Slippende Koppeling K1200RS

Status
Niet open voor verdere reacties.

MadCowBazz

Die hard MF'er
18 mrt 2003
478
0
Breda
M'n koppeling slipt door wanneer ik boven de 4000 rpm uitkom, dan kopen de paarden van stal en houdt de koppeling het niet...

Wat zou de oorzaak kunnen zijn?
 
Misschien even je versnellingsbakolie verversen, kan één van de oorzaken zijn.

*Oeps.. foutje, dit is natuurlijk een 4 takt |( *
niets met 4 of 2 takt te maken, bmw heeft een droge koppeling.
en helaas zo'n "auto"koppeling. dus bak moet worden gescheiden van het blok om de platen te vervangen.

voor de topic starter, helaas. de koppeling van een k12 is snel op. (+/-40 k km)
vervangen die handel.

het is zelf te doen, scheelt heel veel centjes. als je wilt heb ik fotootjes van de keer dat ik het heb gedaan en een werkplaatshandboek van dat ding.
 
niets met 4 of 2 takt te maken, bmw heeft een droge koppeling.
en helaas zo'n "auto"koppeling. dus bak moet worden gescheiden van het blok om de platen te vervangen.

voor de topic starter, helaas. de koppeling van een k12 is snel op. (+/-40 k km)
vervangen die handel.

het is zelf te doen, scheelt heel veel centjes. als je wilt heb ik fotootjes van de keer dat ik het heb gedaan en een werkplaatshandboek van dat ding.
Dat klinkt interessant... Digitaal of op hout?
Hij staat al bij de dealer ik heb de mazzel dat ik de fiets net een week of 7 heb DUS GARANTIE!!! Ik heb ze net gebeld en de fiets ligt al uit mekaar. Blijkt dat er een keerring lekte waardoor er langzaam olie op de koppeling lekte. Hoop dat ik hem binnenkort weer onder m'n kont heb, rij nu tijdelijk een R1150R ok mooi maar geef mij m'n K1200RS maar... :}

Het zijn dus niet m'n koppelingsplaten zou ook niet zo'n mooi verhaal zijn bij 30Mm (Mm=kkm=1000km).

Nogmaals zeer veel interesse in het werkplaatshandboek en de foto's
 
full
 
Ben nou wel beniewd wat men hier aan uren voor op geeft bij BMW.

Het ziet er niet uit als iets wat ik in anderhalf uur zou doen.
inc het opbokken en demonteren en monteren van alles ?
 
ik denk dat bmw 3 tot 4 uur rekent.

als je het voor het eerst doet en dus alles moet uitvinden kost het zeker meer tijd.
maar een goede monteur voor wie dit dagelijks werk is, zou het sneller moeten kunnen.
 
ik denk dat bmw 3 tot 4 uur rekent.

als je het voor het eerst doet en dus alles moet uitvinden kost het zeker meer tijd.
maar een goede monteur voor wie dit dagelijks werk is, zou het sneller moeten kunnen.

Dat klopt, een goeie monteur doet hier 3 tot 4 uur over. In anderhalfuur heb je hem open liggen.

Eea hangt natuurlijk ook af van hoe je deze klus uitvoert. Doe je het volgens specificatie of sloop je hem open, trapt de koppeling erin en trapt m weer dicht.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan