2024: Met de Vespa GTS naar de Middellandse Zee?

:}
Boeide mij niet dat ik werd ingehaald...ik zat lekker de omgeving in mij op te nemen...
Alleen een fiets in je achterwiel op een afstand van 20cm vond ik niet fijn..,,,
 
Nou, de kogel is door de kerk: op 7 juni pak ik mijn biezen en vertrek ik voor nog-niet-exact-bepaalde tijd naar het zuiden. Vrouwlief staat er ook weer helemaal achter 😍.

Alleen... het blijft stoeien in m'n hoofd: ja, die Franse bergen zien er geweldig uit. En ja, ik ken Zwitserland en Oostenrijk al zo goed.

Maar ook nee, ik ben géén Francofiel. Integendeel. En nee, geen enkel Frans maal kan op tegen een stevige Wiener. En ja, ik hou van Oostenrijkers. En ja, wat is Zwitserland ongelooflijk mooi.

Kortom: damn. Ik blijf twijfelen of de Franse Alpen voor mij wel zo'n goed plan zijn. Ik ga toch ook maar 'ns een alternatief bedenken. Met wat meer Duits en Italiaans in het talenspectrum.

EDIT: Never mind. Ik rij nog niet de helft van de tijd door Frankrijk, dus meer dan de helft van de tijd ruime voor mijn eigen uitspattingen. En die Daluis, die wil ik tóch gezien hebben. Bam. Franse Alpen it is. Nu wachten op iets betere temperaturen (en een genezen onttopte duim) voor het onderhoud aan de Vespa.
 
Laatst bewerkt:
Neem.de Vecors mee...recht onder Grenoble en dan oostwaarts richting de Fr alpen.....ben ik vorig jaar geweest .

Over 1 week ga ik met pensioen.. naast de meerdere trips met de motor, had ik.dus ook.besloten de vespa uit te laten richting het zuiden ..maar geen plan verder nog...
Aangezien ik geen verlof meer hoef te vragen vertrek ik spontaan bij goede weerverwachtingen..
Ik denk een mix van tent en motorhotel..
 
Nee, de Vecors sla ik dit keer over. Dan mis ik te veel van waar ik al heen wil. Ik denk dat dit de route gaat worden, als het tenminste voldoende opschiet in de praktijk. Haasten laat ik aan een ander over, lekker doorrijden is geen probleem.

In deze route zitten in ieder geval héél veel punten boven de 2.000 meter. Daar hou ik wel van ;-).
Scherm­afbeelding 2024-01-23 om 17.24.44.png
 
Dit is eigenlijk wel grappig; vorig jaar reden ook redelijk op dezelfde plaatsen op ongeveer dezelfde tijd. Dit jaar wilde mijn reisgenoot de route maken, en drie maal raden waar hij een tijdje geleden mee op kwam dagen (ok, ik weet nog niet wanneer we zullen gaan, maar het zal ook wel weer in juni zijn)

1706039378466.png
 
mooi vooruitzicht van je vakantie. ik ga in mei met mijn sym joymax z300 juist alleen door frankrijk maar dan juist kleine binnenwegen. mijn route gaat via adrennen, morvan, adreche, verdon, provence, monaco, san remo, gap, vercors, jure, vogezen, saarland en eiffel.

Bouke
 
mooi vooruitzicht van je vakantie. ik ga in mei met mijn sym joymax z300 juist alleen door frankrijk maar dan juist kleine binnenwegen. mijn route gaat via adrennen, morvan, adreche, verdon, provence, monaco, san remo, gap, vercors, jure, vogezen, saarland en eiffel.

Bouke
Leuk! Hoeveel tijd neem je ervoor?
 
Haha, nee. In principe is alles in orde, in mei nog even al het preventief onderhoud en dan wegwezen!

Wel heb ik nog regelmatig nagedacht of Frankrijk nou wel zo’n goed idee is, want ik ben verliefd ip Oostenrijk, maar ik wil het toch eens geprobeerd hebben. Dus geen aanpassingen…
 
Nou, de kogel is door de kerk: op 7 juni pak ik mijn biezen en vertrek ik voor nog-niet-exact-bepaalde tijd naar het zuiden.
Wij vertrekken toevallig ook 7 juni en in grote lijnen dezelfde route als ik het zo inschat.
Het grote verschil is dit keer dat we de Vespa’s wel meenemen voor dagtripjes, maar dat we de reis doen met een huurcamper. Plan is ‘s morgens camper een paar honderd kilometer verderop plaatsen en dan ‘s middags met de Vespa’s op pad.
 
Wel heb ik nog regelmatig nagedacht of Frankrijk nou wel zo’n goed idee is, want ik ben verliefd op Oostenrijk, maar ik wil het toch eens geprobeerd hebben.
Dus geen aanpassingen…
Ik denk dat je (gemiddeld) wel beter weer zal treffen dan in Oostenrijk.
Ik vind Oostenrijk best mooi, maar te vaak heb ik daar in de regen gezeten.
 
Ik wil deze tour maken in september! Wil je routr informatie met mij delen zoals een gpx etc? :)
 
Ik wil deze tour maken in september! Wil je route informatie met mij delen zoals een gpx etc? :)
Aan wie stel je deze vraag?
Ik heb iig geen GPX-en voor je.

btw
Makkelijk op forum om onderaan bericht eerst op 'citeer dit bericht' van persoon die je aanspreekt te drukken.
Evt kan je dan ook nog onnodige regels/ text wissen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan