Het SP Topic deel 20

Status
Niet open voor verdere reacties.
Gister Zandvoort geweest. Mooie dag, zelfs zon s middags en een mooie baan. Echter vond ik het toch ook lastig, een paar bochten bleef ik te vroeg insturen: hugenholtz, scheivlak, luiendijk... En dan kom je een paar keer wijd uit en dat maakte me wat onzeker. Daar ga je dus niet beter van rijden... ;-)

Nog genoeg verbetering te halen bij mezelf zal ik maar zeggen! Toch veel plezier gehad! Augustus naar Assen!
 
Weet er iemand hier of er rem en koppeling hevels zijn die meer naar het stuur gebogen zijn
Dus voor mensen met wat kleinere handen
Gaat over een SP1

Alvast bedankt voor de info
 
Ik heb de titax korte versie er sinds afgelopen weekend opzitten en dat bevalt goed. Wat ik alleen niet begrijp is dat je de hendels toch met de draaischijf erg dichtbij de handvatten kan krijgen?
Maar goed hendels van titax zijn erg fijn...
Gr maarten.
 
Pazzo, short, black, black :)

Op alle 2 m'n fietsen.... vind het echt een verbetering t.o.v origineel.


1_blackblack.jpg
 
Aloha,

Nog een duit in de zak van cnc hendels dan:
Ik blijf de koppeling eigenlijk te zwaar vinden waardoor je in mijn ogen gevoel mist. Ik zou het liefst net als remmend de hendel met twee vingers willen bedienen. maar dat is met de hydraulische uitvoering niet echt mogelijk. Ik heb al zijdelings naar een durbahn setje gekeken maar die vind ik te duur en vraag me af of dat hetgene gaat brengen wat ik wil. Shit! Nu moet ik weer gaan klussen aan een kabelbediende koppeling. Of mijn hydraulische aanpassen. en ik heb al zo weinig tijd...

gr maarten
 
Laatst bewerkt:
Aloha,

Nog een duit in de zak van cnc hendels dan:
Ik blijf de koppeling eigenlijk te zwaar vinden waardoor je in mijn ogen gevoel mist. Ik zou het liefst net als remmend de hendel met twee vingers willen bedienen. maar dat is met de hydraulische uitvoering niet echt mogelijk. Ik heb al zijdelings naar een durbahn setje gekeken maar die vind ik te duur en vraag me af of dat hetgene gaat brengen wat ik wil. Shit! Nu moet ik weer gaan klussen aan een kabelbediende koppeling. Of mijn hydraulische aanpassen. en ik heb al zo weinig tijd...

gr maarten
i agree en ik zou er zeker geen pazo shorties op zetten.
 
i agree en ik zou er zeker geen pazo shorties op zetten.

Nou ik heb er dus titax korte hendels opgezet maar dat maakt wat betreft druk op de hand eigenlijk niet uit. of iknou de langerestandaard hendels gebruik of de korte sate stokjes het maakt geen verschil.
Waar ik eens naar ga kijken is in de diameters van de zuiger van de hoofd koppelpomp... groter is meer olie per slag maar een kortere slag grotere druk. klinkt niet prettig maar denk dat dat het mischien best eens kan wezen... nou ja moet er nog even over slapen zoals jullie lezen...

later.

p.s. al een hele dag regen in queensland australia... kan je beter in nl zitten... trouwens wel een leuke bedrijfwagen gehad een holden commodore met een fijne v8 op de achterwielen... op die klei weggetjes en de esp eraf en sport shoft aan kan je lachen!
 
remhendel prima uit te wissellen.
koppelingshendel (kort) is dikker dan de originele hendel en knijp ik dus eerder tegen mijn ringvinger aan... wanneer ik met wijs+middelvinger koppel ... Krij daarom weer met originele koppelings hendel.

(achja, rijden... meer glijden :o )
 
Laatst bewerkt:
Aloha,

Nog een duit in de zak van cnc hendels dan:
Ik blijf de koppeling eigenlijk te zwaar vinden waardoor je in mijn ogen gevoel mist. Ik zou het liefst net als remmend de hendel met twee vingers willen bedienen. maar dat is met de hydraulische uitvoering niet echt mogelijk. Ik heb al zijdelings naar een durbahn setje gekeken maar die vind ik te duur en vraag me af of dat hetgene gaat brengen wat ik wil. Shit! Nu moet ik weer gaan klussen aan een kabelbediende koppeling. Of mijn hydraulische aanpassen. en ik heb al zo weinig tijd...

gr maarten

Had op mijn sp1 een brembo radiale hoofdcilinder 19mm van brembo gemonteerd.
Dat scheelde enorm...
Heb "koppelingscilinder" nog in de vitrine liggen trouwens..... :+
 
ik ben eigenlijk weer terug gegaan naar lange hendels
heb dan wel gelijk rcs brembo's erop gezet
vond die korte wel aardig,maar ik vind een langere remhendel veel beter te doseren
in plaats van die korte crg/pazzo stokjes :N
Brembo_19RCS-1.jpg
*O*
 
Laatst bewerkt:
Bij mij zit deze erop, ook prima te doseren. Nadeel: geen stekkertje voor het remlicht, is echt voor de race.

accossato.jpg


Maar de goedkopere tip is om de radiale rempomp van een Blade (vanaf 2004) te gebruiken. Pralientje was daarnaar op zoek.

Kijken jullie trouwens nog op de najaarsrit in het Noorden (Martijn?). Er kan nog volk bij!

Sp1 -2 Najaarsmeeting 2011
 
IK heb de complete remset van een blade gemonteerd. Is erg goed merkbaar vindt ik en beter te doseren. Maar eerlijk gezegd, vindt ik voor op de weg de normale rem setup meer dan voldoende.

:W
 
ik ben eigenlijk weer terug gegaan naar lange hendels
heb dan wel gelijk rcs brembo's erop gezet
vond die korte wel aardig,maar ik vind een langere remhendel veel beter te doseren
in plaats van die korte crg/pazzo stokjes :N
[afbeelding] *O*

Teetaktlex, heb onlangs ook de RCS 19 van brembo op de SP gemonteerd. Heb wel de startknop houder wat betreft positie moeten omwisselen met de rempomp omdat anders de rempomp tegen de teller aankomt bij maximale stuuruitslag.

Had jij dat probleem ook? Of is er een andere oplossing??
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan