Het grote Triumph Sprint ST & GT Topic - deel 2

Als ik mijn st 955i start en gas wil geven dan stikt die. Ik moet hem minuten lang laten draaien tot wanneer hij warm is en dan rijdt die vlot. Aan wat kan dat gelegen zijn? Choke?
 
Iemand soms ook ervaring met ander stuur of clip-ons om hoger te zitten op de ST 955i? Zoek beter te zitten op de mijne.
 
Als ik mijn st 955i start en gas wil geven dan stikt die. Ik moet hem minuten lang laten draaien tot wanneer hij warm is en dan rijdt die vlot. Aan wat kan dat gelegen zijn? Choke?
Een injectie kent geen choke. De ecu doet het werk, de lucht verrijken met benzine. Het kan bv aan de luchtmassameter liggen of aan valse lucht NA luchtmassameter.
 
Een injectie kent geen choke. De ecu doet het werk, de lucht verrijken met benzine. Het kan bv aan de luchtmassameter liggen of aan valse lucht NA luchtmassameter.
Hoe ziet die er dan uit? Ik heb de stappenmotor darmpjes wel al vervangen...
 
Hoe ziet die er dan uit? Ik heb de stappenmotor darmpjes wel al vervangen...
Sorry ik zei luchtmassameter maar het is iets simpeler gasklep positie sensor.
Maar vals lucht is nog steeds mogelijk, gaskleppenhuis of er na. Er zijn mensen die met remreiniger op zoek gaan naar de lek lucht inlaatsysteem.
 
Laatst bewerkt:
ha allen,

Ik ben op zoek naar een nieuwe motor, en mijn oog valt oa op de 1050 ST. Vette bak, en hopelijk iets minder last van mijn tinnitus. Mijn huidige TDM blaast gewoon mijn hoofd eraf.
Ik ben nieuwsgierig naar deze: ≥ Triumph Sprint ST 1050 (bj 2007) — Motoren | Triumph — Marktplaats

Hebben jullie tips, waarschuwingen/ dingen waar ik op moet letten met de ST? Ik heb door deze Posts gelezen, en deze 2007 heeft de nieuwe ECU, maar verder kan ik geen standaard klachten vinden.

Let me know!
 
ha allen,

Ik ben op zoek naar een nieuwe motor, en mijn oog valt oa op de 1050 ST. Vette bak, en hopelijk iets minder last van mijn tinnitus. Mijn huidige TDM blaast gewoon mijn hoofd eraf.
Ik ben nieuwsgierig naar deze: ≥ Triumph Sprint ST 1050 (bj 2007) — Motoren | Triumph — Marktplaats

Hebben jullie tips, waarschuwingen/ dingen waar ik op moet letten met de ST? Ik heb door deze Posts gelezen, en deze 2007 heeft de nieuwe ECU, maar verder kan ik geen standaard klachten vinden.

Let me know!
Deze motor houd je ook niet compleet uit de rijwind, dan moet naar BMW RT en aan verwante moeten kijken. Een verhoogt kruipruitje op de ST helpt wel.
Uit de advertentie maak ik niet op dat de ecu is vervangen, maar dat er 'verbeterde software' in zit. Maar elke ST is andere software in te lezen.

Er zijn weinig terug komen standaard defecten bij de ST. Iets met dynamo die het begeeft en de voorremmen die niet gelijkmatig remmen (Zie ook Opening post).
Opvallend voor ALLE Triumph modelen is het moeilijke starten bij koudstart.

Voor tinnitus kan ik alleen roepen dat je goede, op maat gemaakte, oordopjes moet nemen en een stillere helm. Ja, er zit verschil in.
 
Deze motor houd je ook niet compleet uit de rijwind, dan moet naar BMW RT en aan verwante moeten kijken. Een verhoogt kruipruitje op de ST helpt wel.
Uit de advertentie maak ik niet op dat de ecu is vervangen, maar dat er 'verbeterde software' in zit. Maar elke ST is andere software in te lezen.

Er zijn weinig terug komen standaard defecten bij de ST. Iets met dynamo die het begeeft en de voorremmen die niet gelijkmatig remmen (Zie ook Opening post).
Opvallend voor ALLE Triumph modelen is het moeilijke starten bij koudstart.

Voor tinnitus kan ik alleen roepen dat je goede, op maat gemaakte, oordopjes moet nemen en een stillere helm. Ja, er zit verschil in.
Ha Lexe,

Bedankt voor je reactie. Ja, zoiets had ik inderdaad een beetje begrepen. Wat ik las uit de wiki’s is dat vanaf het 2007 model de software en ecu zijn geüpgraded. Vandaar de aanname. Hij wil er €3500 voor, lijkt me en beetje stevig voor een motor van 16 jaar oud

Voor de tinnitus draag ik al sinds ik rij optoplastieken (op maak gemaakte) en ik heb een half jaar geleden een goede helm gekocht. Maar helaas.
Rukwind maakt mij niet zoveel uit, het gaat om de turbulentie die bij iedere motor en rijderslengte anders op je helm pompt. Het advies van andere is óf full naked, óf een deur voor je kop. Het wordt daarom een beetje proberen. Ik had met mijn Fazer 600 minder last, deze motor heeft ongeveer dezelfde positie, vandaar dat mijn oog erop was gevallen.
 
Ik had op mijn ST ook veel last van turbulentie, nadat ik er een iets hogere ruit van Zero Gravity en een MRA opzetstuk (spoiler) op had gezet was het gedaan met de turbulentie.
 
Ok, proefritje gemaakt. Het rijdt heeeeeel soepel, wat een heerlijke motor. Echter heeft hij het onderhoudt (alleen 2x kleine beurt) zelf gedaan en van de vorige eigenaar geen historie.
Via RDW kan ik wel zien dat hij de terugroepactie heeft gehad, en dat hij is geïmporteerd (maar datum kan ik niet zien).
Voorband is een beetje gecupped.

Wat vinden jullie van mijn analyse: Dat betekent dus dat ik waarschijnlijk een grote beurt inclusief kleppenstellen moet doen, en bandjes moet vervangen?
Of moet ik nog meer aanpakken? Hij wilt er €3150 voor, is dat dan redelijk?
 
Klepspeling is 9 van 10 keer alleen controleren, zelden dat de (klepstel plaatjes) speling afgesteld moet worden.

Banden zijn slijtage delen. Olie gewoon domweg versen ook al zou het qua kilometerstand niet nodig zijn.
Als het tot groot onderhoud komt bougies vervangen voor de Iridium bougies, daarna geen omkijken naar.
Luchtfilter moet wel serieus naar gekeken worden. Zit snel vol met bagger, beter elke 10.000km vervangen dan de voorgeschreven 20.000km.

Datum import kan aan de hand van kenteken zelf wel ongeveer achterhalen.
 
Ha Lexe,

Bedankt voor je reactie. Oliebeurtje heeft hij dus zelf gedaan, luchtfilter ook binnen de afgelopen 10.000km.
Op het RDW staat onderstaande, is dat de importdatum? Moet ik daar nog iets speciaals mee?
Datum eerste afgifte Nederland24-02-2017

En wat vind je van de prijs?
 
Ik heb sinds kort een st 1050, echter krijg ik na 45 min echt last van mijn billen en hamstrings en moet ik echt van de motor af. Nu wil ik er eigenlijk mee op vakantie maar twijfel hier nu heel erg aan, heb gekeken naar een verhogingset, gaat dit het verschil maken of zijn er andere mogelijkheden? Ben zelf 1.91.
 
Een lsl en hoger stuur hiermee had ik het gedaan. Veel best mee voor een sport-tourer, maar ben dan zelf maar 179cm groot.
 
Goedemiddag,

Heeft iemand toevallig een C-spanner over (om de ketting van mijn Sprint ST1050 mee te kunnen spannen)?
Of heeft iemand een idee waar je zo'n ding kan kopen?

Ik heb Blom in Leusden, een Triumph dealer, al benaderd. Die kunnen er niet aan komen.
 
Goedemiddag,

Heeft iemand toevallig een C-spanner over (om de ketting van mijn Sprint ST1050 mee te kunnen spannen)?
Of heeft iemand een idee waar je zo'n ding kan kopen?

Ik heb Blom in Leusden, een Triumph dealer, al benaderd. Die kunnen er niet aan komen.
Ebay, AliExpress en eventueel marktplaats kom ik zo ook tegen.
 
Bedankt voor het meedenken.

Ik ben principieel tegen zelf dingen invoeren uit China dus AliExpress is geen optie.

Die op Ebay had ik wel gezien maar ik vind 't altijd zo'n gedoe, dingen uit het buitenland te laten komen.
Het lijkt alsof er niks in Nederland te krijgen is, dus dan wordt het toch eentje van ver weg.
 
Bedankt voor het meedenken.

Ik ben principieel tegen zelf dingen invoeren uit China dus AliExpress is geen optie.

Die op Ebay had ik wel gezien maar ik vind 't altijd zo'n gedoe, dingen uit het buitenland te laten komen.
Het lijkt alsof er niks in Nederland te krijgen is, dus dan wordt het toch eentje van ver weg.
Zo’n ding heet in het Nederlands een haaksleutel. De merkspecifieke zijn onzin, een willekeurige universele werkt prima. Als je je hub lost hoef je namelijk niet veel kracht te zetten om m iets te draaien.
 
Bedankt voor het meedenken.

Ik ben principieel tegen zelf dingen invoeren uit China dus AliExpress is geen optie.

Die op Ebay had ik wel gezien maar ik vind 't altijd zo'n gedoe, dingen uit het buitenland te laten komen.
Het lijkt alsof er niks in Nederland te krijgen is, dus dan wordt het toch eentje van ver weg.
Ik heb hem bij 24mx gehaald:
24mx
Nederlandse site maar het DC zit geloof ik in Polen ofzo dus het duurt een paar dagen voor je het binnen hebt.
 
Zo’n ding heet in het Nederlands een haaksleutel. De merkspecifieke zijn onzin, een willekeurige universele werkt prima. Als je je hub lost hoef je namelijk niet veel kracht te zetten om m iets te draaien.
Aha, maar als dat universeel spul is, heb ik er waarschijnlijk gewoon ergens een in de schuur liggen. Dat zou ideaal zijn.
 
Goedemiddag allen,
Ik ben in de markt voor een sprint ST 1050. Nu zou ik graag van mijn huidige motor de topkoffer mee willen nemen. Dat is een GIVI dolomiti trekker 46L.
Nu zie ik van SW-Motech een mooi rack die niet zo opvalt. Is het mogelijk om hier een adapterplaat van GIVI op te plaatsen, zodat ik mijn huidige topkoffer mee kan nemen? Op internet heb ik lopen zoeken, maar ik kwam er niet uit.
Als het niet kan dan verkoop ik mijn huidige motor met topkoffer namelijk.

Zijn er verder zaken waar ik op moet letten? Ik had bij Stella motoren eentje gezien met bijna 80k op de teller uit 2006. Moet dit een probleem zijn, mits de onderhoudshistorie op orde is? Of is het beter om voor een model vanaf 2008 te kijken i.v.m. de metalen tank e.d.?
 
Goedemiddag allen,
Ik ben in de markt voor een sprint ST 1050. Nu zou ik graag van mijn huidige motor de topkoffer mee willen nemen. Dat is een GIVI dolomiti trekker 46L.
Nu zie ik van SW-Motech een mooi rack die niet zo opvalt. Is het mogelijk om hier een adapterplaat van GIVI op te plaatsen, zodat ik mijn huidige topkoffer mee kan nemen? Op internet heb ik lopen zoeken, maar ik kwam er niet uit.
Als het niet kan dan verkoop ik mijn huidige motor met topkoffer namelijk.

Zijn er verder zaken waar ik op moet letten? Ik had bij Stella motoren eentje gezien met bijna 80k op de teller uit 2006. Moet dit een probleem zijn, mits de onderhoudshistorie op orde is? Of is het beter om voor een model vanaf 2008 te kijken i.v.m. de metalen tank e.d.?
Ik heb vernomen van Brabant Motors in Grave dat je beter de metalen tank kan hebben.
En ik dacht die standaard met koffers zijn uitgevoerd.
 
Zijn er verder zaken waar ik op moet letten? Ik had bij Stella motoren eentje gezien met bijna 80k op de teller uit 2006. Moet dit een probleem zijn, mits de onderhoudshistorie op orde is? Of is het beter om voor een model vanaf 2008 te kijken i.v.m. de metalen tank e.d.?
80k moet geen probleem zijn, mits goed onderhouden.
Ik zou niet weten waarom een metalen tank beter is. Het enige nadeel van een kunststof tank is dat je tanktas met magneten onbruikbaar wordt. Althans, dat probleem had ik O-)
Overige waar je op moet letten: de Sprint ST1050 heeft nogal eens startproblemen.
 
Zojuist reactie ontvangen over de ST met 80k op de teller. Motor schijnt er heel goed uit te zien, alleen is er geen historie bekend. Dit baart mij wel wat zorgen. Het is wel een origineel Nederlandse motor. Wat denken jullie?
 
Terug
Bovenaan Onderaan