Hoeveel verbruikt jou chopper ?

Yamaha Dragstar 1100
Meestal gaat ie rond de 180km op de dagteller tegenstribbelen; dan moet ie op reserve en dan heeft ie rond de 12 liter opgedronken. Wat dus neerkomt op 1 op 15. Maar dat is alleen als ik van de sportieve rij, dus weer meer stoer zit te doen dan feitelijk nodig (alhoewel... het is soms best echt nodig, als zo'n zenuwelijer in zo'n ouwe BMW 316 of zo naast je komt staan bij het stoplicht, weng weng weng weng gas te geven.. heerlijk om dan de eerste 100m er gewoon naast te blijven, alsof het nét niet lukt.. dan even kijken, zwaaien en gas geven)

Maar goed. Kalm aan zit ie rond de 1 op 18-20 en da's heeeeel braaf rijden.
 
Hallo,

Motor : Yamaha XV 750 Virago
CC's : 750
Rit lengte: 15 mile
Verbruik : 1 op 10 mile = 1 op 16 km
Rede : rustig rijden, snel op schakelen. Kan nog zuiniger als carb synchroon staan.

Groet Theun
 
Honda vt600c - 1992

600 cc

rijd niet echt zuinig meer. ben laatst naar frankrijk gereden, na 100 km ging hij vaak al op reserve. dat is 6 liter dus 1:16. maar dat was meestal als ik met twee personen, 120-130 km/u reed.

zou wel graag weer wat zuiniger rijden, iemand nog ideeen?
 
mijn oude motor was een eigenbouw softail met een kawa z1000 blok eronder.
alles open, filters en pijpen.
als ik een beetje reed, deed die 1 op 10.
als je hem startte, had je dan ook roet in je neusgaten, hij stond ietsjes twe ruim afgesteld denk ik. })
 
Oud topic maar nog nuttig voor mij.

Ik zit denk ik met een probleem

Ik rijd met een kawasaki eliminator EL 252

Ik rijd ritten van om en bij de 50-60 km (zowel autostrade als gemengd)

Ik zit met een vebruik van 1 op 15 ongeveer wat me erg veel lijkt.

Waar kan dit aan liggen of ben ik gewoon paranoide en beeld ik me maar in dat het veel is?

Cheers
 
1 op 15 is voor de Eliminator echt te veel. Ik heb er drie jaar op gereden met een verbruik tussen de 1:20 en 1:25. Of je moet hem altijd tot in het rood (13.000 toeren :9~ ) Doortrekken.
 
Met mijn Kawa Vulcan 700 rijd ik alleen toertochtjes.
het verbruik is ongeveer 1:16 tot 1:17
niet echt zuinig dus.
 
Laatst bewerkt:
Verbruik...?..hmmm..euh..als het tankie bijna leeg is tank ik..en ik vul de kelken steeds tot boven toe dan heb ik nog een 500 meter extra..! ;) })
[afbeelding]
Ik heb ook geen flauw idee....als ik de andere posts hier lees zijn de meesten meer bezig met statistieken bezig dan motorrijden...gewoon rijden en op een gegeven moment weet je wel ongeveer wanneer je moet bijtanken.

kun er je ook nog andere factoren erbij voegen:

Wel of geen tegenwind, zoja: hoeveel beaufort?

Wat was de gemiddelde bandenspanning?

Tankte je bij BP, Shell, Texaco etc etc?

Had je een vrouwke achterop, zoja: was het een dikke zeug corpulente dame of niet?

Heb je een winter- of zomerband?

Rij je veel over heuvels?

Oftewel...ik heb geen excel-bestandjes :+
 
Laatst bewerkt:
Roelibaldi you rule. Inderdaad wat een onzinnig gelul. Sorry voor mn taalgebruik. Je hebt een motor niet omdat het zo voordelig is. (Tis wel makkelijk) Die smoes gebruik je maar bij je vrouw of man om te overtuigen waarom je toch een motor moet hebben. Al liep die van mij 1 op 1. Ik geniet ervan zonder erbij na te denken of ik nu wel zo voordelig rijd.
 
Mijn gegevens
Motor : Kawasaki 454 LTD
CC's : 450
Rit lengte: plezierritjes +/- 20 tot 40 km
Verbruik : 1:24
Rijgedrag : Ik rijd rustig, maar hou wel van snel optrekken, vermijd de snelweg
opmerking: Ik tank altijd V-power
 
Roelibaldi you rule. Inderdaad wat een onzinnig gelul. Sorry voor mn taalgebruik. Je hebt een motor niet omdat het zo voordelig is. (Tis wel makkelijk) Die smoes gebruik je maar bij je vrouw of man om te overtuigen waarom je toch een motor moet hebben. Al liep die van mij 1 op 1. Ik geniet ervan zonder erbij na te denken of ik nu wel zo voordelig rijd.

toevallig rij ik wel motor omdat het zo voordelig is :W
 
was voor mij ook één van de redenen om weer op de motor te stappen;
volgende is tijdwinst, parkeergeld & omdat is het zo heerlijk vind!
:] :] :] :] :] :] :] :]

Maar mijn verbruik hou ik niet bij, zie aan de km.teller wanneer ik weer mag / moet tanken en bij woon- werkverkeer is dat zo om de 3 dagen '( '(
 
Het verbruik maakt het motorrijden niet goedkoop maar de vaste lasten. Wegenbelasting en verzekering. Mn auto rijdt voordeliger dan mn motor
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan