Schwenker I en Schwenker II

Wat voor lijstje is dat?
Is dat van je eigen fietsen of zou het van de originele BMW maten moeten zijn?
In het laatste geval klopt het niet want het voorwiel van een GS is standaard een 19'' wiel.
 
Het komt uit mijn werkplaatsboek en het zijn motoren v.a. 1995.
Ik weet niet tot welk bouwjaar dit lijstje doorloopt.
Misschien dat het bouwjaar er iets mee te maken heeft?
Wat voor lijstje is dat?
Is dat van je eigen fietsen of zou het van de originele BMW maten moeten zijn?
In het laatste geval klopt het niet want het voorwiel van een GS is standaard een 19'' wiel.
 
Maar ook nog effe wikipedia gecheckt en daar is het inderdaad 19 inch!
17 inch is ook wel erg klein voor een all-road voorwiel.
De schrijver maakte het waarschijnlijk laat, die avond dat hij zijn lijstje opstelde.
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat de meeste allroad rijders prima met een 17" wiel kunnen doen. Die gaan haast nooit off road.
 
Laatst bewerkt:
Dat denk ik ook.

Persoonlijk hou ik wel van 21 inch voor.
Mijn crossers en DR750 hadden dat ook en de NX250 van mijn broertje.

Je legt hem dan anders de bocht in.

Nu heb ik 19 inch op mijn Aprilia Pegaso 650 Trail, ook dat bevalt zeer goed, net als de Cagiva Canyon 500 van moeder de vrouw.

Vooral veel ééncilinder all-road ervaring aan boord hier.

Mijn Honda MT 5 had 17inch wielen, daar was ook helemaal niets mis mee.
 
Ik heb op mijn TS185 ook een 19 inch vooraan. Makkelijk met dikke kuilen of bulten maar op de weg is het inderdaad overdreven.
 
Paars en geel.
De schouder doet nog goed pijn. Ik heb hem gister ochtend in bed verdraait toen ik probeerde de wekker uit te zetten. Dat was geen groot succes, sterker nog, dat deed heel erg veel zeer. Tranen in de ogen ineens.
Ik was wel goed wakker.
 
Paars en geel.
De schouder doet nog goed pijn. Ik heb hem gister ochtend in bed verdraait toen ik probeerde de wekker uit te zetten. Dat was geen groot succes, sterker nog, dat deed heel erg veel zeer. Tranen in de ogen ineens.
Ik was wel goed wakker.

Nou, ja weet waar het van komt, zeg maar :X
 
Ik heb op mijn TS185 ook een 19 inch vooraan. Makkelijk met dikke kuilen of bulten maar op de weg is het inderdaad overdreven.

Onze V strom gaat ook heel gemakkelijk om rotondes. Dat is denk ik ook een voordeel van het grote voorwiel.
 
Dat denk ik ook, want ik merk dat automobilisten zich er regelmaat op verkijken, zoals gisterochtend op weg naar het werk.
Ik zat al op de rotonde en toch reed de auto van rechts, terwijl ik voorrang had, ook de rotonde op......
Ik moest drie kwart rond, hij half rond en we gingen er naast elkaar overheen.
Op het moment dat we er af reden haalde ik hem in, want ik dacht, als ik er naast zit kan ik er net zo goed voorbij.

Vermoedelijk dacht hij nog wel voorlangs mij de rotonde op te kunnen, maar met een minder scherp sturende motor had ik een botsing niet kunnen vermijden.
Ik heb dus ook nog maar wat gebarentaal zijn kant op gestuurd, want het stoom kwam uit mijn oren.
 
Dat denk ik ook, want ik merk dat automobilisten zich er regelmaat op verkijken, zoals gisterochtend op weg naar het werk.
Ik zat al op de rotonde en toch reed de auto van rechts, terwijl ik voorrang had, ook de rotonde op......
Ik moest drie kwart rond, hij half rond en we gingen er naast elkaar overheen.
Op het moment dat we er af reden haalde ik hem in, want ik dacht, als ik er naast zit kan ik er net zo goed voorbij.

Vermoedelijk dacht hij nog wel voorlangs mij de rotonde op te kunnen, maar met een minder scherp sturende motor had ik een botsing niet kunnen vermijden.
Ik heb dus ook nog maar wat gebarentaal zijn kant op gestuurd, want het stoom kwam uit mijn oren.

je kunt er ook rekening mee houden dat het overige verkeer wel afremt om rond te gaan op een rotonde En dat men bij inschatten bij het oprijden hier dan ook aan gewend is. :P })

(niet dat ik erbij was, dus mogelijk was de stoomvorming ook gewoon terecht) O-)
 
Laatst bewerkt:
Dat denk ik ook, want ik merk dat automobilisten zich er regelmaat op verkijken, zoals gisterochtend op weg naar het werk.
Ik zat al op de rotonde en toch reed de auto van rechts, terwijl ik voorrang had, ook de rotonde op......
Ik moest drie kwart rond, hij half rond en we gingen er naast elkaar overheen.
Op het moment dat we er af reden haalde ik hem in, want ik dacht, als ik er naast zit kan ik er net zo goed voorbij.

Vermoedelijk dacht hij nog wel voorlangs mij de rotonde op te kunnen, maar met een minder scherp sturende motor had ik een botsing niet kunnen vermijden.
Ik heb dus ook nog maar wat gebarentaal zijn kant op gestuurd, want het stoom kwam uit mijn oren.
Begrijp ik nu goed dat het een grote rotonde met twee rijstroken is?
 
Ik ging dus maximaal links rijden terwijl ik werd gesneden, we kwamen naast elkaar op dezelfde (enige) rijstrook.
Ik had deze situatie alléén kunnen voorkomen door stil te gaan staan op de rotonde, maar ik verwachte dat hij mij voorrang zou verlenen. Verkeer op deze rotonde heeft voorrang en ik had de rotonde al voor één kwart genomen.

Ik reed op mijn Aprilia Pegaso Trail.
 
Ik heb zojuist een R1150GS achterwiel gescoord voor 45 euro. Dat betekent dat ik het hele span voor minder dan 150 op spaakwielen heb staan.
Het was wel even zoeken maar dat maakt het juist leuk!
Nu eens kijken wanneer ik weer tijd heb om verder te gaan met het project.
De meeste onderdelen heb ik nu compleet en het idee begint aardig vorm te krijgen in m'n kop.
 
Dat was ik sowieso niet meer van plan. Het doet namelijk nog steeds goed pijn.
Ik denk dat ik deze week het motorrijden ook nog maar even oversla.
 
Terug
Bovenaan Onderaan