koppeling werkt niet goed

sw567

MF'er
19 aug 2012
95
0
breda
Heb net een nieuwe koppelingskabel erop gezet( zie vorig topic) maar het oude euvel blijft namelijk, als ik mijn koppeling inknijp dat ik geen koppeling heb pas op de laatste cm en dan moet ik eigenlijk de hendel zowat door het handvat heentrekken ontkoppelt hij pas.
Er zit dus een nieuwe koppelingskabel op en met de stelschroeven bij het de hendel als bij het blok kan ik alleen maar slapper krijgen maar niet dat ik zeg maar een cm speling heb en dan begint aan te grijpen.
Hij schakelt verder wel goed dus het is geen slippende koppeling.
Weet iemand wat dat zou kunnen zijn, want ik heb geen idee :? :? :?
 
volgens mij heeft het niks te maken met afstellen, er zijn maar 2 manieren om dat te doen aan de hendel en bij het blok, er wordt gezegd allebei ongeveer op de helft zetten kabel erin en dan fijn afstellen maar bij mij staan ze nu maximaal uit(meeste ruimte) en dan zit ik dus met dit euvel te kijken en hoe meer ik 1 van de twee naar binnen draai des te slapper hij wordt dus????
 
3 stelpunten meestal.

kabel boven
kabel beneden
stelschroef met borgmoer beneden.

zet de kabel zo los mogelijk, borgmoer los, boutje indraaien tot ietsje weerstand, hele slag los draaien, kabel afstelling boven op de helft stellen, kabel afstelling beneden stel je hem goed mee af.
 
3 stelpunten meestal.

kabel boven
kabel beneden
stelschroef met borgmoer beneden.

zet de kabel zo los mogelijk, borgmoer los, boutje indraaien tot ietsje weerstand, hele slag los draaien, kabel afstelling boven op de helft stellen, kabel afstelling beneden stel je hem goed mee af.
koppelingshendel_zpsa83f5844.jpg


stelschroefkoppelingbeneden_zps1def6d06.jpg


meer stelpunten zijn er niet toch??
 
Laatst bewerkt:
Achter het rubber dopje op de onderste foto zit de stelschroef met borgmoer die moet eerst gesteld worden dan de kabel grof ( onder) en fijn ( boven) afstellen

bovenste afstelling is voor de berijder. De onderste 2 voor de monteur, die als hij het goed doet, de berijder beide kanten op kan laten stellen. De onderste afstelling is net als de bovenste M8 x1.25 dus net zo fijn als boven. Verder zorgt een goede monteur dat de gleuf in de bovenste stelbout naar beneden zit zodat er geen water in lopen.
 
bovenste afstelling is voor de berijder. De onderste 2 voor de monteur, die als hij het goed doet, de berijder beide kanten op kan laten stellen. De onderste afstelling is net als de bovenste M8 x1.25 dus net zo fijn als boven. Verder zorgt een goede monteur dat de gleuf in de bovenste stelbout naar beneden zit zodat er geen water in lopen.

-ben ff kwijt of het in haynes of in het suzuki wp handboek staat maar in mijn herinnering is de schroefdraad aan het stuur echt fijner dan aan de onderkant.... Maar goed als ze maar alle 3 goed staan.....
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan