Het grote Triumph Sprint ST & GT Topic - deel 2

haha, je hebt gelijk, euro omlaag. Denk dat import uit zwitserland ook een slecht idee is :p die is zeker omhoog! Wellicht import uit rusland, maar dat lijkt me dan niet echt een goed land voor aanschaf van een motor! + ik heb geen enkele behoefte om de russen om welke manier dan ook te steunen ;)
 
Geen ABS is idd wel iets die ik over het hoofd zag. Thanks! Ik ga donderdag avond toch even kijken hoe het zit qua houding enzo maar zoek dan denk ik even door voor 1 met ABS en koffers.
Ikzelf heb de Triumph over genomen van m'n vader, maar heb toen samen met hem proef gereden op diverse ST1050's, en moet zeggen dat de ABS mij toendertijd zwaar tegenviel omdat hij veel te vroeg ingreep naar mijn mening.
Weet echter niet of dat dit tegenwoordig is aangepast kwa afregeling.

En anders heb ik er ook nog wel 1 te koop staan :+

hoe lang geleden is dit gebeurd.
mijn motor heeft al een aantal jaren de up-grade draglink.
Zal ook eens kijken of dat dit bij mij al is doorgevoerd...
 
Laatst bewerkt:
ABS zal ik zeker even testen als ik een proef rit maak. Ben (doordat ik altijd gehuurd heb) altijd een goed weer rijder geweest en heb dus nu alleen zomer door waai handschoenen. Wellicht is -2 buiten dan een beetje fris voor een proefrit.... even ergens andere handschoenen lenen / kopen voor ik een rondje ga rijden.

Mooi fiets Bandit Budel, zo iets zoek ik. Alleen is rood echt niet mijn kleur. Vind persoonlijk de Sprint mooier in Blauw / Zwart / Grijs. Uiteraard persoonlijke mening maar ik zoek dus rustig verder :]
 
ABS zal ik zeker even testen als ik een proef rit maak. Ben (doordat ik altijd gehuurd heb) altijd een goed weer rijder geweest en heb dus nu alleen zomer door waai handschoenen. Wellicht is -2 buiten dan een beetje fris voor een proefrit.... even ergens andere handschoenen lenen / kopen voor ik een rondje ga rijden.

Mooi fiets Bandit Budel, zo iets zoek ik. Alleen is rood echt niet mijn kleur. Vind persoonlijk de Sprint mooier in Blauw / Zwart / Grijs. Uiteraard persoonlijke mening maar ik zoek dus rustig verder :]
Klopt, het echte (knal)rood vind ik zelf ook niet mooi, maar het bordeaux rood vond ik zelf wel wat hebben.
Maar zoals je zelf al zegt, het is ieders persoonlijke mening en smaak.
 
Is vorig jaar zomer afgebroken in Zuid Frankrijk op vakantie , de st is in Engeland nieuw gekocht, daarna gestolen, weer teruggevonden , geclaimd door de verzekering en weer verhandeld op een veiling vervolgens verkocht en naar NL geïmporteerd , in dit hele traject is dus de update aan de drag link nooit uitgevoerd. Fijn om daar naderhand achter te moeten komen. Maar nu , in liefdevolle handen bij mij en geheel in de watten gelegd met een nieuwe verflaag en een wijzerplaat in alleen kilometers ipv mijlen km,s .
 
Ik ben wellicht eigenwijs of ik kan niet goed lezen maar waar zit nou het verschil in bij onderstaande 2 fietsen:

nou meen ik verschil te zien tussen de luchtinlaten (zijkant) tussen onderstaande 2 1050's:
Ernie%27s_Sprint.jpg

Sprint_best.jpg


waarom zijn ze anders? Is dit vanaf een bepaald jaar? Of heeft het ergens anders mee te maken?
Is er een mini facelift geweest sinds 2005 of zo iets?

(is inderdaad een herhaling van een vraag maar ik heb het antwoord even gemist volgens mij).

Als iemand kan zeggen waar ik de uitleg kan vinden is het ook goed :p
Ik wil eigenlijk gewoon weten of elke st 1050 sinds 2005 gelijk is of dat ik moet zoeken naar bijvoorbeeld 2007 of nieuwer vanwege aanpassingen. Zelf vind ik de grotere luchtinlaat wel mooier om te zien.
 
nee, sinds 2005 zijn er wijzigingen.
de eerst geleverde motoren hadden nog geen hitte schilden in de kuipdelen.
de eerste jaren werden ze standaard zonder zijkoffers geleverd. was eerst optie.
later zijn er standaard de hoge stuur handvaten geleverd. was eerst optie
ook is de rempomp van 14mm naar 16 mm gegaan.
er zijn later ook andere voorvelgen gekomen waarbij er andere remschijven worden gemonteerd.

zelfs ten opzichte van de eerste introductie foto's en de daadwerkelijke geleverde motoren zijn verschillen. bv de uitlaat mond en de spiegels.

wijzerplaat
triumph-sprint-st-1050-ef47f964f26ee487d5bdb8ed96d5984f.jpg


uitlaatmond
triumph-sprint-st-1050-e3323cc8a51ae3f2329aa0997fca6b6a.jpg


RAW-glas zwart.
triumph-sprint-st-1050-11121778468f962df22b5f3beda11111.jpg


Updates and Revisions to Triumph Sprint ST
2006
• Insulating washers added under passenger grab handle to reduce the heat transmitted to the handle
• Improved heat shielding in both side fairings to reduce heat on riders’ legs
2007
• Saddlebags as standard
• Seat re-shaped to make it easier for riders put a foot down; 31.7-inch seat height remains in 2010
• Revised exhaust system for Euro 3 emissions with improved catalyst in a new location
• Revised EFI calibration to go with Euro 3 exhaust system
2008
• Redesigned projector units in the headlamps to increase sign light (i.e. the light bleed into the dark areas that illuminates reflective surfaces)
• Tall screen and higher handlebars
• Steel fuel tank replaced plastic fuel tank
 
Laatst bewerkt:
danku. Wel degelijk wat veranderingen dus!

Grotere rem pomp = meer gevoel? kleinere handbeweging nodig voor meer remkracht?

zijn iig dingen om op te letten als ik iets ga aanschaffen :]
 
Er zijn in de Sprintreeks vanaf 1999 steeds veranderingen geweest. Maar geen enkele was van dien aard, dat ik een voorgaande reeks niet zou kopen. Het was van begin aan een dijk van een fiets, die veel meer aankan dan wie van ons ook. ;)
Kijk gewoon wat je mooi vind en welke fiets je tegen welke prijs kunt vinden, want goed zijn ze allemaal
 
Laatst bewerkt:
Weet iemand toevallig waar dat deze stekkers voor dienen?
Zit aan de rechterkant onder de tank.


Tevens de vraag of dat iemand hier weet hoe dat men de "tank niveau meting" kan resetten.
De vorige keer gebeurde dit automatisch, toen ik hem opnieuw vol had gegooid, echter reset het systeem zichzelf nu niet...

Alvast bedankt.

[afbeelding]
Had het al eens gevraagd, maar misschien dat er overheen gelezen werd...
Weet iemand toevallig hoe dat de "tank niveau meting" gereset kan worden?
 
danku. Wel degelijk wat veranderingen dus!

Grotere rem pomp = meer gevoel? kleinere handbeweging nodig voor meer remkracht?

zijn iig dingen om op te letten als ik iets ga aanschaffen :]
was om het probleem dat je veel handelbedieningweg/sponsig gevoel te ondervangen.
je krijgt er geen hogere remkracht voor, misschien iets minder.
je moet met een 14mm rempompzuiger 8 grote remzuigers bedienen. de 14mm moet je dus meer verplaatsen om dezelfde vloeistof verplaatsing te krijgen dan een 16mm. je hebt wel iets minder handkracht nodig om de zelfde remkracht te ontwikkelen als de 16mm. de 16mm is gemiddeld gezien het gunstigst. maar de 14mm rempomp-systeem kan op gewaardeerd worden tot een prima functionerend geheel.
zie ook de opening post voor rempomp info
nb de jappanners monteren altijd een 16mm pomp.
 
Heeft iemand nog een zwarte Bagster voor de st over ?

haha gaat over heb er 1 gekocht bij Boonstra motoren
 
Laatst bewerkt:
Weet iemand toevallig waar dit beugeltje vandaan komt??
full

full

Deze kwam eruit gevallen toen ik de rechter duo steunen eraf aan het halen was, echter had ik hier vorig jaar geen last van...
Vermoed dus dat deze ergens anders vandaan komt.
full

En de motor staat er sinds gisteravond zo bij... :+
full
 
Laatst bewerkt:
Vraag me niet hoe het gelukt is, maar ik heb het gepresteerd om een 'bal' van mijn triumph kwijt te raken. De 'rubber' bal die op de stang zit tussen de koffers. Nu ben ik even aan het zoeken geweest, maar volgens mij kan ik die alleen maar de 'rear-slide-assembly' in zijn geheel bestellen. Iemand toevallig een idee hoe ik aan zo'n bal kan komen? 2e hands?

Linkje naar de betreffende assembly... (nr 13)
http://www.worldoftriumph.com/trium...ck_01=&block_02=100067007-0-2&block_03=232950

Was al even aan het kijken geweest naar een stuiterbal, maar dat bleek overduidelijk ongeschikt materiaal hiervoor :-)
 
Laatst bewerkt:
Vraag me niet hoe het gelukt is, maar ik heb het gepresteerd om een 'bal' van mijn triumph kwijt te raken. De 'rubber' bal die op de stang zit tussen de koffers. Nu ben ik even aan het zoeken geweest, maar volgens mij kan ik die alleen maar de 'rear-slide-assembly' in zijn geheel bestellen. Iemand toevallig een idee hoe ik aan zo'n bal kan komen? 2e hands?

Linkje naar de betreffende assembly... (nr 13)
http://www.worldoftriumph.com/trium...ck_01=&block_02=100067007-0-2&block_03=232950

Was al even aan het kijken geweest naar een stuiterbal, maar dat bleek overduidelijk ongeschikt materiaal hiervoor :-)
Voor mijn gevoel moet men dit gewoon los zou moeten kunnen krijgen, naarmate het er bij mij ook niet standaard gemonteerd zit, en gewoon los in m'n zij koffers ligt...
Misschien handig om de dealer eens te vragen...?
 
De hele unit is inderdaad los te verkrijgen. Voor ruim 100 euro B|
Derhalve dacht ik er aan om hier een 'balletje' op te gooien :)
 
Goedemiddag! Ik ben hier in geen tijden geweest, voornamelijk omdat mijn Sprint ST nooit problemen heeft gehad, maar gister bij het inbouwen van xenon ben ik toch iets tegengekomen.

Mijn koplamp connectoren heb ik losgehaald. Hierop zitten samen
(1) een blauw rode en een blauwe draad
(2) Een zwarte draad
(3) een paarse draad

Tussen de koplamp lopen twee draden. Eén loopt van zwart naar zwart. Waar de andere tussen loopt, ben ik helemaal kwijt. Is er iemand die me uit de brand kan helpen? Ik vind hem zonder topkuip toch minder mooi...

Het gaat om een model uit 2001. Voor de duidelijkheid, ik heb die xenon er meteen af geflikkerd.
 
Oke, dus ik ben even bezig geweest, en er ging een lampje branden:

(1) blauw-rood is gewoon licht
(2) zwart is aarde (duh)
(3) is groot licht

Nu was mijn koplamp eerst doorgeschakeld, waardoor er twee lampen brandde als de verlichting aan stond. Nu is de verlichting wel werkend, maar het is maar een enkele koplamp. Hoe moet ik de andere zwarte draad nu aansluiten? (misschien iemand die zijn eigen koplamp heeft doorgeschakeld?)
 
Terug
Bovenaan Onderaan