Motor gekocht met lekke uitlaat

Yamaha 650SE

Rookie
4 mei 2007
18
0
Hallo allemaal,

Ik heb gisteren een Honda CBR1000F aangeschaft bij een motor winkel.
Daar heb ik een proefrit opgemaakt en de motor is in goede conditie voor een 93-er.

Gisteren toen ik thuis kwam, liet ik het geluid van de motor horen aan een vriend van me.
Die vertelde meteen dat hij er een vreemd geluid in vond zitten.

Na een kleine controle bleek de onderkant van de rechter uit laat lek te zijn.
Dit heb ik tijdens de proefrit niet gezien/gemerkt en zelf toen ik thuis was niet.

Bij deze motorwinkel zit standaard een afleveringsbeurt op alle verkochte motoren.

Mijn vraag is nu: is dit voor mijn eigen rekening? Ik heb het immers niet gezien tijdens de proefrit. Of is de winkel in gebreke, omdat de motor is verkocht zonder gasdichte uitlaat?

De winkel heeft bovag, maar deze motor kostte 2100 euro. Denk niet dat dat voor deze motor van toepassing is.

Ik wacht even af hoe het verder gaat. Ik heb contact gezocht met de winkel en vroegen mij langs te komen. Ze hebben het bekeken, liepen weg en komen terug met een goede 2e hands uitlaatdemper. PRIMA! Wat mij betreft :D

Deze demper gaan ze er volgende onder zetten, maar er is niets gezegd over een eventuele betaling. Zelfs niet toen ik vroeg of ik "ergens op moest rekenen".

Wat zou fair zijn? Moet ik hier voor betalen of hadden ze dit tijdens het afleveren moeten zien? Ik heb een goed gevoel bij deze motorzaak en wil het contact ook graag goed houden.
 
waarschijnlijk gewoon service op een punt wat ze zelf gemist hebben :Y
 
Ik wacht even af hoe het verder gaat. Ik heb contact gezocht met de winkel en vroegen mij langs te komen. Ze hebben het bekeken, liepen weg en komen terug met een goede 2e hands uitlaatdemper. PRIMA! Wat mij betreft :D

Deze demper gaan ze er volgende onder zetten, maar er is niets gezegd over een eventuele betaling. Zelfs niet toen ik vroeg of ik "ergens op moest rekenen".

Wat zou fair zijn? Moet ik hier voor betalen of hadden ze dit tijdens het afleveren moeten zien? Ik heb een goed gevoel bij deze motorzaak en wil het contact ook graag goed houden.
Klinkt alsof het gewoon goed is zo. Neem een doos gebakjes mee volgende week :)
 
Je hebt hem bij een motorwinkel gekocht. Een beetje motorwinkel neemt dit voor eigen rekening en ziet jou een volgende keer terug.
 
Welke motorzaak is dat?
Het is altijd leuk om goede ervaringen te horen over motorzaken i.p.v. negatieve!!
 
Wat was de KM stand? Vind et wel veel geld voor een 1000f uit 93. Of heb ik dat verkeerd?
 
Laatst bewerkt:
valt volgen mij mee met veel geld, kik maar eens naar de gemiddelde prijs van een cbr...
trouwens is deze motor niet particulier gekocht en waarschijnlijk met garantie
 
klinkt als hele nette service, ik ben idd wel benieuwd naar de dealer, klinkt heel redelijk. maar het komt op mij dus gewoon over dat je niks hoeft te betalen!

En je kan altijd gebak brengen als je er wat voor terug iwlt doen:P een voordeel je kweekt wel goodwill, ze herkennen je de volgende keer:P kan je korting regelen xD maar laat eens wat fotootjes zien man!
 
In plaats van dat je je af vroeg of je 'ergens op moest rekenen' had je ook kunnen vragen 'Moet ik betalen of is dit voor jullie rekening?'

Dan was dit topic niet nodig geweest :P

Maar gefeliciteerd met je motor in ieder geval en klinkt als goede reclame voor een motorzaak :Y
 
Welke motorzaak is dat?
Het is altijd leuk om goede ervaringen te horen over motorzaken i.p.v. negatieve!!

Het is motorhuis Bakker in Nieuw Weerdinge. Ik heb een goed gevoel bij deze zaak. Ook voor de goedkopere motoren nemen ze uitgebreid de tijd voor je. Ik wilde graag een proefrit maken op die CBR, ook nog tegen sluitingstijd. Was geen probleem, ze haalden een accu op en ik mocht rijden.

Ik heb dat bijvoorbeeld bij Jager motoren in Hoogeveen anders meegemaakt :N ik heb bij hen een proefrit gemaakt op een Tryumph. Ketting was versleten. Op mijn vraag of dat binnen de aanschaf van de motor viel kreeg ik te horen "daar kunnen we over babbelen" Nou, akkoord. :) Ik gaf ook aan dat ik geen inruil had en dergelijke. Toen zei hij "dat is maar goed ook, want dan druk ik eerst 250 euro er bij op en haal ik het eraf voor je inruil" Ik dacht dat hij een grapje maakte, maar liep zo weg, om motoren af te leveren. Toen hij daar klaar mee was, heb ik nog 5 minuten gewacht om te "babbelen" maar meneer bleef bij een monteur staan praten en lachen. Hij had geen oog meer voor mij als klant.

Ik kreeg een heel lullig gevoel over me, dus zijn we weg gegaan.
Ben rustig langs hem gelopen en hij deed ook geen moeite om ons te stoppen.

Die middag raakte hij 3 klanten kwijt, want mijn maatje die ook alles hoorde, was ook op zoek naar een motor en een man die ik leerde kennen in de showroom (al voor de proefrit) vroeg me hoe die motor beviel. Ik vertelde hem het verhaal en hij vertrok ook.

Jammer dat het zo moest.
 
In plaats van dat je je af vroeg of je 'ergens op moest rekenen' had je ook kunnen vragen 'Moet ik betalen of is dit voor jullie rekening?'

Dan was dit topic niet nodig geweest :P

Maar gefeliciteerd met je motor in ieder geval en klinkt als goede reclame voor een motorzaak :Y

Haha inderdaad, maar ik wilde het woord "betalen" niet in de mond nemen, straks breng ik ze op ideeen :)
 
Het is motorhuis Bakker in Nieuw Weerdinge. Ik heb een goed gevoel bij deze zaak. Ook voor de goedkopere motoren nemen ze uitgebreid de tijd voor je. Ik wilde graag een proefrit maken op die CBR, ook nog tegen sluitingstijd. Was geen probleem, ze haalden een accu op en ik mocht rijden.

Ik heb dat bijvoorbeeld bij Jager motoren in Hoogeveen anders meegemaakt :N ik heb bij hen een proefrit gemaakt op een Tryumph. Ketting was versleten. Op mijn vraag of dat binnen de aanschaf van de motor viel kreeg ik te horen "daar kunnen we over babbelen" Nou, akkoord. :) Ik gaf ook aan dat ik geen inruil had en dergelijke. Toen zei hij "dat is maar goed ook, want dan druk ik eerst 250 euro er bij op en haal ik het eraf voor je inruil" Ik dacht dat hij een grapje maakte, maar liep zo weg, om motoren af te leveren. Toen hij daar klaar mee was, heb ik nog 5 minuten gewacht om te "babbelen" maar meneer bleef bij een monteur staan praten en lachen. Hij had geen oog meer voor mij als klant.

Ik kreeg een heel lullig gevoel over me, dus zijn we weg gegaan.
Ben rustig langs hem gelopen en hij deed ook geen moeite om ons te stoppen.

Die middag raakte hij 3 klanten kwijt, want mijn maatje die ook alles hoorde, was ook op zoek naar een motor en een man die ik leerde kennen in de showroom (al voor de proefrit) vroeg me hoe die motor beviel. Ik vertelde hem het verhaal en hij vertrok ook.

Jammer dat het zo moest.

Jager is een bekende hier op het forum... gebruik de zoekfunctie maar eens of kijk op baatsen.com.
Fijn dat je wel goed geholpen bent bij die andere zaak, al vind ik de motor wel aan de prijs (zeker met die KM stand) maar garantie op zo'n ouwe fiets kost natuurlijk ook wat.
 
Als ik alle reacties zo lees denk ik wel dat het goedkomt, wilde ook een beetje weten hoe de gemiddelde motorrijder erover denkt:) Ik denk inderdaad dat ik met iets van gebak aankom :) Als ze dan al van plan waren om iets te berekenen... haha
 
Jager is een bekende hier op het forum... gebruik de zoekfunctie maar eens of kijk op baatsen.com.
Fijn dat je wel goed geholpen bent bij die andere zaak, al vind ik de motor wel aan de prijs (zeker met die KM stand) maar garantie op zo'n ouwe fiets kost natuurlijk ook wat.

Oh, dus er zijn al meer negatieve ervaringen over die zaak. Nou ja, dom van ze. Over de prijs, het zou best kunnen dat het wat aan de hoge kant is, maar daarvoor krijg ik inderdaad wel een beetje garantie en als dit ook service is, is dat heel mooi meegenomen. Liever een beetje meer betaald, dan niet weten wat ik koop op marktplaats. Hoewel die bedragen ook rond hetzelfde hangen..
 
Bakker in Nieuw Weerdinge is geen zaak van "uurtje factuurtje". Soepel bedrijf die je soms even herinneren moet aan de after sales. Dus prima initiatief dat je weer terug bent gegaan. Dat kunnen zij ook waarderen. Gewoon gebak meenemen en je rondt de deal met een lach af.
 
full

full


Bij deze 2 fotos, wilde ook een filmpje toevoegen, maar dat lukte me hier niet.
Daarom ff zo:
 
Ik denk niet dat dealers motoren mogen verkopen die technisch niet goed zijn. Dus die lekke uitlaat moeten ze gewoon maken lijkt me, zonder bijkomende kosten.
 
Bakker in Nieuw Weerdinge is geen zaak van "uurtje factuurtje". Soepel bedrijf die je soms even herinneren moet aan de after sales. Dus prima initiatief dat je weer terug bent gegaan. Dat kunnen zij ook waarderen. Gewoon gebak meenemen en je rondt de deal met een lach af.

Dat is ook het gevoel dat ik er bij heb, ze komen allemaal vriendelijk over. Vanmorgen bijvoorbeeld even moeten wachten, komt er een vriendelijk meisje van kantoor af: "Koffie? Want motorrijden met deze temperaturen ben je daar vast wel aan toe!" Het komt wel goed, denk ik.
 
Terug
Bovenaan Onderaan