Eindenlijk een Guzzi in de schuur

Nee Ik weet dat je een verzekering moet regelen of je moet hem schorsen, maar het is geregeld hoor. Hij mag de weg op,
 
Hmmm deze Jackal heeft duidelijk niet in een woestijn klimaat rond gereden .
Het meeste gelukkig makkelijk weer netjes te krijgen en inderdaad een mooi winterklusje voor nu rijden met die Jackal
Andere vraag
Heb je al een werkplaatsboek voor het nodige gegevens voor je achterstallige onderhoud ?
 
Hmmm deze Jackal heeft duidelijk niet in een woestijn klimaat rond gereden .
Het meeste gelukkig makkelijk weer netjes te krijgen en inderdaad een mooi winterklusje voor nu rijden met die Jackal
Andere vraag
Heb je al een werkplaatsboek voor het nodige gegevens voor je achterstallige onderhoud ?
Nee die heb ik nog niet, heb jij hem misschien digitaal
 
Gisteren de Guzzi eens buiten gezet en even na gelopen. Hij rijdt prima, ook het schakelen gaat soepel, dat was bij mijn oude Guzzi's toch anders, daar kwamen toch altijd wat meer mechanische geluiden uit de bak.
Het opknappen zal dan ook vooral optisch zijn, maar dat is ook wel te zien op de foto's.

Bekijk bijlage 1913224Bekijk bijlage 1913225Bekijk bijlage 1913226Bekijk bijlage 1913227Bekijk bijlage 1913228Bekijk bijlage 1913229Bekijk bijlage 1913230
En nu een foto van de hele motor? *O*
 
En nu een foto van de hele motor? *O*
Ff terug gekeken maar die stond er niet bij.
IMG-20230812-WA0069.jpg
IMG-20230812-WA0081.jpg
 

Bijlagen

  • IMG-20230812-WA0068.jpg
    IMG-20230812-WA0068.jpg
    511 KB · Weergaven: 5
Sinds een Guzzi-rijder uit Alphen aan de Rijn mijn Bellagio een gemoderniseerde Jackal vond kreeg ik ook belangstelling voor de Jackal. (Maar ik blijf bij de Bellagio.)
Voor de Jackal:
https://www.thisoldtractor.com/mg_manuals/owners_manual_california-jackal_1999-07_de.pdf
Bedankt voor de link, deze is in het Duits, ik had hem van @guzzigek al in het Engels gehad. Wel makkelijk Duits en Engels voor het zoeken van de juiste naam van onderdelen in deze talen.
 
Zijn deze nu zo heel verschillend van de California en eigenlijk alle grote Guzzi's?
Ik denk dat het verschil met de california van toen minimaal is, deze staat ook in de manual beschreven. De andere Guzzi's van toen, geen idee. Wel waren er toen modellen met een bovenliggende nokkenas en 4 kleps koppen, die zullen dus wel anders geweest zijn, maar hoeveel anders, geen idee.
 
Ik denk dat het verschil met de california van toen minimaal is, deze staat ook in de manual beschreven. De andere Guzzi's van toen, geen idee. Wel waren er toen modellen met een bovenliggende nokkenas en 4 kleps koppen, die zullen dus wel anders geweest zijn, maar hoeveel anders, geen idee.
Ja de kleine waren helemaal verschillend maar ik heb ook 1 boek voor v35 tm 75.
 
Ik denk dat het verschil met de california van toen minimaal is, deze staat ook in de manual beschreven.

Dit was een 'spaarvariant' van de California. Deze werden volgens mij standaard geleverd met 1 remschijf, maar op deze zitten er twee. Als de tweede schijf is bijgeplaatst, dan kan het zijn dat je remsysteem voor en achter niet gekoppeld is. Verder alleen cosmetische verschillen. Hak-teen pedaal met een gewone voetsteun lijkt me even wennen. Met twin-spark helemaal geen verkeerde basis. Beetje poetsen en nalopen, bak er aan en gaan!
 
Over dat bakkie wordt hier thuis al jaren gesproken, maar we rijden allebei zelf.
Dus het is er nooit van gekomen.
 
Leuk hoor! Een guzzi california staat ook nog op mijn verlanglijstje ☺️ lijkt me een geweldige motor 👍
Zeker weten, ik rij er sinds 1 jaar op eentje. Een Cali 1100i uit 1998, heerlijk karakter. Dit is iedere keer weer genieten vanaf het moment van het starten, het rijden, de reacties van andere mensen en het gevoel en geluid van die dikke V-twin.
 
Ik heb net de guzzi op mp gezet. Ik heb nu een paar 100km gereden, maar hij is te zwaar voor mij. Ik heb 2 jaar geleden voor de 2x een ontsteking gehad aan mijn evenwichtsorgaan, heb hier 4 maanden mee thuis gezeten voor dat het over was. Toch heb ik hier nog een beetje last van met de zware Guzzi, en dat voelt niet prettig van daar de verkoop.
 
Laatst bewerkt:
De Guzzi is verkocht. Jammer maar het is niet anders. Dus geen Guzzi in de schuur.
Hier mag een slotje op.
 
Terug
Bovenaan Onderaan