Het Aprilia RS125 topic (3)

:] Beste RS125 2 smokers!

Ben niet nieuw op het forum, maar wel met dit account en al tijden niet meer online geweest.

Zal mij even voorstellen, Ben Stefan en ik kom uit Alkmaar. Ben erg fan van de 2 takt en al 4 jaar bezig met verschillende RS125'ers. Heb er 2 opgeknapt en doorverkocht. Bezit nu nog een 2002 gp1 (regenboog variant).

Nou weet ik dat er meerdere discussies hier over zijn, maar aangezien het forum wat leven kan gebruiken, zat ik te denken nog maar eens een discussie te starten.

Ik bezit nu een standaard RS en heb mij weer laten verleiden tot de koop van een Giannelli en een 34mm carb (d'ellorto). Nou zit ik een beetje met de afstelling, dus ik dacht wat zijn jullie ervaringen hier mee? en is het wijsheid nog andere dingen aan te passen? ik rij het liefst met 15 graden + dus geen winterafstelling, tevens mag het aan de "safe side" zitten met de afstelling.

Graag jullie gewaardeerde meningen! :D
 
:] Beste RS125 2 smokers!

Ben niet nieuw op het forum, maar wel met dit account en al tijden niet meer online geweest.

Zal mij even voorstellen, Ben Stefan en ik kom uit Alkmaar. Ben erg fan van de 2 takt en al 4 jaar bezig met verschillende RS125'ers. Heb er 2 opgeknapt en doorverkocht. Bezit nu nog een 2002 gp1 (regenboog variant).

Nou weet ik dat er meerdere discussies hier over zijn, maar aangezien het forum wat leven kan gebruiken, zat ik te denken nog maar eens een discussie te starten.

Ik bezit nu een standaard RS en heb mij weer laten verleiden tot de koop van een Giannelli en een 34mm carb (d'ellorto). Nou zit ik een beetje met de afstelling, dus ik dacht wat zijn jullie ervaringen hier mee? en is het wijsheid nog andere dingen aan te passen? ik rij het liefst met 15 graden + dus geen winterafstelling, tevens mag het aan de "safe side" zitten met de afstelling.

Graag jullie gewaardeerde meningen! :D

Ola!

Helaas kan ik je qua afstellingen ed niet helpen, maar welkom :)
 
Ik vind het prima, lekker dampen! Even kijken waar we allemaal vandaan komen en centraal punt prikken.

Van de zomer centraal rondje knetteren!
Wie wil:

Roy, Gelderland - Doetinchem
Itakura, Overijsel - Raalte
DaveVR46, Flevopolder - Lelystad
JanLavoo, N-Holland - Zandvoort
Tommy-G, N-Holland - Wassenaar

Zet mij der ook maar bij
 
Patátoe patàtoe!

;)

Waar het ligt weet ik wel, waar de provinciale grenzen liggen niet. Ik ben er nog geen slagbomen tegen gekomen :P
 
Laatst bewerkt:
Beetje stil hier zeg, ik kickstart wel even een gesprek met de verstralers die ik onlangs op mn motor heb gemonteerd.

full


Nu zie ik tenminste weer echt wat op onverlichte wegen
 
Eindelijk het actieve RS125 topic gevonden. Was moeilijk te vinden, vraag me niet waarom??
Dus dank voor de link :}
Zal onderstaande even aan mijn broertje doorgeven.
Ben bij PS Tuning geweest.

Voor 275 euro wordt de cylinder gelast, gehohnt en van een nieuwe Nikasil wand voorzien.
Compleet met snelle zuiger.
Is ongeveer wat het in Duitsland zou kosten.

Voor 500 euro :
- Cylinder reviseren
- Kop perfect glad maken
- HP CDI
- Woesner gegoten alu zuiger
- alle pakkingen
- ander membraan
- Alles afgesteld op de Dynojet ( ontsteking / CDI / carburateur )
- Programma mee voor op pc om de CDI qua programma te veranderen

Begrijp ik het goed dat het herstellen van de cilinder (lassen hohnen en Nikasileren) inclusief een nieuwe zuiger 275 Euro kostte. Daar komt dan nog wel wat bij voor pakkingen en zuigerveren bij toch?, maar da's enkele Euro's.

Herstellen en een compleet setje (zuiger, veren, pakkingen) voor een honderdje of 3?
Het gaat alleen om het materiaal, sleutelen en inrijden doen we zelf.

Mij voorstellen als RS125 rijder kan ik helaas niet, maar aan moter heb ik eigenlijk geen gebrek.
Ik vind de RS125 wel een erg leuke motor en het rijdt leuk. Geweldig dat 2-takt gejank :Y !! Echt heel hard gaat het niet, maar de funfactor is absoluut OK. Mijn broertje heeft een RS125 waar nu een nieuwe zuiger/cilinder opmoet, maar dat is waarschijnlijk gezien de vraag hierboven wel duidelijk..... :')
 
Laatst bewerkt:
Heb er één gevonden. Een volledig originele 2008 Spain's nr 1 met 2600 km op de teller.

Nu ben ik nog op zoek naar een 34 mm carburateur. Iemand een goede over?
 
Gefeliciteerd Mike, veel plezier ervan!

Eindelijk het actieve RS125 topic gevonden. Was moeilijk te vinden, vraag me niet waarom??
Dus dank voor de link :}
Zal onderstaande even aan mijn broertje doorgeven.Begrijp ik het goed dat het herstellen van de cilinder (lassen hohnen en Nikasileren) inclusief een nieuwe zuiger 275 Euro kostte. Daar komt dan nog wel wat bij voor pakkingen en zuigerveren bij toch?, maar da's enkele Euro's.

Herstellen en een compleet setje (zuiger, veren, pakkingen) voor een honderdje of 3?
Het gaat alleen om het materiaal, sleutelen en inrijden doen we zelf.

Mij voorstellen als RS125 rijder kan ik helaas niet, maar aan moter heb ik eigenlijk geen gebrek.
Ik vind de RS125 wel een erg leuke motor en het rijdt leuk. Geweldig dat 2-takt gejank :Y !! Echt heel hard gaat het niet, maar de funfactor is absoluut OK. Mijn broertje heeft een RS125 waar nu een nieuwe zuiger/cilinder opmoet, maar dat is waarschijnlijk gezien de vraag hierboven wel duidelijk..... :')

Lijkt me reële prijs ja.
 
Lijkt me reële prijs ja.
OK, dan geef ik dat even door aan mijn broer.
Ik zou eerder naar PS tuning gaan dan de zooi op te sturen naar een bedrijf in Dld en maar hopen dat je iets (hopelijk het goede) terugkrijgt. . .
 
Laatst bewerkt:
Helaas, maar zal online toch wel te vinden zijn?

Ja klopt, maar eigenlijk voornamelijk op buitenlandse websites. Ik denk overigens dat een spruitstuk van een rotax max cilinder exact gelijk is, dus ik ga hier even voor kijken. Heb wel een kartshop in de buurt.
 
Zo, rustig hier. Deze brommers sterven schijnbaar toch uit, lijkt het.

Gister de SX nog uitgelaten, maar de powervalve blijft hangen. Niet echt handig. Deze blijkt gevoeliger te zijn dan die van de RS250. Die heb ik onlangs eens opengetrokken om te reiningen, na een jaar of drie rijden, maar daar mankeerde niets aan.

Maar goed, op zo'n SX kun je er wel super makkelijk bij. Dat is weer een voordeel.
 
De originele van de 250 zijn prut. Die van de 125 moet je alleen af en toe schoonmaken.

Maar uitsterven niet direct maar wel weinig gebruikt.

Heb de mijne vandaag van stal gehaald, kort rondje gemaakt. Ga toch maar ff die versnellingsbak olie verwisselen, dan meer kilometers maken.

Tof ding :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan