BMW R1200R deel 4 Let's go naked again

Sterkte!! Uitgaande dat het weer helemaal goed komt met je.

Enne als bijzaak, nieuwe R ??
 
Laatst bewerkt:
Nee die wielrenner is er inderdaad ook niet best aan toe maar gelukkig gaat het wel de goede kant uit met hem al zal het herstel wel lang gaan duren. Ik hoop de komende week bij hem langs te gaan om hem de hand te schudden kennis te maken.

Dat kan ik dan hopelijk combineren met een bezoek aan de OK waar ze wat nog wat ijzerwerk aan mijn rechter arm toe willen voegen aangezien er nog al wat los ligt met name in de elleboog.

Het gaat dus zeker nog wel even duren voordat ik weer kan rijden en ik weet nog niet of ik dat nog wel wil aangezien ik nu dusdanig afhankelijk ben van mijn ega dat ik haar dit zeker geen tweede keer aan
wil doen..... en al helemaal het risico niet meer wil nemen op een dergelijk ongeluk met haar achterop..... dan maar een leuk cabrioletje.....

Maar eerst maar eens de operatie(s) en revalidatie afwachten.
 
Laatst bewerkt:
Oeps. '( '(
Dit is niet zo best.
Ligt ineens je motor carrière in duigen.
Dat zet je dus wel aan het denken, hoe kwetsbaar je toch steeds maar bent. '(

Sterkte met het herstel en hopelijk gaat het met de wielrenner ook snel wat beter, want die had zich een dagje fietsen ook anders voorgesteld.

Ik zou inderdaad ook nu wel even nadenken over het vervolg.
Eerst maar herstellen van de breuken etc.
 
Even een tweede hands onderdeel hier neerzetten.
Voor R1200R model 2007-2009

Het zijn mijn oude uitlaatbochten waar ik een knap vervangsetje (ook origineel) voor heb gevonden.

Mijn oude bochten staan op marktplaats.
Technisch 100% in orde, alleen kosmetisch helaas wat minder.

edit: verkocht!
 
Laatst bewerkt:
Maar es even weer een plaatje. Lekker een stukje Lekdijk gereden vandaag
full
 
Het beste nieuws is dat de wielrenner sinds donderdag weer naar huis mocht. Wat jammer is is dat door miscommunicatie tussen medici ik maandag pas te horen krijg wat er met mijn elleboog gaat gebeuren qua operatie(s).

Maar dan zit ik wel gelijk bij de beste elleboog expert van Nederland dus dat geeft vertrouwen :Y
 
Sterkte :(

Ik ben zelf sterk aan het overwegen het oude model r1200r aan te schaffen. Dit zou dan mijn eerste motor worden. Helaas kan ik geen dealers vinden bij mij in de buurt die het oude model hebben om een testrit op te maken. Mijn lesmotor was een 800CC FS650 GS, zit er enorm veel verschil in gewicht/logheid?

Mijn rij-instructeur zei droog "ik zou met iets lichters beginnen". Maar zelf ga ik liever gelijk voor iets waar ik graag op wil rijden. Ik vind de r1200r gewoon erg mooi, hij lijkt me op papier niet extreem zwaar (iets van 220kg iirc?) of log, en de bijna 1200CC? ach je gaat zo hard als je rechterhand toch? Ook zitten er de nodige handige veiligheidssnufjes in zoals ABS.
Bovendien zijn ze niet zo extreem duur 2e hands, zie ze staan op motoroccasion/marktplaats tussen de 6.500 en 8.500 met een km-stand tussen de 20.000 en 40.000


Wat zijn jullie meningen, is de r1200r te doen als eerste motor? En zijn er nog dingen om specifiek op te letten bij aanschaf? Bepaalde bouwjaren die minder zijn of iets dergelijks?
 
@100kb: nog nieuws over de elleboog? Wordt hij beter als voordien, zoals in de meeste restauratieprojecten? Thumbs up!

@Motor-Timothy: mijn eerste motor is mijn huidige r1200r. Ik rijd ook af en toe op een f800gs, en tov deze is de r minder comfortabel en zwaarder op de hand zowel bij het manoeuvreren als bij het bochtjes pikken. Daarentegen is de boxer veel krachtiger. Ook de telelever van de r bevalt mij veel meer, op de gs voel ik mij net op een schommelstoel.
Ik ben echt blij opgestapt te zijn op de r. Je gaat inderdaad net zo hard als je rechterhand. Op de 800 draai ik die rustig tot aan de stuit, de 1200 geeft mij na 4 jaar nog steeds kriebels in de buik wanneer ik nog eens goed kan doortrekken. Bochtjes zijn ook een feest, vooral de voldoening elke keer ik hem zo ver kan dwingen dat ik met de buitenkant van mijn laars het asfalt raak. Moest ik opgestapt zijn op een 800, ik zou hem tegen nu al strontebeu zijn, en dat is met de r zeker niet het geval.

Maar er zijn er hier nog wel die je lesmotor kunnen vergelijken met een r1200r.
 
Nee, helaas viel de operatie tegen en (veel botfragmenten die te klein zijn om te kunnen redden) dus moet ik er rekening mee houden dat ik mogelijk geen motor meer zal kunnen rijden ;(

Maar dat is het worst-case-scenario, over vier weken mag het gips er af en kan de revalidatie beginnen en mijn motivatie om daar hard aan te gaan werken mag duidelijk zijn. De R gaat dus nog niet in de verkoop.

@ Timothy: wat Alpenmeister zegt, ik vindt het verschil in gewicht erg mevallen, maar ik ben wat groter en vooral zwaarder dan de gemiddelde motorrijder. Het enige advies is daarom zelf proefrijden dat zegt meer dan 100 meningen van anderen.
 
Laatst bewerkt:
Net terug van vakantie lees ik het bovenstaande. Heel veel sterkte bij de revalidatie.
En ik hoop je toch echt weer op die motor terug te zien.
 
Sterkte :(

Ik ben zelf sterk aan het overwegen het oude model r1200r aan te schaffen. Dit zou dan mijn eerste motor worden. Helaas kan ik geen dealers vinden bij mij in de buurt die het oude model hebben om een testrit op te maken. Mijn lesmotor was een 800CC FS650 GS, zit er enorm veel verschil in gewicht/logheid?

Mijn rij-instructeur zei droog "ik zou met iets lichters beginnen". Maar zelf ga ik liever gelijk voor iets waar ik graag op wil rijden. Ik vind de r1200r gewoon erg mooi, hij lijkt me op papier niet extreem zwaar (iets van 220kg iirc?) of log, en de bijna 1200CC? ach je gaat zo hard als je rechterhand toch? Ook zitten er de nodige handige veiligheidssnufjes in zoals ABS.
Bovendien zijn ze niet zo extreem duur 2e hands, zie ze staan op motoroccasion/marktplaats tussen de 6.500 en 8.500 met een km-stand tussen de 20.000 en 40.000


Wat zijn jullie meningen, is de r1200r te doen als eerste motor? En zijn er nog dingen om specifiek op te letten bij aanschaf? Bepaalde bouwjaren die minder zijn of iets dergelijks?

De oude R is bijzonder gemakkelijk te rijden. Ook een beginner zal er geen moeite mee hebben. Heeft vermogen bij elk toerental, stuurt precies daar heen waar je wilt en remt als een beest. De laatste versie van 2011 t/m 2014 is de betere. Met de Pirelli Angel GT of de Metzeler Roadtec 01 komt-ie het beste tot zijn recht, ook in de regen. Ik had het oude type, heb toen proefgereden ok de nieuwe RS en toen besloten voor deze laatste luchtgekoelde. Geweldige motor!
full
 
@Motor-Timothy:
je kunt gerust een mooie R 1200 R kopen. Belangrijk bij het aanschaffen van elke motor is dat je met je nieuwe aanwinst, na pakweg 500 km, een uurtje of 2 instructie bij een goede rijschool/instructeur regelt. En dan heb ik het niet over een circuittraining maar gewoon bochies en remmen.

En dan veel km's maken en je rijvaardigheid vergroten met trainingen.

succes

fagus
 
Laatst bewerkt:
Ter aanvulling:

Voor een achterspatbord is nog een originele BMW modificatie te koop voor buitenlande markten: een mudguard spatbordverbreder, nummer 46 62 8 543 348; kosten ca. EUR 40,-

Link: RealOEM.com - Online BMW Onderdelen Catalogus

Ik heb die nog aangevuld met een splashguard van Touratech voor montage onder de kentekenplaat: bestelnummer 01-041-5000-0
Kosten: 34,40 incl. verzenkosten

Roelof.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan