Halflive heeft weer een Guzzi

Ik heb PHM carburateurs.
Ik ben al aan het zoeken geweest. De motor loopt bij anderen goed op de originele sproeier bezetting. Het probleem zit hem in de naalden. Er is gelukkig een hoop te vinden op internet. Ducati's liepen ook op deze carburateurs. Ik heb nu twee andere naalden besteld. Die moeten uit Italië komen dus dat duurt even.
De motor loopt te arm tussen de 3- en 4000. Dat schijnt een milieu dingetje te zijn. De originele K18 naalden zijn 2,5mm dik op het constante deel. De K4 naalden die ik besteld heb zijn 2,45. De mengbuizen laat ik nog even hetzelfde, maar daar kan ik later nog mee verder gaan. Met die dunnere naalden laat hij dus meer brandstof door in het eerste 1/3 gebied.
Het tapse deel en de hoofdsproeier komen pas boven de 1/3 gas in het werkgebied, daar loopt hij prima.
Een ander verhaal dat rond gaat betreft de luchtfilterkast. Die schijnt te resoneren. Er zijn mensen die gaten in het deksel boren en de snorkels aanpassen. Daar wil ik van wegblijven. Als ik het over een jaar nog niet acceptabel heb laat ik het deksel van de luchtfilterkast helemaal weg en maak ik een kooitje.
Bekijk bijlage 1868195
Plaatje voor de leuk
Zijn dit originele uitlaten ?
 
Ik heb indertijd voor mijn PHM 40 carburateurs sproeiers, naalden, etc. gekocht bij TLM in Nijmegen. Zij hebben veel op voorraad en een uitgebreide webshop.
 
Laatst bewerkt:
Op pagina 8 staan wat close-ups van de gasfabrieken, daar kun je de acceleratiepomp mooi zien zitten
 
Ja, dit is nog steeds het 1100 California blok. Ik heb intussen wel de spullen om het Sport blok weer op te bouwen, maar dat moet tussen alle hobby's door.
Het vermogen mis je niet, maar ik wil het gewoon weer netjes hebben.
Cali 1100: 55Kw/75Pk bij 6400 t.p.m., 91 Nm bij 5000 t.p.m
Sport: 66Kw/90Pk bij 6400 t.p.m., 97 Nm bij 6000 t.p.m
Als ik het vergelijk met mijn BMW R1100GS met 59Kw/80Pk bij 6400 t.p.m., 97 Nm is hij veel sterker en feller. Misschien door de injectie op de Dell'orto, maar ik denk dat het Cali blok ook makkelijker ademt door de grotere carburateurs. In ieder geval is de beleving vele malen sterker
 
Ken je deze al ?

Dellorto-PHM38-kalibratie-gereedschap.jpg
 
Ja, ik heb het filmpje gezien. Maar aangezien mijne niet raar doet met gas open zoek ik het niet in de acceleratie pomp.
 
  • Leuk
Waarderingen: OMB
Vanaf hongarije door duitsland terug meerdere malen olie bijgevuld... en toch ging het lampje iedere keer weer branden...

Was vreselijk slecht weer en er was vocht in het beschermhoesje van de stekker op de oliedruksensor gekomen... (originele rubberdop)... doppie eraf.. stekker onbeschermd aangesloten en de rest van de weg geen problemen meer met de oliedruk.....

Bij thuiskomst klein beetje olie eruit gehaald... want midden in de nacht in de zekende regen kon je de peilstok ook niet lekker zien dus er zat voor het nette toch wat teveel olie in...

Gelukkig gooide ze er zeker op flinke snelheid ook flink wat olie uit door de carterontluchtingsslang die per ongeluk naast de kentekenplaat uitkwam....
 
Terug
Bovenaan Onderaan