VX800 rijders

Jawel hoor.
Olie aftappen.
deksel er af.
Moeren van je koppeling losdraaien.
veren er uit halen.
drukplaat verwijderen.
oude plaatjes er uit.
nieuwe er in.
en alles weer monteren.

Maar zijn ze versleten dan?
 
Klus geklaard,

wel veel werk om het voorste luchtfilter te doen maar goed dat is ook gelukt.

Viel me wel op dat de achterste cilinder veel heter loopt. Aan de bougie te zien tenminste die is veel witter.

Is dit normaal of toch maar ff de carbs na kijken, sync oid????
 
Hallo VX-liefhebbers, mijn lieftallige echtgenote heeft besloten de VX d'r uit te doen want gaat voortaan bandit 1200 rijden (ook lekker!)

Dus: Iemand interesse in een perfect onderhouden VX? Hij heeft de kleur paars metallic die je niet vaak tegenkomt, nieuw bekleed zadel, en 6 maanden geleden nieuwe banden en olie, filter en nog wat andere zaken gekregen die bij de beurt horen. Nu wordt er even niet mee gereden, omdat de achterste remklauw niet helemaal vrijkomt dus die wordt binnenkort nog gereviseerd.

De VX is nu gewoon "kaal", het is het kuiploze type dus met de ronde koplamp. Daar hebben we dan wel een lamp met helder klas op gezet, lekker veel licht.

Er is ook nog een originele kofferset bij, inclusief ophangsysteem met knipperlichtopname in de kofferdragers. Daar hebben we zelf nooit veel gebruik van gemaakt, maar goed - het zit erbij.

Sinds de nieuwe banden (Michelin) erop zijn gezet is er zo'n 1500km mee gereden.

Zal proberen binnenkort wat foto's te posten.
 
Volgens mij zijn mijn koppelingsplaten ook aan vervanging toe. Schiet soms bij hard optrekken door in de toeren enzo. Kan ik er nog wel een paar honderd kilometer op rijden, of moet zoiets echt nu?
 
Niemand geïnteresseerd in een bagage rek (topkoffer) en val beugels voor de VX?
Ik hoef er geen hoofdprijs voor te hebben.
 
Maar zijn ze versleten dan?

Ik denk het wel; als ik in z'n 3 of hoger rijd en geef een spuit gas, slipt de koppeling en gaat meteen hoog in z'n toeren.
Het is met de motor van m'n vriendin, die heeft drie maanden stil gestaan.. Dus denk dat het een combinatie is van olie en koppeling.. Eerst olie en filter maar eens vervangen.
 
Ik denk dat het met het stilstaan te maken heeft.
Wat ik eerder zou doen is de koppelings kabel wat meer ruimte geven en lekker rustig een goede 100 km rijden in deze situatie om te kijken wat er dan gebeurd.

Vaak staan de koppelings kabels te strak bij motoren.
Zonde om al de moeite te doen voor niets.
 
Foto-UTMLATG6.jpg

Foto-DCQMLYQT.jpg

Foto-O6FGM778.jpg


Wat ik al eerder heb vermeld.
Het chroom is aangetast.
Kan opnieuw gespoten worden in de kleur die u wilt.
 
Heeft er iemand toevallig een linker (dynamo) carterdeksel en/of een CDI van een VX800 liggen? Voor motorblok met nummer VS51B.

Ben een blok aan het repareren waarvan de drijfstang kapot was gebroken... en mis deze onderdelen nog omdat de krukas uit een VS51B komt terwijl mijn motor in eerste instantie een VS51A was...

Alvast bedankt!
 
Laatst bewerkt:
Volgende week ga ik m'n koppelingsplaten vervangen en dus ook de olie verversen. 1 liter is dan gewoon genoeg toch? Ik hoef 'm niet helemaal 'door te spoelen', want zowel filter als olie zijn 3.000 kilometer geleden al vervangen.
 
Zit toch als het goed is een overloopgat aan de zijkant in het deksel, als de olie daar uit loopt bij het vullen zit er genoeg in.
 
Klopt, maar ik heb niks meer op voorraad. Maar volgens mij gaat er maar 800cc in, toch?

Anders moet ik direct 5 liter kopen in plaats van 1, vandaar. ;)
 
Laatst bewerkt:
Nieuwe koppelingsplaten... maar bezuinigen op je olie?
Daar komt bij: leg je nieuwe platen 2 dagen voor het plaatsen ff in verse olie. De leeftijd word hiermee verlengt.

:W
 
Terug
Bovenaan Onderaan