Suzuki GSX 1340 B-King Deel 2 ; B the KING of the road!

Heeft iemand eigenlijk enig idee of er al complete bochtensets / uitlaatsystemen bestaan voor de B-King?
Ben ik wel heel benieuwd naar eigenlijk, mocht het zo zijn dat de heer A. Krapovic er op korte termijn mee op de proppen komt, is dat een zeeer potentiele kanshebbert voor nieuwe aanschaf! :)

gewoon naar startwin in Loenen gaan... Die maken ze op maat voor je en nog goedkoop ook :)
 
Ik heb wel meer onderliggende uitlaten gezien want als het goed is moet de bochtenset van de nieuwe busa ook passen.
Heb zelf meer interesse naar een headerset in de huidige config zonder de cat.
Moet zeggen dat ik 1200 redelijk gewoon vind kwa prijs niet hoog of laag.
 
Geen idee.... Ik was destijds voor een twee cilinder 1200 euro kwijt incl. dempers
Hahaa, stel je voor dat ze in Loenen voor een 4 cilinder het dubbele rekenen als bij een 2 cil. plus de inflatie t.o.v. 'destijds', dan is het misschien nog wel goedkoop, maar wel heel veel geld.
Maar het zou inderdaad zo maar kunnen dat ze voor een heel scherpe prijs een bochtenset kunnen maken zodat je niet afhankelijk bent van wat er op de markt is , dus bedankt voor de tip, ik ga waarschijnlijk wel even informeren.
 
Ik heb wel meer onderliggende uitlaten gezien want als het goed is moet de bochtenset van de nieuwe busa ook passen.
Heb zelf meer interesse naar een headerset in de huidige config zonder de cat.
Moet zeggen dat ik 1200 redelijk gewoon vind kwa prijs niet hoog of laag.
Ik heb het daar even met Erik (E&R Tuning in Apeldoorn) over gehad. Hij kwam zelf ook met de Brocks en wist niet zeker of de Busa headers zondermeer passen. Ze passen wel aan de cilinders, maar het is niet zeker of ze goed lopen op het eind. Hij stelde voor de cat gewoon open te slijpen en los te vouwen, de cat eruit beitelen en terugvouwen en weer dicht lassen. Of de cat er tussenuit slijpen er er een stukje pijp tussen lassen. Ik weet nog niet wat ik doe, het liefst haal ik meteen alle milieuregelingen eraf, dus ook het carterventilatie systeem(P.A.I.R). Ik weet alleen nog niet of de lamda er zomaar tussenuit kan.
 
Vertel eens Red Devil, wat kost een custom made bochtensetje dan bij Startwin in Loenen?? Want daar heb ik dan wel oren naar.

Dan is Mile Pajic in Gendringen wellicht ook een optie voor je. Zit vlakbij jou.

http://www.pajic-racing.nl/

Is een top vakman en erg prettig mens. Heeft voor mij de linkpijp en Akra passend gemaakt op m'n XJR. Grote klasse wat die man doet, en zijn prijzen zijn meer dan redelijk.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb het daar even met Erik (E&R Tuning in Apeldoorn) over gehad. Hij kwam zelf ook met de Brocks en wist niet zeker of de Busa headers zondermeer passen. Ze passen wel aan de cilinders, maar het is niet zeker of ze goed lopen op het eind. Hij stelde voor de cat gewoon open te slijpen en los te vouwen, de cat eruit beitelen en terugvouwen en weer dicht lassen. Of de cat er tussenuit slijpen er er een stukje pijp tussen lassen. Ik weet nog niet wat ik doe, het liefst haal ik meteen alle milieuregelingen eraf, dus ook het carterventilatie systeem(P.A.I.R). Ik weet alleen nog niet of de lamda er zomaar tussenuit kan.

Dat zijn indd wel de meest voor handliggende en makkelijke oplossingen, maar het liefst houd ik alles origineel. Daar ga ik ook voor andere bochten, i.p.v. aangepaste originelen..

Toch die sites van de bochtenbouwers anno 2010 eens bekijken, mochten ze wat leuks kunnen maken voor 1200euro. Indd geen gek prijsje..
 
Dan is Mile Pajic in Gendringen wellicht ook een optie voor je. Zit vlakbij jou.

http://www.pajic-racing.nl/

Is een top vakman en erg prettig mens. Heeft voor mij de linkpijp en Akra passend gemaakt op m'n XJR. Grote klasse wat die man doet, en zijn prijzen zijn meer dan redelijk.
Ja, helemaal mee eens en via mijn werk ken ik Millle vrij goed. Mille is een absolute vakman op het gebied van uitlaten. Ik had er alleen nog niet aan gedacht...
 
Misschien als er meer liefhebbers zijn om of std uitlaat te laten verlassen misschien kan dat dan gezamelijk voor een mooie prijs.
Dan lijkt me pajic een hele goeie optie ;-)
 
Misschien als er meer liefhebbers zijn om of std uitlaat te laten verlassen misschien kan dat dan gezamelijk voor een mooie prijs.
Dan lijkt me pajic een hele goeie optie ;-)
Dat zou wel mooi zijn.Ik ben alleen bang dat we een van de weinigen zijn. Als je zoiets doet moet je in ieder geval wat aan je A/F ratio laten doen. Meestal betekend dat dus een Powercommander (V) aanschaffen. In combinatie met een airbox modificatie zal dat wel de (on?)nodige pk's opleveren, maar niet iedereen zit daar nou direkt zo verlegen om. Het is alles bij elkaar vrij kostbaar en je ziet het er niet van af.
 
Dat zou wel mooi zijn.Ik ben alleen bang dat we een van de weinigen zijn. Als je zoiets doet moet je in ieder geval wat aan je A/F ratio laten doen. Meestal betekend dat dus een Powercommander (V) aanschaffen. In combinatie met een airbox modificatie zal dat wel de (on?)nodige pk's opleveren, maar niet iedereen zit daar nou direkt zo verlegen om. Het is alles bij elkaar vrij kostbaar en je ziet het er niet van af.
Is een b-king niet op de ecu/computer af te stellen? Middels een yoshbox?
Dan heb je weer geen PC nodig
 
In de vs flashen ze de bk ecu zo dat de lambda en het pair systeem ook uitgesckakeld kan worden misschien iets om je in te verdiepen Vampire.

Trouwens vampire als je met die airbox mod klaar bent wil ik het wel graag zien.
Ik houd het van de winter wel bij het eerst installen van een paar velocitystacks en een setje stalen remleidingen.
 
Laatst bewerkt:
In de vs flashen ze de bk ecu zo dat de lambda en het pair systeem ook uitgesckakeld kan worden misschien iets om je in te verdiepen Vampire.

Trouwens vampire als je met die airbox mod klaar bent wil ik het wel graag zien.
Ik houd het van de winter wel bij het eerst installen van een paar velocitystacks en een setje stalen remleidingen.
Ja, daar heb ik ook al wat over gelezen. Maar bij het overschrijven van de ecu komt er altijd maar 1 naam naar voren; Hoegee. Ik denk niet dat het uiteindelijk veel uitmaakt in kosten t.o.v een Powercommander. Wat mij het meest aanspreekt, mede met het oog op wat ik er uiteindelijk mee wil is een Motty AFR tuner. Deze werkt in combinatie met een eigen lamda. Dus geen eenmalige instelling, maar een constante meting en aanpassing . Maar ik weet er nog veel te weinig over om er echt iets zinnigs over te zeggen, het is nog meer gevoelsmatig.
Ik zal tzt foto's maken van de airbox mod. en vooral de info over de uitkomst van de daarop volgende testruns. Ik ben zelf ook heel benieuwd, maar tijdgebrek is het grootste probleem.
 
Ik was rond de € 100 kwijt geloof ik.
Ik heb de hele set matzwart laten coaten inclusief de voetsteunen voor de passagier.

Done, staat erbij :)
Ik zie dat jij je rem/schakelset hebt laten poedercoaten.
Wat koste dat ongeveer en heb je het hele setje gedaan, of alleen
die grote schetsplaat?
 
die afr tuner die past zelf de mapping aan op gegevens van de lambda begrijp ik zo snel na ff te hebben gelezen ook logt dit aparaatje alle data, mijn interesse is gewekt
Ken je dan ook mensen die ervaring hebben met dit stukje techniek want ik heb er nog niet eerder van gehoord.
 
die afr tuner die past zelf de mapping aan op gegevens van de lambda begrijp ik zo snel na ff te hebben gelezen ook logt dit aparaatje alle data, mijn interesse is gewekt
Ken je dan ook mensen die ervaring hebben met dit stukje techniek want ik heb er nog niet eerder van gehoord.

Nee, ik ken zo niemand waarvan ik weet dat ie er ervaring mee heeft, maar ik denk dat de turbo en supercharger tuners er wel ervaring met hebben. E&R tuning of VDB Works. Ik ga er zeker even naar vragen voordat ik een powercommander koop. Dit ding is wel duurder maar je ziet wat de voordelen zijn. Het apparaat kiest iedere keer weer de meest gunstige mapping voor de omstandigheden , houd die vast totdat de omstandigheden wijzigen en past de mapping daar op aan. Bij een powercommander is het een eenmalige instelling die ongeacht wisselende omstandigheden funktioneerd zoals ingegeven. Als ik het goed begrijp. Ik was em al een keer tegen gekomen op een ZX12R tuningssite en nu hier: http://www.bike.no/b-king/
Kun je meteen je Noors weer wat ophalen..
 
Nee, ik ken zo niemand waarvan ik weet dat ie er ervaring mee heeft, maar ik denk dat de turbo en supercharger tuners er wel ervaring met hebben. E&R tuning of VDB Works. Ik ga er zeker even naar vragen voordat ik een powercommander koop. Dit ding is wel duurder maar je ziet wat de voordelen zijn. Het apparaat kiest iedere keer weer de meest gunstige mapping voor de omstandigheden , houd die vast totdat de omstandigheden wijzigen en past de mapping daar op aan. Bij een powercommander is het een eenmalige instelling die ongeacht wisselende omstandigheden funktioneerd zoals ingegeven. Als ik het goed begrijp. Ik was em al een keer tegen gekomen op een ZX12R tuningssite en nu hier: http://www.bike.no/b-king/
Kun je meteen je Noors weer wat ophalen..


Nope, Dynojet heeft voor de PowerComander ook een AutoTune module die zoals je aangeeft continue de AF ratio aanpast aan de actuele omstandigheden.

Werkt fantastisch goed.

Lees er dit maar eens op na en kijk maar eens op de dynojet site:

Motorabstimmung - Autotune von Dynojet

Auto Tune Kit, Autotune, Power Commander AutoTune

En het is er allemaal voor de B-King: Fail

Succes!
 
Klinkt goed.
Ik ben tevreden als ik +/- 200 pk uit mijn bk heb gehaald en dat moet kunnen.
Ik weet dat ene Hoegee er 195 uit trekt.
@ vampire ik heb me Noors weer begeschaafd (google translate) en meteen een pak Knäckebröd gekocht heel duidelijk allemaal.
 
Nope, Dynojet heeft voor de PowerComander ook een AutoTune module die zoals je aangeeft continue de AF ratio aanpast aan de actuele omstandigheden.

Werkt fantastisch goed.

Lees er dit maar eens op na en kijk maar eens op de dynojet site:

Motorabstimmung - Autotune von Dynojet

Auto Tune Kit, Autotune, Power Commander AutoTune

En het is er allemaal voor de B-King: Fail

Succes!

Die had ik nog niet gezien. Ik vergeleek de AFR box met de Powercommander 3 of V.
 
Als ik het allemaal goed begrijp is het grote verschil tussen de Motty en de powercommander unit dat de Motty een stand alone unit is en de Autotune een stand by voor de PowercommanderV. Daarmee is de Motty waarschijnlijk wat voordeliger in aanschaf. Ik ben alleen bang dat de Motty niet een Plug and Play heeft voor de BKing , dus dat wordt dan kabels splitsen, en bij de Autotune is dat niet het geval. Dan betaal ik bij gelijke mogelijkheden liever wat meer zonder alle kabels te moeten doorverbinden. En wat zeker niet onbelangrijk is is de vraag of beide evt.te gebruiken zijn icm drukvulling.
 
De motty is voor geen enkele fiets plug and play dus vind ik wel iets minder ook de support voor de pc is veel groter wat voor mij de keuze voor volgend jaar heel easy maakt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan