Het grote Triumph Sprint ST & GT Topic - deel 2

mmm,

1 1/2 week geleden nog gekeken op hun site, heb toen alle service centra van nederland bekeken. Volgens mij zelfs met een kaartje van nederland erbij. Zie nu dat de service centra niet meer worden weergegeven, zeker iemand aan het frunniken geweest met de webpagina.

Waren toen ook nog vakanties dus heb toen via de site een mail gestuurd, binnen 2 dagen antwoord met verzoek om telefoonnummer, ben daarna vrij vlot gebeld, zat een weekend tussen en maandag gesloten, maar toch.

misschien ff zoeken op hyperpro service centra, ik heb deze gevonden via de engelse versie?
http://hyperpro.com/en/service-centers/
helemaal naar onderen scrollen
 
Laatst bewerkt:
Ik weet waar ze zitten idd. Werkendam is het dichtste bij en het hoofdkantoor begrijp ik. Ben meteen ook wel bekend in die buurt, heb er gewoond tot mijn 12e..

Had persoonlijk alleen verwacht dat ik openingstijden zou kunnen zien. Anders fiets ik er zaterdag namelijk even langs met de brommer. Maarja, geen idee of ze dan wel open zijn.

Edit: vind nu op site voor Werkendam deze opmerking: "i.v.m. een evenement in het buitenland is dit service centrum tot 1 September gesloten".

Nog even geduld hebben dus. MCR in Roosendaal is net zo ver, maar dat is geen service center, maar een service dealer. Alleen voor inbouwen gok ik dan maar? Verschil tussen een service center en een service dealer staat nergens vermeld.

Detail: ik kreeg zojuist een prijs door van een winkel (die dus er ook nog winst op maakt als extra tussenpersoon) voor een Streetbox set die €100,- lager lag als direct bij HyperPro zelf. Wazig!
 
Laatst bewerkt:
Als ik het goed begrepen heb is Werkendam hoofdkantoor met werkplaats. beide waarschijnlijk op kantoortijden dus waarschijnlijk niet op zaterdag. en wellicht ook niet op maandag gezien het feit ik vrijdag mijn nummer heb doorgegeven en dinsdag gebeld ben. Maar kan ook best zo zijn geweest dat er nog vakantie perikelen actief waren. Het gesprek gaf me wel een goed gevoel, zijn volgens mij geen moeilijke lui, maar goed heb maar met 1 persoon gesproken.

edit op de edit:
Telefoonist(e) zit er nu toch wel weer. morgen gewoon bellen. Nee heb je ......
 
Laatst bewerkt:
Ze zijn open van di-vrijdag van 9 tot 18u. En op zaterdag van 9 tot 15u.

Alleen zijn ze de aankomende 2 zaterdagen net niet open. En als ik toch voor een achtershock wil gaan ik moet rekenen op 2 weken levertijd ivm op maat laten maken na de order. Dus kan op zijn vroegst pas over een maand er onder zitten.

Een nieuwe schokbreker wordt overigens aangeraden als hij er ongeveer vanaf 50Dkm onder zit. Het hoeft dus niet. Maar als ik langer met de motor zou blijven rijden wat het wel aan te raden. Alles moet dan toch los en inbouwkosten heb je toch. Of je nu alleen een veer kiest of een nieuwe demper.
 
Laatst bewerkt:
En zo kom je er opeens achter dat onderin je windscherm een barst(je) zit.. Hoe kan die er op eens in komen? Tijd voor een nieuwe dus!

Ik twijfel een beetje tussen 2 modellen van Zero Gravity:
- ZG Double Bubble
- ZG Sport Touring

Ik heb nu dus nog het standaard windscherm. Vanaf model 2008 iets hoger heb ik begrepen als de modeljaren daarvoor. Bevalt goed dit scherm, totdat ik de snelweg op draai, dan komt de wind eigenlijk midden op of net onder de helm terrecht met turbulentie als gevolg. Zou een double bubble dan net de wind wat beter langs/over de helm geleiden op snelheid of beter voor een touring scherm kiezen?
 
Laatst bewerkt:
Ik heb de ruit vervangen door een double bubble van Powerbronze. Bevalt prima. Ik had ook erg veel last van turbulentie. Let wel, ik heb nog het model met het lagere stuur.
Nu veel relaxter rijden zonder wervelingen. Ook op hogere snelheden.

Voordat je een ruit gaat bestellen, check eerst even hoeveel bevestigings punten er op je huidige ruit zitten. Er zit verschil in, is afhankelijk van het bouwjaar. Maar vraag me even geen details, die staan wat verder terug vermeld op het forum.
Ik heb mijn ruit besteld bij MDI in Ravensteijn. Daar kun je zelfs proefrijden met een ruit voordat je er een aanschaft. Ook staan er wat aanwijzingen op hun site.

Ik las trouwens ook je items over de vering. Heb ik nog nooit last van gehad. Ik ben 1,86 lang en weeg 86 kilo excl. motorkleding. Ik heb er veel over gelezen maar me echter nog nooit gestoord aan het veergedrag van de Sprint. Wellicht stelt mijn rijstijl wat minder eisen..ik ben niet echt een snelheids monster en/of bochtenridder.

Veel succes bij het scoren van een andere ruit en vering!!
Gr. Rick
 
Thnx voor de tip voor een ruit.

Ik heb ervaring met juist afstellen van de vering op een Yamaha R6 (2004). Die heb ik af laten stellen op mijn gewicht. En heb toen uitleg gekregen hoe het bij te stellen naar wens als ik het anders zou willen. Gewicht doet echt veel voor je vering. Ik ben ook 1.85/1.86 lang.

Ik merk nu dat vooral bij stevig afremmen (zo hard dat je achterkant gaat slingeren als je alleen de voorrem gebruikt in een net niet rechte lijn), dat de voorzijde zo ver inveert dat hij dood- op zijn einde slaat. Bochtenridder zou ik mijzelf ook niet willen noemen, maar ik merk wel wanneer ik met een groepje een rondje ga doen en dat er anderen zich wel profileren als bochtenridder en ik dan met dezelfde rijstijl/bochtensnelheden mijzelf niet zo typeer.. Dus wellicht verg ik meer van de vering als gemiddeld?

Edit: vandaag na wat overleg met HyperPro en Caramba motorcycles is er een Street kit besteld. Even kijken wat de levertijd is en dan lekker er onder laten schroeven @ Caramba! Motorcycles.
 
Laatst bewerkt:
Voor de 1050 ST rijders: als je zou moeten kiezen tussen Frixion of Armstrong remschijven (voor en achter icm Brembo gesinterde blokjes), welke zouden jullie voorkeur hebben? De Frixion's ogen wat massief en de Armstrong's hebben wat meer doorkijk en een 'wave' uiterlijk.

Huidige standaard schijven hebben wat roestplekken op plaatsen waar hij langer stil heeft gestaan bij de vorig eigenaar. Lijkt alsof er op die plaats de remblokjes zaten. Nieue remblokjes doet hem wel beter laten remmen (goed zelfs), maar de roest is echt ingevreten..

Dit als upgrade wanneer de motor straks een kerstkado gaat krijgen? ;)

Frixion (bedankt Lexe voor de foto ;) ):

frixion-wave-voorremschijf-rechts-voor-kawasaki-zx-10r-ninja-1000-04-07.jpg


Of Armstong's:

images
 
Laatst bewerkt:
Mijn 2007 Sprint ST 1050 vertoont een kuurtje. Bij (forse) acceleratie vanuit lage toeren houdt de fiets soms even in, meestal in de tweede versnelling.

Iemand een idee wat dit kan zijn?
 
Mijn 2007 Sprint ST 1050 vertoont een kuurtje. Bij (forse) acceleratie vanuit lage toeren houdt de fiets soms even in, meestal in de tweede versnelling.

Iemand een idee wat dit kan zijn?

Mijn Sprint heeft dat ook gehad en dat lag aan versleten bougies en een sterk vervuild luchtfilter. Nadat ik deze had vervangen waren de klachten weg.
Ik hoop dat je er wat aan hebt.

Succes, Gr. Rick
 
Wanneer heeft hij voor het laatst (standaard) onderhoud gehad? Luchtfilter en bougies zijn idd de eerste verdachten. Ik merkte dat hij met een vers KN-filter in lager toeren fijner op pakte als met het vervuilde standaard filter.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb hem sinds april, er staat inmiddels 30.000 km op de teller en
ik heb geen info over de laatste onderhoudsbeurt.

Volgens mij moet ik eerst maar eens nieuwe bougies (Iridium?) en
een nieuw luchtfilter plaatsen.

Dank!
 
Ik heb hem sinds april, er staat inmiddels 30.000 km op de teller en
ik heb geen info over de laatste onderhoudsbeurt.

Volgens mij moet ik eerst maar eens nieuwe bougies (Iridium?) en
een nieuw luchtfilter plaatsen.

Dank!
iridium bougies zijn niet noodzakelijk, wel mogelijk. zie ook openingspost.
luchtfilter zou elke 20.000km vervangen moeten worden. maar bij 10.000 uitgeblazen moeten worden. mijn persoonlijke advies is elke 10.000km vervangen. omdat er dan al zo veel bagger in het filter zit. zie ergens een foto in deze topic die ik heb geplaatst van een filter die ik na 20.000km er uit haalde.
 
Laatst bewerkt:
$_86.JPG


984dc263-859b-4319-992e-e82ce2e8d55d-atlg.jpg


1999 TRIUMPH 955CC SPRINT ST FOR SALE

This is a custom build to specs, needs some finishing, stanchions on front end or just a normal triumph front end, painting, brake switches sorted, has a huge list of papers to go with it, needs new fairing, a few other minor bits n pieces, runs awesome but tank slaps with stanchions at front, will impress anyone who looks. PLEASE,,,,,,,ONLY PHONE CALLS,,,,,,,,NOTHING ELSE WILL BE ANSWERED!!!!!!
 
Laatst bewerkt:
ja, die mogen ze hier afleveren ;-)

Maar dat trikeachtige gewrocht......... naja, voor reservestukken misschien.
Maar die heb je dan toch weer niet nodig voor een Sprint.
 
Hallo weet iemand of ik mijn mapping moet aanpassen na het plaatsen van een trident uitlaat en kn filter en het verwijderen van de katalysator. De officiële triumph dealer zegt namelijk van niet????

Alvast bedankt voor jullie reactie
 
Ben aan vervanging toe van de voor-remmerij op mijn ST 955i, zijn er nog tips van forum gebruikers met betrekking tot de aanschaf soort schijf/welke remblokken? Ik hoor het graag.
 
Ik zit zelf te denken aan een set Frixion's (met A-merk gesinterde blokjes). Uiterlijk speelt ook mee neem ik aan?
 
Terug
Bovenaan Onderaan