Halflive heeft weer een Guzzi

ligt er aan welke carb je hebt .
Er zijn modellen die geen pomp hebben
Dellorto kijk dan eens op de MGCN forum bij in het sleutelforum is een apart stukje Technisch Vademecum daar staat een naar nederlands vertaald dellorto boekwerkje waarin de beide toegepaste pompen wordt uitgelegd .
PHM heb in de messing schroef in het pomphuis benzine gedaan maar geen resultaat.
 
Dat hoeft ook niet .
zou dat Dellorto boekwerkje lezen .
Pomp werkt met een hevel die door de gasschuif wordt bediend .
zolang de sproeier onder in de vlotterbak open is en de membraam heel is werkt het .
als er ten minste geen onderdelen missen
 
even een tekening erbij
carb.jpg

hevel 8 loopt over een helllingsbaan 7
die drukt tegen membraam 1 waardoor via 6 benzine naar injector 5 gaat .
Met 3 kan je de hoeveelheid instellen
 
De motor liep zwaar ruk tussen 3 en 4000 toeren. De gasnaald een streepje hoger zetten hielp wel iets, maar lekker was het nog steeds goed. Je kon er eigenlijk alleen goed mee rijden als je constant aan het gas hing boven de 4000 toeren. Via de 1100 Sport Faceboek groep kreeg ik de tip om de K18 gasnaald van 0.250mm te vervangen door een K4 van 0.245mm.

Dat heb ik vanmorgen dus gedaan. En het is een enorme verbetering. Je kunt er nu ook in stad mee rijden. Het blijft verleidelijk om asociaal te doen, maar het is niet per se noodzakelijk meer. Je kunt met 2000 toeren rijden en dan zonder moeilijk doen in één ruk doortrekken naar 7000. Geen bokken meer tussen 3 en 4000.

De taper van de K4 naald is ook anders. En ik kreeg nog een hoop tips over de verschillende emulsiebuizen die eigenlijk met de naald gepaard moeten worden. Maar voorlopig ben ik gelukkig.

Omdat er toch proefgereden moest worden ben ik op de terugweg maar even langs Deputy Duc gereden en hem achter de eettafel vandaan getrokken. We zijn het er wel over eens dat het een beest van een motor is, niets voor oude stijve mannen.
 
De motor liep zwaar ruk tussen 3 en 4000 toeren. De gasnaald een streepje hoger zetten hielp wel iets, maar lekker was het nog steeds goed. Je kon er eigenlijk alleen goed mee rijden als je constant aan het gas hing boven de 4000 toeren. Via de 1100 Sport Faceboek groep kreeg ik de tip om de K18 gasnaald van 0.250mm te vervangen door een K4 van 0.245mm.

Dat heb ik vanmorgen dus gedaan. En het is een enorme verbetering. Je kunt er nu ook in stad mee rijden. Het blijft verleidelijk om asociaal te doen, maar het is niet per se noodzakelijk meer. Je kunt met 2000 toeren rijden en dan zonder moeilijk doen in één ruk doortrekken naar 7000. Geen bokken meer tussen 3 en 4000.

De taper van de K4 naald is ook anders. En ik kreeg nog een hoop tips over de verschillende emulsiebuizen die eigenlijk met de naald gepaard moeten worden. Maar voorlopig ben ik gelukkig.

Omdat er toch proefgereden moest worden ben ik op de terugweg maar even langs Deputy Duc gereden en hem achter de eettafel vandaan getrokken. We zijn het er wel over eens dat het een beest van een motor is, niets voor oude stijve mannen.
Hij gaat dus in de verkoop? :+
 
Toch denk ik dat er ook iets veranderd is aan de samenstelling/calorische waarde van brandstof, want wij kregen mijn guzzi onder de 4000 toeren ook niet fatsoenlijk, terwijl ze afgezien van de ontsteking ongewijzigd is gemonteerd zoals ik haar 10 jaar geleden uit elkaar trok.... En toen liep ze onderin en in het middengebied helemaal prima, dat er bovenin wat problemen waren lag meer aan het originele 18 inch achterwiel in combinatie met die bak ernaast...

nu loopt ze weer als een kogel, maar daarvoor zijn dus ook bij mij de gasnaalden en buizen veranderd....

Nu loopt ze door het hele toerengebied zo mooi dat ik denk over een ander cardan omdat ik nu wel heel makkelijk rond de 7000 toeren zit op de snelweg zonder het idee te hebben dat ik echt heel hard rij... Denk dat de eindoverbrenging met het 16 inch achterwiel weer net iets te laag is...

(en ik moet nog een keer naar de afstelling van de ontsteking kijken, die lijkt nu bij 7500 in de begrenzer te lopen en dat mag rustig bij de 8500 zijn...
solo heeft ze in duitsland zonder problemen 9200 gedraaid...
 
Nee, dit is een blijvertje. In ieder geval zolang ik mijn benen nog op kan vouwen.
Opvouwen is nooit het probleem, hooguit een beetje het uitvouwen na een paar honderd km, heb zelf veel met een sport gereden en vind de houding niet heel extreem
 
Opvouwen is nooit het probleem, hooguit een beetje het uitvouwen na een paar honderd km, heb zelf veel met een sport gereden en vind de houding niet heel extreem
Toen was je wel 20 jaar jonger als ik nu ben, toch?
Maar het opvouwen valt wel mee, het is het leunen op de stuurhelften.
 
De motor liep zwaar ruk tussen 3 en 4000 toeren. De gasnaald een streepje hoger zetten hielp wel iets, maar lekker was het nog steeds goed. Je kon er eigenlijk alleen goed mee rijden als je constant aan het gas hing boven de 4000 toeren. Via de 1100 Sport Faceboek groep kreeg ik de tip om de K18 gasnaald van 0.250mm te vervangen door een K4 van 0.245mm.

Dat heb ik vanmorgen dus gedaan. En het is een enorme verbetering. Je kunt er nu ook in stad mee rijden. Het blijft verleidelijk om asociaal te doen, maar het is niet per se noodzakelijk meer. Je kunt met 2000 toeren rijden en dan zonder moeilijk doen in één ruk doortrekken naar 7000. Geen bokken meer tussen 3 en 4000.

De taper van de K4 naald is ook anders. En ik kreeg nog een hoop tips over de verschillende emulsiebuizen die eigenlijk met de naald gepaard moeten worden. Maar voorlopig ben ik gelukkig.

Omdat er toch proefgereden moest worden ben ik op de terugweg maar even langs Deputy Duc gereden en hem achter de eettafel vandaan getrokken. We zijn het er wel over eens dat het een beest van een motor is, niets voor oude stijve mannen.
Aha net iets voor mij dus. _O- :]
 
Toen was je wel 20 jaar jonger als ik nu ben, toch?
Maar het opvouwen valt wel mee, het is het leunen op de stuurhelften.
Ik rij nu nog steeds met de zelfde houding... De SP2 is voorzien van voersteunen en remschakel delen van een Le Mans 1000, dar is dezelfde houding als de Sport
 
Intussen ook wat grotere ritjes gemaakt. Het begint te smaken naar meer. Maar natuurlijk is hij niet af.

Twee punten:

  • De overgang tussen se Sport spruitstukken en de Cali koppen is niet goed, daar zit een harde rand tussen. Ik denk dat hij beter loopt zonder die rand.
  • De Sport heeft een stoerdere nokkenas en hogere compressie zuigers. Meer Sport dus, dat trekt me wel.
Ik wil de Cali koppen niet bewerken, ik wil het blok straks weer kunnen verkopen.

Dus een pakkingset besteld om het Sport blok op te bouwen. Ik had intussen ook al een setje LM4 koppen gekocht. Maar nu komt de grap. In de pakkingset zitten geen O-ringen. Die haal ik wel bij Vota, dan moet ik alleen de hel binnen de A10 in, maar daar kom ik wel overheen.

Maar ook geen seegerringen/circlips voor de zuigerpennen. Op zich is dat niet zo gek. Ik kan natuurlijk de oude hergebruiken, maar ik ben aangeleerd om die dingen te vervangen, het is tenslotte dubbeltjes spul waar je geen risico mee neemt.

Maar niet bij Guzzi!

Voor GU90351038 waarvan je er dus 4 nodig hebt wordt tussen de 7.50 en 15 euro per stuk gevraagd.

Waar kopen jullie je circlips? Want dat ik de Guzzi juwelier niet ga sponsoren met deze woekerprijzen staat wel vast. Het zijn domme stalen veertjes zoals in elke zuiger zitten en normaal tussen de 50 cent en twee euro kosten.
 
Zou ik me niet zo druk om maken.. als je ze niet forceert bij het verwijderen en ze bij montage gewoon lekker strak zitten kunnen die dingen verder nergens heen.. ze worden niet belast verder en zorgen er alleen voor dat de zuigerpen ongeveer in het midden blijft zitten
 
Het is ook wel een beetje flauw, het oude artikelnummer kostte maar 29 cent _O-

Ik zou ze toch maar vervangen, anders blijft het in je hoofd zitten.

SD.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan