Camera op de motor

Welke software gebruiken jullie om een filmpje te editen? Ik zoek een makkelijk programma die de volgende dingen kan:

Knippen
Samenvoegen
Tekst invoegen
Mogelijkheid voor muziek

Het programma hoeft niet te converteren, comprimeren enz enz, maar enkel om kunnen gaan met .mov bestanden.



P.s.: Ik heb nog nooit een filmpje gemonteerd en ben daarin dus een totale leek.


Gebruik zelf Adobe Premiere Pro (piratelife :) )
Ben zelf ook geen designpersoon, maar het progamma is net zo makkelijk als je het zelf wilt. Kan lekker simpel kinppen en plakken ermee, of veel met effecten doen net wat je wilt.
 
camera op de honda vtr [stampende 2 cilinder waarbij alles trilt]

Helmcamera zie ik niet zitten, paar x geprobeerd maar ik beweeg mijn hoofd teveel [wil alles in de gaten houden ;)
Een chestharnas begin ik ook niet aan :')
Hoewel de camera ingebouwde stabilisatie-software heeft denk ik toch dat er nog teveel trillingen aanwezig zullen zijn als ik ga rijden met de camera gemonteerd op bijv kuipwerk.
Mensen nog tips of trucs hoe ik dit het beste kan aanpakken?
 
camera op de honda vtr [stampende 2 cilinder waarbij alles trilt]

Helmcamera zie ik niet zitten, paar x geprobeerd maar ik beweeg mijn hoofd teveel [wil alles in de gaten houden ;)
Een chestharnas begin ik ook niet aan :')
Hoewel de camera ingebouwde stabilisatie-software heeft denk ik toch dat er nog teveel trillingen aanwezig zullen zijn als ik ga rijden met de camera gemonteerd op bijv kuipwerk.
Mensen nog tips of trucs hoe ik dit het beste kan aanpakken?

Mooie vind ik juist aan helmcam dat je ziet waar je heen kijkt/keek, dus ook als je alles in de gaten houd :)
Op het kuipwerk heb ik nog niet geprobeerd, wel op de tank. Was prima te doen daar, enkel heb ik een donkere ruit dus zie je alsnog niet veel. Met een heldere ruit moet dat best leuk beeld geven. Ik ga het nog eens proberen om hem op de voorkant op de ruit te plakken, helemaal onderin. Volgens mij moet het wel meevallen met de trillingen daar.
Schouder-mount zou kunnen, al is dat weer onhandig als je over je schouder gaat kijken.
 
hier een filmpie gemaakt met een sj5000x camera. Heeft ingebouwde stabilisatie software.
1080/60fps .
En ja, het beeld is op de helmetmount[kin] best goed maar het teveel bewegen van mijn helm/hoofd stoort enorm.
Ik zal eens kijken of het plekje net boven de koplamp een goede is. :)
 
Laatst bewerkt:
Ja ok, ik zie al wat je bedoelt :+ Je hebt een rubber nek :p
Is goed, laat maar weten. Het is inderdaad vrij lastig verder..
 
hier een filmpie gemaakt met een sj5000x camera. Heeft ingebouwde stabilisatie software.
1080/60fps .
En ja, het beeld is op de helmetmount[kin] best goed maar het teveel bewegen van mijn helm/hoofd stoort enorm.
Ik zal eens kijken of het plekje net boven de koplamp een goede is. :)
Ik heb die camera toevallig ook, maar die stabilisatiemeuk zou ik uitzetten omdat je dit softwarematig achteraf ook kan doen. Er valt een hoop beeld weg anders.
 
camera op de honda vtr [stampende 2 cilinder waarbij alles trilt]

Helmcamera zie ik niet zitten, paar x geprobeerd maar ik beweeg mijn hoofd teveel [wil alles in de gaten houden ;)
Een chestharnas begin ik ook niet aan :')
Hoewel de camera ingebouwde stabilisatie-software heeft denk ik toch dat er nog teveel trillingen aanwezig zullen zijn als ik ga rijden met de camera gemonteerd op bijv kuipwerk.
Mensen nog tips of trucs hoe ik dit het beste kan aanpakken?

Kuipwerk zal denk ik veel trillingen geven juist omdat het kuipwerk van zichzelf al flexibel is.
Denk dat proberen op bijvoorbeeld de spiegel een betere optie is
 
hier een filmpie gemaakt met een sj5000x camera. Heeft ingebouwde stabilisatie software.
1080/60fps .
En ja, het beeld is op de helmetmount[kin] best goed maar het teveel bewegen van mijn helm/hoofd stoort enorm.
Ik zal eens kijken of het plekje net boven de koplamp een goede is. :)

Precies daarom, heb ik dus toch voor een chestmount gekozen.
 
Lol, ik klikte op de eerste pagina('s) van dit topic en zag dat datum niet van die posts. Allemaal mensen met camcorders op hun motor geplakt.. Ik dacht dat die serieus nu nog op zo'n manier hun ritjes filmden _O-

Gelukkig zijn er tegenwoordig betere alternatieven :9
 
Precies daarom, heb ik dus toch voor een chestmount gekozen.

Op een naked bike is chestmount inderdaad een fijne optie, ik heb het geprobeerd op mijn motor (zelfde als Bas), en dat rijdt kut B| Ik kwam geregeld met de camera tegen de tank als ik beetje ging leunen, erg irritant, waardoor je steeds daar rekening mee gaat houden. Kortom niet meer lekker zorgeloos rijden maar constant aan dat kutding moeten denken :+
 
Welke software gebruiken jullie om een filmpje te editen? Ik zoek een makkelijk programma die de volgende dingen kan:

Knippen
Samenvoegen
Tekst invoegen
Mogelijkheid voor muziek

Het programma hoeft niet te converteren, comprimeren enz enz, maar enkel om kunnen gaan met .mov bestanden.



P.s.: Ik heb nog nooit een filmpje gemonteerd en ben daarin dus een totale leek.

Hitfilm. Je moet er even induiken maar dan is het waanzinnig.
 
camera op de honda vtr [stampende 2 cilinder waarbij alles trilt]

Helmcamera zie ik niet zitten, paar x geprobeerd maar ik beweeg mijn hoofd teveel [wil alles in de gaten houden ;)
Een chestharnas begin ik ook niet aan :')
Hoewel de camera ingebouwde stabilisatie-software heeft denk ik toch dat er nog teveel trillingen aanwezig zullen zijn als ik ga rijden met de camera gemonteerd op bijv kuipwerk.
Mensen nog tips of trucs hoe ik dit het beste kan aanpakken?

Voorspatbord trilt niet mee met de motor
 
Voorspatborbord is idd een goede.
Ik heb een aantal mounts liggen dus dat word expirementeren as zondag :]
 
Op een naked bike is chestmount inderdaad een fijne optie, ik heb het geprobeerd op mijn motor (zelfde als Bas), en dat rijdt kut B| Ik kwam geregeld met de camera tegen de tank als ik beetje ging leunen, erg irritant, waardoor je steeds daar rekening mee gaat houden. Kortom niet meer lekker zorgeloos rijden maar constant aan dat kutding moeten denken :+

Ach ja... Tuurlijk. _O-
 
Voorspatbord trilt niet mee met de motor

Nee trilt niet mee met de motor maar wel met het wiel. En dan moet je wel erg strak asfalt hebben om geen trillingen te krijgen. De camera waarmee het gefilmd is heeft wel beeldstabilisatie, dus dat geeft niet helemaal goed weer wat er echt gebeurd.

In een filmpje wat ik een paar weken gemaakt heb, op de kuip van een dikke twin, gefilmd zonder stabilisatie, kun je zien hoe het voorspatbord beweegt. Nou dat gaat geen trillingsvrijere beelden opleveren dan plaatsing op de kuip.
 
Laatst bewerkt:
Mooi die Col de Turini. Ben ik enkele jaren geleden ook eens over gereden.
Voor zo'n camerapositie moet je wel een kuip hebben..... Alleen jammer dat je niet ziet wat er links van de motor te zien is. Verder inderdaad redelijk trillingsvrij
 
Laatst bewerkt:
Ik vind het nadeel van voorspatbord opnames dat het statisch is. Het is best leuk, maar je ziet alles maar in 1 richting. Mocht je een mooie scenery hebben links van je, dan mis je die op de opnames compleet.

Dat is zeker waar, daarom heb ik het liefst beeld vanaf het kinstuk op de helm :)
 
Gisteren nog even contact gehad met Tomtom mbt het issue met mijn Banditcamera.
Gisteravond onderstaand antwoord ontvangen:

Inmiddels heb ik antwoord gekregen van de tweedelijnsafdeling. Zij hebben uw zaak in behandeling genomen en adviseren het volgende.


Mijn collega van de technische dienst adviseert mij de Bandit Actiecamera + Battery stick in te boeken voor reparatie. Gezien u nog gebruik kan maken van de wettelijke bedenktijd van het verkooppunt raad ik u echter aan hier gebruik van te maken. Als ik een reparatie inboek zal dit namelijk ervoor kunnen zorgen dat u een gerefurbished exemplaar van de Bandit Actiecamera hiervoor in de plaats terugkrijg. Dit wil ik voorkomen.



In ieder geval is het nu aangetoond dat er een probleem is met de camera die wij niet vanaf afstand en/of alternatieve instructies kunnen opsturen zonder het apparaat te vervangen.


Kortom. terugsturen naar de winkel

Heb winkel gebeldt en omruilen zou 2/3 dagen sturen.
Ik vertrek vrijdag op vakantie, dus daarna heeft camera ook weinig zin meer.
 
Heb ook paar circuit dagen geboekt met mijn cbr600f pc35.
En zit ook te kijken waar ik myn gopro hero 4 ga bevestigen.
Of zijkuip of achterop bij mijn buddy.
Dan zie je ook hoe ik houding switch voor/in een bocht.
Tips zijn welkom
 
Ik heb 'm ook wel eens ergens onder mijn spiegel geknoopt, richting mezelf. Mooi standpunt ook om je houding te bekijken.

17824466284_6d781f7850_b.jpg


Hier het filmpje

Zag later dat ik dus bijna met m'n knie op de grond zat, had mijn textielpak aan dus had niet zo tof geweest :+
 
Laatst bewerkt:
Ik heb die camera toevallig ook, maar die stabilisatiemeuk zou ik uitzetten omdat je dit softwarematig achteraf ook kan doen. Er valt een hoop beeld weg anders.

Same here. SJ5000x op een chinmount. Heb de stabilisatie in de camera getest, je raakt idd een fors stuk beeld kwijt, maar daarnaast heeft het stabiliseren van de horizon (wat dus effectief gebeurt) als bij-effect dat alle andere dingen in beeld de tegengestelde bewegingen gaan maken. Het lijkt of ik de hele tijd over kinderkopjes aan het rijden ben (stuur en dash in beeld). Stabilisatie in de software (post productie) is veel beter, in Davinci kan je die zelfs heel nauwkeurig instellen hoeveel van de bewegingen je wilt stabiliseren en bijvoorbeeld toch iets beweging erin houden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan