Het grote Triumph Sprint ST & GT Topic - deel 2

Hallo Allemaal, Helaas heb ik na een jaarje mijn Spint ST 955i alweer weg moeten doen.

Ik heb echter nog liggen een verhoogd toerruitje en een origineel zadel. Wellicht is hier iemand die interesse heeft en deze wilt overnemen?

groet Brian.
 
vintage-nieuwjaarskaart-3d-2024-sterren-en-patroon.jpg.webp,hash=714a4110fc9c8e307187d3e8c790c72c
 
Sinds 2018 heb ik mijn Sprint GT. Heeft er iemand ervaring met het verhogen van het stuur? Ik zou graag een iets rechtere (voor mij comfortabeler) zithouding willen. Risers of recht stuur?
 
Sinds 2018 heb ik mijn Sprint GT. Heeft er iemand ervaring met het verhogen van het stuur? Ik zou graag een iets rechtere (voor mij comfortabeler) zithouding willen. Risers of recht stuur?
Als het goed is zit er al standaard hogere clip-on op. Hoger gaat niet omdat deze dan bij volledige stuur uitslag tegen de kuip/ruit aan komt.
Ook de kabels/slangen zijn als snel niet lang genoeg voor de verhoging.
Er bestaan wel clip-on verhoger.
 
Dank Lexe, even naar de bekabeling gekeken en ben bang dat je gelijk hebt. Ik ga kijken of er een clip-on verhogen op kan.
 
Mensen, een sportmaatje van me heeft een 1994 triumph sprint 900- ik vind het een superleuk ding- maar de achterschokbreker is gaar.
Heeft iemand een tip voor een goede vervanger?
En zijn er bijzonderheden voor het VV-olie vervangen?
 
Mensen, een sportmaatje van me heeft een 1994 triumph sprint 900- ik vind het een superleuk ding- maar de achterschokbreker is gaar.
Heeft iemand een tip voor een goede vervanger?
En zijn er bijzonderheden voor het VV-olie vervangen?
Kan hij niet gewoon een hyperpro schokbreker eronder zetten. Zal zeer waarschijnlijk de beste upgrade zijn. Zelfs hun eenvoudigste versie is beter de TOR demper.
Of 2ehands
Tweedehands Triumph Sprint 900 1993-1997 (T300A) Achter Schokbreker
 
Laatst bewerkt:
Hmm ik zou zelf niet voor een gebruikte schokker gaan.
Hyperpro of wat dan ook tips welkom. Ik ben zelf niet thuis in deze shit. ;)
Heeft iemand een plug & play tip?
Hij is zelf vrij nieuw in gebied van motorfietsen en dit is een gebied wat net ook te ver van 'mij' af staat.
(en ja dat is wel een ding,.,.)
 
Hmm ik zou zelf niet voor een gebruikte schokker gaan.
Hyperpro of wat dan ook tips welkom. Ik ben zelf niet thuis in deze shit. ;)
Heeft iemand een plug & play tip?
Hij is zelf vrij nieuw in gebied van motorfietsen en dit is een gebied wat net ook te ver van 'mij' af staat.
(en ja dat is wel een ding,.,.)
De hyperpro achterschokbreker is plug and Play.
 
Ik snap/denk dat hyperpro een merk is wat voor veel motoren schokkers heeft? Welk type moet hij dan hebben? Niet alleen de veer maar ook de demper..
 
Top, dank.. en zijn deze nu beter dan YSS of andere alternatieven- als die er zijn? Is OEM een optie?
 
Top, dank.. en zijn deze nu beter dan YSS of andere alternatieven- als die er zijn? Is OEM een optie?
Yss kon ik zo snel even geen geschikte vinden. Iedere nieuwe schokbreker die je er nu onder schroeft is een drastische verbetering t.o.v. de oude. Oem is denk ik niet nieuw leverbaar meer. Daarnaast zijn oem schokbrekers op dit type fiets altijd een compromis tussen kosten en kwaliteit. Een vervangingsschokbreker is hier veel beter in.

Voor dit type motor zou ik overigens een goede tweedehands erin schroeven. Gezien de dagwaarde en de investering van €500 voor een nieuwe…
 
Het heeft even geduurd (ruim 2 maanden), maar mijn risers zijn gearriveerd en vandaag gemonteerd. Niet verwacht dat 2 centimeter zo'n verschil kan maken. Ik heb de risers gekocht bij Moto-CNC in Engeland, aangezien ze in Nederland 2 maanden geleden niet te vinden waren. Ik had me niet gerealiseerd dat je tegenwoordig BTW en inklaring moet betalen bij import uit de UK (dank aan de Brexit). Daardoor liet de levering nog eens 2 weken op zich wachten. Totale kosten risers + inklaring 140 euro. Klein half uurtje voor de montage. Nog even wat afstanden mee rijden, maar de 1e indruk is prima.
risers.jpg
 
Hallo allemaal,

Ik ben hier al zo'n 10 jaar niet meer geweest (misschien wel langer), want ik rijd niet meer op mn Triumph. Ik heb hem hier te koop aangeboden en hoop dat hier misschien een enthousiasteling tussen zit die er nog wat mee kan.
 
Hallo allemaal,

Ik ben hier al zo'n 10 jaar niet meer geweest (misschien wel langer), want ik rijd niet meer op mn Triumph. Ik heb hem hier te koop aangeboden en hoop dat hier misschien een enthousiasteling tussen zit die er nog wat mee kan.
Zaten er koffers op?
 
Terug
Bovenaan Onderaan