FZR 1000 Genesis in de steigers

Zo.... Het koppelings probleem is opgelost.
Ik heb er slechts 5 uur voor in de auto gezeten.
Bij piet kruis motors in Arkel (gorinchem) hadden ze nog het nieuwere type koppelingshuis liggen, wat volgens zeggen bestendiger moet zijn als de ouwe types.
Nou is arkel hier maar 35km vandaan, maar door files en drukte ben ik toch een dikke halve dag onderweg geweest.
Ook het carterdeksel hadden ze een mooie voor me liggen dus die ook maar meteen meegenomen.
Kan ik dat Exup deksel weer terug brengen.

Dit weekend maar eens lekker verder prullen om het weer in elkaar te zetten.
Ik kan het adres wel aanbevelen voor de brikkers onder ons, hij heeft ECHT veel!! *O*
 
Vandaag:
Buiten het rijden naar Arkel:
Lagertjes en keerringen van de bak vernieuwd. *D
Lagerschaaltjes gecheckt, nog in puike staat.. niks aan doen. :X
(If it ain't broken... DON'T fix it) :+
Alles grondig gereinigd en vloeibare pakking van de vloer geveegd.... :r
Schakelvorkjes en wals gecheckt... Prima!! :}
Starter ketting vernieuwd *D
Distri ketting vernieuwd... *D
Carterdelen aan elkaar geschroefd, met .... JAWEL... vloeibare pakking... O-) (hoort zo)

EN............

Fonkeltje hageltje gebruikte nieuwe koppeling dr in geschroefd! :]

full
 
Laatst bewerkt:
Mooi dat dat probleem ook weer is opgelost.

Nog nachtmerries gehad over vloeibare pakkingen?

Nee nu kom ik die bende gelukkig niet meer tegen.....
Wat demonteren en reinigen al niet kan doen..
De aanzuig-zeef zat ook helemaal vol met puin en vloeibare pakking dus die ook netjes gedemonteerd en schoongeblazen.
Zie het resultaat.... oooowwhh lijkt wel unne nuuuwe.... :] *O*

full

 
Maandag of dinsdag komt de grote doos met pakkingen binnen... :Z
Dan nog effe Hop Hop in galop... en brrrrr brrrrr :] Klaar! :Y
Wie zei dat ook weer... Januari loopt ie weer? O-)
In januari ben ik al weer halverwege het tupperware denk ik... :z
 
Op de fzrclub.nl is ook veel info te vinden over de FZR1000 87-88.

IM000394.jpg


IM000321.jpg


IM000318.jpg




Bv over het plaatsen van een 6bak ipv de orginele 5bak, andere achterbrug met 17inch wiel, upgrade remklauwen met blue of goldspot,gearindicator etc.

Je daar ook een WPH downloaden van de FZR.

F.
 
Die heb ik zo gekocht.Iemand had veel tijd en geld gestoken in het reviseren en opknappen van het blok, aanhangsels en carbs en toen ging de versnellingsbak stuk......
Alles lag uit elkaar toen ik het kocht. Hij had geen zin meer om hem nog een keer in elkaar te zetten.

F.
 
Dat WPH op het fzr forum heb ik al, maar de pagina's zijn niet goed gescand. en wat vooral jammer is is dat de pagina over de distributie dus ook incompleet is, daar vallen stukken van weg.
Dus dat wordt nog een gepiel vrees ik.
Heeft ieand die pagina's wel volledig?

Vandaag de kop en cylinderblok schoon gemaakt. ultrasoon lijkt me niet nodig.
Met perslucht en remmenreiniger heb ik het brandschoon gekregen.
Wel vergeten om o- ringen van het koelsysteem te bestellen, dus dat moet ik nog gaan doen.

Vandaag ook een paar uurtjes besteed aan het opnieuw inslijpen van de kleppen, nu het toch uit elkaar ligt kan ik dat net zo goed ook even doen. wel lastig om de spietjes eruit te vissen.... B|
Klepgeleiding is nog goed gelukkig.
Morgen komen als het goed is de pakkingen van het blok binnen dus kan ik heel de boel weer in elkaar gaan zetten. :9

Vind nog steeds dat de starterketting erg slapjes ligt maar volgens de pro's hoort dat zo dus op hoop van zegen. :? :9

Ook vind ik vreemd... die o-ringen die aan de onderkant van de cylinderbussen zitten, die gaan nergens op dragen.
Heb de oude voetpakking eroverheen gelegd maar die sluit ook niet aan op die ringen, ja.. minimaal
vraag me af waarom die ringen er eigenlijk in zitten.
Heb ze besteld en ga ze ook vervangen maar erg duidelijk vind ik die dingen niet.
Er zit in ieder geval op het onderblok geen dragend vlak onder, die dingen hangen er straks los in, worden hooguit een klein beetje geklemd door de voetpakking.
iemand? :?
 
Je kan op verschillende plekken van "het net" de manauls downloade. Mooi projectje! waarom niet meteen ff een 6-bak er van gemaakt?
Ben je ook lid van de FZRclub? heb je er geloof ik nog niet gezien!

suc6 met je project
 
Dat WPH op het fzr forum heb ik al, maar de pagina's zijn niet goed gescand. en wat vooral jammer is is dat de pagina over de distributie dus ook incompleet is, daar vallen stukken van weg.
Dus dat wordt nog een gepiel vrees ik.
Heeft ieand die pagina's wel volledig?
Als je op deze link klinkt heb je iig alle tekeningen en partnumbers...
 
Je kan op verschillende plekken van "het net" de manauls downloade. Mooi projectje! waarom niet meteen ff een 6-bak er van gemaakt?
Ben je ook lid van de FZRclub? heb je er geloof ik nog niet gezien!

suc6 met je project

Neuh.. ik hoef geen 6bak.. vind 'm zo al rap genoeg...
Heb nog niet zo veel ervaring met buikschuivers dus zou het graag eerst eens allemaal origineel houden.
Wel denk ik dat ik eerst het blok maar eens afbouw en voorlopig ga rijden.
Ik wil eerst zeker zijn dat ik alle kinderziektes eruit heb voordat ik ga investeren in het kuipwerk, want dat ziet er al met al nog best acceptabel uit.

Ik wil eigenlijk graag dat er een keer een ervaren FZR rijder op mijn fiets komt rijden om te kijken of alles goed in balans is.
Ik heb namelijk het idee dat de fiets niet goed in balans is, als ik de bocht om ga voel ik dat het stuur steeds verder de bocht in wil, ik moet hem als het ware tegenhouden om mijn lijn te behouden.(zou natuurlijk ook normaal kunnen zijn)
Het balhoofdlager lijkt goed te zijn.

Zelf zou ik het liefste "ik en ik" een keer hier zien als ie straks weer loopt. :]
Laat maar eens horen of je daar interresse in hebt.
 
maak eens een foto van de onderkant van je cylinderblok, zonder dat de "O" ringen erop zitten.....

Toestel werkt effe niet mee, accu leeg.
Maarre als ik die ringen eruit haal (zitten er los in gedrukt) dan zie ik niet in dat ze echt iets afdichten of zo.
De cylinderbussen dragen daar rondom (geperst) en ik zie geen openingen.
Ik heb nieuwe ringen besteld dus ik zal ze ook vervangen maar vind het nog steeds vreemd dat ze daar zitten, ik begrijp de functie nog steeds niet.
 
Laatst bewerkt:
Bel-Ray olie en nieuwe accu ook al binnen, ook paar o-ringen binnen.
Nu nog wachten op de koppakking , voetpakking, carterdeksel en pan pakking etc etc :z
 
Ik heb namelijk het idee dat de fiets niet goed in balans is, als ik de bocht om ga voel ik dat het stuur steeds verder de bocht in wil, ik moet hem als het ware tegenhouden om mijn lijn te behouden.(zou natuurlijk ook normaal kunnen zijn)
Het balhoofdlager lijkt goed te zijn.
Tis een sportmotor hé.
En dan wil je juist dat die de bocht instuurd, soms wordt het ook om schreven als de bocht "invallen" weet niet of je dit precies bedoeld. Ligt er ook aan wat je referentie is.

Remedie is eigenlijk heel simpel. Gas erop! En anders tegensturen.
Kan ook zijn dat de vorkpoten door gestoken waren/zijn, hierdoor stuurd die ook vlotter in. Trouwens, ik ben er juist mee bezig dat mijn VF vlotter de bocht in/doorstuurt.
En als je lager slecht zo zijn dan zou die juist met tegen zin een bocht insturen ;)

Grtz Joep
 
Hoor ik daar iemand roepen ofdat ik effe fizzertje wil komen rijden?

Nice :P

Maar tegen de tijd dat ze weer lekker op de weg is en we droog weer hebben tuf ik wel een rondje hoor.
Ik gok dat er niks aan het handje is, ik had ook een soort gelijk gevoel de eerste kilometers op na de overstap van een 600 naar een 1000.

De fzr heeft gewoon echt een streepje gas nodig tijdens het sturen om zo niet naar binnen te vallen ze is niet de meest lichte motor.
Heb je eenmaal het gevoel gevonden krijg je het juist weer andersom, dan moet je gruwlijk trekken en hangen om de fiets de hoek om te krijgen.
Heerlijk zo'n old-skool racer!
 
Neuh.. ik hoef geen 6bak.. vind 'm zo al rap genoeg...
Heb nog niet zo veel ervaring met buikschuivers dus zou het graag eerst eens allemaal origineel houden.
Wel denk ik dat ik eerst het blok maar eens afbouw en voorlopig ga rijden.
Ik wil eerst zeker zijn dat ik alle kinderziektes eruit heb voordat ik ga investeren in het kuipwerk, want dat ziet er al met al nog best acceptabel uit.

Ik wil eigenlijk graag dat er een keer een ervaren FZR rijder op mijn fiets komt rijden om te kijken of alles goed in balans is.
Ik heb namelijk het idee dat de fiets niet goed in balans is, als ik de bocht om ga voel ik dat het stuur steeds verder de bocht in wil, ik moet hem als het ware tegenhouden om mijn lijn te behouden.(zou natuurlijk ook normaal kunnen zijn)
Het balhoofdlager lijkt goed te zijn.

Zelf zou ik het liefste "ik en ik" een keer hier zien als ie straks weer loopt. :]
Laat maar eens horen of je daar interresse in hebt.

Oke! Mijn naam is dus Edwin.
Een 6-bak kan idd altijd nog. Tis alleen jammer dat het blok weer helemaal uit elkaar zou moeten. De FZRclub is een grootte en actieve groep met heel veel ervaring! Ik weet niet waar je woont, maar er is altijd een ervaren fzr rijder in de buurt. Op de site kan je altijd terecht met vragen en als je er echt niet meer uit komt dan er altijd mensen die naar je toe willen komen om je te helpen! Wat betreft het "in de bocht vallen"! meestal heeft het te maken met een banden probleem. Zodra de (met name) achterband vlak begint te worden door slijtage, komt die verschijnsel te voorschijn.
Remmen zijn standaard niet echt toppie! Investeren in een setje staalflexibel leidingen is absoluut een " must"!

suc6 met je project!

groeten,

Edwin
 
Toestel werkt effe niet mee, accu leeg.
Maarre als ik die ringen eruit haal (zitten er los in gedrukt) dan zie ik niet in dat ze echt iets afdichten of zo.
De cylinderbussen dragen daar rondom (geperst) en ik zie geen openingen.
Ik heb nieuwe ringen besteld dus ik zal ze ook vervangen maar vind het nog steeds vreemd dat ze daar zitten, ik begrijp de functie nog steeds niet.
Even opladen dan........, misschien dat ik je uitleg kan geven, maar ik weet niet zeker of daar een groef zit.
Zit die groef er niet, dan durf ik het ook niet zomaar te zeggen.... :X
 
Effe alles tegelijk. :?

De achterband is fonkelnieuw dus daar zal het niet aan liggen.
Bij vriend mg parts nog de tip gekregen om de voorband op spanning te controleren.
voor 2,5 Bar en achter 2,8 Bar
Het verhaal van "Ik en Ik" makes sense.
Ik denk dat als mijn fizzertje weer rijdend is dat ik hem eens uitnodig, ik wil toch wel eens wat vergelijkingsmateriaal.(ook nieuwsgierig natuurlijk)
Wat die ringen betreft ben ik al ietsje wijzer geworden, ik neem morgen het cylinderblok mee als ik de pakkingen ga halen dan kan vriend mg samen met mij zich daar eens over buigen, gaat toch makkelijker als op een foto denk ik.
Distributieverhaal ben ik al uit, paspenen in de nokkenassen zetten en de nokken recht-evenredig aan alkaar zetten. kan eigenlijk niet missen.
Heb er ondertussen het juiste plaatje van gekopieerd uit het boek van vriend mg. :}
dus dat komt goed!

Heb er wel ondertussen de brommert van vriend harinkje bij gekregen hier want die was zowat achter mijn poort met het ding gestrand...
Vario koppeling in 2 stukken, dus die staat bij mij gestald.
Hoop dat ie snel onderdelen vind , hem fixt en een ECHTE motor koopt, met meer pk's als een gemiddelde stofzuiger.... :z (150cc.... -O- )
Maar ik zal er goed op passen hoor.... O-)

Alle gekheid op een stokkie, Ik kruip onder de wol, morgen weer een dag. :]
 
LOL }) voor het woon en werk verkeer in de stad is die supersnel.
En het heet de buitenste poeliehelft :P
 
Terug
Bovenaan Onderaan