Op de Honda Deauville naar de Noordkaap

Status
Niet open voor verdere reacties.
ijn er onder jullie mensen die tips hebben voor zowel de reis als de Honda voor de voorbereiding als de reis zelf.
Als je een overtocht (van / naar Noorwegen) met een ferry in gedachten hebt , boek deze zsm. Mijn ervaring is dat de prijzen flink omhoog gaan richting het seizoen.
 
TS reageert ook met het account wiegert, ik denk dat er dus per ongeluk een dubbel account was aangemaakt.

On-topic:
Hier kun je wat inspiratie op doen:
https://www.youtube.com/@OffSheGoesADV

Zij is afgelopen zomer in anderhalve maand van Denemarken, naar Noorwegen, naar Zweden en weer terug naar Denemarken gereden.
Bucketlist dingetje denk ik normaliter :)
 
Wat al eerder werd aangegeven,
Goede banden.
Er links en rechts best wat gravel (als weg en ernaast, maar vooral secundair)
Plaksel, extradikke biba just2besure.

Noorwegen is vooral een kustland en zijn er genoeg garages waar je kunt aankloppen, hoe noordelijkerder in sverige, Zweden, des te moeilijker het is om een garage/ bewoonde wereld iets te vinden.
Neem zo'n stalen fles mee voor reserve benzine.

Update je navigatie.
(Rij via "vermijd snelweg" tenzij je in tijdnoodkomt)

Suomi/ Finland ben ik minder bekend, maar ook daar aan de kust staan genoeg huizen.
Landinwaarts wonen vooral muggen.
Alhoewel mei best vroeg in het seizoen is, denk dan ook aan warme en vooral droge motorkleding.

Als je 300 meter buiten de bebouwde kom bent en net zover van de eerste woning heb je allemansrecht, dan mag je gewoon je tent ergens neerzetten.

Neem een camera mee om als bewijs te dienen voor wanneer je een rendier tegenkomt..
Je wordt overal gewaarschuwd ik heb er in '96 drie weken rondgereden maar nergens zo'n beest gezien..
Ja, in het dierenpark en op m'n bord.
En was best lekker.

Suk7
 
Wat al eerder werd aangegeven,
Goede banden.
Er links en rechts best wat gravel (als weg en ernaast, maar vooral secundair)
Plaksel, extradikke biba just2besure.

Noorwegen is vooral een kustland en zijn er genoeg garages waar je kunt aankloppen, hoe noordelijkerder in sverige, Zweden, des te moeilijker het is om een garage/ bewoonde wereld iets te vinden.
Neem zo'n stalen fles mee voor reserve benzine.

Update je navigatie.
(Rij via "vermijd snelweg" tenzij je in tijdnoodkomt)

Suomi/ Finland ben ik minder bekend, maar ook daar aan de kust staan genoeg huizen.
Landinwaarts wonen vooral muggen.
Alhoewel mei best vroeg in het seizoen is, denk dan ook aan warme en vooral droge motorkleding.

Als je 300 meter buiten de bebouwde kom bent en net zover van de eerste woning heb je allemansrecht, dan mag je gewoon je tent ergens neerzetten.

Neem een camera mee om als bewijs te dienen voor wanneer je een rendier tegenkomt..
Je wordt overal gewaarschuwd ik heb er in '96 drie weken rondgereden maar nergens zo'n beest gezien..
Ja, in het dierenpark en op m'n bord.
En was best lekker.

Suk7
Toen ik in September op de Noordkaap was wemelde het van de rendieren. Ook in Hammerfest was het een ware plaag.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan