Inbeslagname motor na rijden zonder rijbewijs

MilanZXR

MF'er
29 mrt 2011
93
0
Leeuwarden
Hallo,

Heb zaterdag mijn Kawa ZXR opgehaald, pa had hem teruggereden omdat ik volgende week dinsdag pas moet afrijden en dus nog geen rijbewijs heb.
Nu zou er vandaag een maat van me langskomen, en ik moest hem even ophalen want hij wist niet precies waar hij heen moest. Het was zo'n 500 meter van mijn huis vandaan dus ik dacht (met mijn stomme, stomme hoofd!) kan wel even een stukje op de motor, hier komt toch nooit een hond.
Ik naar mijn maat rijden, niets aan de hand. 10 seconden nadat ik wegreed zag ik in de verte een politiewagen aankomen. In mijn hoofd ging om 'Shit! Nu krijg ik rijontzegging, geen examen, dag dag Kawa'. Uit angst trok ik het gas open. Uiteraard kwam de auto achter mij aan, maar ze raakten redelijk ver achter me. Het was een weg met zo'n 8 rotondes achter elkaar met stukken van 200 meter er tussen. Was totaal gefocust op de weg en kan me er achteraf niet veel van herinneren dan 'Rijden rijden rijden!'. Eenmaal van de weg met rotondes af besefte ik me dat ik totaal verkeerd bezig was, en bedacht me ook dat mijn maat achterop zat, zonder helm nog wel. Ik bracht niet alleen mezelf, maar ook mijn vriend en andere weggebruikers in gevaar (zal de snelheid niet benoemen, kan mezelf er niet vaak genoeg voor op de kop slaan). Toen ik dit eenmaal besefte heb ik de motor direct aan de kant gezet en na een tijdje kwam de politiewagen aanrijden. Heb mezelf eerst 10 keer op de helm geslagen, vervolgens 2 minuten zo goed als sprakeloos geweest, het enige wat ik kon zeggen is 'Wat doe ik, wat doe ik, wat doe ik'.
Anyway, motor is in beslag genomen, wordt een proces verbaal opgemaakt, waarschijnlijk artikel 5, geen ID bij me, inhalen over doorgetrokken streep, rijden zonder rijbewijs..
Examen mag ik gelukkig nog wel doen, wellicht dat tegen de tijd dat de ovj uitspraak doet kan hij mij alsnog een rijontzegging opleggen.
Mijn vraag aan jullie is:
Enig idee hoe lang het ongeveer kan duren voordat ik mijn motortje terug kan krijgen?
Hoogtes van boetes en rijontzeggingen maakt me niets uit, heb het dubbel en dwars verdiend..
 
Woorden schieten tekort. Nee ik ga jou niet zeggen wat ik vind of wanneer je je fietsje terug zou moeten krijgen.
Lees eens het topic puntenrijbewijs.
 
Mooie openings post op MF :')

Geen ervaring met dit soort dingen, maareuh tja.. success en de mens doet af en toe vreemde dingen in een opwelling helaas.. Tis zonder fysieke kleerscheuren afgelopen gelukkig.. Valt in ieder geval al mee dat je het zelf uiteindelijk wel doorhad.. B|
 
Laatst bewerkt:
Ok, ik ga niet de moraalridder uithangen. Veel kans als je maatje z'n helm ophad en je rustig gereden had, had er geen haan naar gekraaid.
Voor jou info, als je nou nog eens rijdt later met "iets" waarvan je weet dat wanneer politie je ziet, ze je aanhouden, doe jezelf dan een lol.. accepteer dat je aangehouden gaat worden.
Hoelang je je motor kwijt bent? tsja..ik denk niet dat er 123 andere rijders zijn die het zullen weten.
Er zijn er maar weinig die "durven" of "willen" te gaan rijden zonder geldig papiertje.
Ik zal heel eerlijk zeggen dat ik ook 1 week voor halen RBW 1 rondje heb gereden, voelde fout en was achteraf gezien ook gewoon fout.
 
Laatst bewerkt:
Lol. Ik durf niet te zeggen hoelang het duurt voordat je motor terug komt. Zoals dat grote kuiken hierboven zegt, zullen er weinig rijders zijn die dit ooit meegemaakt/gedaan hebben. Maar het is een leuk verhaal :P . Als ik al zo ver was gekomen in jouw situatie, was ik ook niet gestopt denk ik. Aan de andere kant, was ik al nooit in die situatie terecht gekomen :+

Maar goed, we hoeven niet allemaal met onze vingers naar je te gaan wijzen, je ziet gelukkig zelf ook wel wat een stomme actie dat was :+.

Succes iig, ik hoop voor je dat je dinsdag nog mag afrijden. En dan niet meer van zulke stunts uithalen he :+
 
Mooie actie!
hulde voor jou. Als je maat een helm op gehad had, had je wellicht gewoon door kunnen rijden.. :+

Oh ja, Succes dinsdag! _O-
 
Laatst bewerkt:
Wat ben je dan!!!!??? |(

Ik heb ook zonder rijbewijs gereden, maar nam dusdanig deel aan het verkeer dat ik niemand in gevaar bracht en al helemaal niet opviel.
Ja, dom! Had ik een aanrijding gemaakt was ik de lul.


Jij gaat zonder rijbewijs rijden, met iemand achter op, zonder helm en nog weg knallen voor de politie ook! En dan nog stoppen ook!

GOZER!!!

Jonge jonge... :N


Dat is echt fucking bizar!
 
Laatst bewerkt:
Dus voordat je officieel "beginnend bestuurder" wordt heb je jezelf al behoorlijk in de problemen gebracht.....Die motor krijg je wel terug maar denk dat het toch voor het halen van je rijbewijs gevolgen gaat hebben. Ik gok op een zware boete en dat je je rijbewijs meteen voor een bepaalde tijd kwijt bent danwel dat je meteen een paar punten erbij krijgt.

Edit: als er ervan uitgaan dat je die motor terugkrijgt en je bent niet meteen je rbw kwijt dan heb je er meteen een heel ander probleem bij. Probeer maar eens als beginnend bestuurder die meteen al een historie heeft een motor ergens te verzekeren.
En wat je gedaan hebt is geen overtreding meer maar een misdrijf.
 
Laatst bewerkt:
trouwens, 500 meter van je huis,

Maar daarna ineens een lange weg, met 8 rotondes elke 200 meter. Anderhalve kilometer? Ook nog omrijden zonder rijbewijs! FOEI!!!!


Hoe hard reed je? kun je best vertellen toch?
 
Ik ga ook niet de moraalridder uithangen. soms doe je dingen die gewoon ZO stom zijn dat woorden tekort schieten. zo ben ik op men 14 jaar met een bmw r1100s van men vader naar school gereden om toch nog op tijd te zijn voor men examen (tentamen in NL).
Ik was tijdens heel het gebeuren zo zenuwachtig en zo gefocust op de verkeersregels e.d. dat ik de klap pas kreeg toen ik het contact afzette. Ik ben daar toen gelukkig (op juridisch vlak) mee weggekomen maar ik snap het gevoel dat je even totaal de mist in gaat en iets stom doet! Ik zou het echter nooit gedaan hebben met iemand achterop, laat staan zonder helm en wegrijden van de politie! zo stom ben ik dan ook weer niet.... ;)

Feit is wel (denk ik toch) dat je zoiets NOOIT meer zult doen! ik hoop dat je je motor terugkrijgt maar dat ze je genoeg tijd geven om nog wat verder te bezinnen!

succes!

MJ
 
Laatst bewerkt:
Motor terug krijgen? Ik gok zomaar dat je de meeste kans maakt als je even de openbare veilingen van De Domeinen in de gaten houdt... moet je wel het meeste bieden natuurlijk, je papiertje gehaald hebben en geen rij-ontzegging hebben, want het is meteen afrekenen en meenemen.

Belachelijke actie natuurlijk, dat snap je zelf nu ook wel, dessalniettemin veel succes met het verdere verloop.
 
begin alvast maar met smeren. je kan nog wel even op de blaren zitten
017365.jpeg

de kans dat je examen de komende 5 jaar opgeschoven word is vrij groot.
 
Het verbaast me echt enorm dat je nog wel mag afrijden... Gelukkig voor je maat (en jouw geweten) zijn jullie niet onderuit gegaan, verder inderdaad een bizar verhaal. :N
Volgens mij had je het alleen nog erger kunnen maken als je een wheelie had getrokken :P dus de boete/rijontzegging zal er wel niet om liegen.
 
Ik weet het jongens, ik weet het..
Heb echt puur uit paniek gehandeld, toen het eenmaal tot me doordrong ben ik direct gestopt.
Mijn vriend zei achteraf 'Scheet wel in mijn broek toen we over die brug gingen!' waarop ik antwoordde 'welke brug...?'. Eerlijk waar, weet niet wat me bezielde.
Dit maakt het echter allemaal niet beter, hartstikke dom van mij, had zoveel anders af kunnen lopen.
Spannend verhaal aan overgehouden, maargoed, zit veel te dicht bij een verhaal waarbij er net een kind over zou steken...
Snap inderdaad dat je niet zomaar een richtlijn kunt geven wanneer je je motor terugkrijgt. Maar moet ik nu denken aan 2 weken of eerder 6 maanden?

Edit; De agenten verzekerden mij dat ik gewoon examen kon doen, hebben dit voor me nagevraagd. Wellicht krijg ik inderdaad direct een punt op het rijbewijs, danwel tijdelijke rijontzegging.


trouwens, 500 meter van je huis,

Maar daarna ineens een lange weg, met 8 rotondes elke 200 meter. Anderhalve kilometer? Ook nog omrijden zonder rijbewijs! FOEI!!!!


Hoe hard reed je? kun je best vertellen toch?

Liever niet..
En ja ik ging maar ergens heen, totaal geen besef..
 
Laatst bewerkt:
Ik weet het jongens, ik weet het..
Heb echt puur uit paniek gehandeld, toen het eenmaal tot me doordrong ben ik direct gestopt.
Mijn vriend zei achteraf 'Scheet wel in mijn broek toen we over die brug gingen!' waarop ik antwoordde 'welke brug...?'. Eerlijk waar, weet niet wat me bezielde.
Dit maakt het echter allemaal niet beter, hartstikke dom van mij, had zoveel anders af kunnen lopen.
Spannend verhaal aan overgehouden, maargoed, zit veel te dicht bij een verhaal waarbij er net een kind over zou steken...
Snap inderdaad dat je niet zomaar een richtlijn kunt geven wanneer je je motor terugkrijgt. Maar moet ik nu denken aan 2 weken of eerder 6 maanden?


Als je niets fout doet duren de administratieve kosten bij de politie al een maand voor ze het doorhebben _O- dus 2 weken zou ik héél sterk vinden
 
Iemand achterop zonder helm, geen rijbewijs, wegracen voor de juten en geen ervaring...

Ik hoop stilletjes dat jet hem niet terug krijgt.
 
begin alvast maar met smeren. je kan nog wel even op de blaren zitten[afbeelding]
de kans dat je examen de komende 5 jaar opgeschoven word is vrij groot.

op 3e graad brandwonden mag je niets smeren. :+
Eerst water, de rest komt later!

ennuuu er staat een Kawa ZRX te koop bij de domeinen *plaag*

ik denk dat de TS erg lang kan gaan wachten op zijn brikkie en beter even zijn examen voor zijn RBW kan gaan uitstellen. ( wat je niet hebt kunnen ze je niet afpakken )
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan