BMW R1200R deel 4 Let's go naked again

~
Erik zal zich ff voorstellen , 48 jaar jong en na 2 keer bonneville en 1 keer streettriple
en daarvoor diverse andere merken motoren.
Maar er moest naar slechts 8 maanden toch maar weer een 2 cilinder komen met cardan
bij Ruud de Jong in Enkhuizen goed geslaagd dacht ik :Y
quote]

Hallo Erik,

Inderdaad heel goed geslaagd....en welkom in dit forum.
Als ik het goed heb met een heel nette prijs...Ik betaalde voor mijn R1200R Classic met opties en 1500 km op de teller EUR 14000,- en toen kwam de prijs voor de GPS bevestiging en koffers en scherm er nog bij...en eindigde met een rekening van EUR 15100,- (dat is nog steeds ongeveer EUR 2400,- minder dan geheel nieuw)

Ben benieuwd wat voor soort/merk schermpje op jouw fiets is gemonteerd.
Ik heb inmiddels mijn BMW tourscherm van zeg 15" vervangen door een hogere Cee Bailey van 20". Zie eerdere post van mij.

Groet,

Roelof.
 
ik heb /had er een scherm bij van wunderlich , maar die is voor mij 1.90 cm
te laag http://www.marktplaats.nl/a/motoren...200feca4409741512b6e6&previousPage=mympSeller
hoe hoog is dat scherm wat jij er op heb ?

Ik heb een scherm met een lengte (hoogte) van 20" of te wel 50,8 cm hoog. Dat is goed voor mijn 1,72 m, maar denk dus dat jij in principe een zeg 18 cm hoger scherm nodig hebt. De hoogste die Cee Bailey heeft is 25" en dus 63,5 cm. Moet persoonlijk wel zeggen, wordt er niet mooier op......
Hier staat ie: http://www.sportouring.com/gallery.php?sectionHeaderActive=200&rangeChoosen=658

Dit scherm past op het originele BMW tourframe

Roelof.
 
zo hee dat is pas een hoog scherm , als je wind me heb op de snelweg kan je de motor wel uitzetten , ga je evengoed vooruit _O-
en idd het wordt er niet fraaier op , ik ga het eest maar een zonder proberen
 
Laatst bewerkt:
Hoi Erik,
Welkom hier in het R1200R topic.
Ruud de Jong heeft vaak scherpe aanbiedingen.
Ik heb daar in 2009 mijn R gekocht met ook maar 2200km op de teller.
Ook een mooie kleur en lekker compleet uitgerust.
Veel veilige kilometers met deze fijne boxer!
 
Ieder hier ook een voorspoedig en gezond 2013 toegewenst.
Het motorjaar is eigenlijk nog niet begonnen, maar met deze temperaturen is het toch goed te doen.

Vanochtend voor de 2e keer toch weer het ABS lampje aan gekregen.
Als het contact dan wordt uitgezet en weer aan, dan is de storing wel weg.
Mogelijk een vuile sensor?
Iemand dat ook al eerder aan de hand gehad soms?
 
Vandaag de beide sensors er even uit gehaald en schoon gemaakt.
De sensor aan de voorkant lijkt optisch dus daar het "glaasje" schoon gemaakt.
De achterwielsensor zit verborgen achter de remschijf en daarvoor moet je eerst de uitlaat en het achterwiel demonteren.
Omdat deze sensor in de cardan zit, was die vies van de olie en heb ik de "putjes" die in de sensor zit ook maar schoongemaakt.
Na alles weer gemonteerd te hebben nog een klein ritje gemaakt en het ABS lampje ging gewoon nog uit.
Nu dus even afwachten of de storing ooit nog terug komt.
Edit:
Vandaag ritje gedaan en al snel ging het ABS lampje weer aan en was steeds moeilijker uit te krijgen.
Bij thuiskomst nieuwe remblokken gemonteerd en met wat moeite het ABS lampje uit gekregen.
Mogelijk was door slijtage het niveau te veel gedaald.

Morgen weer afwachten als ik weer ga rijden.
 
Laatst bewerkt:
Vandaag de beide sensors er even uit gehaald en schoon gemaakt.
Mogelijk was door slijtage het niveau te veel gedaald.

Morgen weer afwachten als ik weer ga rijden.


Put werk..
met name achter.. denk je dat bmw in een oliebad een zichtsensor plaatst?
ze zijn meestal magnetisch
 
De eerste 17 km ging goed, zelfs express het ABS nog even laten aanspreken.
Alleen de laatste km ging toch het ABS lampje weer branden.
Als ik daarna het contact weer aanzet gaat ook het gele driehoekje even rood worden en daarna uit, alleen bleef ABS weer branden.
Na wat verdere pogingen toch weer het lampje uit gekregen.
Het zit dus niet helemaal lekker.

Accu even afkoppelen, zou dat een goede optie zijn om de boel volledig te resetten?
Mijn accu is waarschijnlijk wel sterk genoeg omdat die al een hogere capaciteit is.

Ik heb helemaal geen trek in een dure reparatie. :N
30k en 5 jaar oud is toch eigenlijk z.g.a.n.
 
Laatst bewerkt:
Put werk..
met name achter.. denk je dat bmw in een oliebad een zichtsensor plaatst?
ze zijn meestal magnetisch
Ik denk dat je gelijk hebt.
Deze sensor doet gelijk de snelheidsmeter / kilometerteller en die doet het ook gewoon goed.
Nadat het achterwiel eruit was, kon ik er wel redelijk bij.
Aan de voorkant was het een makkie.

Verschillende diameter in voor- en achterband zou dat nog invloed kunnen hebben?
Mijn achterband staat momenteel vrij zacht 2,3 bar ?
Je krijgt dan ook verschil in sensorreadings voor en achter.
 
De eerste 17 km ging goed, zelfs express het ABS nog even laten aanspreken.
Alleen de laatste km ging toch het ABS lampje weer branden.
Als ik daarna het contact weer aanzet gaat ook het gele driehoekje even rood worden en daarna uit, alleen bleef ABS weer branden.
Na wat verdere pogingen toch weer het lampje uit gekregen.
Het zit dus niet helemaal lekker.

Accu even afkoppelen, zou dat een goede optie zijn om de boel volledig te resetten?
Mijn accu is waarschijnlijk wel sterk genoeg omdat die al een hogere capaciteit is.

Ik heb helemaal geen trek in een dure reparatie. :N
30k en 5 jaar oud is toch eigenlijk z.g.a.n.

@Damted,
Kan me voorstellen dat je geen zin hebt aan een dure reparatie. Toch denk ik dat je je computer even moet laten uitlezen; je kunt dat altijd zelf nog de reparatie doen.
Het uitlezen kan je de kop niet kosten

Roelof.
 
De rit naar huis was een kopie van vanmorgen.
Bij thuiskomst de accu min pool losgekoppelt en na een tijdje weer aangesloten.
Het diefstalalarm was het daar niet mee eens en bleef maar piepen.
Veel heeft het niet geholpen, wel bleef het ABS lampje niet meer branden.
Als het contact nu wordt aangezet, zie je eerst het gele driehoekje wat al snel even rood oplicht.
Daarna gaat het wel weer uit.
Ik ga eerst de tank wat leeg rijden zodat ik de tank wat makkelijker kan demonteren en dan ook alle connectors eerst even nalopen en dan als het nodig is even bij de dealer langs.
 
Vervelend gedoe Ted, ik hoop dat je de oorzaak snel vindt.

Ik heb mijn motor vandaag teruggekregen van de grote winterbeurt *O* Hij is eindelijk weer eens schoon en de komende dagen blijft het nog even boven nul dus ik kan lekker nog een paar dagen :] voor de pekel weer komt :(

De winterbeurt is gecombineerd met de 40.000 km beurt en daarbij zijn al weer voor de tweede keer de remblokken achter vervangen, dat gaat wel snel -O-

<stokpaardje modus aan>

....en idd het wordt er niet fraaier op , ik ga het eest maar een zonder proberen

Zeker doen, ik doe het al drie jaar en 40.000 km en het bevalt me nog steeds uitstekend. Heerlijk rijden in vol contact met de omgeving, geen turbulenties en al 40.000 km geen enkele snelheidsboete met de motor 8-) meer.

<stokpaardje modus uit> _O-
 
Laatst bewerkt:
misschien gewoon toegeven dat je de brommer bij de lokale maffia hebt gescored :-
De dealer (Motor Houtrust) kent mijn brommertje al hoor :+
Ik heb daar de R al 2 keer een beurt laten geven en bij de eerste beurt kwam er zelfs een modificatie op de remleiding aan te pas en bij de 2e beurt hebben ze ook de remvloeistof al een keer vervangen.
Het staat me alleen tegen om zonder zelf eerst gekeken te hebben, gelijk de dealer te benaderen, want als die eenmaal aan het vervangen gaan, dan lopen de kosten vaak ook hard op.

Misschien is het iets simpels.
Het is de laatste tijd langzaam erger geworden met het ABS lampje.
 
<stokpaardje modus aan>Zeker doen, ik doe het al drie jaar en 40.000 km en het bevalt me nog steeds uitstekend. Heerlijk rijden in vol contact met de omgeving, geen turbulenties en al 40.000 km geen enkele snelheidsboete met de motor 8-) meer.

<stokpaardje modus uit> _O-

dat dacht ik ook ! :]
 
Toch weer wat nieuws rondom de ABS storing.
Vanmiddag naar huis toe ging netjes het lampje uit en toen heb ik besloten om zonder de voorrem te gebruiken naar huis te rijden.
(Alleen als het veilig was natuurlijk)
Dat is gelukt en het leuke was dat nu ook het ABS lampje uit is gebleven.

Even de REPROM erop nagekeken en daar staat dat het schakelaartje al contact moet maken vóórdat de druk wordt opgebouwd.
Dus zou de afstelling fout kunnen zijn, of mogelijk is het microswitchje vuil of versleten en aan vervanging toe.
Het kan natuurlijk ook nog steeds wat anders zijn, maar op zich is het wel leuk dat ik al wat voortgang heb geboekt op de diagnose.

Wordt vervolgd... :+

@100kb: wel afkloppen van die boetes hè *O*
 
:Y :Y

Ben me intussen aan het inlezen op de mogelijkheden voor de revisie van de demping en upgrade van de vering (met behoud van ESA) die ik later dit jaar uit wil laten voeren mits SWMBO en de financiën het toelaten.

De opties die ik tot nu toe heb gevonden zijn Wilbers via www.hksuspension.nl en de originele WP dempers reviseren via JJSuspension | Feel the difference.

De eerste optie is ongeveer eenderde (vierhonderd euro) duurder dan de tweede ......

Maar het is natuurlijk gewoon :9~ spul.

De Hyperpro optie moet ik nog eens uitzoeken.
 
Ik kende de afkorting nog niet, maar hij is leuk: :Y
Urban Dictionary: SWMBO

Wilbers is wel goed spul.

Ik ben benieuwd of het verschil goed merkbaar is.
Als de wegligging en de feedback er werkelijk beter van worden, is het het geld zeker wel waard.

Als vrouwlief het goed vindt, is het alleen maar leuker.
Als je het voordeel eerst moet gaan uitleggen, zou ik het op veiligheid gooien. O-)
(geen brokken maken dan)
 
~
100kb schreef op 07 januari 2013 @ 20:58:
<stokpaardje modus aan>


Zeker doen, ik doe het al drie jaar en 40.000 km en het bevalt me nog steeds uitstekend. Heerlijk rijden in vol contact met de omgeving, geen turbulenties en al 40.000 km geen enkele snelheidsboete met de motor meer.

<stokpaardje modus uit>[me="eneHarrie"]too..[/me] zonder scherm went snel ..
als je een scherm wil, koop meteen een rt
 
:Y :Y

Ben me intussen aan het inlezen op de mogelijkheden voor de revisie van de demping en upgrade van de vering (met behoud van ESA) die ik later dit jaar uit wil laten voeren mits SWMBO en de financiën het toelaten.

De opties die ik tot nu toe heb gevonden zijn Wilbers via www.hksuspension.nl en de originele WP dempers reviseren via JJSuspension | Feel the difference.

De eerste optie is ongeveer eenderde (vierhonderd euro) duurder dan de tweede ......

Maar het is natuurlijk gewoon :9~ spul.

De Hyperpro optie moet ik nog eens uitzoeken.

Hyperpro is zeker een goede optie, die doen nogalwat wat met esa, bovendien kan je dan kiezen voor progressieve veering wat het comfort tijdens gematigd rijden ten goede komt en zeker bij stevig doorrijden zelfs de sportiviteit naar boven haalt ... juist door die progressieve veering !

Doe Bas de groeten, nee ik heb geen aandelen, zelfs geen Hyperpro onder de brommertz :+
 
Laatst bewerkt:
_O- _O- ik wist dat je zou reageren Stampertje :Y je mag dan geen belang hebben bij Hyperpro, je bent wel hun grootste promotor hier op (het BMW deel van) MF ;)

Ik zal het ook zeker doen, ik heb op twee eerdere motoren ook Hyperpro's gehad (zei het alleen voorveren) en die bevielen me best. Maar iets anders is ook wel eens leuk.

Jij bent toch de partner van Joke (of blunder ik nu)? Ik lees weinig meer van haar de laatste tijd, vordert het herstel inmiddels een beetje en kan ze dit voorjaar echt van haar F800GS gaan genieten?

Als vrouwlief het goed vindt, is het alleen maar leuker.
Als je het voordeel eerst moet gaan uitleggen, zou ik het op veiligheid gooien. O-)
(geen brokken maken dan)

Dat argument heb ik al vaker van stal gehaald dus het heeft aan kracht verloren B| maar het is natuurlijk ook gewoon waar, met versleten dempers rijden maakt de motor onberekenbaarder. Ik denk dat het maar gewoon mijn verjaardagscadeau moet worden :P
 
_O- _O- ik wist dat je zou reageren Stampertje :Y je mag dan geen belang hebben bij Hyperpro, je bent wel hun grootste promotor hier op (het BMW deel van) MF ;)

Ik zal het ook zeker doen, ik heb op twee eerdere motoren ook Hyperpro's gehad (zei het alleen voorveren) en die bevielen me best. Maar iets anders is ook wel eens leuk.

Jij bent toch de partner van Joke (of blunder ik nu)? Ik lees weinig meer van haar de laatste tijd, vordert het herstel inmiddels een beetje en kan ze dit voorjaar echt van haar F800GS gaan genieten?:P
It was me or .... Viking ;)
Okee, je hebt dus al ervaring met Hyperpro ...
denk dat het je op het 'R'etje errug goed zal bevallen :]

Neu ... je blundert niet, Joke zal je wel snel beantwoorden :+


tipje van de sluier, ze heeft na de vakantie niet meer gereden :/
 
Vervolg 3 ABS story:
Het is mij nu duidelijk geworden dat het ABS lampje op mijn motor netjes uit blijft zolang ik van de voorrem afblijf.
Vanmiddag expres de voorrem gebruikt en bij het lossen van de handle ging gelijk het ABS lampje in de cockpit branden en wilde daarna ook niet meer uit.

Even het betreffende plaatje van de remhandle uit de Reprom gekopieerd:
remhandle_zpscdfd31e9.jpg

Echter verschilt mijn remhandle met het plaatje zodanig dat bij mij er geen microswitch aan de buitenzijde zichtbaar is.

Vraagje aan mensen die mogelijk een nieuwere Reprom hebben:

Waar zit dat schakelaartje nu? Is het een drukschakelaar geworden op de ABS unit, of is het geïntegreerd met de rem- gashandle?
 
Jij bent toch de partner van Joke (of blunder ik nu)? Ik lees weinig meer van haar de laatste tijd, vordert het herstel inmiddels een beetje en kan ze dit voorjaar echt van haar F800GS gaan genieten?

Leuk dat je nog aan me denkt 100kb *D
Nee, ik heb sinds de motorvakantie afgelopen zomer niet meer gereden, hoewel het nu misschien voorzichtig zou kunnen, maar ik durf(de) het nog niet aan en vanaf a.s. vrijdag zal er wel weer pekel liggen ;(
Ik ben eind juli geopereerd, na de vakantie dus, en er is donorbot uit mijn heup in m'n pols gezet. Drie maanden gips........en toen bleek het dus toch niet goed te zijn; het donorbot slaat niet aan, een deel is al verdwenen, opgelost. Er zit ook een schroef door het bot die stevigheid biedt, maar dat is op de langere termijn niet voldoende want het lichaam heeft de neiging vreemde voorwerken zoals schroeven los te werken. Dus ik mag wel motorrijden, maar heel voorzichtig en korte stukjes. Ik kan me het alleen niet veroorloven als ik bijvoorbeeld bijna zou vallen en ik moet hem "houden", dat zou m'n pols aanzienlijk kunnen schaden. Dus rij ik niet.
Volgend jaar zomer willen we weer op vakantie met de motor, vóór de vakantie laat ik dan een CT-scan maken en de kans is zeer wel aanwezig dat het bot zich stabiliseert, of nog beter, alsnog weer aangroeit, die kans is groter als ik hem nu zoveel mogelijk ontzie. En als het bot niet is aangegroeid maar volledig zal zijn afgestoten haalt de chirurg het botje er geheel uit en zet hij het rechttoe rechtaan aan elkaar vast, wat de bewegelijkheid niet ten goede komt, maar ik denk dat ik er wel mee zou kunnen motorrijden. Alleen ben ik dan wel wéér een jaar verder natuurlijk :(

Tja.....wat een klein stuurfoutje met de motor niet allemaal kan teweegbrengen hè?

Dus ik ben ook niet veel meer op MF te vinden, komt wel weer als ik weer kan rijden :] :Y *D :')
 
Terug
Bovenaan Onderaan