Wil je stoelverwarming (of inderdaad, extra range of sneller laden)? Mag je met een update kopen. Je hebt er dus eigenlijk al voor betaald want het zit al in je auto, je moet er alleen nog even extra voor dokken als je het ook wil gebruiken. Extra verdienmodel voor de fabrikanten als straks de werkplaatsomzet wegvalt wanneer er geen hond meer komt voor onderhoud aan brandstofmotoren. Alles wordt straks X-As-a-Service.
Van de ene kant snap ik het ook wel.
Interviews gezien van hoge pieten die echt in de rats zitten over hoe ze omzet moeten blijven genereren. Auto's en motoren zijn tegenwoordig gewoon veel te degelijk.
In dit voorbeeld dan m'n Stark.
Vermogen is meer dan een mens aankan. Slijtage aan de blokken is laag (wat een serieuze driver is om ICE crossers te vervangen). Soepeler vermogen of wat ook verkoop je ook geen nieuw model meer op.
Daarom denken zij aan een "premium" abbonement bovenop wat de motor al is. Meer rijdata op te vragen, per toerental regelbaar koppel enz enz.
Alle slijtage delen zijn redelijk universeel en aan kappesetjes 1x in de zoveel tijd blijf je ook geen winstgevend bedrijf.
 
Van de ene kant snap ik het ook wel.
Interviews gezien van hoge pieten die echt in de rats zitten over hoe ze omzet moeten blijven genereren. Auto's en motoren zijn tegenwoordig gewoon veel te degelijk..
Ja, daar zit wat in. Toen de kwaliteit van de smeerolie en de motorblokken enorm toenam konden ze dat nog een beetje opvangen door bedragen van 200 tot 300 euro voor een beurtje te vragen, en door een garantie van vijf jaar te geven zodat je vijf jaar verplicht was om langs de dealer te gaan, maar met de overgang naar elektrisch zal dat toch moeilijk worden. Ik bedoel, ze kunnen 150 euro vragen om de remolie vervangen, maar dan heb je het wel zo’n beetje gehad vrees ik ;) .
 
Dan heb je het zelfs nog maar over dealerniveau wat natuurlijk voor de fabrikant minder uitmaakt.

Onderdelen verkoop dondert gewoon omlaag, zeker in de cross/enduro wereld.
Daarnaast is de ''noodzaak'' voor een opvolgend model ook minder. Elektromotoren zijn al veel verder uitontwikkeld dan benzines en met een update in de besturing kun je een oudere motor vanalles laten doen, dat is bij benzine al lastiger.

Ik vind wel dat je met 1x betalen een goed product moet kunnen kopen dat ook gewoon de gehele levensduur zijn ding moet blijven doen zoals hij het bij verkoop deed (slijtage daar gelaten, doel op updates enz).

In zo'n premium abonnement mag dan best eea aan upgrades oid zitten. Bijvoorbeeld dat inbegrepen is in je abonnement dat wanneer een verbetering is doorgevoerd in de software je deze dan automatisch gratis krijgt.
 
Wil je stoelverwarming (of inderdaad, extra range of sneller laden)? Mag je met een update kopen. Je hebt er dus eigenlijk al voor betaald want het zit al in je auto, je moet er alleen nog even extra voor dokken als je het ook wil gebruiken.
kortom: 2X betalen voor hetzelfde product.
waarbij het nog de vraag blijft of je het kan blijven gebruiken (met een toekomstige update kan je het ook weer uitzetten en de eigenaar het prijskaartje presenteren)
Extra verdienmodel voor de fabrikanten als straks de werkplaatsomzet wegvalt wanneer er geen hond meer komt voor onderhoud aan brandstofmotoren.
daarvoor zullen ze wel met de EU gaan lobbyen voor een verplichte motor APK, uiteraard tegen dealerprijzen en alles wat er niet door de fabrikant/dealer opgeschroefd zit gebruiken als afkeur argument... die jongens zijn ook niet gek.
Alles wordt straks X-As-a-Service.
behalve voor hen zelf.
stel: je hebt eigenhandig gewerkt voor je poen, en wil een motor hebben.
nu kun je nog een opknappertje scoren of een goed onderhouden gebruikte, en naar eigen smaak je passie beoefenen.
een rental kan je niet zomaar aanpassen/verbeteren zodat deze beter aansluit bij wat bij je past.
bij as a service leen je het spul feitelijk: je betaalt je blauw, maar het is niet van jou!
wil zo'n partij in geval van slechte tijden zn spul terug, heb jij niks, én kan je fluiten naar (financiële)compensatie.
dat hele ´you will own nothing' principe mogen die industriëlen imo ver en diep daar stoppen waar geen licht is... :(
Auto's en motoren zijn tegenwoordig gewoon veel te degelijk.
eerlijk gezegd ervaar ik dit juist andersom.
veel ´oude barrels´ van vroeger gaan in de praktijk veel langer mee dan de gemiddelde nieuwe auto/motor.
dit heeft te maken met de grote hoeveelheid elektronica aan boord, maar ook de keus voor andere materialen.
en ingeplande ouderdom word ook in de auto-industrie toegepast...
Daarom denken zij aan een "premium" abbonement bovenop wat de motor al is. Meer rijdata op te vragen,
nog zoiets: wat de Tinbot niet doet, en vele EV's etc wel, is data verzamelen over het hoe wat waar en wanneer van je rit.
enerzijds handig om m terug te vinden als ie ineens weg is.
maar anderzijds heb ik bedenkingen bij dergelijke digitale big brother praktijken...
Ik vind wel dat je met 1x betalen een goed product moet kunnen kopen dat ook gewoon de gehele levensduur zijn ding moet blijven doen zoals hij het bij verkoop deed (slijtage daar gelaten, doel op updates enz).
helemaal mee eens. :)
al zal dit denk ik juist het scenario zijn dat ze niet willen, en waarom marketing concepten als dat van Zero, en ´as a service´ uit de grond worden gestampt.
aan 1x een goed product verkopen houden ze minder over, dan wanneer ze je letterlijk ´kopende houden´ .
 
Daarnaast is de ''noodzaak'' voor een opvolgend model ook minder. Elektromotoren zijn al veel verder uitontwikkeld dan benzines en met een update in de besturing kun je een oudere motor vanalles laten doen, dat is bij benzine al lastiger.

Ik vind wel dat je met 1x betalen een goed product moet kunnen kopen dat ook gewoon de gehele levensduur zijn ding moet blijven doen zoals hij het bij verkoop deed (slijtage daar gelaten, doel op updates enz).
Ik denk dat we een beetje uit moeten kijken dat we niet in plaats van kopen naar huren gaan, zoals dat in de computerwereld de mode wordt. Het office-pakket van Microsoft kun je tegenwoordig krijgen tegen een maadbedrag, ergens in een donker hoekje van de site staat dat je het ook nog kunt kopen. Zoiets moet je bij je motorfiets natuurlijk niet hebben; dat je als het ware een kale, lege motor koopt die je voor een maandelijks bedrag van alles kunt laten doen.
 
daarvoor zullen ze wel met de EU gaan lobbyen voor een verplichte motor APK, uiteraard tegen dealerprijzen en alles wat er niet door de fabrikant/dealer opgeschroefd zit gebruiken als afkeur argument...
Dan hoeven ze niet veel moeite meer te doen: in de EU hebben alleen Finland, Ierland, en Nederland nog geen (al dan niet) periodieke motorkeuring.......
 
Dan hoeven ze niet veel moeite meer te doen: in de EU hebben alleen Finland, Ierland, en Nederland nog geen (al dan niet) periodieke motorkeuring.......
Houden zo, wat mij betreft.
Het is dacht ik al eens op dit forum voorbijgekomen (van een van onze zuiderburen) dat diens motor (kort na invoer van de keuring) werd afgekeurd wegens ontbreken van (auto)gordels 8)7

Als ze t hier ook gaan invoeren denk ik dat ik me wel zorgen zou gaan maken.
Niet zozeer om de keuring an sich, maar meer omdat motoren zo divers in elkaar zitten.
Kom je met je TC max, E-broh of tinbot RS1 bij een willekeurige motorzaak, dan weet men vaak niet echt waar ze nou eigenlijk mee te maken hebben, laat staan die keurmeesters.
(zelfs met mn proefrit met de RS1 trok ik bekijks bij mensen die vanuit hun werk toch wel aardig wat verstand van motoren zouden hebben...)
 
Keuren ala APK is juist heel makkelijk en meetbaar. Is geen reparatie he...

Geluid als op kenteken + x dB.
Profiel en droogtescheurtjes.
Enz enz.
 
Terug
Bovenaan Onderaan