Werkgever gaat woon-werkverkeer met de motor verbieden.

Grootste onzin die er is. Dit krijg je als je beschikt over een ambtenarenapparaat en beleidsmakers met hoofdzakelijk een Alfa studie achtergrond, de geiten wollen sokken types.

De CO2 rugzak van een elektrische auto wordt pas gecompenseerd bij het bereiken van een km stand van ca. 200.000km.
Echter de levensduur van een accupakket bedraagt eveneens ca. 200.000km. Elektrische elektrische auto's zijn NIET milieu vriendelijker dan auto's met ICE motoren.

Ooit zo'n discussie gehad met een linkse groene sok , prototype boomknuffelaar / prater en EV adept .
Ik zou het me niet verbazen als ie bij die kwiebusjes was op de A10 om een lekker potje zichzelf aan het asfalt lijmen
te spelen.

Vervloekte me omdat ik in oude auto's rijd.. ( de meeste van mij zijn 20 jaar oud .. ofzo.. ) , altijd.
Dus ik vroeg aan hem, of ie wist hoe nieuwe auto's , en vooral die accu's gemaakt worden.
En dat dit niet van madeliefjes was, maar van zware metalen die diep uit de grond kwamen.
... waar die werden gewonnen, en hoeveel moeite en energie het kost , om daar een accu van te maken.
( fuck die Afrikaans paupers die er dood aan gaan, we kijken nu even alleen naar milieu belasting )

wist ie selectief niet.

Dus.. ik rij een auto, 28'ste eigenaar.. ( whatever ) , en het enige wat die auto nu nog "kost" is een wat hogere uitstoot
( ok ok.. meestal een ouwe 6 pitter ;p ) , en de slijtage onderdelen die nodig zijn om hem rijdend te houden.

Jij.. jij koopt elke 2 jaar een nieuwe auto , die per stuk pas over 10 jaar "milieu neutraal is" .

Dus... wie is hier nou slecht voor de bomen en de plantjes ? ;p

Jij ... of ik :)


Je zag dat er van binnen gewoon wat bij hem knakte _O-
 
Een hele grote vervuiler is het vervoer per zee. Wat denk je dat bunkerolie stokende motoren er aan vervuiling uitgooien?
Waarom denk je dat vervoer over zee zo goedkoop is?
De hoeveelheid brandstof per dag is voor een schip wel veel, maar per ton vervoerde lading natuurlijk uiterst gering.
 
Waarom denk je dat vervoer over zee zo goedkoop is?
De hoeveelheid brandstof per dag is voor een schip wel veel, maar per ton vervoerde lading natuurlijk uiterst gering.
mijn werkgever doet ook zee en luchtvracht.
voorlopig telt vooral de botttom line , door het gedoe in de rode zee lopen we een hoop omzet mis , het is een heel eind omvaren langs kaap de goede hoop.
die paar houti's die schepen aanvallen hebben een indrukwekkende CO2 footprint.
 
Auke legt het hier op een kinderlijk eenvoudige manier uit en dit is natuurlijk het enige dat hij ooit heeft gepubliceerd…. Natuurlijk niet, je hoeft zijn naam maar in te tikken en je hebt alle informatie binnen handbereik.

Het zou goed zijn als mensen zich er eens in zouden verdiepen voordat ze een mening vormen.
Google eens op bijvoorbeeld accu,s van elektrische fietsen en wat de werkelijke levensduur is.
Toch genoeg fietsen van 4 a 5duizend euro die na 2,5 3 jaar een defecte accu enz hebben. Bij de zoe lees je ook al veel accuproblemen en vervangingen en als je zo googled zonder rose bril staat er veel kapot elektrisch 4wiel blik te koop, varierend van kapotte cellen tot een te heet geworden bms enz.
 
Zowel Bikefreak als Auke Hoekstra onderbouwen hun bewering niet.
Ik heb er geen bewijs van, maar ik denk dat de accu van een elektrische auto geen 20 jaar meegaat zoals Auke beweert.
Ik weet niet of ik het mag vergelijken met mijn telefoon, maar die is nu 4 jaar oud en heeft nog 74% capaciteit, is nog nooit met een snellader opgeladen en heeft een intelligent laadprogramma dat wacht met volladen tot ‘s ochtends.

De levensduur van een accu is sterk afhankelijk van gebruik.

Accu’s degraderen ca. 2,5% tot 5% per jaar. Een en ander is onder andere afhankelijk van snelladen, al dan niet diep ontladen et cetera. Tesla claimt op basis van haar gegevens dat accu’s van auto’s met 300.000 km op de teller een degradatie hebben van ca. 13%. Bovag hanteert ca. 20% degradatie na 500.000 km.

Daarnaast gaat men uit van een levensduur van ca. 2000 laadcycli (aantal keren volledig geladen) voor een EV accu (eea ook weer afhankelijk van gebruik, snelladen, ontladen etc). Hoge temperatuur is funest voor de cellen.

VB. Een mustang Mach e heeft een accu van ca 70 kw met een actieradius van ca. 360 km. Exclusief degradatie zou je theoretisch ca. 700.000 kunnen rijden op basis van het aantal laadcycli.

De levensduur is dus sterk afhankelijk van het gebruik maar 20 jaar moet in sommige gevallen mogelijk zijn. Bovag geeft voor moderne accupakket ook een levensduur van 10-20 jaar. Levensduur en bruikbaarheid zijn overigens twee verschillende aspecten. Is je initiële accu relatief klein (niet zo lang geleden had je bv 200 km actieradius) en heb je na 10 jaar nog 50% capaciteit over waardoor je nog maar 100 km kan rijden, hoe bruikbaar is hij dan nog?

Voor aanvullende info zie ook:
Hoe lang gaat een accu van een elektrische auto mee?
 
  • Eens
Waarderingen: Lert
nee hoor , het gaat over dat een werkgever woonwerk verkeer op de motor van zijn personeel wil verbieden.....

Alle andere stokpaardjes mogen hun eigen stal in
 
Ooit zo'n discussie gehad met een linkse groene sok , prototype boomknuffelaar / prater en EV adept .
Ik zou het me niet verbazen als ie bij die kwiebusjes was op de A10 om een lekker potje zichzelf aan het asfalt lijmen
te spelen.

Vervloekte me omdat ik in oude auto's rijd.. ( de meeste van mij zijn 20 jaar oud .. ofzo.. ) , altijd.
Dus ik vroeg aan hem, of ie wist hoe nieuwe auto's , en vooral die accu's gemaakt worden.
En dat dit niet van madeliefjes was, maar van zware metalen die diep uit de grond kwamen.
... waar die werden gewonnen, en hoeveel moeite en energie het kost , om daar een accu van te maken.
( fuck die Afrikaans paupers die er dood aan gaan, we kijken nu even alleen naar milieu belasting )

wist ie selectief niet.

Dus.. ik rij een auto, 28'ste eigenaar.. ( whatever ) , en het enige wat die auto nu nog "kost" is een wat hogere uitstoot
( ok ok.. meestal een ouwe 6 pitter ;p ) , en de slijtage onderdelen die nodig zijn om hem rijdend te houden.

Jij.. jij koopt elke 2 jaar een nieuwe auto , die per stuk pas over 10 jaar "milieu neutraal is" .

Dus... wie is hier nou slecht voor de bomen en de plantjes ? ;p

Jij ... of ik :)


Je zag dat er van binnen gewoon wat bij hem knakte _O-
En het ergste is dat je dit soort geitenwollen sokken ook wel eens op de snelweg tegenkomt en ze steevast met de maximaal toelaatbare snelheid een vrachtwagen gaan inhalen met hun 20 jaar oude Toyota Prius en de rest maar moet wachten omdat je niet harder mag.

Gas erop en erlangs Gijs Geitenwol!

(had ooit zo'n collega en hij was trots op de files die achter hem ontstonden, je mag immers niet sneller. Uiteraard niet heel lang een collega geweest vanwege zijn wereldvreemde gedrag ook op andere professionele gronden)
 
Ik krijg altijd jeuk op een niet te omschrijven plaats als ik weer eens een reclame hoor waarin een dame met een Goois accent het heeft over duuuurzaam.
Het sijpelt letterlijk door alles heen waarmee je in aanraking komt.

Dus vanmorgen vroeg de offroad weer eens gestart, dik aangekleed en door de hagelbuien over wat onverhard geploegd.
Voldaan aan de koffie om 10.00 u geen last gehad van racefiets en electrische fiets terroristen.
Als dat niet duuuurzaam is dan weet ik het niet meer.

Zonder gekheid, zuinig zijn op onze planeet prima, alleen tuigen we nog meer regelgeving en instanties op die het allemaal moeten gaan regelen.
Gemeenten huren daarvoor vaak bedrijven in die daaraan weer fors verdienen.
En we weten allemaal waar toe dat kan leiden als we terug kijken naar het toeslagen dossier, de compensatie voor de schade in Groningen etc.
En of dat allemaal zo duuuurzaam is?
 
En het ergste is dat je dit soort geitenwollen sokken ook wel eens op de snelweg tegenkomt en ze steevast met de maximaal toelaatbare snelheid een vrachtwagen gaan inhalen met hun 20 jaar oude Toyota Prius en de rest maar moet wachten omdat je niet harder mag.

Gas erop en erlangs Gijs Geitenwol!

(had ooit zo'n collega en hij was trots op de files die achter hem ontstonden, je mag immers niet sneller. Uiteraard niet heel lang een collega geweest vanwege zijn wereldvreemde gedrag ook op andere professionele gronden)

Ik zou eens moeten turven hoeveel van die geiten IK inhaal in een werkweek...

En m'n vrachtwagen gaat geen streepje harder als 84 op de gps
 
Ik zou eens moeten turven hoeveel van die geiten IK inhaal in een werkweek...

En m'n vrachtwagen gaat geen streepje harder als 84 op de gps
Gisteren bijna van mn motor gereden omdat een chauffeur ook zo’n hals moest inhalen en zn 40 tonner ineens naar links moest sturen… meneer in zn e-golf reed 75 op de A59 -O- wel netjes verontschuldiging van, en een duimpje terug naar de chauffeur.
 
Gisteren bijna van mn motor gereden omdat een chauffeur ook zo’n hals moest inhalen en zn 40 tonner ineens naar links moest sturen… meneer in zn e-golf reed 75 op de A59 -O- wel netjes verontschuldiging van, en een duimpje terug naar de chauffeur.
Inhalen MOET je nooit, evenmin als een vrachtwagen naar links gooien en bijna iemand van zijn motor rijden. De vrachtwagenchauffeur is 100% fout.
 
Bekijk bijlage 1987629
1. De wereld hoeft niet gered te worden, die weet zichzelf prima te redden. Als de mensheid al lang en breed zal zijn uitgestorven is er met moeder aarde eigenlijk niet veel aan de hand
2. De EV gaat er ook niet voor zorgen dat de mensheid niet zal uitsterven of zo. Hoogstens een paar jaar later.

Die klomp magma blijft wel bestaan inderdaad.

Maar dit heeft niets te maken met de valse beweringen over EV’s die je deed.

Maakt ook niet uit, ik begrijp dat dit nu officieel een EV bash topic is geworden dus ben ik weg.
 
Zowel Bikefreak als Auke Hoekstra onderbouwen hun bewering niet.
Ik heb er geen bewijs van, maar ik denk dat de accu van een elektrische auto geen 20 jaar meegaat zoals Auke beweert.
Ik weet niet of ik het mag vergelijken met mijn telefoon, maar die is nu 4 jaar oud en heeft nog 74% capaciteit, is nog nooit met een snellader opgeladen en heeft een intelligent laadprogramma dat wacht met volladen tot ‘s ochtends.
Er wordt wel meer verteld waar ik mijn vraagtekens bij zet..
Hoeveel groen en natuur geven we op om velden vol met zonnepanelen te plaatsen, die normaal bezig waren met CO2 omzetten in zuurstof
DE gewichten van de auto's vergelijken is niet eerlijk. de meeste mensen zijn al blij dat ze een auto kunnen rijden, die gaan geen diesel van 1500Kg rijden, terwijl er bij EV's dat de instapnorm is, bandenslijtage van de Ev's is daardoor hoger en meer fijnstof dus
 
Maakt ook niet uit, ik begrijp dat dit nu officieel een EV bash topic is geworden dus ben ik weg.

:W:W:+

animal-come-my-friend-let-us-discuss-metaphysics-banana.png
 
En het ergste is dat je dit soort geitenwollen sokken ook wel eens op de snelweg tegenkomt en ze steevast met de maximaal toelaatbare snelheid een vrachtwagen gaan inhalen
Wat is er mis mee om met 100 km/h een vrachtwagen in te halen die ongeveer 85 km/h rijdt? Sowieso, maximaal toelaatbare snelheid. Niks mis mee dus. Als jij sneller wilt (en een boete wilt riskeren) dan moet je maar wachten (of naar Duitsland gaan en daar een stukje autobahn zoeken waar het nog is toegestaan)
 
met de auto laat ik mij ook niet opjagen ,
iedereen die sneller wil dan de maximum snelheid is te laat van huis gegaan , daar hoef ik niet mijn probleem van te maken.
 
Die klomp magma blijft wel bestaan inderdaad.

Maar dit heeft niets te maken met de valse beweringen over EV’s die je deed.

Maakt ook niet uit, ik begrijp dat dit nu officieel een EV bash topic is geworden dus ben ik weg.
zou je dan niet beter met beweringen en gegevens komen om jouw EV voorkeur te verdedigen..
Het is net al met het complotten topic, iedereen kan filmpjes aandragen en stukjes copieren om hun gedachtegang kracht bij te zetten en dan gepiekeerd zijn omdat het weerlegt wordt met een ander filmpje, maar daarmee doe je je standpunten geen goed, en word je een kleuter die zijn zin niet krijgt en boos gaat zitten prakken..

Terug naar het topic..
Er is geen enkele baas die reiskosten HOEFT te vergoeden, en ja hij mag zelf bepalen wie wel en niet betaald krijgt(hiervoor moet de CAO of reglement de mogelijkheden geven) , voor hen die niet betaald krijgen , kunnen dit ( bij de juiste afstanden) via de belasting voor een deel terug krijgen
Hij kan b.v. ook carpoolen in mindering brengen bij een werknemer, of het juist belonen, hij kan gratis laadpalen ter beschikking stellen ( gaat wel van hun vrije deel af, en bij een grote afname komt de belasting weer om de hoek)
Maar als het in de arbeidsvoorwaarden staat ( of niet uitgesloten), moet de OR hierover beslissen, een werkgever mag nooit eenzijdig de arbeidsvoorwaarden wijzigen
 
Inhalen MOET je nooit, evenmin als een vrachtwagen naar links gooien en bijna iemand van zijn motor rijden. De vrachtwagenchauffeur is 100% fout.

Effe in je spiegels kijken voor je van baan wisselt is wel handig ja :)

En daar maakt het geen fuck mee uit of je nou op de motor zit , koekblik, vrachtwagen, bus of trekker ;p
 
Terug
Bovenaan Onderaan