Waar gasnaalden bestellen van carburateur?

Duke Nukem

MF veteraan
8 dec 2007
3.870
2.409
EDIT: Carbs zitten weer in elkaar, maar er lekt nog steeds benzine uit de drain, zie pagina 2.


Ik ben op zoek naar gasnaalden voor de carburateurs van mijn Kawasaki ZXR750 van 1992 J2, nummertje 4 in onderstaande tekening.

Ik heb bijvoorbeeld Horeon motoren in Halfweg al geprobeerd, die heeft ze niet, en op eBay staan ze ook niet. iemand enig idee waar ik deze dingen zou kunnen bestellen? :/

t8n4g8.jpg


bfqnfm.jpg
 
Laatst bewerkt:
Er zit verschil tussen de buitenste en binnenste naalden.
Kosten rond de 20 euro per stuk en ze zijn uit productie.
Dat zegt meneer kawasaki.
Ik wil wel kijken voor je of ze nog leverbaar zijn en op welk termijn.
Waarom heb je naalden nodig???
 
Pfieuw prijzig zeg, maar als je wilt kijken graag.

De naalden die er nu in zitten zijn (of waren) volgens mij kit naalden, maar lijken aan de tip behoorlijk slecht en ik wil er gewoon weer normale naalden in hebben.

2yycjew.jpg
 
Pfieuw prijzig zeg, maar als je wilt kijken graag.

De naalden die er nu in zitten zijn (of waren) volgens mij kit naalden, maar lijken aan de tip behoorlijk slecht en ik wil er gewoon weer normale naalden in hebben.

[afbeelding]


Staat bovenop de naald een nummer op, maar als het idd een kitnaald is en je wilt de std naalden erin hebben, dan moet je ook de mengbuizen vervangen, en mogelijk ook de remluchtsproeier die achter in de carburateur zit.

Maar waarom bestel je dan niet bij mij een factory pro carburatiekit, ben je goedkoper uit ipv de orginele delen te zoeken en bestellen.
Voordeel is wel dat je kwaak er veel beter op loopt.
 
Laatst bewerkt:
Staat bovenop de naald een nummer op, maar als het idd een kitnaald is en je wilt de std naalden erin hebben, dan moet je ook de mengbuizen vervangen, en mogelijk ook de remluchtsproeier die achter in de carburateur zit.

Maar waarom bestel je dan niet bij mij een factory pro carburatiekit, ben je goedkoper uit ipv de orginele delen te zoeken en bestellen.
Voordeel is wel dat je kwaak er veel beter op loopt.

De carbs zijn van een niet lopende project motor, een zxr750 van 700 euro. M.a.w. ik wil de kosten een beetje binnen de perken houden, een paar nieuwe pakkingen en o-ringen en nieuwe naalden en klaar. Het liefst wilde ik 'm alleen schoonmaken, maar ja, met een oude fiets kom je altijd wat tegen. Ik zou ook een 2e hands set carbs kunnen kopen voor 40 euro met de hoop dat daar goede naalden in zitten, ben ik nog goedkoper uit.

Maar wat zit er allemaal in die kit van jouw? En wat kost dat voor 4 carbs?
 
Laatst bewerkt:
Zijn inderdad geen standaard naalden.
Probleem kan je nu krijgen dat het mss een oude dynojetkit is geweest met geweizigde remluchtsproeiers en evt mengbuis.
Gaat echt niet lopen met orginele naalden.
4 naalden en een carburateurkit zal qua prijs niet echt ontlopen.
Kijk even op de mainjets welke maat het is en of je er tekens in kan zien, foto???
 
Ik snap het ja, andere naalden komen dus samen met de main jets en mengbuis. Spulletje ligt nu bij een bedrijfje voor ultrasoon reinigen dus kan het heel even niet bekijken, als ik 't terug heb ga ik meteen kijken.

1. Main jets is dat schroefje waar de needle jets vanaf de andere kant in komen toch?
2. De mengbuis is het pijpje waar de main jet in zit?

Stel dat die ook nodig zijn, op wat voor een bedrag kom je dan ongeveer voor 't spulletje? En wat zit er dan allemaal bij? Ook vlotterkamer pakkingen en o-ringen?

Sorry voor al de vragen hoor, ben nogal een noob wat betreft carbs, ik hoop dat als ik hier mee klaar ben mijn kennis van carburateurs wat mee op peil is :P.
 
Ik heb overigens nog even in Haynes gekeken en daar staat het volgende over de carbs van mijn J model (dus standaard):

Main jet
Cilinder 1 & 4: 132
Cilinder 2 & 3: 138

Main air jet: 100

Jet needle
Cilinder 1 & 4: N96C
Cilinder 2 & 3: N96D

Pilot jet:
38

Kun je hier wat meer mee?
 
Ok, de boel even verder opengeschroefd en hier wat nummertjes:

Deze is van de carb van cil 1 (#4 hetzelfde)
30w5gm1.jpg


Deze is van de carb van cil 2 (#3 hetzelfde)
11tlvl2.jpg


En deze is overal hetzelfde, staat 2.0 op:
xknbyo.jpg


Verder zag ik nergens nummertjes op staan. Kun je hier wat mee?
 
Terug
Bovenaan Onderaan