Suzuki Savage Bobber (Ryca)

Frame en voorvork weer terug van de spuiter
full


En voorvork meteen gemonteerd.
full
 
Laatst bewerkt:
Kon natuurlijk niet wachten om de rest ook te monteren. Opbouwen toch leuker dan demonteren!

full


full
 
Laatst bewerkt:
En het begint zowaar weer op een motor te lijken... Heel veel gedoe gehad om de hardtail er in te krijgen. Schroefdraad gemold gdvdgdv... Maar het is gelukt.

full


full


full
 
Ziet er goed uit man. Leuk project en ik blijf het zeker nog even volgen.

Mocht je het geld hebben liggen, een Motogadget M-Unit V2 is ook een prachtig apparaatje. O.a ingebouwde zekeringen én maar één kabel (M-button) naar je stuur indien je besluit om deze te gebruiken. De kosten bedragen ongeveer € 350,- inclusief de kabels.

Ik ben zelf ook een Bobber aan het bouwen, maar dan een Intruder. Gebruik de M-Unit in dit project en ben er zeer tevreden over.
 
Hi MGC

Heb inderdaad Motogadget overwogen. Maar gezien de zeer beperkte hoeveelheid electronica die overblijft vond ik het voor dit project wat overkill.

Voor een volgend project (jaja... we zijn ambitieus) wil ik het wel toepassen.

Mocht ik op deze motor vastlopen, dan stap ik zeker over op de M-unit!
 
Netjes!

Als je een handmatige kleplichter gebruikt. Let er dan op dat je deze ook bediend als je de motor uitzet. Doe je dit niet dan zal, als je de lopende motor uitzet, tijdens de compressieslag het blok achteruit willen lopen (gebeurt alleen bij modellen uit 1995 en vroeger). Dit kost je tanden van de startkoppeling. Die breken dan gewoon af.
 
Vandaag de bestelde bedrading binnen. Ook het contact met startfunctie. Toch nog een vraag aan de electronica cracks. Alle standen hebben 2 aansluitingen behalve start. Die heeft er 1.
Moeten ze altijd allebei benut worden? Of slechts 1.

full

full

full

full

full
 
Vandaag de bestelde bedrading binnen. Ook het contact met startfunctie. Toch nog een vraag aan de electronica cracks. Alle standen hebben 2 aansluitingen behalve start. Die heeft er 1.
Moeten ze altijd allebei benut worden? Of slechts 1.

Maakt niet uit, dat is voor als je meer dan een draad aan een aansluiting wil maken.
Is een stuk netter dan een stekkertje waar twee draden in steken.

Ziet er mooi uit allemaal!

Ik meen te zien dat je van die haarspeldveren voor het zadel gekocht hebt?
Koop alsjeblieft gewoon spiraalveren, die haarspeldveren zijn ruk.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
De veren kwamen bij het zadel. Mocht het niet bevallen weet ik in ieder geval dat er een beter alternatief is! thnx
 
Toffe fiets.

Is die hardtail gewoon kant en klaar te koop en aan het frame te bouten?
 
De veren kwamen bij het zadel. Mocht het niet bevallen weet ik in ieder geval dat er een beter alternatief is! thnx
Probleem is dat ze nogal makkelijk doorslaan.
(Ik weet niet hoeveel je weegt maar bij mij wel... :+ )
Bij meer dan een kennis zijn ze vervangen na een rugblessure....
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Mooi project ga ik zeker volgen. Ga je nog verder ?

Groet hummel

Hi Hummel,

Ik ga zeker verder. Ben inmiddels druk aan het stoeien met de nieuwe kabelboom. Van voor naar achter, valt steeds meer op zijn plek, maar ik geef toe.... vind het niet makkelijk. En wil het netjes doen, dus neem mijn tijd.

gr
Hans
 
full

De nieuwe bedrading... lekker overzichtelijk ;-)

full

Witte kabelhoezen.

full

Licht snelheidsmeter werkt

full

Koplamp ook

full

Nieuwe koppelingshandel gemonteerd

full

En ook de remklauw, keurig schoongemaakt
 
Mooi project!

Zelfde fiets (maar dan bj 1992) is nu ook mijn (eerste) project.
Ik kies dan niet voor een hardtail aangezien het de eerste fiets voor me vriendin moet worden. De blinkers moeten dus ook nog wel blijven.

Is bij jou de stand (hoek) van het frame tov het wegdek veranderd?
Heb je de originele voorvork er weer in? Is deze verlaagd?

Ik wil er het liefst een 15 of 16 inch voorwiel in zetten. Me hoofd gestoten, dat een savage achterwiel niet om te spaken in icm de voorwielnaaf. De hoek van de spaaknippels is te verschillend.

Ik sla em op en kom nog wel n paar keer kijken.
 
En weer even een update (was tijdje in het buitenland, dus alles lach even stil).

Nog steeds bezig met alle stroomkabels. Niet echt mijn ding, maar we komen er wel.
full


Achterspatbord monteren.
full


Ketting op maat gemaakt en gemonteerd.
full
 
Terug
Bovenaan Onderaan