Mag WEL van vrouw motorrijden

mms

Rookie
12 apr 2010
27
0
Hallo allemaal,

Ik ben sinds december 2009 in bezit van een motorrijbewijs en nu wil mijn vrouw dat ik geen motor aanschaf. Laat staan dat ik daarop ga rijden.
Zij heeft zeer veel problemen ermee als ik dit toch doe en hierdoor ontstaat vaak ruzie.
Echter voor mij is het een geweldig gevoel als ik kan motorrijden. (zoals vele van jullie wel zullen weten)
Het huwelijk komt onder druk te staan en weet niet wat ik moet.
Het liefste zou ik graag zien dat allebei goed samen gaat.
Ter informatie ik ben een zeer rustige rijder dus daar mag het niet aan liggen.

Hoe krijg ik haar zo ver dat ze het toch toe staat?????
 
Ze houd gewoon heel erg van je en wil je absoluut niet kwijt.
Ik weet niet of je kleine kinderen hebt ? Dan is het vaak helemaal uit den boze !
Hoe je haar zover kunt krijgen ? tja ik ben dominanter als zij dus ze ging overstag.
En heb haar een keer een dagje ANWB rijcursus laten doen op een motorfiets vond ze helemaal geweldig .
 
nou, heel simpel... het heet man zijn. niet voor niks heb je mannen en vrouwen. zeg dat je het ook niet leuk vindt als zij de afwas doet of zo iets, maar toch gun je het haar!
 
Mooi zure situatie.

Is haar reden hiervoor dat je zo kwetsbaar bent?
Zoja dan geeft het wel aan dat ze heel veel van je houd en je niet kwijt wil :+

Edit: was al te laat :9
 
Laatst bewerkt:
Hallo allemaal,

Ik ben sinds december 2009 in bezit van een motorrijbewijs en nu wil mijn vrouw dat ik geen motor aanschaf. Laat staan dat ik daarop ga rijden.
Zij heeft zeer veel problemen ermee als ik dit toch doe en hierdoor ontstaat vaak ruzie.
Echter voor mij is het een geweldig gevoel als ik kan motorrijden. (zoals vele van jullie wel zullen weten)
Het huwelijk komt onder druk te staan en weet niet wat ik moet.
Het liefste zou ik graag zien dat allebei goed samen gaat.
Ter informatie ik ben een zeer rustige rijder dus daar mag het niet aan liggen.

Hoe krijg ik haar zo ver dat ze het toch toe staat?????

dumpen, en ik bedoel niet je motor!!! mensen die elkaar dingen verbieden |( |( Bovendien hoe kan ze je nou iets verbieden waar jij plezier in hebt?????

Als ze graag dingen wil verbieden geef haar een puppie *O*
 
In de relatie getrouwd, samenwonend of een relatie is het geven en nemen.
Maar waarom heeft ze je dan ooit laten beginnen met lessen, als ze nu gaat zeggen.
Je mag geen motor kopen.

Ze gaat je dus iets verbieden wat jij heel mooi of gewoon geweldig vind.
Jij verbied haar toch ook niet om geen kleren te kopen of iets leuks te gaan doen met vriendinnen.

Ik zal is goed aan haar vragen, waarom jij geen motor mag kopen en niet wil dat jij gaat rijden.

Want in een relatie blijft het geven en nemen.

Ik hoop voor je dat je hier uit kunt komen, en je passie te gaan vervolgen.
 
Ehm voor het geval dat dit een serieus topic is(want dit verzin je niet zomaar)
ga terug naar het ziekenhuis, misschien kunnen ze je castratie nog ongedaan maken.

Aan de andere kant, misschien weet je vrouw hoe zo'n kluns je in het verkeer bent en heeft ze gelijk.
 
Hallo allemaal,

Ik ben sinds december 2009 in bezit van een motorrijbewijs en nu wil mijn vrouw dat ik geen motor aanschaf. Laat staan dat ik daarop ga rijden.
Zij heeft zeer veel problemen ermee als ik dit toch doe en hierdoor ontstaat vaak ruzie.
Echter voor mij is het een geweldig gevoel als ik kan motorrijden. (zoals vele van jullie wel zullen weten)
Het huwelijk komt onder druk te staan en weet niet wat ik moet.
Het liefste zou ik graag zien dat allebei goed samen gaat.
Ter informatie ik ben een zeer rustige rijder dus daar mag het niet aan liggen.

Hoe krijg ik haar zo ver dat ze het toch toe staat?????
Here we go again! _O-

Neem der een keertje mee met een ritje op een huurmotor (toermodelletje) zou ik zeggen. Rustig tourtje maken waarbij je over polderweggetjes rijd en zij kan kijken naar de pasgeboren lammetjes in de wei terwijl ze de frisse buitenlucht inademt.
Stop halverwege bij een leuk terrasje om wat te eten en drinken zodat ze de mooie kanten ervan inziet.

Werkt dit niet, scheiden of stiekem een garageplek huren en toch een motor aanschaffen.
 
als jullie het qua centen aankunnen moet ze niet zeuren.
Serieus ze moet niet zeuren, kom op hé je moet elkaar ook vrij laten in hobby's enzo.

Die van mij vind het ook verschrikkelijk maar ze laat me wel rijden!
Als ik niet kan of mag rijden ben ik een ongelukkig mens, da's ook nie goed..
 
Ze zal zich ongetwijfeld zorgen maken over je veiligheid, een voornamelijk emotioneel argument. Toen ik begon met rijden heb ik aan mijn omgeving geprobeerd uit te leggen dat een motor zo gevaarlijk is als zijn bestuurder, misschien dat dat helpt.
 
Wist ze dat je wilde motorrijden toen jullie elkaar leerden kennen? Of is dit iets wat pas jaren na jullie huwelijk naar boven kwam?
Dat maakt in mijn ogen wel wat verschil namelijk.
Ik kan me voorstellen dat ze schrikt als je na jaren huwelijk aankomt met een (in haar ogen blijkbaar) gevaarlijke hobby en daar moeilijk over doet.
Heb je het vrijwel meteen verteld toen jullie elkaar leerden kennen, dan vind ik het niet eerlijk van haar dat ze er nu moeilijk over gaat doen omdat ze wist dat het eraan zat te komen.

Is het anders een idee om haar een rijles cadeau te doen? Misschien vindt ze het dat wel zo fantastisch dat je over een paar maanden 2 motoren in de schuur hebt staan :Y

Succes ermee!
 
Ehm voor het geval dat dit een serieus topic is(want dit verzin je niet zomaar)
ga terug naar het ziekenhuis, misschien kunnen ze je castratie nog ongedaan maken.

Aan de andere kant, misschien weet je vrouw hoe zo'n kluns je in het verkeer bent en heeft ze gelijk.

_O-

@ TS: vind het echt wel balen voor je
 
Laatst bewerkt:
Wist ze dat je wilde motorrijden toen jullie elkaar leerden kennen? Of is dit iets wat pas jaren na jullie huwelijk naar boven kwam?
Dat maakt in mijn ogen wel wat verschil namelijk.
!
Ik vind het geen verschil maken.
Mensen veranderen en ook je passie's/hobby's kunnen veranderen.
Als je partner daar niet in mee kan groeien zit het niet helemaal lekker.
Je gaat al die jaren met elkaars veranderingen mee of je blijft hangen bij een bepaald moment, dan loopt het vanzelf ergens stuk op.

Ik vind het te bizar voor woorden dat je elkaar iets kan verbieden in een gezonde relatie, moet die van ons niet mee aankomen. ik ben ik en dat kan je niet veranderen, gebeurt dat wel ben je je eigen verloren!!!
 
Ga je in een auto zitten als een dealer niet lief is...

Ja -> Luister naar je vrouw.
Nee -> Koop een motor een ga gewoon lekker een stukje rijden en vertel haar dat je een leuke hobby hebt, of mag je geen hobby's meer hebben...
 
Aan de andere kant, misschien weet je vrouw hoe zo'n kluns je in het verkeer bent en heeft ze gelijk.


_O-

Denk dat ze héél veel van je houdt, maar nèt niet genoeg om je dit te gunnen. ;) Doe lekker waar je zelf zin in hebt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan