Nieuwe Honda SH300i

Status
Niet open voor verdere reacties.
Mats1, bedankt.
Ps.: Klopt het dat je ook een j.costa besteld hebt, van de week.
Een andere koper op die italiaanse site had een naam waarvan ik denk dat jij dat zou kunnen zijn. :)

gr. JKoo
 
Hoi Jkoo, inderdaad, er zijn al meerderen die ook via hetzelfde adres gekocht hebben, en ik nu ook weer. begin volgende week zal hij wel binnenkomen

en nu nog om iedereen een beetje lekker te maken:

Je kunt daar echt van alles kopen voor de SH 300:

Een Helm speciaal gemaakt voor de SH, in kleur, die ONDER HET ZADEL PAST

Een SH lifestyle jas

Een SH lifestyle t-shirt

Een hoes speciaal voor het zadel, zodat hij lekker droog blift

Helaas was alles in mijn maat op, maar ik ga sommige dingen toch via internet bestellen denk ik.

full


full


nou, en dan in de aanbieding, SH 300 nieuw, 4450 euro met ABS....

Weer terug in NL, lekker in de regen....
 
ik had zelf nog ringen
orginele zijn 17,6x1,2 dus je moet iets dikkere nemen b.v. 1,3 of 1,4
De o-ringen zorgen er voor dat het lager in de afdekkap meedraaid zonder deze ringen
heb je metaal op metaal en krijg je slip vandaar geluiden.
Je hoeft dus alleen de afdekkap van de vario te demonteren , nieuwe ringen er op , invetten
de de afdekkap geleidelijk en rechtstandig monteren.
Vraagje aan Fred: Zijn dit gewoon standaard maten die ik in de Gamma of zo kan gaan halen?Dus de maat van van 17,6?
Morgen ga ik de boel ook eens losgooien, omdat ik ook hoge fluittonen en schuurgeluiden hoor vanaf die plek. Als de scooter goed is warmgereden.
 
Laatst bewerkt:
@Frank, je kunt het zo zien als je de deksel los hebt, of ze versleten zijn (of er nog aan zitten)

als je wilt kun je wel even hier langs rijden, ik heb ervaring met het losgooien van de bak, kunnen wij het samen doen.

heb je een prive bericht gestuurd via forum

gr
 
Laatst bewerkt:
@ wat betreft de hebbedingetjes:

Niet te krijgen via NL dealer, heb al rondgevraagd. Op de site honda.it, onder accessori bij je scootertype, kun je trouwens nog veel meer zien.

welke SH rijders zijn van plan om om 30/8 met de scootertocht mee te gaan doen?
 
Ben wel van plan mee te rijden op 30/8. Tenzij het echt gaat regenen die dag. (Een enkel buitje ben ik niet bang voor.)

@Mats,
Welkom terug van vakantie!
Ik heb elders op MF gelezen dat jij een GPS aan je SH300 hangt met een universele beugel. Aan 1 van de stangen van het windscherm meen ik?
Ik ben ZEER nieuwsgierig hoe dit er uit ziet en welke universele beugel je gebruikt. (RAM? HAMA?)
Als ik je zie tijdens de toertocht wil ik dit graag van dichtbij bestuderen. ;-)

Maar als het niet teveel moeite is:
kun je misschien alvast een paar close-up foto's maken van deze bevestiging aan je SH300 en deze op dit forum posten? (Volgens mij zijn er wel meer SH300 rijders benieuwd hoe jij dit voor elkaar gekregen hebt...)

Groeten,
Jaap
 
Ha die Jaap,

Ik heb gewoon een stripje van 1 mm dik bij 15 cm lang bij circa 2 cm breed gehaald bij de gamma, vervolgens heb ik deze eerst geboord en op maat gebogen bij mijn scherm (linker kant), en vervolgens een universele houder gemonteerd met een vliegmoer. Ik heb er geen fotos van, de beugel heb ik ook niet meer (aan een italiaanse kennis geschonken die hem perse wilde hebben). Ik navigeer nu meestal met tomtom op zak, met oordopjes, dat werkt prima. Ik zal deze week een nieuwe proberen te maken, en je vervolgens foto's sturen.

gr, mats
 
Ben wel van plan mee te rijden op 30/8. Tenzij het echt gaat regenen die dag. (Een enkel buitje ben ik niet bang voor.)

@Mats,
Welkom terug van vakantie!
Ik heb elders op MF gelezen dat jij een GPS aan je SH300 hangt met een universele beugel. Aan 1 van de stangen van het windscherm meen ik?
Ik ben ZEER nieuwsgierig hoe dit er uit ziet en welke universele beugel je gebruikt. (RAM? HAMA?)
Als ik je zie tijdens de toertocht wil ik dit graag van dichtbij bestuderen. ;-)

Maar als het niet teveel moeite is:
kun je misschien alvast een paar close-up foto's maken van deze bevestiging aan je SH300 en deze op dit forum posten? (Volgens mij zijn er wel meer SH300 rijders benieuwd hoe jij dit voor elkaar gekregen hebt...)

Groeten,
Jaap

Jaap,
Ik ben Mats wel niet , maar heb wel mijn Rider aan de SH hangen met een RAM-mount.
Tevens . zoals je zal opmerken , heb ik mijn scherm een stukje korter gemaakt.

gr. JKoo
full
 
Laatst bewerkt:
He Mats,

Klinkt allemaal heel "gewoon" en eenvoudig, maar ik ben iets minder technisch dan jij. ;-)
Heb bijvoorbeeld geen idee wat voor "stripje" dit zou moeten zijn...

Alvast bij voorbaat dank voor de foto's. (Het komt niet op een weekje aan hoor...)

TOMTOM met oordopjes is inderdaad ook een optie, maar mijn TOMTOM heeft geen ingang voor koptelefoon. En geluid komt ook niet draadloos (Bluetooth) uit dat apparaat.
Moet toch maar eens aan een nieuwe telefoon/PDA met ingebouwde GPS-ontvanger...

Groeten,
Jaap
 
He Mats,

Klinkt allemaal heel "gewoon" en eenvoudig, maar ik ben iets minder technisch dan jij. ;-)
Heb bijvoorbeeld geen idee wat voor "stripje" dit zou moeten zijn...

Alvast bij voorbaat dank voor de foto's. (Het komt niet op een weekje aan hoor...)

TOMTOM met oordopjes is inderdaad ook een optie, maar mijn TOMTOM heeft geen ingang voor koptelefoon. En geluid komt ook niet draadloos (Bluetooth) uit dat apparaat.
Moet toch maar eens aan een nieuwe telefoon/PDA met ingebouwde GPS-ontvanger...

Groeten,
Jaap

Jaap,
Het lukt mij niet om meerder foto's erop te krijgen dus nu maar een andere:

full
 
He JKoo,

Ziet er goed uit! Zoiets had ik ook in gedachten.

Maar: welke RAM-bevestiging gebruik je precies? Ik zie op internet wel bevestigingen voor op het stuur enzovoort, maar de stangetjes van het windscherm zijn daar veel te dun voor lijkt mij...

Met andere woorden: kun je misschien ook close-up foto(s) plaatsen van de "achterkant" (waar je RIDER vast zit aan het scherm)?

Ik hoor/zie het wel. Alvast dank voor al jullie hulp!

Groeten,
Jaap
 
He JKoo,

dat eerste RAM bolletje (die aan je scherm vast zit):
Is dat die RAM-bol met schroefdraad? Zo ja: paste dat zomaar meteen? (Weet je de maat precies?)
 
Laatst bewerkt:
He JKoo,

Onwijs bedankt! Ik ga meteen wat van dat RAM spul bestellen!

@Mats,
Deze oplossing is voor mensen met 2 linkerhanden (zoals ik) wat eenvoudiger denk ik. ;-)
Maar jij ook nogmaals bedankt voor de aangeboden hulp!

Groeten,
Jaap
 
He Mats,

Klinkt allemaal heel "gewoon" en eenvoudig, maar ik ben iets minder technisch dan jij. ;-)
Heb bijvoorbeeld geen idee wat voor "stripje" dit zou moeten zijn...

Alvast bij voorbaat dank voor de foto's. (Het komt niet op een weekje aan hoor...)

TOMTOM met oordopjes is inderdaad ook een optie, maar mijn TOMTOM heeft geen ingang voor koptelefoon. En geluid komt ook niet draadloos (Bluetooth) uit dat apparaat.
Moet toch maar eens aan een nieuwe telefoon/PDA met ingebouwde GPS-ontvanger...

Groeten,
Jaap

Kijk ook eens hier:

http://stores.ebay.de/MF-X2_GPS-Devices-Accessories_W0QQcolZ4QQdirZ1QQfsubZ7QQftidZ2QQtZkm

JKoo
 
Dag JKoo,

Bij mij zat er een heel sumier papiertje bij. De stickers zaten er ook niet bij. Verder was het product zelf wel volledig.
Het is op zich niet moeilijk om de variator te monteren alleen heb je eigenlijk wel een momentsleutel nodig en het liefst een poelietang om de schijf stil te houden, het wil ook wel met een schroevendraaier en een bandenlichter, maar mooi is anders.
Let erop dat de bout met 10,5 vastgezet moet worden. Dit is vrij veel en komt vrij precies. Bij te vast breekt je de bout (want deze is keihard en heeft weinig rek) en bij niet vast genoeg wil ik niet eens nadenken wat er dan gebeurt. Als de bout breekt vervang het dan alleen met een bout die een treksterkte aankan van 12.
Behalve de bout los en vastdraaien is het gewoon een kwestie van variator van de as schuiven en de nieuwe er weer op schuiven. Let er wel op dat de riem los blijft en niet klem komt tussen de schijven. Als je de boel los heb is het misschien ook handig om de o-ringetjes op de achteras te vervangen en in te vetten. Ze kosten een paar euro en ze zijn zo te vervangen als je de kap toch los hebt. Als je nog maar weinig kilometer hebt gereden, kun je ze misschien alleen even goed invetten, nog geen minuut werk.
Succes!

Vandaag de J.Costa binnen gekregen. De kap eraf ging nog wel, alhoewel de boutjes aardig vastzaten, maar de Centale bout van de poulie loskrijgen , dat lukte mij nog niet.
Durf misschien niet te veel kracht te zetten uit angst dat er iets van de schoepjes van de voorste poulie afbreekt. Iemand nog een oplossing?
 
Vandaag wilde ik dus de ringetjes eens vervangen voor een iets grotere maat: Origineel is dus:17,6 * 1,2

moest dus: 17,6 * 1,3 of 17,6 * 1,4 worden. Neem hier (absoluut)geen grotere voor want dan krijg je de kap er niet meer overheen.

Helaas heb ik die vandaag niet kunnen bemachtigen, dus het alleen bij invetten van de ringetjes gelaten. Met zuurvrij vet, daar anders de rubberen ringetjes aangetast kunnen raken. Komende tijd dus eens op zoek gaan naar wel de goede ringetjes. Hopelijk is het invetten eventjes voldoende voorlopig.

full
 
Hier dus de "beruchte"ringetjes. In het midden zit geen ringetje, eigenlijk wel een beetje vreemd

full
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan