2012 bmw maxi scooter

Kan die achterveer voorspanning echt zoveel uit maken dan? banden spanning stond in het display op 2 voor en 2,2 achter wat mij niet overdreven leek.

Achterveer voorspaning staat dus veel te hoog, daar "trekt" hij de bocht in,
BMW advies van de banden spanning is ook veel te hoog helpt ook niet mee aan een neutraal gedrag.
 
tja jouw probleem is dat je vooral een integra als referentie hebt.
k heb op beiden gereden en beiden hebben uiteraard goede en slechte punten
maar toch als het om wegligging gaat dan staat de intagra gewoonweg heel erg hoog.
ik kon maar niet stoppen met lachen als ik weer eens een bocht indook met de integra wat een bodemvrijheid heeft deze.
en ook als het inderdaad over de soepelheid van het blok gaat komt de bmw niet in de buurt van de integra.
toch vraag ik mij erg af of de voor of achterband bijv niet versleten zijn. 21000 km is te hopen dat dit wel het geval is.
maar toch mijn gp800 en ook de burgman 650 gaven/geven een heel vaag gevoel aan de voorkant naarmate de band slijt en aan vervanging toe is.
vanuit stilstand heb je gelijk wat de bmw betreft voor een machine met 60 pk komt hij net te traag op gang. eenmaal opgang gaat hij als een speer en de tussen sprints zijn ook erg goed. is deze bmw sowieso standaard al beter af met een poini mallosie dr pully jcosta etc.
maar goed ook bmw zelf heeft dit al goed begrepen en dit bij het nieuwe model al opgelost.
het is een fijne scooter maar net als bij de meeste motoren hebben de eerste generaties nog wat fine tuning cq verbetering punten die vervolgens bij nieuwere modellen uitgekristalliseerd word.
bij de integra ergerde ik mijn juist aan het trage gasreactie bij gesloten stand en tussen acceleratie.

in iedergeval altijd goed om proef te rijden.
ik heb gedurende mijn burgman 650 perioden op allerlei scooters proefgereden.
e het heeft dan ook lang geduurd voordat er eindelijk goede scooters voorbij kwamen omdat de 650 lange tijd eenzaam aan top stond met de tmax 500 in scooter land.
en nu zijn er ineens zoveel keuzen.
de majesty 400 is van een comfortabele scooter na een zeer smakelijke stoere xmax400 getransformeerd.
de sym 400 en 600 zijn er intussen bijgekomen.
gp800 en aprilia srv850 de c600 en gt650, de integra 750 de prachtige piaggio 500 modellen en de mp3. en wie had er vroeger nou gedacht dat je met een 300 cc zoveel lol on hebben als op de cube 300 de downtown 300en 350 die nog komt, de bev 350 en zelfs de burgman 650 is iets stoerder geworden.
keuzen zat voor een ieder nu sinds pak hem beet 2007 minder saai dan voorheen.

succes
 
Mario

Ik had zo goed als dezelfde ervaring als jij.
De herrie uit t blok, dat me snel irriteerde en ook dacht of t blok wel heel zou blijven.
De akra heb ik nauwelijks gehoord.

Ook de dip bij t optrekken en belangrijk...ik voelde me niet relaxed en was niet aan t genieten.

Daarna heb ik een rit gereden op een tmax 530 en dat ding reed waanzinnig, wendbaar, stil, enorm vertrouwen!
Moet je ook s op rijden!

Maar toch heb ik goede hoop op het nieuwe model, aangezien veel dingen blijkbaar al zijn verbeterd volgens sommigen (herrie uit t blok).
 
mario rijdje nu op de 300 rond of heb je de integra ook nog steeds?
als dat zo is heeft die tmax 530 ook nog een hele kluif aan je honda haha.
 
Tja de integra heeft hoe meer ik op andere scooters rij wel een hele goede indruk achtergelaten :) en dat was dan nog de 700!!

Maar dat in de bocht trekken van het stuur bij de C600 blijft mij verbazen, banden waren zeker niet nieuw maar ook zeker nog niet op, denk zo halverwege tot 2/3 en totaal niet vierkant ofzo, zoals Ferry al zij geeft dit een erg non relaxt gevoel.

Volgende op de planning staat een Tmax 530.
 
Was het maar waar Sossa, bij mij geen ruimte voor 2 motoren, dus tot er wat anders komt toeren we lekker door op de Forza die het nog steeds erg lekker doet :)

mario rijdje nu op de 300 rond of heb je de integra ook nog steeds?
als dat zo is heeft die tmax 530 ook nog een hele kluif aan je honda haha.
 
Kan die achterveer voorspanning echt zoveel uit maken dan? banden spanning stond in het display op 2 voor en 2,2 achter wat mij niet overdreven leek.

nee is redelijk laag zelfs, maar maakt erg veel uit.
advies van BMW 2.5-2.9, dribbelde mijn voorkant naar buiten bij iedere snellere haarspeld,
nu 2.3-2.5 bij eerste ritje meteen schaamrandjes weg.

ik moest mijn C eerst de bocht in trekken, veer net zo lang verhoogt tot ie neutraal door de bocht ging en gaat, dus meer op zijn neus.
 
Laatst bewerkt:
Mario: ik was lyrisch over de tmax 530 na mn proefrit.
Totaal op mn gemak, binnen 5 minuten reed ik met muziek aan, wendbaar, zeer snel (heb er n paar motoren zoek gereden), tijdens t rijden stil en trillingsvrij.
Toen ik zag hoe laat t was, schrok ik me rot....was al 2,5 uur aan het rijden hahaha.

Later n 2009 tmax 500 proefgereden en die vond ik helemaal niks.
Dus een model kan na aanpassing veel beter gaan rijden en dus kan ik niet wachten op de nieuwe BMW.

Waarom ga je eigenlijk proefrijden op zulke machines als je net een nieuwe hebt gekocht, als ik vragen mag?
Ik bedoel, dit is de top in scooters dus is de kans groot dat ze beter en veel sneller rijden dan die van jezelf.


Rockettheo: je hebt door de achterveer te stellen, het stuurkarakter veranderd.
Dat ga ik onthouden voor later.
 
Laatst bewerkt:
Ferry, Forza is een instap na 18 jaar geen motor (laatste was een Honda shadow VT-1100) meer gereden te hebben, het bevalt zo goed dat we nu al verder aan het kijken zijn om volgend jaar weer wat nieuws aan te schaffen ;)

Forza bevalt erg goed maar het mag net een stapje groter/sneller zonder aan agiliteit in te willen leveren, de Integra staat nu op de eerste plek maar erg spijtig dat de bergruimte standaard zo beperkt is :(

Btw, met mijn zoon achterop was het stuurgedrag van de C600 niet veel anders dan alleen (nog hoger zwaartepunt), dus of die voorspanning nu echt zo veel uit zal maken vraag ik mij af :?
 
Laatst bewerkt:
Ferry, Forza is een instap na 18 jaar geen motor (laatste was een Honda shadow VT-1100) meer gereden te hebben, het bevalt zo goed dat we nu al verder aan het kijken zijn om volgend jaar weer wat nieuws aan te schaffen ;)

Forza bevalt erg goed maar het mag net een stapje groter/sneller zonder aan agiliteit in te willen leveren, de Integra staat nu op de eerste plek maar erg spijtig dat de bergruimte standaard zo beperkt is :(

Btw, met mijn zoon achterop was het stuurgedrag van de C600 niet veel anders dan alleen (nog hoger zwaartepunt), dus of die voorspanning nu echt zo veel uit zal maken vraag ik mij af :?

dat zwaartepunt verhaal zit mij niet lekker, (en geloof er geen barst van, Sorry :o )
Scooter is juist laag zwaartepunt, blok bijna of op ashoogte, bij de BMW zit de tank onder het blok, alle gewicht zit sowieso laag tot heel laag tov een motor, dat is het concept.
het typische scooter gedrag, dat omvallen lijkt daar natuurlijk erg op en is met wat spelen met de achterveer (of met de voorvork olie) te verbeteren of weg te krijgen.
 
Ik zeg ook niet dat de C600 een hoog zwaartepunt heeft maar vanwege de hoge zit heb je dat uiteindelijk wel en zo kwam het ook op mij over.

dat zwaartepunt verhaal zit mij niet lekker, (en geloof er geen barst van, Sorry :o )
Scooter is juist laag zwaartepunt, blok bijna of op ashoogte, bij de BMW zit de tank onder het blok, alle gewicht zit sowieso laag tot heel laag tov een motor, dat is het concept.
het typische scooter gedrag, dat omvallen lijkt daar natuurlijk erg op en is met wat spelen met de achterveer (of met de voorvork olie) te verbeteren of weg te krijgen.
 
Ferry, Forza is een instap na 18 jaar geen motor (laatste was een Honda shadow VT-1100) meer gereden te hebben, het bevalt zo goed dat we nu al verder aan het kijken zijn om volgend jaar weer wat nieuws aan te schaffen ;)

Forza bevalt erg goed maar het mag net een stapje groter/sneller zonder aan agiliteit in te willen leveren, de Integra staat nu op de eerste plek maar erg spijtig dat de bergruimte standaard zo beperkt is :(

Btw, met mijn zoon achterop was het stuurgedrag van de C600 niet veel anders dan alleen (nog hoger zwaartepunt), dus of die voorspanning nu echt zo veel uit zal maken vraag ik mij af :?

Ha, ook daarmee had ik hetzelfde.
Had 20 jaar niet meer gereden (laatste was n kawasaki zzr 600) en heb n honda pcx 125 gekocht. Na een paar maanden ingeruild voor mn aprilia.
Later een bmw 1200 gs erbij gekocht en die later ingeruild voor n 800 gs die ik weer heb omgeruild voor n piaggio mp3 voor mn vriendin.

Zelfde wendbaarheid maar snellere scoot?....tmax 530


Is er al meer bekend over de nieuwe bmw sport?
 
Laatst bewerkt:
Vond dit plaatje,

bmw-scooter.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan