Ervaring met Hans Soeterboek/Motans Eindhoven?

Toch is het een RDW erkend bedrijfje. Hij koopt voornamelijk schade/crash motoren op en die sloopt hij helemaal uit elkaar. Perfect als je net naar dat ene kleine frot onderdeeltje opzoek bent. Maar het pand opzich is bagger, dat klopt. Tis gewoon een grote hal, met een bovenverdieping. Beneden staan een aantal goede (niet-gecrashte) motoren en boven liggen alle onderdelen.

Ik geloof best dat er mensen zijn met slechte ervaringen, maar ik heb met veel dealers slechte en goede ervaringen. En dan dat "mijn vrienden zeggen..." verhaal, daar wordt ik zo moe van :Z

mvg,

John :W
 
helaas heb ik zelf dus slechte eigenschappen met deze man,
hij is zelfs te beroerd om me een antwoord te geven als ik vraag of hij het pakketnummer wilt geven (zie onderstaand mailtje),

Datum: 02/07/07 09:02 PM
> Van: "sheldon vd Griendt"
> Aan: h.soeterboek@wanadoo.nl
> CC:
> Onderwerp : Hans,graag lezen aub
>
>
> Hans,

> door niet te antwoorden vergroot je alleen maar je ongelijk,
> het is toch 126 euro die ik nu kwijt ben,
> en van jou krijg ik verder ook geen reactie,
> dus verneem ik dat je er ook niets aan gedaan hebt.
> Waarom geef je het nummer van het pakketje niet aan me,
> zodat ik het pakketje kan traceren......
> Ik neem aan dat je in goede bedoelingen hebt gehandeld,
> maar door mij juist te negeren is slechte reclame voor je

> in de hoop op toch nog antwoord,
> groet ik je.

> Sheldon



terwijl hij wel meteen reageert als ik onder een andere naam iets wil bestellen,
is al meer dan verdacht....
het gaat bij mij om 126 euro die ik naar zijn rekening verstuurd heb,
helaas woon ik 200 km van Eindhoven vandaan,
dus om even verhaal te halen vind ik dit te ver....
wil gewoon hier de mede mf'ers behoeden wat mij (en anderen hier) ook gebeurd is

Motans in Eindhoven sucks :r
 
Laatst bewerkt:
Ik vind het allemaal toch wel wat bedenkelijk worden.

Ik heb wel eens vaker iets besteld, ook bij grote, bekende, bedrijven en soms ook weken tot maanden moeten wachten. Dat wil niet zeggen dat het dan in orde is, zeker niet, maar het komt dus wel wat vaker voor.....
Of je dat dan meteen openbaar moet maken, tja..... Er zit soms een andere kant aan het verhaal. Het zal niet de eerste keer zijn dat een TS ook niet geheel zonder blaam bleek. Of dat in dit geval ook zo is weet ik niet, maar daar gaat het ook niet om. Soms is spreken zilver......

Het verhaal dat dit bedrijf in gestolen spullen zou handelen kan natuurlijk absoluut niet. Dat is zelfs voor de wet strafbaar (smaad cq. smaadschrift).
Los daarvan kun je het gewoon niet maken om mensen op een dergelijke manier te beschuldigen, al helemaal niet zonder enige onderbouwing.

Ik ben geen klant van dit bedrijf, nooit geweest ook. Ik ken de mensen er achter niet. Maar......het kan toch niet zo zijn dat je een forum kunt misbruiken om mensen zonder enig bewijs te beschadigen zonder dat er iets aan gedaan wordt?
Het lijkt me dan ook een goede zaak voor de mods/admins om hier duidelijke richtlijnen voor te gaan opstellen. Het is niet de eerste keer dat iets dergelijks gebeurt.
 
Hallo,

Nadat ik erop werdt geattendeerd dat er verhalen over ons circuleren op dit forum die ABSOLUUT NIET WAAR zijn, voelde ik me geroepen om ons hier aan te melden om zodoende op deze verhalen weerwoord te kunnen geven.

Motans is een uit hobby voortgekomen bedrijf dat sinds 2003 ingeschreven staat bij de KvK en erkend is door het RDW voor het afgeven van vrijwaringsbewijzen en het hebben van handelaarskentekens.
E.e.a. is zoals gezegd voortgekomen uit een hobby en zodoende begonnen we ook aan huis maar al snel werd dat een onhoudbare situatie: de motoren stonden op een gegeven moment zelfs in de huiskamer omdat er simpelweg geen ruimte meer was!
Inmiddels zijn wij gevestigd in een bedrijfspand op industrieterrein de Hurk in Eindhoven,op Croy 20.

Wij kopen en verkopen gebruikte motoren en verkopen tweedehands onderdelen maar ook leveren wij nieuwe artikelen zoals acculaders, accu's en paddockstands en dergelijke.
De meeste artikelen worden via internet verkocht en per post verstuurd en daarom kunnen we veel spullen scherp aanbieden.
Wij kopen ook op veilingen en beurzen partijen onderdelenen failliesementen op of slopen zelf motoren met schade in plaats van deze op te knappen.

In een tweetal topics op dit forum worden wij door een (ons onbekend persoon) beschuldigd van diefstal en/of heling.
Waar wij deze laaghartige en ongegronde beschuldigingen aan te danken hebben is ons een raadsel en tegen deze persoon overwegen wij stappen te ondernemen indien dit mogenlijk is. Hierover zullen wij om te beginnen contact opnemen met de beheerders van dit forum.
Het is natuurlijk wel erg makkelijk om anoniem op een internetforum allerhande beschuldigingen te uiten zonder deze te kunnen staven of het fatsoen te hebben deze onder je eigen naam te uiten.

Wij laten ons ABSOLUUT NIET in met diefstal of heling!!!

Voor wat betreft delen die niet verstuurd zouden zijn:

Wij ontvangen per week zo'n 500 mailtjes met vragen en bestellingen.
Wij proberen daar zorgvuldig mee om te springen maar waar gehakt wordt vallen spaanders: het kan voorkomen dat een mailtje met een verzendadres per ongeluk verwijderd wordt of dat er een communicatiestoornis optreed...vervelend maar het kan gebeuren. Wij proberen altijd zo snel mogenlijk de bestelde delen te verzenden maar vanwege het feit dat wij hier allerhande werkzaamheden verichten kan het wel eens voorkomen dat het wat langer duurt.
Wij gaan gemiddeld 2 of 3 keer per week naar het postkantoor om onderdelen te verzenden en we kunnen helaas niet voor iedere klant afzonderlijk op en neer rijden.

Uiteindelijk kun je het natuurlijk ook niet iedereen naar de zin maken en is het alle waar naar zijn geld.
Het staat iedereen vrij om wel of niet bij ons te kopen en een mening over ons te hebben maar wij zouden het prettig vinden als iedereen dit op een correcte manier zou doen, zonder ongegronde beschuldigingen en zinloze dreigementen te uitten op een internetforum.

Tot slot: wij hebben ook een vaste telefoon (040-2547165) maar die horen we vaak niet omdat we ergens in het pand rondlopen of onderweg zijn dus vandaar dat we meestal een mobiel nummer gebruiken.


Met vriendelijke groet,

Hans Soeterboek & co

Ik ben er nog steeds van overtuigd dat het een goede zaak is. Tuurlijk zijn er ook mensen die er klachten over hebben. Er waren ook mensen zeer goed tevreden over MotorCentrumEindhoven, terwijl ik die mensen ratten wel kan schieten!

Maargoed, ik ben iig wel klaar met dit onderwerp :W
 
omdat er meerdere mensen gedupeerd zijn,
(heb er nu al 4 gevonden die hetzelfde meegemaakt hebben)
ben ik met mijn probleem naar een geschillencommissie gestapt,
zij staan wat sterker als wij vieren apart.....

mensen die ook iets besteld en betaald hebben bij Motans in Eindhoven,
maar nooit de spullen hebben gekregen,
laat het me even weten,
adres in profiel
 
ik zit nu al op 6 mensen die niets gehad hebben na betaling....
nu kan hij veel zeggen,
maar dit gaat me toch echt te ver...

Ik schop dit topic toch maar weer omhoog om andere koopjesjagers te verwittigen
dat je bij deze man niets moet overmaken....

Krijg ook een mailtje van deze Hans dat hij al aanneemt dat ik mijn geld niet terug wil,
de amateur.....
hopelijk werken die mannen die het uitzoeken een beetje snel...
het is nu voor mij alleen voor de gerechtigheid te doen
 
ik zit nu al op 6 mensen die niets gehad hebben na betaling....
nu kan hij veel zeggen,
maar dit gaat me toch echt te ver...

Ik schop dit topic toch maar weer omhoog om andere koopjesjagers te verwittigen
dat je bij deze man niets moet overmaken....

Krijg ook een mailtje van deze Hans dat hij al aanneemt dat ik mijn geld niet terug wil,
de amateur.....
hopelijk werken die mannen die het uitzoeken een beetje snel...
het is nu voor mij alleen voor de gerechtigheid te doen

Huppa minstens met zn 6-en die vent op de hoogte stellen in gebreke blijft en dwingen met een ultimatum om te betalen. Zo niet, procederen maar via een jurist. Even juridisch advies inwinnen, maar ik denk dat je hem op basis van wat je schrijft wel voor oplichting aan kunt geven.

Zo iemand denkt misschien dat ie buiten schot blijft omdat hij niet de rechtspersoon is, maar het bedrijf en dat het maar gaat om losse bedragjes van mensen ver weg die elkaar niet kennen. Samen is het wel mogelijk om druk te zetten. Op de nette manier is dan het beste natuurlijk.

Wel maf dat hij hier reageerde een tijd terug, ik zou dat quoten of printscreenen zodat het blijft staan. Het 'waar gehakt wordt vallen spaanders' verhaal om de 'onschuld' aan te tonen slaat nergens op. Of het is zo'n kleine handel dat dat overizichtelijk blijft of het is zo groot dat ze het dan maar moeten professionaliseren. En al ging het mis, dan heeft ie tijd zat gehad om dat te herstellen.

Ik vind dat mensen teveel en te makkelijk motorzaken afzeiken op fora en meestal om niks. Maar dit is toch wel een heel ander verhaal, dit is gewoon oplichting als het klopt wat je zegt.
 
Met een jurist !@#$%^&*()(*&^%$#@!

FF bezoekje brengen met z'n zessen bedoel je.
Moet ook te regelen zijn.
Natuurlijk wel eerst netjes alles proberen te regelen.
Daarna met z'n zessen nog ergen een afzakkertje gaan drinken.

Ben ooit eens van plan geweest iets bij 'm te bestellen.
Ik woon in E'hv dus zou het afhalen en contant betalen.
Het is ook de eerste keer dat ik iets negatiefs hoor van die knakkert.

De gedupeerden wens ik veel sterkte.

Boef
 
nog steeds niet gehoord.....
en de mensen die "bemiddelen zijn pas over een weekje terug met vakantie...
hopelijk wordt het onrechtvaardige een beetje rechtgetrokken....
Zal deze beste man nog een keertje mailen,
kijken of die NU nog vrijwillig uit de hoek komt
 
Ik heb er zaken mee gedaan, ben het gaan halen, en prima geholpen, meer meegenomen dan waar ik voor ging, omdat hij goeie reeele prijzen hanteerde.
En dan het argument hij kent het verschil niet tussen c-d-e type, Welke motor zaak kent dat nog wel, Als je tegenwoordig erggens binnenloopt, dan moeten ze chassisno hebben, kenteken, achternaam van je grootouders van moeders kant, en of je links of rechts dragend bent, en dan nog presteren ze het om na weken het verkeerde te leveren
 
Hallo,

Nadat ik....................

Tot slot: wij hebben ook een vaste telefoon (040-2547165) maar die horen we vaak niet omdat we ergens in het pand rondlopen of onderweg zijn dus vandaar dat we meestal een mobiel nummer gebruiken.


Met vriendelijke groet,

HansSoeterboek&co
Laat ik eens een mooie oplossing voor je hebben ;)

De Siemens Gigaset A160 heeft alle functionaliteit die u van een telefoon verwacht, maar er is meer. Hij is niet alleen goed voor bellen zonder draad; U slaat namen en nummers op in het interne telefoonboek, de telefoon onthoudt tot 30 gemiste oproepen en u belt de laatste vijf nummers gemakkelijk nog een keer door zijn feilloze nummerherhaling.

Is het standaard bereik van een draadloze DECT-handset nog niet voldoende? Verdubbel het dan eenvoudig met de Gigaset DECT Repeater. De repeater geeft alle inkomende en uitgaande gesprekken en sms-berichten door, ver buiten het bereik van het Gigaset basisstation.


Handig he ? :} ...ik wil wel een mooi prijsje voor je maken om het nog te komen installeren ook, maar ehhhh...ik wacht nog wel even op wat meer positieve reacties, want je schijnt het wel te kunnen ;)
 
Laatst bewerkt:
Ik heb er zaken mee gedaan, ben het gaan halen, en prima geholpen, meer meegenomen dan waar ik voor ging, omdat hij goeie reeele prijzen hanteerde.
En dan het argument hij kent het verschil niet tussen c-d-e type, Welke motor zaak kent dat nog wel, Als je tegenwoordig erggens binnenloopt, dan moeten ze chassisno hebben, kenteken, achternaam van je grootouders van moeders kant, en of je links of rechts dragend bent, en dan nog presteren ze het om na weken het verkeerde te leveren

Hoi,

In het geval van de ZZR 1100 C en D type's...als je tweede hands spullen verkoopt dien je wel degelijk het verschil te weten.

Als je dit verschil niet weet is het eieren versturen, terwijl ik een doos appels bestelde...

Indien je nieuwe onderdelen besteld, is het inderdaad handig om alle gegevens door te geven, maar als er een onderdeel voor een ZZR 1100 wordt aangeboden en je vraagt dan welk type dat betreft en daar kan geen antwoord op gegeven worden, vraag ik mij sterk af waar je mee bezig bent.

Nee, dit mannetje is EXIT in het motorwereldje...

Er komen steeds meer negatieve berichten en dat heeft hij aan niemand dan aan zichzelf te danken...
 
Hallo allemaal,

ik heb vorige maand een 2e hands voorwiel besteld bij Motans. Een zeer nette prijs ervoor betaald (bij een grote motorzaak betaal je het dubbele!!!) en met een week in huis. Helemaal perfect, en als ik weer eens iets nodig heb zal ik zeker weer bij Motans aankloppen. Een tevreden klant dus.
mvg,

Willem
 
ook nog ff een reactie...

eergisteren setje nieuwe spiegels besteld.....vandaag binnen!

snelle service...

*O* *O*


tnx hans!!

een tevreden klant!!
 
ik stond op het punt een setjes spiegels te bestellen maar na dit gelezen te hebben doe ik het toch maar niet. Hij gaat me net te vaak de "fout" in.
 
Onlangs had ik kuiponderdelen bij Motans besteld voor mijn CBR1000. Na telefonisch contact en telefonische opgave van de staat van de onderdelen toch besloten de onderdelen te bestellen. Na ontvangst dezelfde week bleken deze helaas toch meer beschadigd dan verwacht.

Via mail contact opgenomen met Hans waarna hij mij toezegde om het geld na retourontvangst van de onderdelen terug te storten.

Deze afspraak is hij keurig nagekomen.
 
Laatst bewerkt:
Nee, de manier waarop ik dat formuleerde :+


Was niks mis met je formulering hoor, het is toch ook humor. Misschien dat 'alle' gedupeerde zielepietjes daar iets moois kunnen uitzoeken voor in de schoen...

Altijd jammer als toetsenbordhelden hun ongenoegen op internet gaan spuien, en er één kant van het verhaal wordt verteld. Subjectief met een hoofdletter S. Daardoor krijg je helaas mannen als Rutgertjuh die er vanaf zien om een bestelling bij Motans te plaatsen, omdat ze aan de hand van een paar posts denken dat dat de dagelijkse gang van zaken is, niet voor zichzelf kunnen denken en het bedrijf daarmee op voorhand afschrijven... Terwijl ik uit eigen ervaring kan zeggen dat je voor hele schappelijke prijzen aan onderdelen kunt komen bij Motans.
 
Laatst bewerkt:
Was niks mis met je formulering hoor, het is toch ook humor. Misschien dat 'alle' gedupeerde zielepietjes daar iets moois kunnen uitzoeken voor in de schoen...

Altijd jammer als toetsenbordhelden hun ongenoegen op internet gaan spuien, en er één kant van het verhaal wordt verteld. Subjectief met een hoofdletter S. Daardoor krijg je helaas mannen als Rutgertjuh die er vanaf zien om een bestelling bij Motans te plaatsen, omdat ze aan de hand van een paar posts denken dat dat de dagelijkse gang van zaken is, niet voor zichzelf kunnen denken en het bedrijf daarmee op voorhand afschrijven... Terwijl ik uit eigen ervaring kan zeggen dat je voor hele schappelijke prijzen aan onderdelen kunt komen bij Motans.

'alle gedupeerde zeurpietjes" ....

OOhjah. Poste jij niet ooit eens

Ik ben niet van Joppen, maar een vriend van degene waar je de motor hebt laten nakijken (op de Croy in Eindhoven). Groeten


En waar zit die Motans ook alweer...eueueuehh... Laat me raden...Croy Eindhoven ??







Voor de rest... iedereen post altijd zijn eigen verhaal, het is natuurlijk onmogelijk om als 1 persoon zijnde een verhaal van twee kanten te vertellen, tenzij je echt professioneel schizofreen bent.
Diegene die positief reageren op Motans ga je die toch ook niet de les lezen dat ze ook de andere kant van het verhaal moeten zien ??

Met deze reply P.I.M.B. in "Topic Eindhoven deel X" laat je trouwens zien dat je zelf ook gerust een waardeoordeel over een "onschuldige motorzaak" wenst te geven.


Verder zou ik je willen vragen je manier van reageren een beetje te fatsoeneren, gelijk kleinerend reageren met termen als zielepietjes en toetsenbordhelden draagt nergens toe bij.

Laat ieder aub in zijn eigen waarde en laat iedereen zijn eigen mening mogen verkondigen.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan