Suzuki GSX-8S

Fijn om te merken dat na een paar weken stilstand, op de frisse 🥶 vroege ochtend de 8S gewoon probleemloos start zonder ook maar een momentje getreuzel. Dat klinkt misschien logisch, maar ik heb bij andere motoren wel anders meegemaakt.
en de koude start bij mij in de parkeergarage met die arrow uitlaat.... love it!! zelfs met silencer en kat er nog in klinkt het mega lekker!
 
en de koude start bij mij in de parkeergarage met die arrow uitlaat.... love it!! zelfs met silencer en kat er nog in klinkt het mega lekker!
Is die silencer/db killer eruit te halen?
Ik krijg die arrow uitlaat van het voorjaar :)
 
Eerste Kerstdag en vrouwtje aan het werk..
Toch maar even een stukje touren. 20231225_105552.jpg20231225_112906.jpg
Was goed te doen vandaag...
 
Heerlijk rijweer vandaag! Met het hoogwater ook veel mooie uitzichten in de polder.
 

Bijlagen

  • IMG_4343.jpeg
    IMG_4343.jpeg
    396,3 KB · Weergaven: 0
Beste wensen voor 2024! helaas wordt het weer minder om te rijden, maar wel nog op 30 december met het vrouwtje achterop naar Goedhart motoren gereden en een mooie outfit gescoord voor haar. (ik was al voorzien) prima te doen met iemand achterop. makkelijker als op een scootertje.
 
Achter spatbord
1704273288924.png
Heb deze besteld. duurt een paar weekjes voor hij binnen komt, maar ben benieuwd of mijn rug of de rug van mijn passagier wat schoner blijft hierdoor.
Vindt het er niet eens zo verkeerd uit zien.
 
Beste wensen voor 2024! helaas wordt het weer minder om te rijden, maar wel nog op 30 december met het vrouwtje achterop naar Goedhart motoren gereden en een mooie outfit gescoord voor haar. (ik was al voorzien) prima te doen met iemand achterop. makkelijker als op een scootertje.
De beste wensen!
Fin dat je “vrouwtje” het fijn vindt zitten achterop. Is ze fysiek klein? Mijn partner is rond de 180 centimeter lang en klaagt over een te scherpe kniehoek achterop de 8S. Als we een keer een motorweekend samen op pad willen, dan zal ik wat groters huren.
 
Ik heb vandaag de tractiecontrole uitgeprobeerd: op een veilige plek zonder omstanders in de 1e versnelling rijden, toerental rond 5000, met motor-mapping B en tractiecontrole op stand 1, en dan abrupt volgas geven. Je voelt het voorwiel dan een klein beetje omhoog komen, waarna de tractiecontrole ingrijpt. Die hield kort het gas in. Het voelde heel gecontroleerd, veel subtieler dan ik op een andere motor heb meegemaakt (daar werd een seconde lang een volledig motorrem anker uitgegooid, wat de motor uit balans bracht). Mooi spul op de 8S, dat schept vertrouwen!
 
De beste wensen!
Fin dat je “vrouwtje” het fijn vindt zitten achterop. Is ze fysiek klein? Mijn partner is rond de 180 centimeter lang en klaagt over een te scherpe kniehoek achterop de 8S. Als we een keer een motorweekend samen op pad willen, dan zal ik wat groters huren.
Ze is idd 1.68. Klein maar fijn. 😉
 
Gisteren mijn quadlock aangesloten met de smart usb adapter en GPS (anti theft) had gelukkig de filmpjes op youtube gevonden van TST Industries om te zien hoe de kappen er makkelijk van af konden komen.
Alles werkt naar behoren. Heel blij mee!
Screenshot_20240110_105559_onntrack.jpg
 
Laatst bewerkt:
We zijn weer een paar weken verder, uitlaat update?
Inmiddels enkele weken/maanden verder; er zit vrij weinig schot in de zaak. Had niet anders verwacht, mgoed..

Wel contact gehad met Racefit maar die nemen atm geen custom werk aan. Ik laat de bestelling van de initiele uitlaat dan ook gewoon maar open staan en wacht rustig af.
 
Inmiddels enkele weken/maanden verder; er zit vrij weinig schot in de zaak. Had niet anders verwacht, mgoed..

Wel contact gehad met Racefit maar die nemen atm geen custom werk aan. Ik laat de bestelling van de initiele uitlaat dan ook gewoon maar open staan en wacht rustig af.
ben benieuwd!!
 
Van de zomer nog niet heel veel kunnen rijden, net geen 600km maargoed. Stukje bij beetje vast klaarmaken voor meer kilometers as seizoen. Vond persoonlijk de voetsteunen iets te veel 'tour'' dus aan de lage kant, Yoshimura is net uit met hun rem schakelset en perfecte oplossing hiervoor (ook gelijk omgekeerd schakelen, normaal kan ook). Voetsteunen zitten op deze positie ca ''maar'' 35mm hoger ongeveer maar echt wereld van verschil in positieve zin.
Daarnaast andere spiegels gemonteerd, set GB Racing motorblok covers en ''passagier voetsteun delete kit'' dingen.

Belly heb ik ook maar laat ik er voorlopig nog even af tot na eerste beurt en ander uitlaatsysteem. Spatbord gaat er uiteraard ook af maar nog aan het wachten op wat spulletjes.

IMG_1852.jpg
IMG_1859.jpg
IMG_1860.jpg
 
Ik heb een vraag aan jullie.
Om mijn achterspatbord te monteren moet ik de moer aan de achterwielas losdraaien.
Moet deze met een bepaald aandraaimoment worden aangehaald? en welke maat is dit?

Alvast bedankt!
 
Van de zomer nog niet heel veel kunnen rijden, net geen 600km maargoed. Stukje bij beetje vast klaarmaken voor meer kilometers as seizoen. Vond persoonlijk de voetsteunen iets te veel 'tour'' dus aan de lage kant, Yoshimura is net uit met hun rem schakelset en perfecte oplossing hiervoor (ook gelijk omgekeerd schakelen, normaal kan ook). Voetsteunen zitten op deze positie ca ''maar'' 35mm hoger ongeveer maar echt wereld van verschil in positieve zin.
Daarnaast andere spiegels gemonteerd, set GB Racing motorblok covers en ''passagier voetsteun delete kit'' dingen.

Belly heb ik ook maar laat ik er voorlopig nog even af tot na eerste beurt en ander uitlaatsysteem. Spatbord gaat er uiteraard ook af maar nog aan het wachten op wat spulletjes.

Mooi spul, dat van Evotech Performance! En de andere spulletjes ook natuurlijk.

Welke spiegels heb je er op? En heb jij ze op de originele stuurgewichten gezet?
 
Mooi spul, dat van Evotech Performance! En de andere spulletjes ook natuurlijk.

Welke spiegels heb je er op? En heb jij ze op de originele stuurgewichten gezet?
Thanks!

Spiegels van AL i Xpress racing oftewel aliexpress :P Ga geen honderden euro's betalen voor een paar spiegels terwijl deze top zijn voor (dacht) 20,- euro ofzo. Zijn volledig alu, behuizing ook. Heb hier bussen voor gedraaid welke tussen stuur en stuurgewicht zitten, blijft het mooi origineel terug te bouwen.
 
Vandaag de bar end spiegels gemonteerd en het spatbord zodat hopelijk m'n rug wat schoner blijft. Kan niet wachten tot het strooizout weer opge"zout" is.
20240121_183615.jpg
20240121_183554.jpg
 
Van de zomer nog niet heel veel kunnen rijden, net geen 600km maargoed. Stukje bij beetje vast klaarmaken voor meer kilometers as seizoen. Vond persoonlijk de voetsteunen iets te veel 'tour'' dus aan de lage kant, Yoshimura is net uit met hun rem schakelset en perfecte oplossing hiervoor (ook gelijk omgekeerd schakelen, normaal kan ook). Voetsteunen zitten op deze positie ca ''maar'' 35mm hoger ongeveer maar echt wereld van verschil in positieve zin.
Daarnaast andere spiegels gemonteerd, set GB Racing motorblok covers en ''passagier voetsteun delete kit'' dingen.

Belly heb ik ook maar laat ik er voorlopig nog even af tot na eerste beurt en ander uitlaatsysteem. Spatbord gaat er uiteraard ook af maar nog aan het wachten op wat spulletjes.

Bekijk bijlage 1963233Bekijk bijlage 1963234Bekijk bijlage 1963235
Beste QuistEFE,

Als ik het goed zie heb jij de originele Suzuki Frame Sliders gemonteerd.
Alsnog heb je de motor covers gemonteerd, moet ik ervan uitgaan dat de Sliders niet voldoende zijn om het blok, bij een val, te beschermen ?.
 
Terug
Bovenaan Onderaan