BMW S1000R M Sport

Een li-ion en soortgenoten zit liefst tussen 50 en 90%. Minder dan dan 30% en het sluit zich zelf af net zoals je gsm als die leeg is. 100% vol is niet best. Verschil met je gsm is dat die constant in standby staat, en een redelijk verbruikt heeft tov capaciteit van het kleine li-ion batterijtje. En een (iphone) lader stopt met laden als je gsm vol is. Je klokje op een in vergelijking gigantische motor li-ion gaat maanden, of jaren mee. Als je alarm en keyless hebt is het anders, maar nog steeds oppasen met 100% geladen zijn gedurende lange tijd
Kan in theorie wel waar zijn, maar als dit niet allemaal door het bms wordt geregeld is dat zacht gezegd niet handig.
De gemiddelde gebruiker gaat niet opletten hoe lang zijn lader aangesloten is en dergelijke.
Overigens gaat mijn gsm op batterij besparing onder de 10 % ( op de indicator) , beetje Nokia 3310 stand.
 
Kan in theorie wel waar zijn, maar als dit niet allemaal door het bms wordt geregeld is dat zacht gezegd niet handig.
De gemiddelde gebruiker gaat niet opletten hoe lang zijn lader aangesloten is en dergelijke.
Overigens gaat mijn gsm op batterij besparing onder de 10 % ( op de indicator) , beetje Nokia 3310 stand.
De lader die ik gebruik, OEM BMW lader met ‘Li-Ion mode’ voor motorfietsen, zal hier toch wel rekening mee houden mag ik aannemen? Zal toch ook wel een BMS toepassen op de ladingen?
 
Ja precies. Ik houd wel ook van kleine details en bij de koplampen zou ik dit inderdaad erg mooi vinden. Ik heb al de ‘Carbon Winglets’ van Ilmberger Carbon.

Maar waarom Ilmberger nu zoveel duurder moet zijn dan OEM BMW M Performance carbon parts, is mij totaal onbekend? Sowieso als er iets OEM van carbon te verkrijgen is, dan ga ik voor OEM.
Ilmberger is kwalitatief wel top. Ik heb mijn S1000RR gekocht met het carbonpakket van BMW; het overige carbon op mijn motor is van ilmberger, dat ziet er identiek uit; ik verdenk BMW ervan dat het OEM carbon van ilmberger is.
 
De lader die ik gebruik, OEM BMW lader met ‘Li-Ion mode’ voor motorfietsen, zal hier toch wel rekening mee houden mag ik aannemen? Zal toch ook wel een BMS toepassen op de ladingen?
Dat Battery Management System zit ingebouwd in elke fatsoenlijke lithium ion en
Lipo4 accu .
Maar in de beginfase was niet iedereen fatsoenlijk en daarom wordt er zo moeilijk gedaan over dat in de brand vliegen.
Excuses voor iedereen die iemand kent waar de electrische trapfiets van in de brand is gevlogen 😉 .
Gewoon aansluiten en niet over nadenken en anders gewoon de handleiding er even bij pakken.
 
Ilmberger is kwalitatief wel top. Ik heb mijn S1000RR gekocht met het carbonpakket van BMW; het overige carbon op mijn motor is van ilmberger, dat ziet er identiek uit; ik verdenk BMW ervan dat het OEM carbon van ilmberger is.
Oh echt! Ik heb voor de aflevering wel de kettinggeleider en achterspatbord carbon van BMW M Performance Parts laten monteren. Ik vindt dit in het, standaard mat zwart, echt niet mooi.

Van mij had Ilmberger Carbon overigens ook wel een ‘naamtag’ onder de blanke lak van hun onderdelen mogen plaatsen hoor. Net zoals bij de OEM delen van BMW. Het ///M logo onder de blanke lak is wel echt heel fraai mijns inziens. Op de winglets van Ilmberger Carbon op mijn motor is nergens de naam ‘Ilmberger Carbon’ te vinden.
 
Dat Battery Management System zit ingebouwd in elke fatsoenlijke lithium ion en
Lipo4 accu .
Maar in de beginfase was niet iedereen fatsoenlijk en daarom wordt er zo moeilijk gedaan over dat in de brand vliegen.
Excuses voor iedereen die iemand kent waar de electrische trapfiets van in de brand is gevlogen 😉 .
Gewoon aansluiten en niet over nadenken en anders gewoon de handleiding er even bij pakken.
Bedankt voor je uitleg!

Bij de afleverbeurt is er nog een nieuwe Li-Ion accu gemonteerd door de dealer. En aangezien hun ook de aansluiting voor de OEM BMW acculader hebben gemonteerd & niets tegen mij hebben verteld, ga ik er gewoon van uit dat ik goed zit.

BMW motorfiets laden met een BMW acculader, ik denk dat dit de ideale combinatie is?!
 
Oh echt! Ik heb voor de aflevering wel de kettinggeleider en achterspatbord carbon van BMW M Performance Parts laten monteren. Ik vindt dit in het, standaard mat zwart, echt niet mooi.

Van mij had Ilmberger Carbon overigens ook wel een ‘naamtag’ onder de blanke lak van hun onderdelen mogen plaatsen hoor. Net zoals bij de OEM delen van BMW. Het ///M logo onder de blanke lak is wel echt heel fraai mijns inziens. Op de winglets van Ilmberger Carbon op mijn motor is nergens de naam ‘Ilmberger Carbon’ te vinden.
Klopt, dat standaard zwarte plastic doet afbreuk aan de uitstraling van de motor, daarom heb ik al het zwarte plastic (behalve de luchtinlaat in de neus en de onderkant van het kontje) laten vervangen door carbon.
 
Laatst bewerkt:
Gewoon aansluiten en niet over nadenken en anders gewoon de handleiding er even bij pakken.
Waarom zou je iets onnodig opladen wat minimaal in spanning daalt (2% per maand?) en het ook niet prettig vind op 100%.
Er zijn ook al bij BMW defecte li-ion accu's gezien die gewoon te veel aandacht kregen.
Verspilde moeite dat steeds opladen.

Het enige specifieke aan een (BMW) Li-Ion lader is de hoge korte laadstroom en het niet druppelladen (= dodelijk voor de accu).
Het is geen vrijbrief om het dan maar heel vaak aan te sluiten.
Al is iedere eigenaar daar natuurlijk vrij in.
Uiteindelijk merk je het in de portemonnee en betrouwbaarheid.
Een verkorte levensduur. :)
 
Lijkt mij onderdeel van het ‘Carbon pakket’ dan?

Ik heb ook ‘M pakket’ maar ik heb de gesmede lichtmetaal M wielen, met ///M inscriptie.
Bij de S1000RR (vanaf model 2023) kun je bij het M-pakket kiezen uit gesmede of carbon wielen. Bij de vorige generatie (vanaf model 2019) zaten carbon wielen standaard in het M-pakket.

Het carbonpakket bestaat uit voor -en achterspatbord, voortandwielafdekking en de bovenste panelen in de kuip.
 
Plaatje dan maar:

IMG_2054.jpeg
 
Bij de S1000RR (vanaf model 2023) kun je bij het M-pakket kiezen uit gesmede of carbon wielen. Bij de vorige generatie (vanaf model 2019) zaten carbon wielen standaard in het M-pakket.

Het carbonpakket bestaat uit voor -en achterspatbord, voortandwielafdekking en de bovenste panelen in de kuip.
Oh zo. Die carbon wielen zijn wel echt prachtig hoor.

Wellicht een beetje lastig met schoonmaken i.v.m. snel krasjes? Of valt dit mee?
 
Whoo! Gaaf hoor. Hij is wel heel dik!

Die onderkant in carbon, is die ook van Ilmberger Carbon? En zitten hier die stickers ook op? Of nog beter; zitten ze onder de blanke laklaag?
Onderkuip is ook van ilmberger; stickers heb ik erop geplakt; zitten dus niet onder de blanke lak. Ik heb er nog over nagedacht om de stickers erop te laten spuiten, maar ik vind ‘t wel goed zo. Als ze me niet meer bevallen kan ik ze er makkelijk weer afhalen.
 
Ik vind ‘t moeilijk om tussen die GSXR en m’n S1000RR te kiezen; had die GSXR eigenlijk erbij moeten houden, maar je kunt ook niet alles bewaren.
Ik snap je wel hoor. Ik heb dit dilemma ook altijd bij aanschaf van nieuwe voertuigen.

Ik ben zelf BMW fan, dus voor mij is de keuze iets makkelijker in deze.

Wat ik trouwens wel zag; jij hebt ook de M Performance kettingspanner. Dat zie je maar zelden hoor. Gaaf!
 
Ik snap je wel hoor. Ik heb dit dilemma ook altijd bij aanschaf van nieuwe voertuigen.

Ik ben zelf BMW fan, dus voor mij is de keuze iets makkelijker in deze.

Wat ik trouwens wel zag; jij hebt ook de M Performance kettingspanner. Dat zie je maar zelden hoor. Gaaf!
Goed opgelet 👍🏻. Ik ben wel van de accessoires (en BMW heeft best veel spullen O-)); ik heb ook de radiator -en oliekoeler bescherming van BMW erop zitten.

Ik heb nog even gedacht om de blauwe achterremklauw (incl. bracket) van de M1000RR erop te nemen, maar dan moeten de remleidingen ook worden aangepast, en ik weet niet of het allemaal past (geen zin in opvulringen etc.). Het laatste carbon is er gisteren opgezet (vinnetje in de rechter zijkuip en het zwarte deel achter het zadel), dus het is wel weer mooi geweest.
 
Terug
Bovenaan Onderaan