Teringherrie belt Savage

SiC

MF'er
28 mei 2006
71
0
Midwolde
oi,,

de belt van mijn Savage maakt de laatste tijd nogal wat herrie, nogal irritant piepend geluid. Ik heb al van alles geprobeerd; heb m al een keer grondig schoongemaakt, ingespoten met WD40 enz. en heb van de week een busje "belt-tuning" opgehaald bij de lokale onderdelen boer, kreng koste € 15 ( :X ) en is speciaal voor t onderhoud van riemen en dat soort shit. Dat hielp eerst wel, alleen vanmiddag ging k een stuk rijden en maakte t ding aan een stuk door herrie, en voor mn gevoel ook harder als normaal.

Iemand hier die weet wat t is/ wat je dr aan kan doen?
 
talkpoeder.

en anders is er iets anders mis.
 
Laatst bewerkt:
misschien iets voor "Onderhoud Suzuki Savage" ? :P

gewoon ten eerste je belt even goed spannen, schoonmaken en insmeren met een sopje, dan moet het wel verholpen zijn. Succes!
 
Het achterwiel recht zetten kan ook wel wat helpen.

En anders helpt talkpoeder, anti-piep spul van HD-tjes, of kaarsvet erop smeren. Maar, helemala piepvrij krijg je hem bijna niet. Na een regenbui heb je vaak een beginnend piepje.


"Tering"herrie?????
Is dat herrie van een Rotterdamse deurbel??
 
Laatst bewerkt:
Staat de boel wel in lijn?
Zo ja, je uitlaat doorzagen voor je demper en je hoort het niet meer...



Het achterwiel recht zetten kan ook wel wat helpen.

En anders helpt talkpoeder, anti-piep spul van HD-tjes, of kaarsvet erop smeren. Maar, helemala piepvrij krijg je hem bijna niet. Na een regenbui heb je vaak een beginnend piepje.

"Tering"herrie?????
Is dat herrie van een Rotterdamse deurbel??


ik heb hem van de week nog weer mooi in lijn gezet, dus daar ligt het denk ik niet aan :P
Maar zoals Sav zegt, het piepen begon nadat ik hem had schoongemaakt. tog wat beter bijhouden dus O-)
 
Laatst bewerkt:
Hoi,

in de tijd dat ik nog Savage reed heb ik ook van alles geprobeert om het piepen van de belt weg te krijgen. Talkpoeder hielp, maar dat was na 50 km al weer over.
Teflon spray (op aanraden van een harley rijder met belt) had tot gevolg dat ik het jaar daarop de belt moest vervangen.

Uiteindelijk werkte bij mij remmenvet het beste. Op aanraden van de lokale motorgarage hier regelmatig de zijkanten van de belt ingesmeerd met dat spul. Dat hielp zo'n 500 km en daarna deed ik het gewoon opnieuw.
Weet niet meer precies hoe het spul heette, maar zat in een lichtblauwe tube. Het leek nog het meest op zuurvrije vaseline en ik geloof ook dat het daarom ging, dat het zuurvrij was.

Succes, Paul
 
spanning e.d ligt het volgens mij niet aan , heb daar eerder van de week al naar gekeken..
 
Cardan olie al bijgevuld?

|(


kga van de week de belt er maar weer s afhalen, in de ontvetter pleuren, voorste tandwiel s ff nakijke mischien dat daar vuil inzit ofzow, en dan maar weer mooie laag van die belt-onderhoud-shit dr op en hopen dat t goed is O-)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan