VX800 rijders

Hallo VX'ers,

Ik heb vandaag een aanbod gekregen, nl de aanschaf en een GSX 750. Bij deze bied ik jullie de mogelijkheid indien natuurlijk geïnteresseerd om mijn VX over te nemen. De foto staat hier in dit motor-forum en op Kapaza. Mijn vraagprijs is 1850 Euro. De motor is volledig inorde (banden, batterij en geen roest), ik ga zelfs volgende week een onderhoud laten doen.

Groeten Francis
 
Spijtig, ik heb er al één ;) maar succes verder.
Welke GSX 750 heb je dan op het oog? Suzuki heeft wel meerdere modellen met deze naam. Zelfs een naked, een sport en een touring model. Te weinig inspiratie zeker :P

:]
 
BMW, R1100R (bokser)in 2000 gekocht met 0 op de teller. De motor heeft er alweer 64.000 op zitten. Hoewel deze motor vol nieuwe techniek zit was de "oude" R100/7 1000cc bokser naar mijn idee beter.

De VX800 die ik had zal misschien een maandagmorgen exemplaar zijn maar heeft mijn vertrouwen in Suz. flink gedeukt. Bovendien heeft het erg lang geduurd voordat de motor goed liep. Bij een nieuwe motor moet dat toch totaal geen probleem zijn.

Ik ben intussen begonnen met een zelfbouwproject.
Zal in 2006 af zijn.

Gr,
Henk
 
Ik ben bezig met een Dnepr waar ik een 1000 cc dieselmotor in bouw in vogelvlucht verteld.
Dnepr heb ik al. Versnellingsbak met nieuwe tandwielen heb ik ook al. Diesel heeft een lager top-toerental dus moet de verhouding van de tandwielen aangepast worden. Het koppel is echter hoog. Het is nu wachten op het blok, dat is pas in 2006 verkrijgbaar. de nieuwste dieseltechniek is toegepast. Het blok gaat lang mee voordat er aan revisie gedacht moet worden. En is gemaakt voor de moeilijkste omstandigheden. De compressie is hoger dan een diesel uit een auto en daardoor veel zuiniger.
Dnepr krijgt geheel nieuw conserveringssysteem (verf) die ook pekel moet tegenhouden. Verder wordt het hele frame aangepast.
e.e.a al uiteengezet in het topic dieselproject bij "zijspannen"

Gr,
Henk
 
Een 3cyl hatz, type 3W35 .
Zal een verbruik opleveren van 1:40 en is misschien nog wel zuiniger.
Voor de wegenbelasting maakt het niets uit.
Maar er is een topic gewijd aan dit onderwerp. bij het forum van "Zijspannen"

Gr,
Henk
 
Vraagje Vx800 rijders, bij mij kleurt de uitlaatbocht aan de linkerkant van de moto goud. Dus vlak als hij uit de cilinder komt, de linkse, diegene die zo een bocht maakt over de andere cilinder. De andere uitlaatbocht heeft dit helemaal niet. Is dit bij jullie ook?

:]
 
Niemand? ikzelf dacht misschien dat deze pijp warmer wordt, omdat ze daar juist over de andere cilinder loopt. En daarom dus goud kleurt.

Enige ideeën om dit goud terug naar chrome om te zetten? of is dit niet mogelijk?

:] :]
 
Vraagje Vx800 rijders, bij mij kleurt de uitlaatbocht aan de linkerkant van de moto goud. Dus vlak als hij uit de cilinder komt, de linkse, diegene die zo een bocht maakt over de andere cilinder. De andere uitlaatbocht heeft dit helemaal niet. Is dit bij jullie ook?

:]

Ik heb net even voor je gekeken... geen van beide zijn bij mij blauw... Ik moet wel zeggen dat de rechterpijp er beter uitziet dan de linker, deze blinkt veel meer en minder roest putjes... ja ik moet deze nog poetsen.

Dat blauwe komt inderdaad door de warmte.
 
dat t de linkse is, kan komen omdat deze van de achterste cilinder komt en deze wordt normaal gezien iets warmer aangezien de voorste, de lucht en het water reeds opwarmt voor die (lucht en water) aan de achterste passeren om die te koelen. Wees trouwens blij dat het dat maar is, bij de mijne heeft de vorige eigenaar er met een vuil spul op gezeten tegen het zout maar dit is er nu helemaal ingebakken! ik heb ze een beetje maar niet volledig proper gekregen met schrobben!
 
Klinkt logisch, dat van die achterste cilinder!

ja mijn anti zout spul heb ik eerst ff op een onopvallend plekje getest of het erna er nog afging, ging er nog perfect af. Het is iets van Scottoiler, niet de beste anti-roest omdat je hem terug moet aanbrengen na in de regen te hebben gereden, maar hij werkt wel. Ik heb ook S100 anti roest besteld, maar die heb ik nog steeds niet.

Valt af te wachten.

Maar niemand weet hoe je deze goudkleur eraf zou kunnen krijgen?
:]
 
Hallo VX'ers,

Met spijt in hart moet ik jullie meedelen dat ik vanaf heden geen VX meer in mijn bezit heb. Ik heb hem in Feb 05 gekocht omdat ik het design prachtig vond. Nu na ongeveer een tiental maanden dagelijks gereden te hebben was ik van oordeel dat deze machine eigenlijk niet mijn ding was. Geen kwaad woord over de VX maar het sturen was nogal redelijk zwaar voor mij. Ik heb vorig jaar namelijk een motorongeval gehad en mijn linkerknie en heup zijn eigenlijk stuk, dus was het af en toe een karwei. Ik ben terug overgestapt naar een GSX, eigenlijk iets vlotter te hanteren. Ik blijf natuurlijk het forum volgen en wens jullie nog vele goede en veilige VX-ritten en who knows misschien tot kijks.

Groeten Francis
 
Hallo VX'ers,

Ik ben terug overgestapt naar een GSX, eigenlijk iets vlotter te hanteren. Ik blijf natuurlijk het forum volgen en wens jullie nog vele goede en veilige VX-ritten en who knows misschien tot kijks.

Groeten Francis

Ik vroeg me dus af welke GSX je nu had? Want hoeveel modellen bij suzuki heten niet GSX??? :)

nog veel veilige km's op de GSX :] :] :]
 
Sorry,

't is een GSX R 1000

Groetjes

zo eentje als deze?

full
 
Klinkt logisch, dat van die achterste cilinder!

ja mijn anti zout spul heb ik eerst ff op een onopvallend plekje getest of het erna er nog afging, ging er nog perfect af. Het is iets van Scottoiler, niet de beste anti-roest omdat je hem terug moet aanbrengen na in de regen te hebben gereden, maar hij werkt wel. Ik heb ook S100 anti roest besteld, maar die heb ik nog steeds niet.

Valt af te wachten.

Maar niemand weet hoe je deze goudkleur eraf zou kunnen krijgen?
:]


De zoekfunctie levert aardig wat resultaten over blauwe uitlaatbochten...
Het "hoort" eigenlijk zo...

Hier een toppic hoe je het kan verwijderen:

http://www.motor-forum.nl/forum/topic/60816?highlight=uitlaat%20blauw

Hier meer info over de blauwe kleur:

http://www.motor-forum.nl/forum/search.php?searchstr=uitlaat+blauw&condition=and&on=topictitle&topicstarter=&user=&sortdir=desc&sortby=datelastpost&forum=&maxagetype=lastpost&maxagetopic=&topicstatus=any

Grtz!!
 
bedankt voor de links, had ondertussen de zoekfunctie al even gebruikt, maar mijne worden niet blauw, maar goud. Bruin zou ik het niet noemen, nuja, het blinkt nog altijd mooi, alleen is het goudkleurig. Ik heb niet echt de bedoeling om het eraf te krijgen want vind het nu nog mooi, als het goud zich verder gaat zetten, dan mss niet meer. Zien we wel, tot hiertoe blijft het beperkt tot het stuk juist na de cilinder.

En udake, dat ding zal wel wat harder gaan als de VX zeker?
})
 
inderdaad Nakedbiker,

Het ding gaat goed vooruit en het is ook een beetje anders genieten. Beide motoren hebben hun charmes en je kan ze echt niet tegen mekaar afwegen ! Ik ben blij dat ik met een VX heb kunnen rijden en ik blijf het mooie machines vinden. Voor de geïnteresseerden hij staat tekoop op de site van Motorhuis Erckens te Zonhoven en de prijs valt goed mee. Hij is goed onderhouden en het zijn echte KM'ers op de teller.

Groetjes Francis
 
Halo halo,

ik heb een drukke motorweek achter de rug.
Heb paar dagen geleden mijn voorband lek gereden op de autostrade. Ik merkte er eerst niets van maar dag erna, toen ik wou vertrekken stond ie volledig plat. Ik was toen niet thuis en ze hebben mij dan gedepanneerd naar huis, 50km. Best goede service, heb maar een halfuur moeten wachten op een takelwagen. In de garage bleek mijn band volledig gescheurd te zijn dus moest er een nieuwe op. Er was maar één merk binnen in mijn maat: de metzeler Roadtec Z6 ofzoiets, wel duur vind ik maar wel goede commentaren over. Nuja, savos reed ik dus terug weer vrolijk rond. Dan gisteren mijn nieuwe verwamde handschoenen van Klan eindelijke geïnstalleerd, het werd me toch wat te koud. En hoe goed is dat niet, 3 sec na het aan te zetten heb je het al lekker warm aan de handen. Daarnet gereden in -2, niets van die koude te voelen. Veel beter als handvatverwarming die ik had op mijn vorige motor.
Dan daarstraks wou ik naar huis rijden, en met dit koude weer verbruikt mijn VX wel net iets meer (rijmt :) ) en was ie dus volledig leeg op 251 km en ik was op 500m van het tankstation, balen!
Vriendelijke meneer gestopt en heeft me verdergeholpen met jerrycan.

Dat was het voorlopig, ga men windschermpje ook maar eens installeren want op de autostrade toch maar frisjes aan de hals.

Nog vele motorgroeten :] :] en ik zal eens zorgen voor wat pics als mijn winter-setup compleet is.
 
Leest iemand dit nog? '(

maar nuja, ik hou het hier maar in leven voor de mensen die het toch nog lezen en overhaalt moeten worden om een VX uit te proberen.

Ik heb nog een (slechte) foto hier van mijn rookproductie })

full
 
Terug
Bovenaan Onderaan