Het Aprilia RS125 topic (3)

True! Maar die kosten me al veel vrije dagen ;)

En idd ik durf niet met de Aprilia's (op het circuit) te rijden ;) Ga as zondag de 125 weer eens uitlaten! na de revisie nog niet weer gereden. Nu zondag mooi rondje aan bezoekjes dus gaan we hem ff inrijden.
 
Hmmm!

Ik moet iig een nieuwe kettingset erop gooien, maar helemaal lekker lopen doet hij niet.

Mist wat topvermogen en loopt meestal beter als ik de choke erop zet. In z'n 1 geen probleem, bij doorschakelen naar 2 en 3 even duidelijk inhouden in 3 maar loopt er soepel door als ik de choke erop zet. Daarna vooral hoog in toeren wat moeite. Ook dan beter met choke.
-Kan puur afstelling zijn (liep goed voor de revisie)
-De oude benzine die zich afgezet heeft (revisie was al 8 maand geleden, zit er dus al bijna een jaar stil in)

Heb nu 1 tank leeggereden en er weer 98 in gegooid. Begon op het laatst van die eerste tank wel beter te lopen maar nog niet zoals vorig jaar.

Goedkope tips?
Mijn gok is spul bij PS neerzetten en even goed laten reinigen en afstellen.
 
Ik zou idd op oude benzine gokken, waarschijnlijk is dit gaan verzepen en heeft t je carburateur verstopt. Mijn ervaring is dat de rs125 carb erg gevoelig is voor vuil waarna de motor net niet lekker loopt. Ik zou m goed schoonblazen en misschien ultrasoon reinigen. Is goedkoop om te doen en lost misschien al de problemen op voordat je er weer geld tegenaan moet smijten :)
 
Ja dat dacht ik ook.

En hoe is jullie ervaring met de zogeheten wondermeuk á la Forte? Ben er zelf niet zo'n fan van maar misschien zijn jullie ervaringen beter.
 
Iemand hier interesse in een (nieuwe) RS125 Wiseco zuiger ?

Maat is nu 53.95 maar kan ook in een andere maat geleverd worden.

Gaat weg wegens overcompleet.

Kost normaal €160 mag nu wel weg voor €100.

Mvg Dave
full
 
Ben bang dat die van mij total loss is. Maandagavond werd ik door een auto afgesneden, de bestuurder zocht een parkeerplaats, lette niet op en sloeg zomaar af. Ik ben met een snelheid van ongeveer 40 tegen het achterportier gebotst en over de auto heengevlogen, heb 24 uur in het ziekenhuis gelegen maar geen ernstig letsel of botbreuken.

De voorvork is zo krom dat het voorwiel aanloopt tegen de kuip en er lijkt geen verband meer in de hele motor te zitten, alle kappen kieren, het zadel wil niet meer vastklikken en de voorkuip zit helemaal uit lijn. Ik ga er dus vanuit dat ie total loss is en ben op zoek naar een nieuwe rs125, het liefst 11kw. Als iemand er een weet te staan hoor ik het graag.
 
Kutzooi...

Je haalde hem in en hij ging links dus? Altijd gevaarlijk zeker als ze al langzamer rijden.

Succes met de zoektocht en ik vermoed de spierpijn.
 
Nee auto kwam me tegemoet. Ze kwam een weg langs een plantsoentje uitgereden waar ik al van schrok maar toen sloeg ze de weg aan de andere kant van het plantsoentje 20m verderop weer in zonder te knipperen of wat dan ook. Gelukkig minderde ik al snelheid toen ze de weg opschoot. Schuld is gelukkig al officieel ook door de verzekeringsmaatschappij bij haar gelegd maar hoe dan ook zwaar klote want ik zit zonder vervoer en lopen gaat ook kut
 
Vandaag ook maar weer eens op mijn rs125 gereden.
Heb er na mijn crt-dag op Assen bijna niet meer op gereden ;( (gebroken pols en druk met werken)

Tijdje terug ook maar besloten om mn Appie een beurtje te geven (nieuwe motorolie, zuiger en cilinder opnieuw nicasilen)

Cilinder is nu ook iets bewerkt/mooier afgewerkt na advies van een proffesionele tuner en er zit nu een nieuwe Rotax zuiger in.

Liep al goed maar lijkt nu van onderin wat beter en mooier op te pakken, hoe ie bovenin loopt weet ik nog niet aangezien ik nog moet inrijden.

Heb er ook andere rem/koppelingshendels op gezet helemaal in de Italiaanse stijl.

Heb mn andere zitje naar de bekleder gebracht, deze laat ik knalrood bekleden ipv het originele rood-oranje.
full
 
Laatst bewerkt:
Hallo allemaal, ik lees hier al een tijdje mee, mijn naam is Kevin Frederiks en heb gisteren een Aprilia RS 125 uit 2000 toegevoegd aan mijn verzameling.
Op de Jolly Moto uitlaat na is de motor verder standaard en heeft momenteel 8900km op de teller staan.
Heb nog wel wat plannen om aanpassingen te maken aan de motor, om te beginnen wat carbon Tyga onderdelen.

Hier alvast wat foto's:

12049583_707745589358868_5023198838916699569_n.jpg

11218770_707745616025532_7205902757079104329_n.jpg

10846033_707745669358860_2029090498234371231_n.jpg

12047078_707745632692197_3995553321616090912_n.jpg
 
Nou ik ben wel lekker aan het knutselen. Na het ongeluk wat ik heb gehad bleek dat de kuip toch wel echt afgeschreven was, kon niet meer worden gemonteerd. Na een hoop gedoe besloten om deze kans te benutten om eindelijk eens een streetfighter te bouwen, nog niet helemaal af maar ziet er al strak uit. Foto's volgen binnenkort.
 
Nou ik ben wel lekker aan het knutselen. Na het ongeluk wat ik heb gehad bleek dat de kuip toch wel echt afgeschreven was, kon niet meer worden gemonteerd. Na een hoop gedoe besloten om deze kans te benutten om eindelijk eens een streetfighter te bouwen, nog niet helemaal af maar ziet er al strak uit. Foto's volgen binnenkort.

Ik ben benieuwd!!!!!

Dit jaar ga ik ook weer aan een mooi project beginnen..... *O*
 
Terug
Bovenaan Onderaan