UK (minus Schotland) op de motor [Centraal]

Voor de veerboten tussen Calais/Duinkerken en Dover, is reserveren het beste of kan je net zo goed bij aankomst een kaartje kopen zodat je op de eerstvolgende boot mee kan?
 
Laatst bewerkt:
Mijn zus moest bijna €60 extra betalen om direct mee te kunnen, uiteindelijk hebben ze via internet een overtocht geboekt die 6 uur later ging en dat koste €24.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor de reacties.
Conclusie: reserveren is goedkoper en/of scheelt een hoop wachttijd.
 
Is het de moeite om een 4 daags weekendje te rijden naar Zuid-Engeland/Wales?
Ik ben al bezig wat plannen te verzinnen voor het komende hemelvaart weekend ;)

En is het dan ook mogelijk in de "korte" tijd toch door mooie regio's te rijden?
 
Nou, dat lijkt me dan erg kort. Zuid Engeland ok, maar Wales lijkt me dan wat te ver, dan ben je alleen maar aan het snelwegjakkeren.

Een paar weken terug hebben een vriend en ik een rondje Wales gedaan, van:
 
Ik ben op weg naar Wales door achtereenvolgens de graafschappen Kent, East Sussex, West Sussex, Hampshire & Wiltshire gereden en dat was bepaald geen straf. Deze graafschappen zijn vanaf Dover of Folkestone erg goed bereikbaar en kan je prima in 4 dagen doen.
 
Nou, dat lijkt me dan erg kort. Zuid Engeland ok, maar Wales lijkt me dan wat te ver, dan ben je alleen maar aan het snelwegjakkeren.

Een paar weken terug hebben een vriend en ik een rondje Wales gedaan, van:
Heb weer zin om naar UK te gaan, al is het alleen maar om het linksrijden dat is gewoonweg geniaal om te doen :]
 
Ik ben op weg naar Wales door achtereenvolgens de graafschappen Kent, East Sussex, West Sussex, Hampshire & Wiltshire gereden en dat was bepaald geen straf. Deze graafschappen zijn vanaf Dover of Folkestone erg goed bereikbaar en kan je prima in 4 dagen doen.


Heb je het dan over 4 dagen in de UK of 4 dagen incl heen en terug reis? :)

We zijn zoekende naar een andere locatie dan standaard, Ardennen / Luxemburg/ Eifel, om een lang weekend in te vullen :). Afgelopen jaar Zwarte Woud gehad, deze keer leek me de UK wel leuk :]
 
Dat zou zelfs in 4 dagen, inclusief heen/terug reis, kunnen. Ik zie dat het vanuit Kaatsheuvel ca 3uur rijden is naar Calais, als je 's ochtends lekker op tijd vertrekt kun je in het begin van de middag al in de UK zijn (de overtocht duurt maar een uur, omdat de klok een uur terug gaat :+ ). Vanaf daar kan je dan lekker rijden en dag 4 pak je in de middag de boot terug (let op dat je dan weer een uur kwijt ben) en rij je over de snelweg terug. Dan heb je 2 volle dagen en 2 halve dagen om daar te rijden, kan je best een eindje komen.
 
Of je pakt HvH-Harwich, neem je de nachtboot, die vertrekt pas om 23:00 uur, dus die dag zou je in principe niet eens vrij hoeven nemen. Kom je daar om 06:30 uur aan en je hebt de hele dag nog. Terugreis zelfde verhaal, alleen dan kom je om 07:30 weer in HvH aan vanwege het uurtje verschil. Dan zou je 4 volle dagen in de UK kunnen hebben. Dover of Harwich maakt wat afstand betreft weinig verschil als je naar Wales wilt. De Stena vanuit HvH is wel duurder dan Calais, maar ik vind het altijd wel vrij relaxt om daar aan het begin van de dag uitgeslapen aan te komen.
 
Niks Oma! Begin augustus 2014 gaan wij (zoon en ik) op de KTM naar Wales voor 8 dagen. Snowdonia sowieso en voor de rest moeten we nog wel het e.e.a. uitzoeken. Ons eerste plan was Schotland, maar dat wordt een volgende trip. Ik denk dat wij ons in Zuid Engeland en Wales wel gaan vermaken.
 
Wales is zeker een aanrader, ga ik nog wel een keer naar terug.
Even wat sfeerplaatjes spammen *D
ItAlEkeKCaEEAb3G48dMlvts-IEbiit8aVrLLh_AVKU=w721-h541-no

P4251136.JPG

P4241124.JPG

P4251146.JPG

P4251171.JPG

P4251167.JPG

P4251200.JPG

MIBdvPTeMfIjKUhm-9Nl6wjoz5OEZmJD9u_VOBcbvNo=w721-h541-no
 
hoe zit het met benzinestation van harwich richting wales...ik ga die kant op over twee weken en kan nergens echt informatie vinden...vanaf wales naar nottingham en daar beetje rondcrossen dagje manchester en weer terug naar harwich
 
Hoe het met de tankstations zit? Mijn ervaring is dat er behoorlijk wat service stations zijn. In iedergeval langs de grote wegen.
Vandaag ook geregeld dat we via Wales een uitstapje maken naar Ierland (Dublin) en na twee dagen weer terug naar Wales. Kan niet meer wachten.
 
Hotels Snowdonia, B&B Caernarfon | Black Boy Inn


via booking .com dus kan gratis anuleren..


geboekt in augustus voor zes nachten...............maar zit toch te denken mischien ietys dichterbij dover iets te boeken, meer bij breacon NP of zo...

wat adviseren jullie??
En caliais dover via ferry of met eurotunnel dan ben je er blijkbaar in 35 minuten...
 
1. Van ergens in Nederland (neem Utrecht) naar Calais: 330 kilometer
2. Kanaal oversteken per ferry of tunnel: kost tijd ("rijtijd" plus wachttijd), zeg 2 uur
3. Dover - Caernarfon: 550 kilometer (Brecon nog steeds zo'n 400 kilometer)

Dat is wel een beetje veel op 1 dag, bijna 100% snelweg is dan wel nodig.
Zowel heen als terug een B&B boeken op een uur of zo van Dover lijkt me niet zo gek.
 
Dat doen we ook ergens net iets zodat km per dag minder zijn...
Want mijn gezondheid is wat minder en daarom zes dagen op 1 plek en dan heenweg en terug overnachting ergens zodat dag erna minder km hebben. ...

Wij komen van Mierlo vlakbij Eindhoven en weert dus drie uur snelweg naar calais..
In England liever alles binnendoor maar ik zou 250 km per dag willen ongeveer. ..
Hebben al vaker motorvakanties gedaan. ...
Maar links rijden en Engeland nog nooit. ..
Haal je daar binnendoor minderkm per dag dan bvin de dolomieten?
 
wat adviseren jullie??
En caliais dover via ferry of met eurotunnel dan ben je er blijkbaar in 35 minuten...

Ik zou altijd de veerboot nemen. Ik heb de tunnel één keer gedaan. Het is misschien maar 30 a 40 minuten maar het laden van de trein duurt lang en is vervelend. (rijden, stoppen, rijden, stoppen, etc) De perrons zijn bereikbaar via een lange helling. Als motor is het dan verstandig om te wachten totdat je in één keer de helling af kan rijden. De auto's achter snappen dat vaak niet en gaan toeteren. Erg irritant. Die snappen niet dat een motor geen handrem heeft en dat stoppen op een helling een stuk lastiger is.

En tijdens de reis moet je naast je motor zitten. Bij de veerboot heb je meer vrijheid en kan je wat eten of even rondkijken. Qua prijs en tijd zal het allemaal niks uit maken.

Er zijn langs de Franse kust overigens nog veel meer plekken waar je de overtocht kan maken. Misschien is een stuk Normandië meepakken wel veel interessanter dan het Engelse stuk naar Wales. (Je rijdt eigenlijk voornamelijk door de Engelse Randstad)
 
Hotels Snowdonia, B&B Caernarfon | Black Boy Inn


via booking .com dus kan gratis anuleren..


geboekt in augustus voor zes nachten...............maar zit toch te denken mischien ietys dichterbij dover iets te boeken, meer bij breacon NP of zo...

wat adviseren jullie??
En caliais dover via ferry of met eurotunnel dan ben je er blijkbaar in 35 minuten...


Ik zie net dat Black-Boy-Inn in Caernarfon ligt. Is de veerboot Rottardam - Hull dan geen veel betere optie? Dan is het nog maar 324km rijden. En je kan dan bovendien onderweg door Peak District National Park rijden. Dat is echt aan te bevelen.

Caernarfon is overigens een perfecte plek om te verblijven voor een bezoek aan Snowdonia.
 
Terug
Bovenaan Onderaan