GSX-RR project

Na veel schuur, slijp en polijstwerk zijn m'n frame en brug klaar 8-) , frame is nu deels gepolijst, rest geborsteld, ik ben zelf wel aardig te spreken over het resultaat.
(in het echt ziet het er trouwens beter uit dan op de foto, maar ja)
full

full
 
Zo, oma er weer uit gekickt.
Paar dagen vrij, dus weer eens wat werk aan de gsxr verzet, vork opgebouwd, nieuwe vorkpoot erin, alle geleidebussen vervangen en de boel maar eens wat opgebouwd, mist hier en daar toch nog wel wat, maar dat komt ook wel weer.
De motor ook gelijk maar getrakteerd op een paar supersnelle tijdsoriginele yoshimura stickers
Volgende stap is banden bestellen, zodat hij weer op z'n wielen kan *O*
paar fotootjes van de voortgang
full

full
 
Wat je zegt, sta er zelf eigenlijk ook wel een beetje van te kijken..
 
Soort van airbox binnengekregen :) , past behoorlijk maar heeft nog wel iets werk nodig, wil de carbs gewoon open houden (zonder filters dus..) en dit komt er dan mooi achter dacht ik zo...
full
 
Soort van airbox binnengekregen :) , past behoorlijk maar heeft nog wel iets werk nodig, wil de carbs gewoon open houden (zonder filters dus..) en dit komt er dan mooi achter dacht ik zo...
[afbeelding]

zooowww.... dat zie je ook niet vaak.... :9 :9 :9~

waar kwam die nou weer vandaan?? :}
 
Japan..
Zoals nogal wat van de onderdelen trouwens, daar heb je tenminste nog spullen voor een beetje redelijke prijzen, anders als op ebay.Wel jammer dat de verzendkosten hoog zijn waardoor het beperkt blijft tot licht/klein spul, en dat die $%#% douane nog met totaal uit lucht gegrepen bedragen als invoerrechten
Zie trouwens ook op de foto dat ik onbewust wel aardig kunstzinnig de voorkant van de 1100 in het frame gereflecteerd heb
 
Japan..
Zoals nogal wat van de onderdelen trouwens, daar heb je tenminste nog spullen voor een beetje redelijke prijzen, anders als op ebay.Wel jammer dat de verzendkosten hoog zijn waardoor het beperkt blijft tot licht/klein spul, en dat die $%#% douane nog met totaal uit lucht gegrepen bedragen als invoerrechten
Zie trouwens ook op de foto dat ik onbewust wel aardig kunstzinnig de voorkant van de 1100 in het frame gereflecteerd heb

ik heb ook al n paar keer de japanse ebay geprobeerd (kokusan of hoe heet dat ook alweer), maar ik raak echt niet wijs uit dat ding... |( :$ -O-
 
Je moet de vertaalde verie van Yahoo Japan hebben:
http://www.google.com/translate?hl=en&sl=ja&tl=en&u=http://auctions.yahoo.co.jp/
En om te zoeken maken de japanners meer gebuik van typebenamingen, zoals GR79B in geval van een RR, en anders in elk geval GSX-R ipv GSXR gebruiken.
Als je yoshimura spullen zoekt moet je ook zien dat yoshimura in het japans vertaald staat, zo werkt het voor mij prima. zo dus: ヨシムラ gsx-r
Vervolgens sturen JApanners niet naar het buitenland, dus je moet een"tussenpersoon" gebruiken, zoals Jauce.com, of Rinkya.com.
Kortom, en hoop gedoe maar uiteindelijk wel de moeite waard.
Airbox heeft me in totaal een 100 euro gekost, incl douane, aanschaf was p\min 50 euro (5000 yen)

succes

Jelle
 
Je moet de vertaalde verie van Yahoo Japan hebben:
http://www.google.com/translate?hl=en&sl=ja&tl=en&u=http://auctions.yahoo.co.jp/
En om te zoeken maken de japanners meer gebuik van typebenamingen, zoals GR79B in geval van een RR, en anders in elk geval GSX-R ipv GSXR gebruiken.
Als je yoshimura spullen zoekt moet je ook zien dat yoshimura in het japans vertaald staat, zo werkt het voor mij prima. zo dus: ヨシムラ gsx-r
Vervolgens sturen JApanners niet naar het buitenland, dus je moet een"tussenpersoon" gebruiken, zoals Jauce.com, of Rinkya.com.
Kortom, en hoop gedoe maar uiteindelijk wel de moeite waard.
Airbox heeft me in totaal een 100 euro gekost, incl douane, aanschaf was p\min 50 euro (5000 yen)

succes

Jelle
:o :o 100 euro... :o

:} :} :} thx voor alle tips vriend, ik ga er vanavond gelijk nog ff mee aan de slag! *D :}
 
Heb ook dit boekje nog gekocht, bij cmsnl, kost daar maar 5 euro (ex btw en verzenden weliswaar).
Staan een hoop leuke dingen in om een 2e generatie 750 in racetrim te krijgen.

full
 
Ik ken trouwens een van de vorige eigenaren van je GSX-RR. Jij had hem toch van iemand uit bruinisse gekocht? Ik ken degene die hem daarvoor heeft gehad, dat is mijn rij-instructeur geweest. klein wereldje
 
Ik ken trouwens een van de vorige eigenaren van je GSX-RR. Jij had hem toch van iemand uit bruinisse gekocht? Ik ken degene die hem daarvoor heeft gehad, dat is mijn rij-instructeur geweest. klein wereldje

Hoi, dat klopt ja, heb je er toevallig wat meer info over? ik ben wel benieuwd naar de geschiedenis van de motor, en hoe een originele motor in een verbeunde streetfighter kan veranderen...(en wie weet, ligt er nog ergens wat kuipwerk)

zo staat hij er nu bij, het zijn niet de originele wielen, maar hij rolt in elk geval weer :)
full
 
Ik zal eens even kijken, m'n rij instructeur zie ik eigenlijk niet meer maar z'n broer nog wel regelmatig, ik zal eens vragen.
 
Weer eens nuttig bezig geweest aan de motor vandaag, ik wil de originele draadboom die nog aardig goed liever heel laten, dus nu uit twee draadbomen een nieuwe aan het fabriceren.
Voordeel dat alles gelijk op de goede plek zit, en alle overtollige draadjes eruit zijn.
Twijfel alleen nog een beetje over richtingaanwijzers, wil ermee op straat kunnen rijden en vermoedelijk gaat hij ook al aardig luid zijn...
full

tevens nog een mooi pasklaar wiel gekregen (bedankt Daniel :W ) *O*
full

nog wel een beetje roze, maar dat gaat nog veranderen
 
Goed dat hij weer omhoog geshopt is want ik was het alweer helemaar vergeten, ik had het nog even nagevraagd en het schijnt dat de motor uit duitsland komt, voor de rest wist hij ook niet veel te vertellen, hun hebben wel het 1100 blok erin gehangen.
Kuipwerk was er niet meer want hij wel een paar keer op zijn kant gelegen zeg maar.
 
Dat hij wel eens op z'n kant gelegen heeft had ik ook al wel gezien, tank was ook al zo'n 10 keer overgespoten of zo.
Hij komt inderdaad oorspronkelijk uit Duitsland, er bleek een code op de carbs te staan waarmee je kan zien voor welk land de motor was.
Schijnbaar zijn er in duitsland nogal wat verkocht. ik meen dat ze daar toen ook een soort gsxr cup hadden.
Heb op mp nog een soortgelijk voorwiel gekocht, het is er nog niet, maar ik hoop dat het een beetje past..
 
Leuke thread Jelle, kwistniet dat je ook modern spul deed.
 
Terug
Bovenaan Onderaan