2024: Met de Vespa GTS naar de Middellandse Zee?

Afgelopen keer in Frankrijk een fenomenaal lekkere Cordon Blue gegeten, met Comté en rauwe ham.
IMG-20230925-WA0035.jpeg


Taartje toe, paar lekkere abdijbiertjes erbij, geen klagen.
IMG-20230925-WA0040.jpeg
 
Je hebt weer een mooie reis in het verschiet.
Ik heb ongeveer dezelfde reis gedaan, maar dan heen en terug door Zwitserland en dan de kust van Italië ipv Frankrijk en Italië.
Wij (Mrs. Motorhead en ik) zijn hier 2 weken mee zoet geweest.
 
Laatst bewerkt:
Dank weer voor de reacties! Inmiddels heb ik weer verder geknutseld, ik kreeg de Col de Turini in het vizier. Ik denk dat die er op de terugweg in komt en toch samen met de Col de Lombarde. Even afwachten hoe het tegen die tijd met Tende zit - ik heb geen zin om de pas niet op te mogen of door de tunnel te moeten.

Maar het lijkt er ondertussen op dat álles in die omgeving supergaaf is (al lijkt het wat weinig sneeuw, maar dat komt in Zwitserland wel weer). Dus komt allemaal wel goed.
 
Ik heb dit topic gewoon pas nu ontdekt!! Leuk @Joeri999
Ik houd het in de gaten! Uiteraard profiteer ik graag mee van je eerdere topic en voorbereidingen van wat je allemaal mee had en van deze nieuwe reis voor tips en tricks.
*D
 
Ik durf het bijna niet te vragen, maar heb je een gpx om te bekijken/bewerken voor mijn eigen gebruik? Dit is nou precies zo'n route die ik mijn vrouw niet wil aandoen achterop en dus heerlijk alleen kan doen met tentje enzo O-)
 
Ik durf het bijna niet te vragen, maar heb je een gpx om te bekijken/bewerken voor mijn eigen gebruik? Dit is nou precies zo'n route die ik mijn vrouw niet wil aandoen achterop en dus heerlijk alleen kan doen met tentje enzo O-)
Nou, da's niet zo'n rare vraag hoor. Hieronder vind je de laatste versie; hij blijft in ontwikkeling.

GPX viewer
 

Bijlagen

  • 2024 RDGA v7.gpx
    5,5 MB · Weergaven: 0
Ik kan de gpx niet goed bekijken? In MRA ziet ie er al anders uit en als ik 'm in gpx studio open, waar jij 'm bewerkt zo te zien, werkt het ook niet naar behoren. Leuk, die vertaalslagen in die programma's altijd..... -O-
 
Ik heb hem gemaakt in TomTom MyDrive. In gpx.studio kan ik hem gewoon importeren, maar hij importeert dan wel twee lagen: een met de exacte route en een met alleen de verbindingslijnen tussen bepaalde punten. Die laatste laag (dat is de kortste van de twee) moet je uitzetten.

Hoe andere planner-apps hem importeren weet ik niet, TomTom zal vast wel weer liggen te rommelen ergens.

Schermafbeelding 2023-12-29 om 14.51.51.png


Dit is de laatste versie. O.a. Daluis toegevoegd!
 
geen aanvullingen of handige toevoegingen, maar echt wat een fantastische trip belooft dit te worden!
 
Menton zit in de route, check!
Ik ben toen vanaf Menton de Col de Turini op gereden.
Ik wist dat die in de Rally van Monte-Carlo zit.
Voor mij was dat de start van de RDGA.

Wat erg opviel was dat in Menton rechtsaf omhoog na de drukte van de Bloemenrivièra, het direct heel erg stil was.

Op diverse plaatsen kunnen in de RDGA nevenroutes genomen worden.
Tsja, als je dan die ene col wel pakt, dan laat je vanzelf die andere liggen.
Ik wilde de Bonette en de Iséran sowieso in de route hebben.
 
Ik ben toen vanaf Menton de Col de Turini op gereden.
Ik wist dat die in de Rally van Monte-Carlo zit.
Voor mij was dat de start van de RDGA.

Wat erg opviel was dat in Menton rechtsaf omhoog na de drukte van de Bloemenrivièra, het direct heel erg stil was.

Op diverse plaatsen kunnen in de RDGA nevenroutes genomen worden.
Tsja, als je dan die ene col wel pakt, dan laat je vanzelf die andere liggen.
Ik wilde de Bonette en de Iséran sowieso in de route hebben.
De Col de Turini heb ik er ook in zitten en de Bloemenrivièra heb ik drastisch beperkt: ik ga in Menton even pootje baden en dat is genoeg kustlijn voor mij. Ik wil de rimboe in. Dus fijn om te lezen dat het direct stil wordt zodra je de kust weer achter je laat! :Y

Bonette en Iséran zijn voor mij ook verplichte onderdelen. En sinds ik een video zag van Daluis moest en zou die er ook bij. Ik denk dat het zo'n 20 jaar geleden is dat ik in Zuid-Frankrijk ben geweest (met auto en tent...) ... dus dit wordt een geheel nieuwe ontdekkingstocht!
 
Ah. Volkomend onbekend met gpx studio, vandaar. Ga er nog eens even naar gluren later, nu teveel Pauwel Kwakjes op O-)
TT Mydrive ken ik dan weer wel; vele jaren plezier van TT Android gehad met navigeren, maar nu toch ingehaald door MRA vind ik
 
Zo te zien kom je wel erg dicht in de buurt van een van mijn topverlanglijstpassen de Stelvio
 
Veel te druk!
Beter is om in Bormio precies de andere kant op rijden: Passo di Gavia!
Stelvio is druk, maar ik vind hem toch wel heel speciaal hoor - als in: die moet je een keer hebben ervaren. De Gavia vind ik fantastisch, maar echt onvergelijkbaar met de Stelvio. Als je er bent, pak ze allebei! ;-)
 
Stelvio ook een paar keer gedaan..bewust vroeg in de morgen omhoog om de drukte te vermijden....
Let op bij de afdaling voor race fietsers die je willen inhalen...of blijven in je achterwiel hangen als jij met 80-90 afdaalt en om je heen kijkt
 
In mijn betere tijden als wielrenner ging ik je toch echt voorbij met 80-90.
Maar niet eens zo zeer op het rechte stuk, maar vooral in scherpe bochten ben je als fietser motoren simpel de baas.
Als ik zelf met de motor in de bergen ben, ga ik echt niet proberen om een gedreven racefietser in de afdaling bij te houden.
Ik weet wel beter!

Er was een keer zo'n grappenmaker op de motor die het niet kon verdragen dat ik 'm op de fiets inhaalde.
Hij deed er alles aan terug in te halen. Zelfs op het gevaarlijke af, ook voor mij.
Totdat................scherpe bocht..........en ja daar ging ie rechtdoor naar beneden de bosjes in. MAFKEES!!
Ik zag dat ie nog wel zelf kon opstaan. Toedeledokie!!
 
Laatst bewerkt:
.
In mijn betere tijden als wielrenner ging ik je toch echt voorbij met 80-90.
Maar niet eens zo zeer op het rechte stuk, maar vooral in scherpe bochten ben je als fietser motoren simpel de baas.
Als ik zelf met de motor in de bergen ben, ga ik echt niet proberen om een gedreven racefietser in de afdaling bij te houden.
Ik weet wel beter!

Er was een keer zo'n grappenmaker op de motor die het niet kon verdragen dat ik 'm op de fiets inhaalde.
Hij deed er alles aan terug in te halen. Zelfs op het gevaarlijke af, ook voor mij.
Totdat................scherpe bocht..........en ja daar ging ie rechtdoor naar beneden de bosjes in. MAFKEES!!
Ik zag dat ie nog wel zelf kon opstaan. Toedeledokie!!
Ben je echt doorgereden?
 
Terug
Bovenaan Onderaan