rijbewijs wat voor cruiser kopen ?

koobo

Rookie
20 aug 2006
2
0
Hengstdijk
heb net mijn kaartje roze kaartje binnen ,maar wat nu tekopen .
een vn800 xvs650 of toch maar een 1100
graag jullie mening


alvast bedankt
 
Koop wat je mooi vind en lekker vind rijden,

mij persoonlijke mening is wel dat ik wat tegen de genoemde japanse cruiser heb, ik vind ze een beetje smakeloos. Denk dan eens aan een harley dan heb je de echte :Y :Y :Y :Y

Er zijn ook weer genoeg redenen te bedenken om een Harley niet te kopen maar dat blijft toch een beetje persoonlijk, er zijn een aantal cruisers die echt origineel zijn en apart dus geen motor die op een Harley lijkt. Ik noem er maar eens een paar.

V Max
Honda super magna
Moto Guzzi California 3
Honda F6C

Ik wil hier eigenlijk alleen maar zeggen dat er nog wel aparte motoren te koop zijn en dat je niet per se in de mainstream mee hoeft te gaan.
 
Wat nou mainstream? Volgens mij is Harley meer mainstream dan de Japanse cruisers......

Als je een cruiser wilt, vind ik de 650 de minste keuze. Een cruiser/chopper moet je op koppel kunnen rijden (daar koop je 'm voor) en dan is het blok van de 650 gewoon niet sterk genoeg. Ik zou dus minimaal voor de 800 gaan.
Is de 1100 financiëel haalbaar én je vindt 'm goed hanteerbaar en lekker rijden, dan.......
 
minimaal een 2 cylinder met 700 cc zou ik zeggen... anders kom je inderdaad koppel tekort zoals JanB ook al zegt... enne... laat je niks wijsmaken door HD-rijders... dat is tenslotte alleen weggelegd voor de kapitaalkrachtigen/monteurs met veel vrije tijd onder ons ;)
 
Ik zie trouwens dat je nog maar net dat roze dingetje hebt. In dat geval is de 800 mogelijk je beste keus. De 1100 is qua gewicht en hanteerbaarheid dan misschien nét ff te veel.
 
Ik zie trouwens dat je nog maar net dat roze dingetje hebt. In dat geval is de 800 mogelijk je beste keus. De 1100 is qua gewicht en hanteerbaarheid dan misschien nét ff te veel.
Vind ik ook niet.

Ben van een Rebel 450 lesmotor naar een Vmax gegaan en na 2 jaar al behoorlijk aan het opvoeren gegaan.
 
Ik zie trouwens dat je nog maar net dat roze dingetje hebt. In dat geval is de 800 mogelijk je beste keus. De 1100 is qua gewicht en hanteerbaarheid dan misschien nét ff te veel.

Valt wel mee hoor bij een cruiser... Het is nou ook weer niet zo dat je meteen 180PK onder je gat hebt. Ben ook meteen op een 1100 begonnen en als je je koppie er een beetje bijhoudt is het prima in de hand te houden. Een cruiser is zowiezo zwaar en lomp, ook eentje met minder vermogen...

Ik denk dat een 650 snel verveelt. Ik heb nu twee en een half jaar een 1100 en ik ben nog steeds niet uitgekeken op het koppel. (Al moet ik eerlijk zeggen dat ik wel aan het sparen ben voor een V-MAX. Wil toch eens wat anders :P)

...
 
ik heb een vn 800 en wat betreft de looks! lekker belangrijk.
je kan van elke motor wel iets moois maken..

IMG_7993.jpg


is nu nog wel meer verbouwd (oude foto)

je moet gewoon kijken wat financieel haalbaar is.
en gewoon veel test ritjes maken.
zo kom je er vanzelf achter wat nou echt fijn rijdt,

ieder zijn mening en smaak. dus..

zie onderschrift als je meer wilt weten,.
 
Laatst bewerkt:
Ga proefrijden. Ik heb deze briljante tip ook gehad. Doe dat echt. Zittie lekker? Rijdt ie soepel? Wat voor gevoel geeft ie? Wat vind je mooi?

Laatste vraag: past het in het budget.

Niet alleen is proefrijden nuttig, het is ook leuk: je krijgt niet vaak de kans om op zoveel motoren te rijden, dus pak die kans en :]
 
Ik heb sinds een half jaar ook een XVS1100, heb hiervoor 1,5 jaar op een Suzuki LS650 gereden. De 1100 is prima hanteerbaar naar mijn mening, je zit heel laag boven de grond met een laag zwaartepunt. Koppel genoeg, maar bij mij begint een XV1600 of een H-D softail toch ook wel te kriebelen. Maargoed, eerst maar weer even doorsparen en in principe bevalt deze 1100 ook uitstekend; zowel op de lange afstanden als op bochtige parcours; zeker een aanrader!
 
Terug
Bovenaan Onderaan