Cruiser voor de beginner?

Jeronimo

Die hard MF'er
30 mei 2002
449
4
Stein (L)
Hey,
Mijn 2e examen naderend, ben ik op zoek naar een motor die bij me past. Afgelopen zondag ben ik in Leuven (B) naar de motorbeurs geweest en vanwege de grote aanwezigheid aldaar, heb ik mijn zinnen gezet op een Cruiser.
De zelfbewustheid zelve ben ik natuurlijk niet van plan meteen een 1200+cc-machine te gaan aanschaffen. Zeker omdat ik mijn rij-techniek nog verder moet uitbreiden, is een 'lichtere' fiets natuurlijk altijd beter om op te beginnen.
Ik heb al reeds rondgesnuffeld en ook een aantal types onthouden, waarvan de Marauder (er stond een prachtig blauw-groen exemplaar!) en de Electra-Glide (helaas te duur en nu nog te zwaar) mijn absolute favorieten waren.
Ik weet echter niet waar ik naar moet kijken. Welke types Cruiser zijn er te krijgen in de klasse (grofweg) 600-1000cc? Zijn er vergelijkingstests (on-line)? Welke types raden jullie mij aan/af?
Mijn oom heeft vorig jaar een Dragstar gehuurd en daar was hij erg over te spreken. Wat vinden jullie van deze motor?
Greetz, Jeronimo.
 
Probeer eens een Bulldog 1100-BT (Yamaha) daar ligt een dragster blok in, alleen tis allemaal net ff wat sportiever. Ik vind het iig. een gaaf ding.

Op motormaniacs.nl staan verschillende testen over sjoppers en ook eentje van de Bulldog.

sucses :)
 
THNX voor de reactie. Ik ga effe verder surfen. Ik ben ook best wel benieuwd naar persoonlijke cruiser-ervaringen van jullie.
Greetz, Jeronimo.
 
Heb zelf een vulcan 700, maar de vulcan 800 is ook in wat meer cruiser stijl te koop.
 
Op donderdag 17 april 2003 21:10 schreef biertje? het volgende:Tering he, da's een zinnige bijdrage.....
Was iedereen maar zo to-the-point!
:+

of heb je astma?
[/quote
geheel in stijl met zijn andere bijdragen
 
Dan nu een wat zinniger antwoord; Volgens mij is het niet zo'n probleem om een zwaardere cruiser te kopen ook al heb je pas je rijbewijs. Het vermogen is niet schokkend en belangrijker : een cruiser nodigt niet uit tot hard rijden. Zelf rij ik op een yamaha dragster 1100. Na meer dan 10 motorloze jaren met alleen af en toe wat huren stapte ik heel makkelijk weer op en heb vanaf de eerste ogenblikken ontspannen rond gereden en dat doe ik nu na twee jaar en 15000 km nog steeds

suc6 met je keuze
 
Ik rijd van februari met een dragstar 650, het is mijn 1e moto. Mij bevalt hij heel goed, lekker om mee te cruisen. Hij heeft niet zo veel PK's, maar dat geeft (tot nu toe) niet, ik heb er nog genoeg aan.M'n vriendin heeft een Kawasaki ER5, deze is wel veel makkelijker om mee te leren rijden. Gebruiken ze ook in de rijschool. Hij heeft ook meer PK's dus veel vlotter in optrekken. Maar het is natuurlijk geen cruiser. Ik persoonlijk rijd veel liever met mijn dragstar, is veel rustiger rijden, zit veel beter en ik vind een chopper ook veel mooier maar das persoonlijk. Als je nog meer vragen hebt stuur me maar een mailtje: matrox@pandora.be
 
Laatst bewerkt:
Denk dat je eerst naar je beurs moet kijken wat mogelijk is en niet naar het aantal cc 's!
Ben na jaren van niet rijden ;( , verleden jaar weer aan een motor begonnen.
Dacht slim te zijn door een "lichte motor" [ Virago 535 ]te kopen, maar heb daar nu een beetje spijt van.
Is wel een chopper maar maakt niet zo veel uit met een cruiser qua rijden, imho.
Een ander verhaal is het aantal pk's versus onervarenheid maar dat doet in dit geval niet echt terzake omdat je het over een cruiser hebt welke over het algemeen niet zoveel pk's hebben[in verhouding]. Denk dat dat meer opgaat in het "race segment".Ik heb op motoren van m'n maatjes gereden [Yamaha 1600 Wildstar, Honda 750 Shadow ]en vind de 1600 het soepelst rijden. De grootte en het gewicht merk je nauwelijks wat van. De Honda vond ik wat zenuwachtiger in stuurgedrag maar die paar kilo's, pk's en het iets forsere postuur gaven toch iets meer motor in vergelijking met de mijne. Ik wil hier alleen maar mee aangeven dat het een combinatie van smaak, pegeltjes, postuur en rijgedrag is wat bepaald welke motor je kiest. suc6 met het kiezen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan