UK (minus Schotland) op de motor [Centraal]

Ik zit nu in minehead ,vanmorgen van de boot in harwich gereden.
Eerste deel snelweg gereden,via thruxton en Stonehenge maar het is wel erg mooi.
Vrijdag ga ik exmoor park door.
Ik heb 2x een foute gemaakt met links rijden maar toen reed er geen verkeer.
 
als je naar Land's End gaat: pak dan echt de B3306 van St Ives naar St Just, want dat is één van de beste weggetjes die we zijn tegengekomen.
Hopelijk was Exmoor Park tof, maar Dartmoor park is pas echt prachtig. Pak daar rustig een extra dag/deel om kriskras erdoorheen te gaan. Ik heb genoten daar.
 
Vandaag was flink warm, brighton is volgen mij het cannes van engeland,longman van wilmington stelt weinig voor maar de route er heen was wel mooi.

ik vind (dit stuk) engeland erg mooi en de mensen zijn vriendelijk
 
Brighton is op de motor ook geen bal aan, veel verkeer en veeeeel stoplichten.
Misschien is longman wel leuk als je er iets van weet, Stonehenge heb ik ook gezien vanaf de weg.
Circuit goodwood vond ik wel mooi,Truxton ook minder.
 
In het Hemelvaartweekend was ik in Zuidoost-Engeland. Ik ga er geen verslag van maken, maar een paar tips wil ik wel geven.

Ik ging met de ferry van Duinkerken naar Dover (DFDS). Waarom de boot en niet de tunnel? Simpelweg omdat ik het leuk vind.

Zo stond de motor op de boot.

full


Samen met een bemanningslid zet je de motor (in eerste versnelling) vast met een ratelband met kussen (goed geregeld!), het vastratelen mag je zelf doen, en losmaken bij aankomst ook.
Ik vind dit opvallend anders dan bij IJmuiden - Newcastle, waarbij je alles zelf moet doen en ze ook niet zulke mooie spanbanden hebben, het is allebei DFDS.

Een aanrader voor iedere motorliefhebber is het Sammy Miller Motor Museum in New Milton en dat ligt weer in het New Forest, sowieso wel een aardige omgeving (tussen Bournemouth en Southampton).
Niet ver daar vandaan ligt Beaulieu met het National Motor Museum. Ik ben daar niet geweest, maar het lijkt me een aardige combinatie en als je daar toch bent.... Het Engelse "motor" moet je in dit geval trouwens vertalen als auto of motorvoertuig, en niet als motorfiets.

Voor wie het Ace Cafe in Londen wil bezoeken heb ik nog een tip van mijn B&B-eigenaar: ga op zondag vroeg heen en neem daar een uitgebreid ontbijt. Best een gezellige boel daar.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan