De ideale reis motorlaars is de ... ?

DeepSpace

MF veteraan
4 apr 2002
4.934
344
Rotterdam
Mijn huidige tourlaarzen zijn lek dus het is tijd voor nieuwe. Deze keer wil ik graag iets met een zool waar je niet mee op je bek gaat in nat gras :+ Daarnaast moet ik er op kunnen wandelen (stadje, bergje etc) Geen 10km maar een paar km moet kunnen. Eigenlijk wil ik geen allroad laars (Forma Adventure low, of Terra Evo) ondanks dat ik toch een allroad rij (heb nog wat niet allroad motoren). Waterdichtheid is een must. De Klim Outlander GTX is een mooie schoen, maar die is te laag. ik ben bang als het regent het er toch in komt van boven als mijn regenbroek/motorbroek iets omhoog komt. Niet handig dus. Extra schoenen meenemen doe ik liever niet gezien de ruimte die ze innemen. Ik ga naar Noorwegen komende zomer voor 4 weken en de vliegvis spullen gaan mee, dus geen ruimte voor wat extra schoenen omdat er al waadschoenen mee gaan. :+

Dus .. welke laarzen hebben jullie? :)
 
Hier nog een liefhebber van Daytona laarzen. Ik ben met mijn tweede paar Road Star GTX bezig en die bevallen nog steeds goed. Ze gaan inderdaad lang mee als je ze van tijd tot tijd een beetje onderhoudt. Zitten fijn op de motor en je kan er een stukje mee wandelen. Als je puntige off-road voetrusten (zonder rubber dus) op je motor hebt, dan moet je wel oppassen. Daar kan de zool niet zo goed tegen.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb redelijk goedkope van Louis, Vanucci dus. Nu tweede paar, eerste paar gebruik ik nog steeds in de tuin. Spul is goed waterdicht en pasvorm prima, waar de Daytona geen wat hogere wreef accepteert. Breedte is ook goed. Ik heb sowieso de broek OVER de laars, dus geen last van inlopende regen. Voor mij prima, maatje groter nemen en dikke sokken, ook geen koude voeten meer. Laarzen waren al op de Noordkaap en ook in Roemenie etc, nooit een probleem.
 
TCX infinity (evo) vind ik een aardige allrounder. Wel een vrij stijve laars in het begin, je moet ze echt een tijdje inlopen. De politie rijdt/reed er ook mee.

Heb ik ook altijd gehad, maar de nieuwe Infinity vind ik er verschrikkelijk uitzien.

1703002668977.jpeg


Ik heb van de zomer nog een paar BMW Gravel Evo op de kop weten te tikken met flinke korting omdat dat model er uit gaat. Die lijken nog best op de oude TCX Infinity.
 
  • Eens
Waarderingen: dgr
Ik heb een hele hoge wreef en de Daytona Traveller GTX heeft twee ritsen per laars die heel ver open kunnen. Ik gebruik er maar een. Je kan kiezen of aan de binnenkant of de buitenkant ritsen. Of beide. Om aan te geven dat ik echt een hoge wreef heb, skischoenen zijn voor mij een ellende.
 
Alpinestars Web GTX vind ik goed: echt waterdicht ( je kan ermee door een bekje lopen) en een lange levensduur. Ze zijn 's zomers en 's winters bruikbaar en je kunt er goed op lopen ( in tegenstelling tot Daytona laarzen, daarmee loop je als het monster van Frankenstein).
 
Alpinestars Web GTX vind ik goed: echt waterdicht ( je kan ermee door een bekje lopen) en een lange levensduur. Ze zijn 's zomers en 's winters bruikbaar en je kunt er goed op lopen ( in tegenstelling tot Daytona laarzen, daarmee loop je als het monster van Frankenstein).
Die heb ik nu ook. Heerlijke laars. Na een jaar of 5 helaas niet meer waterdicht. Ik zou ze zo weer kopen, enige nadeel is dat er echt 0.0 profiel onder zit. Prima voor door de stad, maar minder handig als je van het pad af moet ... ask me how i know :+
 
Mijn Daytona's kun je ook nog in allerlei breedtematen krijgen, dat is ook handig als je voeten iets afwijken van het standaardtype.
 
Die heb ik nu ook. Heerlijke laars. Na een jaar of 5 helaas niet meer waterdicht. Ik zou ze zo weer kopen, enige nadeel is dat er echt 0.0 profiel onder zit. Prima voor door de stad, maar minder handig als je van het pad af moet ... ask me how i know :+
Ik denk dat je dan richting adventure laarzen moet kijken. Die heb je tegenwoordig ook in een lagere uitvoering.
 
Gewoon grote laarzen die voor geen meter lopen, en een setje goedkope sportschoenen van de decathlon in je koffer.
 
Die heb ik nu ook. Heerlijke laars. Na een jaar of 5 helaas niet meer waterdicht. Ik zou ze zo weer kopen, enige nadeel is dat er echt 0.0 profiel onder zit. Prima voor door de stad, maar minder handig als je van het pad af moet ... ask me how i know :+
Idee : ga naar een goede schoenmaker en laat er horecazolen onder zetten. Die worden gebruiktt in keukens met vette vloeren en zo, en dit verminderd het slipgevaar behoorlijk !
 
Idee : ga naar een goede schoenmaker en laat er horecazolen onder zetten. Die worden gebruiktt in keukens met vette vloeren en zo, en dit verminderd het slipgevaar behoorlijk !
Ja daar zat ik ook al aan te denken. ff naar de schoenmaker voor een vibram outdoor zooltje.
 
Ik denk dat je dan richting adventure laarzen moet kijken. Die heb je tegenwoordig ook in een lagere uitvoering.
ja Forma Adventure low hoor ik goeie verhalen over. Niet de beste offroad laars omdat zie nog al slap is. maar voor een wandeling dikke prima. Die Forma Terra Evo zijn ook wel mooi.
 
Ook liefhebber van de Daytona's. Deze gaan jaren mee en zijn waterdicht. Zelf heb ik ze nu ca 8 jaar. Ze zijn nog in een hele goede staat.
Groot voordeel tov veel andere motorlaarzen; ze zitten lekker (goede maatvoering) maar lopen ook lekker en kraken niet. Veel motorlaarzen met verstevigingen kraken.
Nadeel; flinke aanschafprijs.

Als het budget het toelaat DAYTONA
 
Alpinestars Web GTX vind ik goed: echt waterdicht ( je kan ermee door een bekje lopen) en een lange levensduur. Ze zijn 's zomers en 's winters bruikbaar en je kunt er goed op lopen ( in tegenstelling tot Daytona laarzen, daarmee loop je als het monster van Frankenstein).
Deze heb ik ook. Zitten en lopen lekker. Ben nu bezig met m'n tweede paar. Krijg er geen zweetpoten in. Of ze echt waterdicht zijn kan ik niet zeggen want ik probeer altijd het rijden in de regen te vermijden, maar een regenbuitje is geen probleem. Rits en klittenband blijven goed.
 
Daytona's kosten wel wat, maar zijn gegarandeerd waterdicht.
Ik heb zelf de Daytona Traveller GTX. Die is fijn hoog, sluit goed aan en loopt ook nog eens prima.
Heb ze inmiddels jaren, en als je ze goed verzorgt gaan ze heel lang mee.

Daytona Traveller GTX - Motorlaarzen, Motorlaarzen dames, Motorlaarzen heren - Termaat Motoren
Ik heb ook GTX-Daytona's
Het kost wat, maar dan heb je ook wat!
1x per jaar effe schoonmaken en in het vet zetten. Ziet gelijk weer netjes uit.
Daytona is bullet-proof.

Ze lopen ook prima. Ik loop er soms ook wel afstand mee. Idd ze kraken niet.
Nu na 7jr kan je idd zien dat de zolen zijn gebruikt, maar nog lang niet aan het einde.

Als ze mss over 10jr wel zijn versleten, wordt het opnieuw Daytona.
 
Heb ik ook altijd gehad, maar de nieuwe Infinity vind ik er verschrikkelijk uitzien.

Bekijk bijlage 1954201

Ik heb van de zomer nog een paar BMW Gravel Evo op de kop weten te tikken met flinke korting omdat dat model er uit gaat. Die lijken nog best op de oude TCX Infinity.
Heb nu ook de oude tcx, denk al wel tien jaar dus 100kkm, elke dag gebruikt, ze zijn vaak waterdicht maar soms niet, volgens mij temperatuur gerelateerd.
De nieuwe zijn inderdaad wat apart, maar ik heb zo'n boa knop ook op mijn werkschoenen en dat is wel super, ik ga deze tezijnertijd zeker even passen.
De Daytona's lijken me wat losser te zitten en dus minder geschikt voor wandelen?
 
Hands down: Daytona.

Heb ze inmiddels een jaar of 12, nooit een fuck aan gedaan, nog steeds waterdicht, zitten heerlijk, zowel tijdens het rijden als tijds het lopen.

Ik heb hele hoge wreven, flinke kuiten (hardlopen en wielrennen) ,maar dan nog zitten ze heerlijk comfortabel.
 
Tja wat moet ik zeggen Daytona heb hem al jaren en gewoon waterdicht, rijd veel en blijft gewoon goed.
Het voordeel met dytona dat ze heerlijk lopen als je van je motor af bent

Ja aanschaf is slikken , levensduur de goedkoopste laars die je kan kopen
 
Daytona's kosten wel wat, maar zijn gegarandeerd waterdicht.
Ik heb zelf de Daytona Traveller GTX. Die is fijn hoog, sluit goed aan en loopt ook nog eens prima.
Heb ze inmiddels jaren, en als je ze goed verzorgt gaan ze heel lang mee.

Daytona Traveller GTX - Motorlaarzen, Motorlaarzen dames, Motorlaarzen heren - Termaat Motoren
+1 voor de Daytona’s. Ik heb zelf een hoge wreef en daarom de Higway II GTX. Top laars, altijd droge voeten gehad en nooit koud. Wel prijzig maar ik lees overal dat ze vele jaren meegaan dus als je het geld hebt zou ik het wel weten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan