Op de motor naar de efteling

Ik heb vroeger bij de efteling gewerkt, bij de ingang op precies te zijn, handleiding voor motor parkeren bij de efteling:

----- hoe parkeer je gratis je motor bij de efteling en betaal je alleen 1,50 voor al je motor spullen ------

Je kunt wel zien dat je vroeger bij de efteling hebt gewerkt en nier meer bij de efteling werkt :X :+
 
nee hoor, gigantische tas kan best, gebeurde toen ik er nog werkte meer dan genoeg, daarnaast hebben de meeste daar ook wel het begrip dat je je pak en helm ergens moet laten en is het voor hen alleen maar makkelijk dat alles bij elkaar in 1 zak zit en ze niet 3 keer hoeven te lopen om alles weg te leggen.
 
Ik heb vroeger bij de efteling gewerkt, bij de ingang op precies te zijn, handleiding voor motor parkeren bij de efteling:
...
*O*

Ik kom toch regelmatig bij de Efteling, maar de motorparkeerplaats nooit gespot... :X
Nja, komt misschien omdat ik altijd met de auto kom.

Veel plezier @ K'heuvel!
 
Laatst bewerkt:
Jo, bedankt, zal wel lukken denk ik. Ook bedankt voor de informatie natuurlijk.
 
:o Mijn favoriet *O* En dan houd ik niet eens van achtbanen, maar deze is toch wel zo leuk *D

:Y
Efteling is leuk, maar Eurodisney wint.

Heimelijk genoegen: met een plattegrondje van Disneyland rondlopen in de Efteling en aan willekeurige mensen vragen welke kant ik op moet voor Big Thunder Mountain.
 
:Y
Efteling is leuk, maar Eurodisney wint.

Heimelijk genoegen: met een plattegrondje van Disneyland rondlopen in de Efteling en aan willekeurige mensen vragen welke kant ik op moet voor Big Thunder Mountain.
_O- _O-

Btw, je had je tripje eigenlijk een week later moeten plannen, dan is de nieuwe achtbaan open.
 
Laatst bewerkt:
Ochja, maakt me niet zo veel uit.
Ik moet zeggen dat het voor mij de eerste keer efteling wordt, dus ik laat me verassen. :)
 
;-) als je er op je 16 begint heb je het op je 22 wel gezien hoor daar bij de ingang een beetje verkeerregelen en kaartjes scheuren :)

Daarnaast heb ik je toch niet de handleiding gratis naar binnen komen gegeven ;)

Doe die ook is even posten :) kan mij toch weer 58 euro besparen ten tijde van crisis :Y
 
Oke, je zal dan wel de Droomvlucht bedoelen. Ik heb ff het plattegrondje erbij gepakt ;)
Ik zal zo eens opzoek naar een grote tas of zak waar we onze motorkleding in kunnen proppen.
 
He,

Ik ben van plan met mijn vriendin morgen op de motor naar de efteling te gaan. Nu zat ik mij een paar dingen af te vragen.
Ten eerste zie ik op de site dat er wel een garderobe is, maar dat je per kledingstuk €1,50 moet neerleggen en kluisjes pas bij een groepsgrote >20 worden verhuurd.
Hebben jullie hier ervaring mee, wat is het handigste om te doen?

Ten tweede, parkeren. Kan ik met motor zo naar binnen en ergens een plekje zoeken, of wordt ik gewoon behandeld als auto. Is het veilig om daar te parkeren, of zal ik em ergens in het dorp ('illegaal') op een stoepje neerzetten.

Ben benieuwd naar jullie mening/ervaring.

Groeten

Ben er zelf geweest op de motor, geen speciale parkeerplaatsen, je moet in principe gewoon een parkeermuntje kopen. Garderobe doen ze niet zo heel moeilijk, is meteen links als je het park binnenloopt waar ze ook die kinderkarretjes hebben. Gewoon je broek in je mouw van je jas stoppen en klaar. Helmen heb ik aan de ketting aan me wiel van me motor gedaan, gaat best.:Y

Pak wel gewoon lekker je volle ruimte in je parkeervak, dat er geen andere josti's naast proberen te gaan staan en miss je helm raken ofzo.;)

Oh en btw, ga vroeg! Park gaat half uur vroeger open als aangegeven, dan kan je op het binnenplein nog lekker wat eten met je vriendin voor de hekken naar die 5 werelden open gaan. Zodra de hekken open gaan rennen rennen rennen, en je doet in de eerste 3 kwartier voor het druk word meer dan op de rest van de dag bij elkaar:p ;).

Veel plezier!
 
Doe die ook is even posten :) kan mij toch weer 58 euro besparen ten tijde van crisis :Y

achterzijde v.d efteling in de buurt van villa pardoes ding, Daar een boom uitzoeken die dicht bij het hek staat en er vervolgens in klimmen en hup over het hek, 's avonds terug lopen duurt wel ff en of het nog werkt weet ik ook niet maar 20 jaar geleden wel......
 
Ben er zelf geweest op de motor, geen speciale parkeerplaatsen, je moet in principe gewoon een parkeermuntje kopen.

Als je de motorplek niet gevonden hebt dan
A) Stond je niet op de meest rechtse baan en heeft de verkeersregelaar jou baan bij binnenkomst naar links gestuurd, dan kom je inderdaad niet meer bij de motorplaatsen zonder gekke fratsen uit te halen.
B) je bent wel op de goede kant gekomen maar vervolgens met de stroom auto's mee de parkeerbaan in gereden (het kan zijn dat de 16 jarige die daar de weg wijst je achter de autos aan stuurt, maar dan stop je gewoon even en zeg je "ik wil hem graag voor bij de motoren neer zetten" en dan gaan ze wel aan de kant, anders gewoon even veel gas geven, gaan ze ook aan de kant. Je mag de motor wat de efteling betreft ook gewoon tussen de auto's zetten maar als extratje hebben ze dus die speciale plek met veilige paaltjes gemaakt. (efteling had vroeger ook een eigen motorclub M.C. Gli Gnomi )


Als ik me vergis is het zo uit mijn hoofd bij de grote A dat je moet zijn.
In de periode dat ik er gewerkt heb
(07-2002 - 03-2009) is er altijd een motorparkeerplaats geweest
 
De keer dat ik met de motor naar de efteling ben geweest konden mijn motormaten en ik onze motorfietsen stallen bij de technische dienst van de efteling. Een van onze mederijders reed Harley Davidson en die ging onderweg natuurlijk kapot(er zat iets niet goed vast; ketting eraf; onderweg voorlopig gefixt en heel langzaam verder). Allemaal mooi gerepareerd door medewerkers van de TD van de efteling en gratis erg veilige motorstalling die dag. Heel wat jaren geleden, maar toen was de efteling wat mij betreft motorrijdersvriendelijk.
 
"Ik heb bij de Efteling gewerkt patsvehaal"
Klopt tot in de details ;)

Als je voor de hoofdingang staat, is het iets naar rechts (nog geen 30 meter). Kunnen zo'n twintig motoren naast elkaar staan gok ik zo. Toen ik er vorig jaar was eerst even naar de auto gereden waar m'n ex + zusje + vriendje in zaten, daar m'n spullen gedumpt (inclusief helm) en toen naar de motorparkeerplaats gereden. Vastgezet (wel met kettingslot, je weet nooit wat voor tuig er rondloopt) en een prima dag gehad.

Ik had inderdaad ook geen kaartje gekocht. Stonden wel wat parkeerwachters bij de slagbomen, maar ben er gewoon via 't gras links eromheen gereden :o

Prima te doen dus :Y
 
16 jarige die daar de weg wijst je achter de autos aan stuurt, maar dan stop je gewoon even en zeg je "ik wil hem graag voor bij de motoren neer zetten" en dan gaan ze wel aan de kant, anders gewoon even veel gas geven, gaan ze ook aan de kant. Je mag de motor wat de efteling betreft ook gewoon tussen de auto's zetten maar als extratje hebben ze dus die speciale plek met veilige paaltjes gemaakt. (efteling had vroeger ook een eigen motorclub M.C. Gli Gnomi )...

Haha, ja ik vroeg het aan de figuur die daar stond, "eh nee we hebben geen motorplekken VOLGENS MIJ moet je gewoon in een vak". Dus die amatoerist zal het ook wel niet geweten hebben :P.
 
Ik zou m niet vlak bij de ingang zetten.
Kinderen zullen er sneller aan/op gaan zitten en beschadigen. B|

Zet m wel in de buurt maar op een veilige plek ergens goed aan vast.
En idd goed idee om je helm + pak door de broek/mouw vast te maken. ;)
 
Klopt tot in de details ;)

Als je voor de hoofdingang staat, is het iets naar rechts (nog geen 30 meter). Kunnen zo'n twintig motoren naast elkaar staan gok ik zo. Toen ik er vorig jaar was eerst even naar de auto gereden waar m'n ex + zusje + vriendje in zaten, daar m'n spullen gedumpt (inclusief helm) en toen naar de motorparkeerplaats gereden. Vastgezet (wel met kettingslot, je weet nooit wat voor tuig er rondloopt) en een prima dag gehad.

Ik had inderdaad ook geen kaartje gekocht. Stonden wel wat parkeerwachters bij de slagbomen, maar ben er gewoon via 't gras links eromheen gereden :o

Prima te doen dus :Y

Ja hoor, de motorvakken zijn er nog steeds. Beschrijving klopt exact.
Tussen de paaltjes krijg je een Goldwing ook nog wel. Zelfs mijn zijspan past er tussen (op één plaats toch ;) )
Maar met de zijspan moet ik dan wel weer een uitrijkaart hebben (zit bij het abonnement in).
 
Terug
Bovenaan Onderaan