Het Aprilia RS125 topic (3)

Mannen, na bijna 3 jaar veel plezier wil ik aan aan een nieuw project beginnen en heb ik mijn RS-125 ItalKit uitvoering te koop aangeboden.

Deze is compleet dealer onderhouden door PS Tuning en absoluut de snelste en sterkste RS 125 van NL. Inclusief DynoJet uitdraai.

Natuurlijk wilde ik deze motor ook aan jullie voorleggen.
Opstappen en rijden...
Nette prijs..

Voor meer info : http://link.marktplaats.nl/m931832426

Rs 2.jpg
 
Laatst bewerkt:
Kijk en daar ga je de mist in... dit is niet de sterkte 125... dit is een 140 :P Maar mooie lijn!

Mijn 125 gooide er 23.6kw (32.1pk) aan het wiel uit :)
 
Laatst bewerkt:
Mooi ding!

Vraagje, valt jullie RS ook gewoon bijna meteen uit? Hij draait alleen stationair wanneer hij op temperatuur is, dit betekent dat ik hem meteen moet rijden want anders valt hij uit.
 
stationair toerental is eenmaal warm gewoon 1250, ik heb het dus afgesteld volgens WPHB.
Brandstofschroef is 3 turns out, dit is wel net iets meer dan de geprefereerde 1-2 turns out maar dit betekent toch niet dat hij daardoor koud niet stationair loopt?

En de stationair schroef is geen idee maar ik denk 5-6 turns out? Dit is normaal volgens mij.
 
Laatst bewerkt:
Goedenavond,

Ik heb 2 maanden geleden een RS125'je aangekocht uit '99 en ben er tot nu toe heel tevreden van.
Ik heb recent wel een probleem ondervonden, als ik in 4e versnelling doortrek en ik kom aan 120km/u
en ik ga naar 5e of 6e versnelling dan trekt de motor nog even door, waarna het toerental ineens in elkaar zakt... alsof hij geen benzine of ontsteking meer krijgt? Dit gebeurt enkel in 5e en 6e versnelling en enkel boven de 120km/u...

Ik ben zelf niet zo heel bekend met 2takt motoren (eerder met 4 takt) en hoopte dat jullie hier toevallig een idee over hebben ( ik ben al een tijdje het topic hier aan het volgen :D zeer interessant! :) )

Wat er niet standaard is aan :

Arrow uitlaat met Gianelli demper.
CDI ontgrensd.

De motor heeft 26000 km op de teller staan en ik heb jammer genoeg geen idee van de onderhoudsgeschiedenis.
Maar hij trekt wel goed door in 1e,2e,3e en 4e...
Ik weet dat het benzinekraantje niet werkt in de 'on' positie en dus rijd ik altijd op reserve, maar aangezien hij in de andere versnellingen wel benzine krijgt en goed afgesteld staat (op een gestotter rond de 6000 tpm na) zou ik het raar vinden dat dit in 5e en 6e niet zo is?

Groeten,

Bart
 
Ik had ook een soortgelijk probleem bij mijn rs125. Als ik 100 reed in zn 5 of 6 en volgas gaf viel ie spontaan uit en als ik echt flink doorreed viel ie opeens bij 140km/h ook uit. Dit komt volgens mij doordat ie dan net een klein beetje te arm staat afgesteld waardoor ie bij zware belasting net niet genoeg krijgt. Ik heb toen de gasnaald een standje hoger gezet waarna het probleem was opgelost. Daarna 100 km snelweg gereden zonder problemen. Je kan ook een iets grotere hoofdsproeier proberen, lijkt mij een betere oplossing maar die kon ik helaas nergens in de buurt krijgen. Ik heb nu ook een arrow uitlaat met 126 hoofdsproeier, 62 mid sproeier en mengselschroef 2/2,5 slag uit. Gasnaald weet ik ff niet meer uit mn hoofd.
 
Verstopte luchtfilter of benzinefilter?
Als ik tijdig de koppeling inknijp dan krijg is hem terug in toeren wel...
Heb niet aan mijn sproeiers enzo geprutst en hij trok 2 weken terug nog perfect door tot boven de 140... :S

Trouwens vraagje, Sausenthaler is dat een betrouwbare leverancier voor onderdelen?
Zoek er een hogedrukkopje, lagers, keerringen, Wossner zuiger en 34 mm VHSB te kopen...
Want hij heeft wel mooie prijzen in vergelijking met de andere sites die ik vind..
En als je een RAVE klep koopt, pak je best RAVE 2 of RAVE 3?

Alvast bedankt voor de hulp!
 
Verstopte luchtfilter of benzinefilter?
Als ik tijdig de koppeling inknijp dan krijg is hem terug in toeren wel...
Heb niet aan mijn sproeiers enzo geprutst en hij trok 2 weken terug nog perfect door tot boven de 140... :S

Trouwens vraagje, Sausenthaler is dat een betrouwbare leverancier voor onderdelen?
Zoek er een hogedrukkopje, lagers, keerringen, Wossner zuiger en 34 mm VHSB te kopen...
Want hij heeft wel mooie prijzen in vergelijking met de andere sites die ik vind..
En als je een RAVE klep koopt, pak je best RAVE 2 of RAVE 3?

Alvast bedankt voor de hulp!

Beide nakijken is een simpel klusje. Simpel gedacht, hogere snelheid vraagt hij meer lucht en benzine... kan best iets vervuild zijn. En als je geen idee hebt van het onderhoud is een zuiger wissel en overige zaken qua onderhoud sowieso geen overbodige luxe voor het kapot loopt.
 
Ik ben sowieso van plan om binnen een goede maand het blok te reviseren :)
Heb geen ervaring met RS blokken/ 2takt blokjes reviseren maar wel met 4taktblokken dus zal hopelijk wel lukken.

Wat zijn punten die zeker aangepakt moeten worden?
Alle lagers en keerringen in het blok vervangen en kruk laten reviseren, nieuwe koppelingsplaten en veren, nieuwe zuiger en cilinder laten nakijken (ineens ook beetje laten bewerken) is wat ik nu denk te doen...

Zal beiden eens nakijken. Snap alleen dan niet waarom hij bij het innijpen van de koppeling plots weer in toeren klimt?
 
Ik ben sowieso van plan om binnen een goede maand het blok te reviseren :)
Heb geen ervaring met RS blokken/ 2takt blokjes reviseren maar wel met 4taktblokken dus zal hopelijk wel lukken.

Wat zijn punten die zeker aangepakt moeten worden?
Alle lagers en keerringen in het blok vervangen en kruk laten reviseren, nieuwe koppelingsplaten en veren, nieuwe zuiger en cilinder laten nakijken (ineens ook beetje laten bewerken) is wat ik nu denk te doen...

Zal beiden eens nakijken. Snap alleen dan niet waarom hij bij het innijpen van de koppeling plots weer in toeren klimt?

Drijfstang en check/schoonmaken de PV als je die hebt.
 
rokende, toerende, racende 2-takt rijders

kart circuit "Pottendijk" te Emmen

2-takt rijders treffen

Zet deze datum vast in je agenda !

Maandag 14 september 2015

Wij gaan , zoals vanouds, een hele dag, van 10.00 uur tot 18.00 uur, urenlang heerlijk sturen. Tussendoor is er uiteraard genoeg tijd om wat uit te rusten, bij te praten, te kijken naar anderen, de brommer/motor af te stellen, foto’s te maken en een topdag te hebben.
En jij bent van harte welkom!

Bochten, bochten, bochten en nog eens bochten. Daar heb je toch een tweetakt voor gekocht?
Een lichte stuurfiets is gemaakt voor dit werk en geeft enorm veel plezier op dit soort dagen. Iedereen rijdt zijn of haar eigen tempo, er worden géén rondetijden bijgehouden, het is geen race. Natuurlijk is er altijd een gezonde onderlinge competitie, maar het belangrijkste is, dat iedereen gewoon lekker aan het rijden is!

Dus: Heb je ook zin om 8 uren lang voor een schijntje heerlijk te kunnen sturen voor maar € 60,- mail dan even naar: a.molenaar1@quicknet.nl

Rokende groeten en tot 14 september!
Arie, Jan en Berno
 
Iemand nog een leuke, nette, rs125 in de aanbieding? Het liefst modeljaar 99 -05 model of een 2006.
 
Weet iemand hier een goed adres om de RS af te laten stellen in Zuid-Holland (het liefst rond Rotterdam)?
 
Nog even een reminder ;)




rokende, toerende, racende 2-takt rijders

kart circuit "Pottendijk" te Emmen

2-takt rijders treffen

Zet deze datum vast in je agenda !

Maandag 14 september 2015

Wij gaan , zoals vanouds, een hele dag, van 10.00 uur tot 18.00 uur, urenlang heerlijk sturen. Tussendoor is er uiteraard genoeg tijd om wat uit te rusten, bij te praten, te kijken naar anderen, de brommer/motor af te stellen, foto’s te maken en een topdag te hebben.
En jij bent van harte welkom!

Bochten, bochten, bochten en nog eens bochten. Daar heb je toch een tweetakt voor gekocht?
Een lichte stuurfiets is gemaakt voor dit werk en geeft enorm veel plezier op dit soort dagen. Iedereen rijdt zijn of haar eigen tempo, er worden géén rondetijden bijgehouden, het is geen race. Natuurlijk is er altijd een gezonde onderlinge competitie, maar het belangrijkste is, dat iedereen gewoon lekker aan het rijden is!

Dus: Heb je ook zin om 8 uren lang voor een schijntje heerlijk te kunnen sturen voor maar € 60,- mail dan even naar: a.molenaar1@quicknet.nl

Rokende groeten en tot 14 september!
Arie, Jan en Berno
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan