Camera op de motor

Ik zie dat hier in het verleden wat mensen zijn geweest met een Eken action cam, de H9R. Is dit nog altijd een goede camera? Hoe zit het met de accuduur en zijn er hier ook mensen met een mount voor de helm voor deze cam? Ik dat bol hem nu ook verkoopt voor € 80, misschien nog andere adresjes waar je meteen wat meer accessoires erbij kan bestellen?
Voor wat betreft mounten denk ik zelf aan de helm, maar wil wel kunnen variëren.
 
Ik heb een GoPro Session, en die kan met de AB's van GoPro overweg. Ook kun je je telefoon koppelen, krijg je een preview van wat je camera filmt en je kan er ook opnames mee starten en downloaden/doorsturen. Fijn gevalletje.
 
iemand met een go pro hero session ervaring? en kan je daar ook afstandsbediening met koppelen?

Ha, goed dat je hier over begint. Ik zit zelf ook met een schuin oog te kijken naar de Session. Lijkt me een mooi klein cameraatje om aan mijn helm te plakken. Iemand ervaring met de Session?

Ik heb een GoPro Session, en die kan met de AB's van GoPro overweg. Ook kun je je telefoon koppelen, krijg je een preview van wat je camera filmt en je kan er ook opnames mee starten en downloaden/doorsturen. Fijn gevalletje.

Goed om te horen! :)
 
Laatst bewerkt:
Ik heb de Garmin Virb Ultra. Erg gaaf, zeker met g-metrics: gps, snelheid, hoogte, g krachten en ant+ (dus bijvoorveeld hartslag) erg leuk.

Hier zonder gmetrics en stukken dronefilm:

 
Ik heb de Garmin Virb Ultra. Erg gaaf, zeker met g-metrics: gps, snelheid, hoogte, g krachten en ant+ (dus bijvoorveeld hartslag) erg leuk.

Hier zonder gmetrics en stukken dronefilm:


Leuk ding inderdaad, maar dat zijn gelijk serieuze prijzen.
 
Hoe filmen jullie lange ritten?

Na ong 2,5 uur is mijn accu leeg en na 4 uur het 32GB sd kaartje vol. Nu kan ik natuurlijk een 128GB kaartje kopen maar dan nog ga ik geen dagenlange rit kunnen vastleggen.
 
Ik had een keer mijn Drift op de spiegel gezet, aangesloten via USB
En had een hele dag gefilmd (ong uur of 6) met 32GB kaartje, en had bij aankomst bij het hotel. Nog iets van 10-15% over

Maar met accu blijft het altijd een kwestie van wisselen om de 2 uur
Je zou ook een powerbank in je jas doen en aansluiten op de camera zodat eerst die gebruikt en dan pas de accu.

Voor tripjes gebruik ik de laatste tijd eigenlijk voornamelijk het beeld van mijn ingebouwde dashcam: Innovv K1
Met een 128GB kaartje erin filmt ie de hele dag, 7-8 uur is ongeveer 50GB.
Aangesloten op accu, met contact aan is stroom dus geen probleem met lege accu.
En dan de Drift voor wat extra beeld van de omgeving, door de plaatsing van mijn Innovv zie je niet altijd alles even goed van de omgeving
 
Hoe filmen jullie lange ritten?

Na ong 2,5 uur is mijn accu leeg en na 4 uur het 32GB sd kaartje vol. Nu kan ik natuurlijk een 128GB kaartje kopen maar dan nog ga ik geen dagenlange rit kunnen vastleggen.

Ga je dan de hele dag continu filmen ?? Neem meerder USB kaartjes mee.
Ik zelf neem tijdens vakanties een kleine 10 inch laptop + externe HD mee en zet daar elke dag alle videobestanden op.
De camera heb ik op een accupack aangesloten; hoefm dan de hele dag geen accu te wisselen
 
Laatst bewerkt:
Ha, goed dat je hier over begint. Ik zit zelf ook met een schuin oog te kijken naar de Session. Lijkt me een mooi klein cameraatje om aan mijn helm te plakken. Iemand ervaring met de Session?Goed om te horen! :)

Klopt session is handig en geeft een goed beeld.
Ik heb wel altijd mijn powerbank bij zodat ik hem tijdens de pauze van een langere rit op kan laden, de accu zit er immers vast in en is met 3 uur leeg.
Hij kan niet laden en filmen tegelijk.
De microfoon (ja 2x) heb ik beide afgeplakt met zwarte electra tape (schutkleur) en dan heb je nog veel rijwind.
Op je helm geeft een leuk beeld maar hoe weet je of hij aanstaat....?
Maar daar is weer een afstandsbediening voor te krijgen, zonder display voor 30 euro met kleuren display dik over de 100.
Ik zet hem dan ook meestal op de linker spiegel of het linker achter knipperlicht, geeft een goed beeld en gegarandeerd geen klokken in beeld.
Oftewel prima ding lekker simpel in gebruik.
Wel geen klasse 10 microsd kaart kopen, die is te sloom, je moet een ultra klasse 3 pakken anders stopt hij telkens omdat hij de boel niet weg kan schrijven.
 
Laatst bewerkt:
Ga je dan de hele dag continu filmen ?? Neem meerder USB kaartjes mee.
Ik zelf neem tijdens vakanties een kleine 10 inch laptop + externe HD mee en zet daar elke dag alle videobestanden op.
De camera heb ik op een accupack aangesloten; hoefm dan de hele dag geen accu te wisselen
Wat is anders het nut van filmen?
Aardig wat werk dus om een beetje filmpje te maken..

Ik zit sowieso te kijken naar boordspanning ipv een accupack.
 
Hallo oma, ik heb eindelijk de moeite genomen om nieuwe firware op de SJCAM (SJ6 Legend) te zetten. Het resultaat is niet slecht, al zeg ik het zelf. Ik heb gebruik gemaakt van de onboard mic, de externe ga ik later eens proberen.

https://www.youtube.com/watch?v=Fw5MzY6fLIM
 
Ik rij nu al een tijd met een session 4 op mijn motor.
720P en 60frames, geeft een mooi beeld.
Microfoons dicht tapen geeft minder wind geruis en gek genoeg hoor je de stemmen nogsteeds.
Bij mij staat hij soms op mijn helm, maar dan zie je niet of hij aan staat.
Daarom vaak achterop..
full
 
Echter is die interne accu naar 2,5 uur echt wel leeg.
Jammer helemaal met lange ritten over 2 dagen.
Daarom heb ik een powerbank onder het zadel..
Oftewel klooien tijdens de koffie of lunch.
Overigens 5 euro bij de Lidl webshop en laad hem 2 keer op.
full
 
Niet handig, maar als hij in de bevestiging zit kan het laad luikje open..
Alleen zit dat ding vol in de wind en zal de wind hem dicht drukken tegen de stekker als je al onder het rijden zou willen laden.
full
 
Daarom heb ik een vulblokje gemaakt om de boel te ondersteunen.
Als je er een stekker in stopt, gaat hij immers laden.
Als je dan gaat filmen stopt het laden en gaat hij op externe spanning filmen.
Als die weg valt gaat hij op eigen accu door.
full
 
Oftewel zolang het alleen miezert en niet hard regent rijd ik op lange ritten zo..
En film ik als ik wil de complete dag.
Geen gedoe meer met die accu laden, die is nu altijd vol.
Gewoon een USB lader bij het dashboard verborgen en inprikken maar.
En ja dit zit er eigenlijk gewoon omheen gehaakt en pak je er dus in 2 tellen vanaf.

Okee elk voordeel heeft zijn nadeel.. Ik kan de camera nu niet meer onder het rijden van de spiegel naar de achterkant verplaatsen.
Jammer dan...
full
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan