FZR 1000 Genesis in de steigers

Wie kan mij zeggen dat tijdens de montage van de distributie de krukas uitgelijnd moet worden ten opzichte van de letter "T" of juist het streepje ernaast??
Heb zelf het gevoel dat het streepje juist weer het ontstekingstijdstip is, want dat ligt +/- 5 graden voor bdp.
Kan het uit het werplaatshandboek niet uithalen want dat is slecht gescand, dat stukje van de page valt weg. klote :(

Ik stop effe voor vandaag. morgen weer een dag. :z
 
Probleem opgelost, heb effe gebeld met technische vraag.
Moet inderdaad de letter "T" zijn en het streepje is het ontstekingstijdstip.
Dus toch goed gedacht... :}
Maar goed, better safe than sorry.... O-)
 
Echt niet dat word vandaag of morgen alweer rijden.
Hee! lange waarom moet je mij nou 3 bellen en meteen weer ophangen???
 
Dat wordt topic titel wijzigen in 'FZR-revisie in top-tijd'.......

Gaat rap zeg.

Ik ben benieuwd hoe deze nu bevalt. Wat ga je met het kuipwerk doen eigenlijk? Spuiten, of helemaal schoonmaken en opnieuw bestickeren?
 
Ik denk dat ik het kuipwerk voorlopig effe zo laat, de reparaties aan het blok zijn qua kosten toch al best uit de klauw gelopen dus eerst maar eens zien hoe het blok zich houdt.
Dus, in elkaar zetten en rijden !! :]
Schijt aan de pekel dus deze winter. in het voorjaar zien we dan wel of het blok zich goed gehouden heeft , dan kan ik ook beter beoordelen of het de moeite waard is om te gaan spuiten, want dat was mijn originele plan.

Blok zit nu in ieder geval weer helemaal in elkaar, met slechts vloeibare pakking op de plaatsen waar het hoort! :Y
Ook de lagerblokken van de nokkenassen waren aanvankelijk niet in de juiste volgorde gemonteerd, wonder boven wonder geen noemenswaardige schade...pfff :o
Ik weet niet wie dit blok ooit eerder uit elkaar gehad heeft, maar ik denk dat die beter een andere bezigheid kan kiezen... wat een zooi was dat zeg. -O-
Kleppen stellen is vreemd genoeg weer niet nodig, wijkt maar een enkele honderdste af dus die heb ik gelaten voor wat ze zijn.

Tot nog toe gedaan:

Demonteren en reinigen
alle spelingen controleren en klepstelen nameten.
Lagers van de bak vervangen
Keerringen van de bak vervangen
Lagerschalen gecontroleerd
Voetpakking,koppakking, carterpanpakking, carterdekselpakking, distri spanner+pakking vervangen
Zo'n beetje alle o-ringen vervangen
Distri.ketting vervangen

Vandaag gepland:

Carbs schoonmaken.
Blok onder bouwen met heel de koelerij erbij
Afvullen koeling en olie
Test draaien. :]
 
Ja hoor!! heb 'm al binnen de nieuwe telefoon, das het voordeel van verzekeren.

Maaaarrrrrrrr....
Goed nieuws!!

De Fizzer Loopt *O* *O* *O* *O* :] :]

Heel netjes, beetje laag stationair waardoor je de starterketting een beetje hoort, maar dat stel ik morgen wel af. hij moet toch nog voor synchronisatie weg.
Kleine lekkage op de koelleiding die in de kop steekt, maar das ook makkelijk op te lossen. Verder overal oliedruk , en geen olie lekkages.
Ziet er goed uit, vruchtbare dag geweest.

Ik gaat er eens lekker een nachtje over slapen of ik morgen maar een nieuwe o-ring ga kopen voor dat lekje.... :z
 
Ja, vanmiddag proefgereden met kale motor, niks aan de hand , vervolgens de kuip erop gezet, veel nieuwe boutjes moeten zoeken voor de rotzooi en tieraps die er aan hingen.
Net even buiten gezet om de scooter weer in de schuur te zetten, ik start 'm en holladieeee hele plas koelvloeistof dr onder @#$%%@!!!! -O-

Waar dat weer vandaan komt mag een raadsel heten en ik kan het nu dus ook niet meer zien. ben bang dat ik een slang heb beschadigd met het monteren van de kuip.
Ben er nu in ieder geval maar effe mee gestopt want ik werd er effe helemaal h**rig van. K*tzooi nou kan ik dus morgen weer heel die kl*te kuip eraf halen! :r :r :r
 
Ja gelukkig heb ik het ook snel gevonden.
Zat een slangklem een beetje te los daardoor kwam het lek.
Ik heb het vanochtend hersteld en ben de rest van de dag buiten wezen spelen.
Heb er inmiddels alweer 150 km op gedraaid. Loopt perfect voor een fiets van 20 jaar oud.
Stabiliteitsprobleem is er ook al uit want de voorband moest ernstig opgepompt worden.
Dat is een heel verschil.
Ik kan nu wel heel voorzichtig zeggen dat alles in orde is. :]
Het kuipruitje was lelijk, dus ik dacht .. ach waarom niet...
Ontvetten, kunststofprimer erop en zwart spuiten. ook goed gelukt.
De uitlaat heb ik ook wat hoger gemonteerd , vind ik er wel heftig uitzien zo.
Ik zal morgen bij daglicht wel wat foto's schieten van het resultaat. *D
 
Hahaha.. die motorrijder met de camera rijdt duidelijk alleen in 1e en 2e versnelling... hooguit 3.... _O-
Maar goed, blij dat je weer mobiel bent met je scooter, mooi dat de onderdelen vandaag kwamen en dat we hem weer in elkaar konden zetten.
De schuur is hier meteen een stuk ruimer... _O-

Oja.. ik heb hier nog een stuk van je vinger gevonden... :r
heb het maar weggegooid voordat de hond ermee aan de haal gaat.... _O-
Hoop voor je dat het snel geneest, en de volgende keer iets voorzichtiger zijn he! O-) :X
 
Hmm.. als je ziet wat voor een berg geld hij geinvesteerd heeft in die Nos rommel, en er eigenlijk gezien de schade geen rendement uit heeft gehaald, vind ik dat ik het met mijn fizzertje, aanschaf 750 eurie niet slecht doe!
Wel een doos vol onderdelen moeten regelen maar daar was de aanschaf ook naar.
Ik snap zowiso heel dat scooterverhaal niet zo, ik heb op de jouwe gereden en ik vond er eerlijk gezegd niet veel aan.
Waarom geven mensen duizenden euro's uit om zo'n scooter 60 Pk te laten leveren als je met gemak 135 Pk uit een 2e hands fizzer haalt.... :?
Maar goed... ik ben zowiso niet zo'n scooterfan, en al helemaal geen 2Takt liefhebber.
4 takt vind ik gewoon lekkerder lopen en vergt stukken minder onderhoud, dus meer tijd om te rijden.. :]
 
Hmm. zojuist toch wat blauwe stukken in de lucht waargenomen en een zonnetje erbij.
Meteen mezelf in het pak gehesen en buiten wezen spelen... :]
Ook meteen na terugkomst effe piccies gemaakt van hoe de fiets er nu bij staat.
full
 
Kuipwerk ziet er ook nog netjes uit, maar ik had zelf het idee dat ik het mooi diep kobalt blauw wilde gaan spuiten, maar dat idee heb ik even opzij geschoven omdat ik best veel extra werk in het blok heb moeten steken.en geld natuurlijk.
 
Terug
Bovenaan Onderaan