Harley Davidson olie

  • Onderwerp starter Anoniempje313
  • Startdatum
A

Anoniempje313

Guest
Ja ja, je leest "HD" en "olie", kom maar met de opmerkingen })

Maar daar heb ik dit topic niet voor geopend. Waarom dan wel? Simpel.

Ik heb bij de dealer originele HD 20w50 gekocht. Maar nergens op de verpakking staat of dit mineraal, semi, of synthetisch is...

En aangezien er niet genoeg in deze verpakking zit voor een oliewissel en ik wel 20w50 mineraal klaar heb staan, ben ik wel even benieuwd.

En ik kan altijd dinsdag nog de dealer zelf bellen, maar ik dacht: "ach, kennis zat op MF", en ik geef weer een mooie gelegenheid voor de inkoppers.... ;)
 
ik denk dat je een nog veul beter antwoord krijgt als je HD mailt, niks tegen een dealer, maar die weten redelijk wat van veel dingen. Bij de fabriek zit iemand en die weet wss heel veel van dat ene ding :Y



oftewel, van mij wordt je ook niks wijzer ;)


edit: toch wel klik dan klikken op "important information..........."

daar noemen ze het minerale olie met een speciaal additieven pakket

[inkopmodus]waarschijnlijk extra loctite :+ [/inkopmodus]
 
Laatst bewerkt:
je kan bij de volgende keer olie wisselen ook een olie uit de V-twin lijn van Bel Ray kiezen.
daar heb je de keuze uit mineraal, half en volsyntheet.
dan weet je de keren daarop zeker wat er inzit.

en je hoeft niet perse naar de dealer, das ook weer een voordeel.


full


 
Ja ja, je leest "HD" en "olie", kom maar met de opmerkingen })

Maar daar heb ik dit topic niet voor geopend. Waarom dan wel? Simpel.

Ik heb bij de dealer originele HD 20w50 gekocht. Maar nergens op de verpakking staat of dit mineraal, semi, of synthetisch is...

En aangezien er niet genoeg in deze verpakking zit voor een oliewissel en ik wel 20w50 mineraal klaar heb staan, ben ik wel even benieuwd.

En ik kan altijd dinsdag nog de dealer zelf bellen, maar ik dacht: "ach, kennis zat op MF", en ik geef weer een mooie gelegenheid voor de inkoppers.... ;)



Ik dacht altijd dat er in de bak van een HD grafietvet zat?
 
Ha ha, lekker creatief op de zondag!

En bedankt zo ver.

Tis dat ik nog een litertje heb staan, en toevallig elders al een nieuwe 5 liter kan had meegenomen. Toen heb ik er eigenlijk helemaal niet bewust naar gekeken (mineraal/semi), alleen naar 20W50.

Het schoot me te binnen toen ik alles bij elkaar wilde pakken voor de wissel.

Ik heb nu natuurlijk alleen maar die nieuwe olie (mineraal) er in gedaan, al is het maar voor de zekerheid. Maar nu heb ik dus twee keer een aangebroken verpakking, waarvan ik bij ééntje niet weet wat er in zit..

Ik ga een mailtje sturen naar HD zelf. Die zijn vast wel morgen open.
 
Er is vast wel een owner's manual te downloaden van de HD die jij hebt.
Je mag verwachten dat daarin informatie mbt de te gebruiken olie te vinden is.

:?

Ik heb het boek, op papier.

Maar daarin staat echt nier of de door HD zelf verkochte olie nu mineraal, semi, of synhetisch is hoor.

Er staat hooguit wat er in moet (20W50), verders niks...

Ik houd jullie op de hoogte van het antwoord van HD.
 
harley heeft een gescheiden carter.
volgens mij loopt de koppeling ook niet in de motorolie.
elke olie is dan goed, mijn voorkeur gaat dan uit naar lidl olie.
als de koppeling wel in de carterolie loopt moet je even opletten dat je een olie hebt die daar geschikt voor is.
synthetisch is pure waanzin, dat gebruik je bij hoge temperaturen en belasting.

gewoon 20w50 mineraal bijvullen dus.

speciale HD olie is brand management, daar zit gewoon castrol/repsol/putoline of zo in.

V-twin olie is nog veel grotere onzin.
het ontwerp van een harlie is volkomen anders als van een virago of een Guzzi.
kan die olie de cilinderhoek meten dan?

altijd leuk, die inkoppers O-)
 
Laatst bewerkt:
harley heeft een gescheiden carter.
volgens mij loopt de koppeling ook niet in de motorolie.
elke olie is dan goed, mijn voorkeur gaat dan uit naar lidl olie.
als de koppeling wel in de carterolie loopt moet je even opletten dat je een olie hebt die daar geschikt voor is.
synthetisch is pure waanzin, dat gebruik je bij hoge temperaturen en belasting.

gewoon 20w50 mineraal bijvullen dus.

speciale HD olie is brand management, daar zit gewoon castrol/repsol/putoline of zo in.

V-twin olie is nog veel grotere onzin.
het ontwerp van een harlie is volkomen anders als van een virago of een Guzzi.
kan die olie de cilinderhoek meten dan?

altijd leuk, die inkoppers O-)

Koppeling loopt in eigen badje :Y

Ik zit toevallig net allerlei verhalen over HD's eigen olie te lezen. Is op petroleum basis en HD is net 'om' naar synthetisch (eigen merk ook natuurlijk, zal dan wel de zilveren verpakking zijn).

Uit testen blijkt dat een hd blok wel degelijk errug heet wordt, waardoor juist synthetisch betere bescherming zou bieden.

Ik verwacht dus dat mijn restje mineraal is. Kan ik bij de volgende beurt mooi de twee resten mineraal bij elkaar knikkeren, want dat wilde ik weten.

En een volgende keer kan er best semi of vol synthetisch in, wat mij betreft. Ik kijk altijd om me heen voor een aardige deal voor olie, en dan koop ik 5 pakken.

En om de één of andere manier doe ik geen Lidl/Aldi olie in de Harley, wel in andere oude brikken die ik heb gereden. En overigens met veel plezier, veel en lang, zonder enig probleem.

In motoren die ik verkoop en van klanten gaat er altijd merk olie in (Belray/Castrol), tenzij men aangeeft dat het goedkoopste van het goedkoopste er in moet (nog niet meegemaakt).

ps: klopt hoor: HD wil gewoon nog extra verdienen op eigen merk olie, dat ze dus gewoon inkopen bij een ander. Mij ging het niet om het merk, maar om het feit of ik het kan mixen met de mineraal die ik nog heb staan (ik doe liever geen synthetisch bij mineraal).
 
Koppeling loopt in eigen badje :Y

Ik zit toevallig net allerlei verhalen over HD's eigen olie te lezen. Is op petroleum basis en HD is net 'om' naar synthetisch (eigen merk ook natuurlijk, zal dan wel de zilveren verpakking zijn).

Uit testen blijkt dat een hd blok wel degelijk errug heet wordt, waardoor juist synthetisch betere bescherming zou bieden.

Ik verwacht dus dat mijn restje mineraal is. Kan ik bij de volgende beurt mooi de twee resten mineraal bij elkaar knikkeren, want dat wilde ik weten.

En een volgende keer kan er best semi of vol synthetisch in, wat mij betreft. Ik kijk altijd om me heen voor een aardige deal voor olie, en dan koop ik 5 pakken.

En om de één of andere manier doe ik geen Lidl/Aldi olie in de Harley, wel in andere oude brikken die ik heb gereden. En overigens met veel plezier, veel en lang, zonder enig probleem.

In motoren die ik verkoop en van klanten gaat er altijd merk olie in (Belray/Castrol), tenzij men aangeeft dat het goedkoopste van het goedkoopste er in moet (nog niet meegemaakt).

ps: klopt hoor: HD wil gewoon nog extra verdienen op eigen merk olie, dat ze dus gewoon inkopen bij een ander. Mij ging het niet om het merk, maar om het feit of ik het kan mixen met de mineraal die ik nog heb staan (ik doe liever geen synthetisch bij mineraal).


Mengen kan in iedere willekeurige verhouding, geen enkel probleem!
 
Mengen kan in iedere willekeurige verhouding, geen enkel probleem!

Ik weet het: bij elkaar doen en schudden, en het is gemengd. Dat werkt met wel meer vloeistoffen zo (maar weer niet bij alle!). :+

Maar ik doe het liever niet. Ligt aan mij. Kwestie van gevoel of zo, weet ik het.
 
Terug
Bovenaan Onderaan